19" ilman muuta!
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
S4 B6/B7 ostamassa.
Collapse
X
-
Ja takapään jarru-update tehty. Tuli taakke Zimmermanin levyt ja EBC Yellowstuff palat.
Pari huomioo niille jotka vielä aikovat tehdä päivitystä:
1. Jarrusatulan männät on kierrettävä sisään ja kummallakin puolella on normaali kierteet, ei siis ole päinvastaista kierrettä toisella puolella!
2. Ainakin zimmermanin levyt pystyi vaihtamaan ilman koko satulan irroitusta, riittää vain kun ottaa sylinterin pois välistä, joka on kahdella 13mm kannalla olevalla pultilla kiinni liuissa (vastis 16mm). Tuo levy menee väliin, kun löytää oikean kohdan ja kevyt painallus.
3. Jos välttämättä haluaa ottaa koko höskän irti, voi tulla eteen mm. turbogrooveissa, niin alapultin irroitus käy kätevämmin, kun avaa iskarin alapään. Näin saa jo kuuskulmahylsyn jatkolla väliin ja pääsee räikällä tai paineilma räikällä vääntämään.
Comment
-
ÄsSä päivitystä. Ei voi moittia tota meikäläisen ässää öljysyöpöks. Aamulla tuli katottua yön yli seisoneesta hiukan nokka ylös päin ja 3500km öljynvaihdosta, niin puoleenväliin kastu tikku vielä. Kuumana kun katsois suoralla pihalla, niin vaittäisin, että näyttää täyttä. Mittaileeko muut kylmänä vai kuumana? Kylmänähän ne sinne kaadetaankin ja ylämerkkiin kun täyttää, niin mun mielestä on näyttänyt hiukan yli max. merkin, jos kattoo kuumana heti oljynvaihdon jälkeen. Startti kolinat on mitä on. Välillä ihan hiljanen ja välillä se perinteinen. Öljynä siis Valvoline Syn Power 5w-40. Katsellaan nyt vielä se 10tkm loppuun ennenkun liputan ton öljyn puolesta.
Muuten en oo jaksanu murehtia enempiä noista aikaisemmin keskustelluista ravisteluista ja tumpsahteluista yms.. Onhan toi jotenkin kauheen hankala jouheesti ajella. Ja välillä tuntuu vaan ettei joka kiihdytyksessä oo kaikki ponit kotona. Tietty tää helle tekee kans osansa.
Tuli heitettyä vajaa 600km juhannus ajoja. Meno 290km keskinopeus 86km/h keskikulutus 10,1 l/100km. Takas sama 290km keskinopeus 91km/h keskikulutus 10,4 l/100km. Nämä siis nintendon näyttämiä ja ihan vaan yleiseks tiedoks niille jotka näistä ässistä haaveilee. ;)
EDIT: Rupesin oikeen laskeskeleen ajankuluks tota öljyn laajenemista. Esimerkki: (10l tilavuus) X (80 asteen lämpötilaero) X (öljyn lämpötilakerroin 0,0009)=0,72l !! Se on jo aika hurja määrä se. Eipä oo tullut ennen tota mietittyä sen enempää. Toi iso öljytilavuus tossa motissa vaikuttaa tohon aika paljon. Mutta siinä on vähän mietittävää.
Comment
-
Liqui molyt katos 1900km litra vauhdilla. Castrolit 2400km litra. Mulla ei oo vaihdettu venakopantiivisteitä vielä. Starttikolinat katos castroleilla ja kyllä on huojentunut olo. Älkää tulko takas kiitos. Seuraavaksi kokeilen 5w50 mobilia.
Mulla samat fiilikset tumppi tuosta ajamisesta. Ei oo oikee jouhevaa menoa välillä, välillä ei oo väännöt mukana, ja olen miettinyt bensansuodatinta ja pumppua syyksi tehottomuuteen. Joskus tuntuu että suoralla ei saa kelattua vauhtia mutta kallistuneena kulkee pirun paljon nopeampaa. Voihan se toki olla aivan perstuntuman valehtelua. Oireet on just sellaiset että menovesi ei kulje. Omassa ei suodatinta oo viel vaihdettu, joten vinkkejä siihen mistä löytyy ja onko helppo?
Tuohon nykimiseen mie alan nyt vaihtaan ne kardaaninlaakerit kun itsellä ne ainakin on päässy väljäksi.
Comment
-
Minusta taas tuntuu kuin persdyno olisi jo tottunut menoon ja siksi tuntuu laiskahkolta. Pitää kyllä silti vaihtaa tuo bensansuodatin kun ei sitä varmaan koskaan ole vaihdettu, hyvä että mainitsit. Kunhan ölpät saapuu niin pitää vaihtaa itsekin, tällä kertaa menee 5w40 fuschit. Vanhoilla en kerennyt kuin 5tkm ajamaan kun alkaa vuosi jo tulla täyteen.
Jyväskylän reissu mentiin nintendon mukaan 9,2 l kulutuksella, melkein litran tipahti kun nostin rengaspaineet 2,8 -> 3 bar. Eikä ollut mitään säästöajoa. Kontti täynnä, perhe mukana, vaavin taka paljon pysähdyksiä ja normaalimäärä ohituksia.
Comment
-
No aika vähällä on kyllä mennyt ässä. Minulla työmatkat menee 80km/h n.9L kulutuksella ja 110km/h menee reilulla kympillä. Katselin bensansuodattimia niin dollareina olis 60 luokkaa niin entäpäs sitte suomessa? Bensapumppu olis ollu 450 dollaria.
Comment
-
Tuli alkuviikosta vaihdettua uudet öljyt, ja samantien reissuun, n.2500km tuli ajeltua ympäri suomea, ja öljyä ei kulunut tippaakaan, tosin aika rauhakseen tuli ajeltua. Kulutus pyöri vajaassa kympissä ja keskinopeus taisi olla 74km/h. Pari desiä näytti ajotietokone todellista vähemmän. Oli muuten hienossa kunnossa tiet pohjoisessa, verraten tänne etelään.
Comment
-
Öljyn kulutuksesta en puhu mitään, ku ei tosta vehkeestä ota selvää ;) mutta sisässä pyörii nyt Motulin V300 5W40 Ester Coret. Räminää on ja ei ole startatessa. No eteenpäin kulkee, joka on pääasia. Potkun puutetta välillä myös täällä, tosin ESP päällä ajellaan, tiedä sitten johtuuko siitä. Toki persedyno on vaan tottunut vauhtiin ;) mut joo eipä valoissa ole vielä ykskään kokeilija ohi mennyt :D Mutta joo totuuden nimissä alkanut kyllä jo vaihtoajatus pyörimään mielessä, jos sitä sit seuraavaks sitä RiSaa tai olis tuolla yks B8 S4 MTM:n remmilläkin tarjolla :D mut kai mä vaan maltan mieleni ja oottelen vielä, kun kuitenkin tuohon autoon vain välillä ihastuu uudestaan :D Niin joo ja tutitaan ja vapinaa kanssa vedossa havaittavissa ja etupäässä vähän välystä ja narinaa, mutta näistä oonkin jo maininnut. Just love my S4 =) (huomaa kirjoittaessa ei tullut yhtään :( hymiöö ;))
Comment
-
Mie se aina unohan sen ESP:n kytkeä pois ku kiihyttelen. Täytys testaa vihdoin huomenna ku viimeks keväällä kokeillu. Taas oli nii tukkosta menoa ja autoki paskanen ku perkele ja keulaa pitäis saaha alemmas ja vanteet täynnä soraa ja täristää... Huoh.. Ei vaan jaksais joka perkeleen päivä hinkata soratien jälkee puhtaaks :) Mutta.... Sittekku mennään niin kans mennään. Hymy korvissa.
Comment
-
Mä vaihtelin omaani sen bensansuodattimen. Siellä se on oikean takarenkaan etupuolella ja tosi helppo vaihtaa. Kannattaa vaan olla tarkkana et hommaa oikeanlaisen suodattimen. Niitä jenkkifoorumeita mäkin selailin ja olin varma et mulla on 3 lähtönen suodatin, mut kävin varmistaan auton alla, niin olikin ihan normaali 2 lähtönen. Tais maksaa jonkun 15€. Eikä vaikuttanut vaihto mihinkään. Kyllähän se persdynon tottumisesta johtuu varmaan suurimmaks osaks, et joskus tuntuu ettei oikeen kulje. Mut niinkun jo mainitsittekin, niin sit kun tuntuu kulkevan, niin kyllä siinä hymy on herkässä. :D
Comment
-
Ristin oman autoni S-holeksi... :D Muilla lempinimiä? :D Olispa kai tuo hyvä vaihtaa itekki suodatin varmuuden varalle. Eikö muka enempää maksanu? Mitä hiton suodattimia mie kattelin jenkkisivuilta.. Oliko alkuperäinen?
Comment
-
Motonetissä näyttää maksavan 9,90€. Itekkin taisin tarkemmin muisteltuna maksaa siitä 10€ paikkeilla, mut mä otin kaverin välityksellä Virosta. En suostunu laittaan muutakun Hengst tai MANN. Hengst mulle sit tuli sieltä ja numeron on HK111WK.
http://www.mister-auto.fi/fi/polttoa...v19740_g9.html
Comment
-
ei ihme ettei ilmastointi tehnyt tuossa helteillä oikein kunnolla kylmää, tänään otettiin huollossa 180g kylmäainetta pois ja 520g laitettiin tilalle. Voiteluöljykin oli hiukan samassa suhteessa.
Comment
-
Mulla pukkas tänään jaloille lämmintä vaikka oli LO valittuna. Sekä manuaali että auto asennossa. Mikä lie? Pihalla 21,5 lämmintä. Seuraan tilannetta huomenna uudelleen.
Mitenkäs paljon keulaa sais puotettua pelkillä jousilautasilla ja mistä niitä löytää? Jos sais perän kans yhtäläiseen korkeuteen niin olisin tyytyväinen.
Comment
-
Bonrath, Supersport yms. akselilta en tiedä tiputusta, mut mun mielestä järkevin on B5:n lautanen. B5:sen jousilautasella tippuu n. 1,5cm. Jossain kyl mainittiin, et tiputus olis noilla kaikilla samaa luokkaa, tiedä sitten. Edelleen olen myös itselle pistämässä noita noiden H&R:ien kaveriks jossain vaiheessa. Tuosta topicista löytyy noiden B5 lautasten osanumero (103B loppuinen) ja muutenkin viimeisiltä sivuilta hyvin juttua noista jousilautasista. http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...t=61268&page=6
Comment
-
-
Allright niin minä vähän ajattelin. Vissin menee kohtuudella paikoilleen ja kai se sit on aikapitkälti bolt on?
Comment
-
http://m.nettivaraosa.com/auton-vara...unt=8&vifNav=Y eli tuon paketin käyn hakemassa ja otan jousilautaset pois ja laitan ne ässän tolppiin?
Comment
-
-
Jotain eroahan kasikoneisen ässän iskareilla tai jousilla on oltava normaaliin a4:ään? Viitaten joken kysymykseen.
Comment
-
Joo kiinnikkeiden puolesta varmaanki aika pitkälti samaa kastia. Etuakselipaino on ehkä dieselin kans samaa luokkaa. Ässään en ehkä viitsisi laittaa kiinacoileja jotka merkattu sopivaksi kaikkiin. Kyllä kalleimmilta merkeiltä löytynyt ässään ihan omansa. Osanumeroja en ole kyylännyt että ovatko sit kuitenkaan erilaisia.
Comment
-
Semmonen tasapainotusreissu tällä kertaa. Kalliiksi tuli. 3kpl vanteita oikaisuun ja 4kpl uusia 235/35 renkaita tilaukseen. Aurauskulmien säätö lisäksi. On se hyvä että ei tarvii miettiä mihin kesälomarahat laittaa. Äkkiä nyt ku löytäs ne jousilautaset ennen kulmien säätöä nii sais viskata ne alle.
Comment
-
Kyllä nuo taitaa jo saksan ajoilta olla. Varma en ole. Ei ole käyny tasapainotuskoneessa koko kesänä. Auto tuli satamaan -> talvirenkaat alle. On ajettu melko huonoa tietä kokoajan mutta varoen. Ei isompia kolahduksia ole näillä päässyt tulemaan mutta perus soratie kuoppia tietenki saanu osakseen. Pientä ravistelua oli heti havaittavissa kun nämä pyöräytin lumien sulatessa alle, 110km/h vauhdista ylöspäin, ja ollut tähän saakka ja nyt vasta pääsin käymään tasapainotuksessa. Kumma kun ei ole enemmän ravistanu... :)
Comment
Comment