Kertoillaanpa omat ongelmat viisaimmille. :) Tuli siis tällainen B6 S4 laitettua jokin aika sitten harraste-/käyttöpeliksi. Kytkimessä oli samat ongelmat kuin Markuksella, varsinkin pienemmälle vaihtaessa välillä tunsi, ettei kytkin ollut kokonaan irrottanut. Muutaman kerran painelaakeri(?) ulvahti liikkeellelähtiessä ja kerran ei irrottanut ollenkaan ennen kuin polkasi polkimesta uudelleen. No kun hinta oli kohdillaan, niin mikä jottei.
Tuonne sitten oli tarkoitus uusia mahdollisimman paljon kun kerran hommaan alettiin. Vaihtoon meni vp, kytkinpaketti, työsylinteri, lambdat, vaihteiston tukikumi, kampuran tiiviste sekä laatikko- ja peräöljyt. Mettäläinen voi varmaan lisätä, jos jotain listasta unohtui. :) No, siitähän ne ongelmat alkoivat.
Jenkkiforumeilta lueskelin, että missään nimessä ei kannata B6:sen vauhtipyörää laittaa vaan tilalle B7 S4:n vastaava, jolloin myös kytkimen pystyy päivittämään kestävämpään. B7 S4 vaikuttaisi käyttävän samaa kytkintä mm. RS4:n kanssa. Pitkään tuli tutkittua ETKAa ja forumeita, että käykö se varmasti. Jenkeissä kun on BHF-moottori BBK:n sijaan, niin askarrutti. En kyllä löytänyt viitteitä, miksei kävisi, joten sellaiset tilattiin. Markukselle vinkki, täältä tilailin.
Remontti meni kivuttomasti, mutta heti eka startissa ultimate tappovikakoodit: 17748 ja 17755 tarkoittaen, että kampura ja nokat ei ole synkassa ja ajoitus ketullaan. Auton kulku ja ääni myös oli vastaavaa, että ajoitus vaikuttaisi olevan pielessä. Todennäköisesti se kuuluisa minun tuuri astui kehiin ja jako hyppäsi tai sitten jotain lievempää. Ensi viikolla minun pitäisi saada uusi G28 eli engine speed sensor. Tuo siis liittyy molempiin vikakoodeihin, käytettiin irti remontissa ja lukee vauhtipyörää ymmärtääkseni. Eli pieni mahdollisuus, että siinä jotain häikkää. Eliminoidaan se vaihtoehto ensin.
Kaikki vinkit otetaan vastaan, mikä voisi olla vialla tai lähinnä, miten siitä voisi varmistua. Onko tuo B7 S4:n vauhtipyörän ajoitusrengas sittenkin erilainen kuin B6:ssa? Voiko se rengas olla viallinen/väärin asemoitu? Jakoketjuremppaan tässä ollaan alettu varautumaan, tekijä vain vielä puuttuu. Etelä-Helsingin puolellakin remontti saattaisi hieman halvemmalla onnistua, jos vain siihen joku alkaa. Tuntuu vain, että hinnat nousee aina niin korkealle, että vaihtokone tuntuu järkevämmältä. eBaysta mm. saa vaihtokoneita, joihin on ketjut, kiristimet ja ohjurit vaihdettu. Säätimiä ei, mutta ne nähtävästi voi tarvittaessa vaihtaa myös konetta irroittamatta. Mutta pointtina siis, pystyykö vikaa varmistamaan mitenkään helposti? Ei viitsisi vaihtaa jälleen vp:tä + kytkintä ja huomata ettei toimi vieläkään. Eikä myöskään viitsisi tehdä jakoketjuremppaa ja huomata ettei toimi. Vai ajetaanko paaliin? :) Niin ja pk-seudun tekijöitä saa ehdotella. Mikään kovin kummoinen kiire ei ole, kun kaikki ajot on huviajoja. :)
Harrastamiseksihan tämä meni heti kuin ässäläisen laittoi. Harmi vain, että heti alkuun sattuu ja tapahtuu. Motorsporttia, motorsporttia.. :P
Tuonne sitten oli tarkoitus uusia mahdollisimman paljon kun kerran hommaan alettiin. Vaihtoon meni vp, kytkinpaketti, työsylinteri, lambdat, vaihteiston tukikumi, kampuran tiiviste sekä laatikko- ja peräöljyt. Mettäläinen voi varmaan lisätä, jos jotain listasta unohtui. :) No, siitähän ne ongelmat alkoivat.
Jenkkiforumeilta lueskelin, että missään nimessä ei kannata B6:sen vauhtipyörää laittaa vaan tilalle B7 S4:n vastaava, jolloin myös kytkimen pystyy päivittämään kestävämpään. B7 S4 vaikuttaisi käyttävän samaa kytkintä mm. RS4:n kanssa. Pitkään tuli tutkittua ETKAa ja forumeita, että käykö se varmasti. Jenkeissä kun on BHF-moottori BBK:n sijaan, niin askarrutti. En kyllä löytänyt viitteitä, miksei kävisi, joten sellaiset tilattiin. Markukselle vinkki, täältä tilailin.
Remontti meni kivuttomasti, mutta heti eka startissa ultimate tappovikakoodit: 17748 ja 17755 tarkoittaen, että kampura ja nokat ei ole synkassa ja ajoitus ketullaan. Auton kulku ja ääni myös oli vastaavaa, että ajoitus vaikuttaisi olevan pielessä. Todennäköisesti se kuuluisa minun tuuri astui kehiin ja jako hyppäsi tai sitten jotain lievempää. Ensi viikolla minun pitäisi saada uusi G28 eli engine speed sensor. Tuo siis liittyy molempiin vikakoodeihin, käytettiin irti remontissa ja lukee vauhtipyörää ymmärtääkseni. Eli pieni mahdollisuus, että siinä jotain häikkää. Eliminoidaan se vaihtoehto ensin.
Kaikki vinkit otetaan vastaan, mikä voisi olla vialla tai lähinnä, miten siitä voisi varmistua. Onko tuo B7 S4:n vauhtipyörän ajoitusrengas sittenkin erilainen kuin B6:ssa? Voiko se rengas olla viallinen/väärin asemoitu? Jakoketjuremppaan tässä ollaan alettu varautumaan, tekijä vain vielä puuttuu. Etelä-Helsingin puolellakin remontti saattaisi hieman halvemmalla onnistua, jos vain siihen joku alkaa. Tuntuu vain, että hinnat nousee aina niin korkealle, että vaihtokone tuntuu järkevämmältä. eBaysta mm. saa vaihtokoneita, joihin on ketjut, kiristimet ja ohjurit vaihdettu. Säätimiä ei, mutta ne nähtävästi voi tarvittaessa vaihtaa myös konetta irroittamatta. Mutta pointtina siis, pystyykö vikaa varmistamaan mitenkään helposti? Ei viitsisi vaihtaa jälleen vp:tä + kytkintä ja huomata ettei toimi vieläkään. Eikä myöskään viitsisi tehdä jakoketjuremppaa ja huomata ettei toimi. Vai ajetaanko paaliin? :) Niin ja pk-seudun tekijöitä saa ehdotella. Mikään kovin kummoinen kiire ei ole, kun kaikki ajot on huviajoja. :)
Harrastamiseksihan tämä meni heti kuin ässäläisen laittoi. Harmi vain, että heti alkuun sattuu ja tapahtuu. Motorsporttia, motorsporttia.. :P
Comment