Mikähän mulla pompottaa tuolla takapäässä? Niinku ois vanne soirona mutta ei se oo. Sattumoisin sama puoli missä oli tuo huono rengas. Täytyy vielä kerran käyä tasapainotuskoneessa mutta luulen että ei se sillä kummemmaksi muutu. Takaiskarit on muuten tumman punaset, melkein ruskeat, onko orkkikset minkä väriset? Jäykät ne on ainakin, tai jousethan sen tekee.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
S4 B6/B7 ostamassa.
Collapse
X
-
-
Oliskos niistä apurungon puslista ja vaihdosta kuvia ja kertomusta sillä alkoi itselläkin kiinnostamaan. Nyt kun seurannut käyttäytymistä, niin laatikko ei kauheasti pääse elämään, mutta joku kumminkin ja paljon. Auto jää ikäänkuin keinumaan pysähtyessä ja vähän liiankin kanssa kun otetaan huomioon jäykkä alusta ja matalat kumit. Vajaan 50e kappaleelta marmorilla pyydettiin ja 4 niitä menee. Olis kyllä nosturi ja kaveri apuna että jos se onnistuis vaihto itselläkin mutta haluttais tietää etukäteen mitä työ suurinpiirtein pitää sisällään. Tuskin kannattee ensin alkaa niistä vikaa etsimään jos ovat kovinkin piilossa?
Comment
-
Vieras
Pulla ei tällä hetkellä tee noita ketjuremontteja, on vain yksi nosturi ja yksi mies. Kun/ jos saan toisen nosturin, niin voi miettiä niiden tekoa.
hattis: Läppien vikakoodi johtuu tuosta disabloinnista, joten ei hätää.
Comment
-
Comment
-
Tukivarret, raidetangonpää... Menee ylätuet kans tilaukseen, ei tosin täristä, mut oli viimeks katsastuksessa hieman välystä, joten vaihdan ne varmuuden vuoksi.
Sit tärisee takapää. Ens viikolla selvinnee, ku vaihdetaan kallistuksen vakaaja, että mitä muuta sinne uusitaan tai sit viimestään katsastuksessa :D
Comment
-
Kerrohan sitte kuulumiset tännekin mistä tärinä johtu takapäässä nii ei tarvii alkaa ite arvaileen :D
Comment
-
Renkaat, renkaat ja vielä kerran renkaat. Oon yhteen autoon vaihtanu kaikki mahdolliset nivelet, puslat ja kokonaiset uudet vetoakselit tärinöiden takia, jotka hävis vasta kun löyty pyöreet renkaat alle. Ja ton osarallin aikanakin oli 3 eri renkaat alla, joista yhdet oli aikasemmin olleet ravistamatta. Kananmunankin saa tasapainotettua, mutta ei se kovin tasasesti pyöri. Eli tripla varmistakaa renkaat. Pystyheittoa ei kärsi olla juuri ollenkaan matalassa renkaassa tai varmasti ravistaa, vaikka olis tasapainossa. Voi olla, et mulla on ollut maailman paskin tuuri noitten renkaitten kans, mut sen verran noista oppinut, et poissulkisin ensin renkaat yhtälöstä varmasti pyöreiks/tärinättömiks todetulla rengassetillä.
Comment
-
Joo renkulat on kyllä hyvä tarkistaa ja olla varma, tosin jos on pystyheittoa, niin eikös se ravista kokoajan x nopeudesta alkaen? Tai voihan se olla se kuuluisa vauhtipyöräkin ;)
Muuten audizinen yksi kaveri oli sitten saanut vakuutuksen kautta uuden koneen ittelleen, 15 k dollarii maksanut, et noin vaan tiedoks ettei kandee paljoo 10 k remppoi tähän teettää ;)
Comment
-
Itellä on noi pystyheittoiset oireillu aaltomaisena ravistuksena +100 nopeuksissa. Eli välillä menee tasasesti ja välillä tulee hervoton ravistus vähäks aikaa. En tiedä miks se tekee sen noin aaltomaisesti. Niin paljon multa hävis tärinöitä noilla kesärenkailla myös alemmista nopeuksista, et kyl niissä talvirenkaissa jotain häikkää oli ja kannattaa poissulkea tosiaan noi renkaat. Täytyy ostaa clubille sellanen tärinätön referenssi rengassetti ;-D
Tarvis voimansiirto liemet tilailla. Pärjääkö jos varaa 4l (3,2l?) laatikkoon ja 1l (0,9l?) perään, vai tarviiko ottaa 2l varuiks perään? Manuaali siis kyseessä. Tuntuu hiukan vaihtelevan noi määrät lähteistä riippuen.
Comment
-
Tumppi renkaat on mulle aiheuttanu aina harmaita hiuksia ja en epäile vaikka nyt olis myös kudosvikaa. Ei näy tasapainotuskoneessa millään. Ihmettelen vaan että jobbarilta ei mitään palautetta tullu kesärenkaista kun ajo kuiten autobaanaa 500km.
Saakeli tili tulee tili menee ku hoidan renkaat uusiksi taas kerran :D ..
Comment
-
Niin jos takana on kummatkin pöörät soikeita, niin se tärinätiheys muuttuu, kun soikeat kohdat osuu samalle kohdalle kummallakin puolella. Itse en kyllä epäile moista ongelmaa omassa, kun teki samaa talvipöörillä, mutta nyt kesäpöörillä tilanne on pahempi, johtuen matalasta profilista ja isommista pööristä. Eli jotain siellä perässä (tärinä tulee selvästi peräpäästä) vialla. Etupää mulla vaan ulisee, kun sielää ei ole tolppien yläkumeja :D, mutta tuossa just JS:ltä laitoin 034M kumit tilaukseen, niin saa tämänkin asian korjattua vihdoin ja viimein...
Noista öljyistä vielä, tekis kyllä mieli laittaa toi Tonon markkinoima Castroli sisään, mutta tuo vaatimusten täyttyminen hieman huolestuttaa. Käsitääkseni tuo kun ei täytä VW:n 502 vaatimusta, vaikka nekin nyt on niin ja näin. Eikä tuota kyllä ole Oilman tai Dparm myöskään suositellut. Saksan foorumeilla oli tästä myös juttua, mutta ei tuo Saksa oikeen taitu ja google ei suostu kääntämään :D
Sitten piti vielä nostaa uudestaan aihetta, onko nyt niin, että mun ässä on ainoa johon "joku tonttu" on asentanut softan? :D
Ja infoa, zimmermanin tehdas tekee vasta ensiviikolla seuraavan kerran takalevyjä meidän ässiin, että toimitusaika on pitkä, jos joku on harkitsemassa ostoa, niin kandee laittaa tilaus sisään, että saa levyjä ;)
(Tosin Teppo ei ole vielä varmistanut, saako nopeammin toimitettua, mutta toisessa paikassa tuli tollasta infoa).
Toinen info, JS:ltä pitäisi löytyä noita etukelkan alumiini puslia:
http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...light=JHM+034M
Ja laitan infoa maanantain jälkeen, mitä peräpäästä löytyi ;)
Ehkä tämä?!
http://jhmotorsports.com/shop/catalo...h=21_56_61_105
Tai voihan se tästäkin johtua:
http://jhmotorsports.com/shop/catalo...h=21_56_61_105
Comment
-
Noniin, on kanssa takapään levyt ja palat tilattu, nyt ootellaan et tulee paketit kotiin ja pääsee kanssa ihmetteleen tuota kettumaista pulttin paikkaa ;)
Ja taas muutama muukin euro tuhlattu kulkineeseen:
- Etualapohjamuovi OEM
- Öljymäärän anturi OEM
- Oil Catch Can
- Takajarrulevyt Zimmerman
- Takajarrupalat EBC Yellowstuff
Mitähän sitä sitten vielä ;)
Comment
-
Noni nyt on jarru remppa myös tehtynä. EBC:t turbogroovet joka kulmassa sekä yellowstuff palat. Juu oli se takapää aluks vähä vaikee mutta kun tajus miten tehä ni aika simppeli. Oli kyl noi etupään palat ja levyt iha surkeessa kunnossa oli anturiki kulunnu poikki. No mutta nytte pitäs auton pysähtyä ;)
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja AnttiJuhani Näytä viestiKerrohan sitte kuulumiset tännekin mistä tärinä johtu takapäässä nii ei tarvii alkaa ite arvaileen :D
Takapään tärinät, jaa-a kaikki näytti silmämääräisesti, vääntelemälla, ravistamalla oleva kunnossa! Piruuttaan kyllä vaihdan jossain välissä sen kardaanin tukilaakerin, ennen kun edes alan suunnitteleen vauhtipyöräremonttia...
Etupäässä kanssa kolisee ja narisee, pitää varmaan hankkia noi 034M:n palikkasarja sinne ja vaihdella samalla kun pistää sen yläpäänkuminkin paikoilleen. Meinaan tämä satsi:
http://www.034motorsport.com/chassis...4-p-20223.html
Tuossa tulee jo sitten kaikki, kun pelkät yläpään varret olis noin 280 ekee, niin liene sitten paha pistää muutama euro lisaa ja vaihtaa kaikki.
No joo mut tutistaan nyt hetki vielä eteenpäin, niin saa taas kerättyä harrastuskassaa ;D
Comment
-
Myyjä suositteli Redstuff paloja että tarrais paremmin kylmänä.. mutta Calle suositteli Yellowstuff paloja niin tuli sitten ne laitettua ja eipä ole niillä kyllä mitään ongelmaa tuottanut tuo kylmänä jarruttaminen että heti tarraa kiinni:p kaikin puolin hyvää palikkaa nuo EBC osat tuntuu olevan!
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja hoff4 Näytä viestiMitä ihmeellistä 034:n tukivarsissa on jotta noita kannattaisi tilata ison veden takaa? Kiinalainen "specially only for you" -laatu jota ei suomesta saa? ;)
Larppa: niin ne suosittelee, mutta musta toi yellow on parempi, ei kitise ja sottaa niin paljoo ;)
Comment
Comment