Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B6/B7 ostamassa.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Siihen kumiin päsee itseasiassa pyöräkotelon kautta ylättävän hyvin käsiksi. Startin vaihdossakin sen joutuu irrottamaan eikä vaadi juurikaan purkamista. Keula tosin melkein pitää saada ilmaan ja kone kannatukseen.

    Comment


      Mikä näiden kasikoneiden odotettavissa oleva käyttöikä on? Kannattaako yli 200tkm ajettua edes harkita, vai saako siihen sitten heti tehdä isomman rempan? Mitkä ovat ylipäätään mallin suurimmat remonttikustannukset iän myötä? Tietenkin kaikki on pitkälti autokohtaista, mutta kai näistä nyt jonkunlainen kaava on havaittavissa.

      Comment


        Onhan se näissä, ihan niin kun kaikissa muissakin, eniten kiinni miten sitä on käytetty, pidetty ja huollettu. Yleiskunto on ainakin omasta mielestä huomattavasti painavampi valintakriteeri kuin pelkkä mittarilukema. Toki, mikäli on reilummin yli 200tkm mittarissa niin jälleenmyynti alkaa jo olemaan huomattavan vaikeaa, varsinkin tämmöisille. Asia mikä on hyvä pitää mielessä kun ostaa, vaikka halavalla saisikin.

        Comment


        • Calle, otan hiilari levyä mukaan vaikka joskus tuonne abc kokoontumiseen niin näet sopiiko käyttötarkoitukseesi!

          Comment


            Onko raadilla tästä mitään mietteitä? Tai onko jopa joku käynyt potkimassa renkaita tai menossa käymään?

            Comment


            • Sound: Ei ite ainakaan mitään erityistä sanomista löydä autosta. Tuning umpiot ei oo omaan makuun mutta sehän on sivuseikka vaan. Kohtuu kilometreillä on ja hintakin ihan kohtuullinen.

              Tumppim: Olen mie huomannu kaiteita myytävänä ja on niitä mulle tarjottukin privalla. Halvimmalla saisin tällä hetkellä purkaamolta ja lähtee tilaukseen kunhan tässä rahatilanne toipuu. Kesällä varmaan sitte ne pienet muutokset teen mitä suunnittelinkin. Minkälainen sulla on se h&r jousisarja ajaa? Olen miettinyt että laittaisko eteen vaan jousilautaset vai laittaisko madallusjouset joka kulmaan. H&R ainakin on niin sopiva ku olla vain voi madalluksen puolesta kun kuvia nähnyt. Keulasta on itsellä hiukan liian korkea.

              Comment


              • Alkuperäinen kirjoittaja hoff4 Näytä viesti
                Mulla on tullauspaperit ollut sisällä reilun viikon avo ässästä, sanoivat käsittelyajaksi 2 - 3 viikkoa. Kieltämättä alkaa jo vähän jänskättämään...

                On se vaan ihan v..un makee laite, automaattina & rattiläpysköin ;)
                No jos tässä välissä ei oo muita S4 cabbeja tuotu maahan niin saatatpi saada mun auton referenssiksi =). Mä sain referenssiksi itse runsas vuosi sitten BMW:n "vastaavan".

                Comment


                  Katselin veromäärää autostasi eikä hymyilyttänyt yhtään. Kai olet valittanut siitä koska verotusarvo oli aivan järjetön?
                  Viimeksi muokannut hoff4; 7.4.2013, 19:54.

                  Comment


                  • Ei mulla tosta h&r:stä oo pahaa sanottavaa. Eikä se siitä vakiosta ajettavuudeltaan varmaan paljoakaan muutu. Mutta stance ongelma noillakin on mun mielestä. Jousilautasia oon ite kaavaillu noitten kaveriks vielä, ellen sit siirry suoraan coileihin. Nyt kesärenkailla toi keuliminen ei häiritse enään niin pahasti. Laitoin tonne foorumilaisten autot puolelle muutaman kuvan kesärenkailla. Muuttu jopa niin siedettäväks, että voi olla etten tee mitään.

                    Comment


                    • Käy kattoo kuvat mun exästä näyteikkunatopikista. Voisin sanoa, että H&R + jousulautaset on huono idea. B.T.D.T.

                      Comment


                      • Alkuperäinen kirjoittaja KuiKelo Näytä viesti
                        Käy kattoo kuvat mun exästä näyteikkunatopikista. Voisin sanoa, että H&R + jousulautaset on huono idea. B.T.D.T.
                        Juu on tullu sieltä sun topicistakin vakoiltua, mut ymmärsin et sulla oli supersportin lautaset, jotka ilmeisesti madaltaa aika reippaasti? Ite aattelin laittaa b5:sen lautaset. Tähän malliin http://www.audizine.com/forum/showth...out-the-stance tuolta kun kattoo tota madalluksen määrää noilla lautasilla, niin olis aika bueno IMO.

                        Comment


                        • Ne mun supersportit kävi b5, b6, b7 sekä passattiin. Tarkoitatko siis b5:sen vakiolautasia? Sori en jaksanut kännykällä selata linkittämääsi topikkia..

                          Comment


                          • Juu b5 vakiolautasia.

                            Comment


                            • Alkuperäinen kirjoittaja hoff4 Näytä viesti
                              Katselin veromäärää autostasi eikä hymyilyttänyt yhtään. Kai olet valittanut siitä koska verotusarvo oli aivan järjetön?
                              En ole vielä valittanut, mutta sen verran olen tehnyt jo taustatöitä että esim. nettiautossa näin viime vuoden kesän kynnyksellä vastaavan laitteen manuaalivaihteisena myytävänä. Otin siitä paperitulosteen, jonka voin sitten liittää tulevaan valitukseen referenssihinnaksi. Valitusaikaahan tais olla sen 3 vuotta joten ei mitään kiirettä asian tiimoita vielä tuonkaan takia.

                              Niin ja voinhan odotella sun veropäätöstä myös ;)

                              Comment


                                Tulpat tuli tuossa joutessaan vaihdettua. Johan noihin vanhoihin oli karstaakin tarttunut.
                                Attached Files

                                Comment


                                  Alkuperäinen kirjoittaja Sound Näytä viesti
                                  Onko raadilla tästä mitään mietteitä? Tai onko jopa joku käynyt potkimassa renkaita tai menossa käymään?
                                  Jos arvata pitää niin tuo on ollut joskus GTI carcenterissä myynnissä, niillä kun on tapana laittaa tuollaisia karmeita vanteita alle. Kaksi sarjaa OEM-vanteita tuohon pitäisi hankkia ja umpiot tietenkin eteen. Xenoneita ei ilmeisesti ole ollut tehtaalta lähtiessä. Jotenkin tuosta ei tule itselle hyvä fiilis.

                                  Comment


                                    Kauhistus. Siinähän on vielä jotkut karmeat putkenpäätkin ;)

                                    Comment


                                    • Tumppi: justiin hyvässä stänssissä tuolla h&r sarjalla. Riittää mulle. Kuikelon exässä se keula tosiaan meni ihan liian alas kun laitto ne lautaset lisäksi.

                                      Comment


                                      • Tais olla kuitenkin hieman aikaista vaihtaa ne kesänakit alle:)

                                        Comment


                                          Samaa mieltä noista H&R:n jousista, en suosittele madaltavia lautasia niiden kanssa. Ainakin mulla laskeutu keula juuri oikealle tasolle. Rek.otteessa on edessä 295mm ja takana 315mm. Mulla on tosin kyllä sedan, josta johtuu tuo perän korkeus.

                                          Comment


                                            Xenoneita ei ilmeisesti ole ollut tehtaalta lähtiessä.
                                            Onko sellaisiakin saanut, suomiauto? Muuten tismalleen samat mietteet itsellä, GTI Car Center mukaanluettuna. :D Vanteita pystyy aina vaihtelemaan, mutta kyllähän nuo putkenpäät tietenkin on jo pari tuumaa liian isot. ;)

                                            Missäs Markus pystyy ajamaan noin matalalla autolla? Tai sitten tuossa koeajamassani oli otteessa hieman optimistiset mitat, kun keula oli 325, eikä kyllä puhettakaan, että olisi voinut hetkeäkään ajaa normaalisti. Hidastetöyssyt mutkitella kulma kerrallaan ja voi sitä ihanuutta koittaa ajaa parkkihallin ramppia, kun meinasi jäädä mahasta kiikkumaan kantin päälle. Paljonko noissa on mitat vakiona?

                                            Comment


                                              Vakiona oli muistaakseni jotain e=340mm t=330mm. Varovastihan sillä saa ajella, mutta mahanpohjasta ei kyllä ole lähelläkään, että jäisi kiinni minnekään. Myrkkyä tuntuu olevan talvella nuo mutkissa olevat jääpatit/montut. Jos ratti käännettynä ajaa vähänkään vauhilla pattiin, niin nastat raapii kaariin. Renkaat tosin tuotu aika lähelle kaarta.

                                              Mutta onneksi täällä Oulussa ja tuolla vanhempien luona maalla on niin hyvät ja tasaiset tiet, että matahkollakin autolla pärjää ;)

                                              Comment


                                                Hmmm taitaa tää mun kippo uida syvemmällä tai ainakin samoissa lukemissa ;) http://www.audiclub.fi/audifinns/att...9&d=1355492744
                                                Kun tälläkin setupilla tuli vähän maalaushommia noihin kaariin :( et kai sitä pitää vähän nostaa... tai sit vaan ajaa tasessa maastossa :D

                                                Comment


                                                  Matalempi tuo on, mitä mulla. Ei sitä nostaa kannata. Just hyvä noin. Mulla oottaa varastossa uudet etusuojat, kunhan saisi vain aikaiseksi koesovittaa ja viedä maalarille.

                                                  Comment


                                                    Joo pitäs kyllä muutenkin maalauttaa tota keulaa, lokarit, puskuri ja konepelti, kun tullut noita kulumia ja kiven iskemiä... Eipä muuten tota kauheesti alemmaksi saa, ainakaan ilman, että laittaa säädettävät yläpään tuet.

                                                    Oliko muuten pahan hintaiset noi etuloksut?

                                                    Comment


                                                      Olikohan ne 102€/pari kotiovelle toimitettuna, kun ebaysta klikkailin. Sopivuudesta ei ole vielä mitään käryä, mutta näyttin ne pääpiirteittäin samanlaisilta, kun vertailin nykyisiin. :)

                                                      Comment


                                                      • Tuli eilen käytyä vaihteleen öljyt, kaikki suodattimet ja tulpat. Niin vaan oli mullakin tulpat jo aika kulahtaneen näköset. Öljynä koitan nyt sitä Valvolinen Syn Power 5w-40, niin saadaan siitäkin käyttö kokemuksia. Ensimmäinen huomio tulikin heti aamulla. +10 asteen tallista käynnistys, eikä mitään ketjun rallatuksia, täysin hiljanen käynnistys. Tekeehän se kuulemma monella tuon ilmiön, kun on vaihtanut öljyt juuri, mutta oli se silti mukava käynnistää, kun ei kuulunutkaan mitään rohinoita :)

                                                        Comment


                                                          Samaa öljyä käyttänyt kahdessa kasissa jo vuosikaudet. Rallyformulat ja Shellin tavisöljyt rallattaa mutta tuolla on pysynyt nostajat hiljaa.

                                                          Comment


                                                          • No niin taas näitä osaamattoman kysymyksiä elikkäs jos tuon imusarjan kannen aukaisee niin onko porukka uusinut sielä olevaa kumitiivistettä vai ihan vain liimaa laittanut kohtiin jotka LauriJT on merkannutkin tuola aijemmin ketjussa eräässä kuvassa?

                                                            Comment


                                                            • Mäkin voisin tehdä lisäkysymyksen tohon Larpan kyssärin lisäks. Saako tuolta imusarjan sisältä kiristeltyä ne kaikki tarvittavat ja mahdollisesti löystyneet ruuvit ihan vaan käyttämällä tota imusarjan kantta pois, ettei sen takia tarvi koko imusarjaa irrottaa? Imusarjan irrottamiseen ei siis ole mitään tarvetta, ellei halua vaihtaa sitä imusarjan alla olevaa huohotusputkea vai? Tällä nyt haetaan takaa vaan sitä, että autohan käynnistyy kyl hiljaa ja imusarja ei hullumaisesti rämähtele, mut vainoharhanenhan tässä taas on, jos siellä jotain irrallisia ruuveja imusarjassa mahdollisesti on :) Raportoihan Larppa tänne, jos käytät imusarjaa auki, et mitä sulta sieltä löytyy.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X