Se vaan on semmonen :) Kyl mäkin sitä röpötystä ihmettelin viikkotolkulla, mut ei siinä vaan oo mitään vikaa. Ilmeisesti toi B7 on hiukan eri kuulonen kun B6.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
S4 B6/B7 ostamassa.
Collapse
X
-
Niin kuin eräs forumilainen aikoinaan totesi, tuntuu, että näistä saa moottori pudota tielle ennen kuin vikakoodi tulee. :) Onko misfirejen puuttuminen todettu pelkästään vikakoodeista vai onko jopa vilkaistu misfire-laskurit, olikohan kanavat 15-16 VCDS:llä? Tuolta näkee siis pyttykohtaiset laskurit johon tulee misfiret reaaliajassa. Vikakoodi taitaa tulla vasta 100:n misfiren jälkeen ja tuo laskuri nollaantuu välillä jos misfirea ei tule ihan jatkuvasti.
Laita vain ihan virallinen VCDS-kaapeli, muuta ei tarvitse. Lisenssi kulkee kaapelissa mukana ja tukee aina uusinta softaa. Esim. http://www.turbotec.com/_cs/cat/product_details.php?p=1 Eihän tuo halpa ole, mutta varmasti toimiva ja hyvin siitä saa takaisinkin jos joskus myyt.
Comment
-
Tietokone sillä asentajalla oli kiinni auton sisällä. En tiedä mitä se sillä teki mutta vikakoodia ei tullut. 50e maksoi. En tiedä osasiko se niitä misfireja lukea oikein. Koeajonkin se teki ja totesi että ei normaalia kyllä ole niinku en jaksa minäkään uskoa.
Jaa niin eikö halvempaa olisi tarjolla softineen? :D Nyt ei pysty, ei sitte millään, 400e laittaa kaapeliin ja softaan. Kiitos kuitenkin linkistä ja tiiänpä sitte tulevaisuudessa mitä hankkia. Tuontivero menee tänään maksuun ja kyllähän tuo kirpasee.
Comment
-
Voi olla todellakin väärä paikka missä säästää. Eiköhän sitä alkuperäinen tule ostettua kun autoa ei ole tarkoitus ihan heti myydä.
Comment
-
Ihan vaan ohimennen kuittaus, Jenkit on Jenkkejä, nehän sekoaa kaikesta pienemmästäkin ja vaihtaa uuden motin keulalle tai käyttää jossakin rosvokorjaamolla, joka diagnosoi niiden rahojen menot ;) Vaikka näissä noista ketjuista paljon juttuja saa lukea, niin eipä niitä oikeasti ole montaa tapausta, jossa on tuo ketjupuoli laitettu uusiks. Lauri muistanee paremmin, mutta onko Suomeassa ollut vielä yhtäkään, jossa olisi ollut oikeasti vikaa ketjuissa. Omassa 220 tkm rikki ja sille kyllä oo tehty vielä mitään ;)
Mutta mites oliskos tossa B7:n motissa jo poistettu vauhtipyörä ongelma? Se muistaakseni teki jurnutusta, meinaan et jos kerran tehot on tallella?!
Niin ja onhan näissä ollut tuo puolakampanjakin, et voihan niissäkin olla vikaa, tosin kyl toi aika herkästi vikavalon sytyttää jos seoksissa ja palotapahtumassa häikkää ja sen kyllä huomaa ajaessakin tehon puutteena... Tai sit se on vaan raskaamman monon puutetta ;) No mene ja tiedä, toivottavasti ongelma selviää :)
Comment
-
Liikaa asioita itselläkin pyöriny mielessä, mukaanlukien vauhtipyörä kävi ajatuksissa kun ajelin pörhöltä kotiin. Ja joo veto kyllä tallessa, aluksi luulin että ei oo mutta tais olla vaa sitä ku talvirenkaat antaa periksi ja esp luulee että on liukasta. Kyllä tuo liikahtaa ku polkasee vauhista.
Ajelen nyt talviloman ja muuton ajan tuollalailla, kattelen sitte että mille sitä alkais. Mutta se on varma että kaivan vaikka koko koneen ulos kunhan se heittää ravistamasta :D ... Kesälomalla on aikaa! Jos samalla asentelis putkea yms?
En minä tiiä onko nuo jenkit näissä asioissa silti ihan ulapalla. Ainakin tietoa löytyy niin perusteellisesti:
http://www.euroaddiction.net/forum/b...on-thread.html
Hyvin tuo auto niinku muuten on toiminut ja varusteet kaikki toimii moitteetta. Kattoluukkukin tuli testattua kun kaveri kysyi että "mikä tuo nappi on? *SKRIIIIKS*" ... Ja jäisenähän se aukas sen eikä tarttenu vastata enää kysymykseen :) ... Nyt kun sais nuo talvivanteet heitettyä varastoon ja BBS:t alle. Ei varmasti enää kauaa mene täällä pohjoisessakaan että tiet on sulat. Tai suurimmaksi osaksi on jo mutta yöpakkasia vielä pitelee. Minkälaissii vanteita muilta löytyypi? Onko 20" kellään vai meneekö jo naurettavuuksiin? ;)Viimeksi muokannut AnttiJuhani; 19.3.2013, 21:35.
Comment
-
-
Kilsoja ollut tuossakin tapauksessa jo reilusti. Pitäis melkein kysyä että miten se lähti vikomaan :) ... Nyt on tuo rovaniemen bertta seiska ässä myytävänä nettiautossa. Vasta kävi täältä sen hakemassa. Ei kuitenkaan ole tänne foorumille ilmestynyt omistajaa? Maski vaihtunut vaan mustaan ... http://www.nettiauto.com/audi/s4/5458207
Comment
-
Samaa jauhantaa on myös http://www.audizine.com/forum/forumd...6-B6-B7-S4-RS4 yksin melkein jo uusinut koneen öljyn syönnin takii, no mut se onkin se toinen juttu se ;)
Mutta joo onhan noi tuolla rakentaneet tai lisänneet tuohonkin koneeseen järjestelmiä, jolla saadaan öljynpaine pysyyn ylhäällä pitempään, jottei kylmäkäynnistyksessä tule sitä säätäjien ropinaa, kun kerran öljynpaineet ovat tai öljyt ovat niistä valuneet takaisin öljypohjaan... Mikähän 2fast tossa on ollut diagnoosina, kun on ketjuremppa tehty? Olisi ihan kiinnostava tietää, mikä on diagnoosi työlle jossa otetaan toi motti pois nokalta, tuskin sentään pelkkä ääni kylmäkäynnistyksessä ;) Ottasin kyllä itsekkin omastani ihan vaan piruuttani motin irti, jos vain olisi kunnon harrastetilat, sen verran kiinnostava on tuo sielunelämä tuossa laitoksessa. No ehkä sitten joku päivä, jos toi tossa alla vielä kauan pysyy...
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja AnttiJuhani Näytä viestiKilsoja ollut tuossakin tapauksessa jo reilusti. Pitäis melkein kysyä että miten se lähti vikomaan :) ... Nyt on tuo rovaniemen bertta seiska ässä myytävänä nettiautossa. Vasta kävi täältä sen hakemassa. Ei kuitenkaan ole tänne foorumille ilmestynyt omistajaa? Maski vaihtunut vaan mustaan ... http://www.nettiauto.com/audi/s4/5458207
Comment
-
Täällä paikkakuntalainen noita on ostellu ja rempannu useampia mm. mereen uponneen rs4 b7, vissiin pysyy työkalut kädessä kohtuu hyvin. Tilat sillä ainaki on ollut hyvät sen tiedän. Itsellä lähti ässä kuume juurikin tuosta yksilöstä, ja heti ensimmäisenä ku soitin niin myyjä otti puheeksi sen palovaurion. En usko että tieto on jääny pimentoon. Jotain muuta vikaa sit huomannu kulkupelissä? Bensankulutus? :D Noh vaihdossa oli näyttäny tulevan bertta viitonen ässä joten ei sen pitäis yllättää.
Calle minusta tuossa koneen ulosottamisessa on helpottava tekijä se, että sitä ei tarvi nostaa, vaan sen saa sieltä vedettyä etukautta. Kotipaikalta löytyisi juurikin sopivat tilat siihen jos joskus alkais enemmänki harrastamaan. Mut maksetaan ny kuitenki muutama vuosi pois ennenku mitää isoa :D ...
Comment
-
Sen sinisen keskiketjun vasemman kannen puoleinen ohjuri oli rikki. Paljastui niin että vasemman nokkaketjun säätö ei riittänyt. Satunnaista herjaa oli tullut kauan ja kun tiheni tarpeeksi, tuli säätäjän vaihtoon. Kone kävi irti ja mielenkiinnostakin osin vilkaistiin jakopään kunto. Sillon löytyi rikkonainen ohjuri. Ketjussa ei tainnut vikaa olla. Säätäjä oli mennyt hajalle. Siinä on täysin uusittu jakopää, eli sikäli hyvä ostos. Jakopäästähän taisi olla joskus maininta nettiauton ilmossakin.
"Helpoin" tapa irrottaa kone taitaa kotikonstein olla irrottamalla keula ja erottamalla kone laatikosta. Sitten etu kautta ulos. Todella ahdas silti.
Mutta tuo samainen ohjuri on tainnut jenkeilläkin olla yleisimpiä hajoavia. Kun se kerran alkaa todella hyvissä ajoin varoittelemaan eikä näytä ajoakaan haittaavan, niin siksi en itsekkään jaksa ressata tuosta jakopäästä minkään vertaa. Osat toki maksaa mutta se on sitten sen ajan murhe. Itse syytän jenkkien ongelmista väärää käyttöä. Lisätään öljyä liian myöhään ja käytetään paskoja öljyjä. Näkyy tuo kone käynnistyvän suht hiljaa kun pitää öljyt maksimissa. Minun koneella on ajettu jo yli 200tkm ja kun tietää sen vanhaksi q tour autoksi, niin ei se ainakaan helppoa elämää ole saanut. Samanlaista rääkkiä se saa vieläkin.Viimeksi muokannut LauriJT; 20.3.2013, 15:47.
Comment
-
Onkos kellään mennyt vielä B6:ssa hälyttimen sireeniä tai luultavimmin sen akkua? Sireeni ja akku tulee samassa mötikässä ja maksaa marmorilla noin 230 euroa. Audizinessä oli muistaakseni joku viritellyt tuohon vaihdettavan paristokotelon. Onko täällä joku kokeillut samaa viritelmää vai saisko jostain orkkisosan järkihintaan? Sijaitseeko avantissa jossain takaluukun oikean paneelin alla?
Toinen mikä vaivaa on tuulilasipuhaltimen läppämoottori. Saako vaihdettua jotenkin helposti purkamatta hirveästi kojelautaa?
Ajattelin myös vaihtaa seuraavan huollon yhteydessä öljyt laatikkoon ja perään. Perään tulee Redlinet, mutta onko suosituksia laatikon öljyiksi?
Comment
-
Lauri, ai toi oli se kulkine mistä katteltiin kuviakin ja jauhettiin juttua ;)
Yhdyn myös tohon Jenkki kommenttiin! Ihan vaan oman kokemuksen perusteella Motul 8100 ei ole tämän auton öljy, vaikka onkin suosittu Jenkeissä ;)
Ja joo kyllähän kaikki irti saa, kun on vain tilaa ja aikaa :D Ehkä sitten joskus, ehkä...
Tono, omaan vaihdoin kaikki redlineen, tiedä sitten onko hyvää tai huonoa...
Comment
-
Vaihteistoöljyt vois vaihdattaa itsekin. Pikkuisen on tahmaisen tuntuinen. Taitaapi kyllä olla aikakin kyseiselle toimenpiteelle, koska kerran vain vaihdettu aiemmin. Mites peräöljyt onko porukka vaihdattanu?
Comment
-
Joo juttelin myös entisen omistajan kanssa joka kertoi että autossa ei muuta vikaa ollut. Oli juuri tullut puolaremontista liikkeestä jonka jälkeen syttyi palamaan. Puolakampanja gone bad.... :) uuden vastaavan oli jo hankkinut.
Comment
-
Vieras
Joskus olen törmännyt täysin sulaneeseen puolaan, kun on puolavika tullut. Sulake oli kyllä napsahtanut ECU;n laatikosta, mutta siltikin oli puola ehtinyt sulaa muovikakuksi. Saattashan siitä ihan palokin sopivasti syttyä.
Comment
-
Vaihteistoöljyt vois vaihdattaa itsekin. Pikkuisen on tahmaisen tuntuinen. Taitaapi kyllä olla aikakin kyseiselle toimenpiteelle, koska kerran vain vaihdettu aiemmin. Mites peräöljyt onko porukka vaihdattanu?
Vaihteistoon/perään kerääntyy ajan/kilometrien myötä yllättävän paljon hienoa metallisilppua rattaista sekä kosteutta suurten lämpötilavaihteluiden takia. Nuo ei toivotut komponentit olisi hyvä saada askista/perästä pois, koska niiden olemassa olo öljyn seassa ei edistä yhtään askin/perän laakereiden hyvinvointia.
Hyvin huollettu quattron laatikko on yllättävän pitkäikäinen. Nyt siis kyse manuaaliaskeista. Automaageihin en ota kantaa vaikka niissä öljyhuolto lie vielä paljon kriittisempi.
Comment
-
Manuaalilla täälläkin mennään. Kai ne kuitenki tekee niitä peräöljyn vaihtoja merkkihuolloissa huolimatta siitä että se ei ohjelmaan kuulu?
Comment
-
[ame]http://www.youtube.com/watch?v=xJS0VQUtnBs[/ame]
Siinä on Tumppim yksi syy miksi voi täristää siinä kahentonnin kieppeillä eli laturissa häikkää. Ei tosin ihan samanlaista ääntä itellä tule. Pelekkää tärinää ja ulinaa. Huomenna menee vihdoin ne tulpat vaihtoon kun saan auton talliin.
Comment
-
Eipä näistä tiiä. Ei mulla mitään tollasia ääniä kuulu. Kuuluuko sulla sit ulinaa kaikilla kierroksilla? Jos kuuluu niin sit kannattaa varmaan siirtää katseet sinne apulaitehihnan (rullien) suuntaan, jos ei oo vielä sun autoon vaihdettu. Toinen vaihtoehto, ohjaustehostin. Osu silmään huoltotiedotekin tästä aiheeesta ja siinä neuvottiin tekemään pientä ylitäyttöä tehostimen nesteelle (lämpimänä tarkastaessa). Itsellä autto edellämainittu eräisiin kylmäkäynnistys ääniin. Jos taas kuuluu siellä ~2400rpm ja yli sellanen vaimea ulina, niin se on ihan normaalia. Kuuluu hintaluokkaan ja tulee ketjusta. Vaikka luvattiin olla erossa jenkkifoorumeilta, mut toi helpotti omaa tärinä vainoharhaisuutta :) -> http://www.audizine.com/forum/showth...this-vibration
Tuli kuvattua hätäseen, sellanen referenssivideokin, jos sais upattua jossain vaiheessa elämänsä ensimmäisen youtube-videon. :)
Comment
-
Mulla ulisee juu kierroksilla, mutta ei tyhjäkäynnillä. Apulaitehihna ja rulla on menossa vaihtoon ja ääni juurikin voisi sellainen olla. Se on jännä tuo 2000 tärinä, kun kenelläkään ei ole siihen vastausta! Pelkkää mutua foorumilta toiselle.
Comment
-
Olisko tosta videosta mitään apua? Voihan se olla et tossa munkaan kipossa ei oo kaikki kunnossa :) http://www.youtube.com/watch?v=YW0ZC...ature=youtu.be
Comment
-
Näin kännykällä katsottuna en havaitse minkäänlaista tärinää tossa, pitää katsoa tietokoneella kunhan ehtii. Voishan tuosta omastakin pienen pätkän kuvata ja upata juutuuppiin niin saamma vertailla :D ...
Comment
-
Ulina mikä tulee on kyllä ominaisuus, eikä vika, samaa meinaan ihmettelin kun oman kulkineeni ostin ;) Noi tärinät taasen voivat johtua niin monesta, itselläkin tärisee ajossa ja vedossa vielä enemmän, jossain on välystä, mutta sen paikallistaminen onkin sit eri asia; koneen tuet, vauhtipyörä, kardaanin tuet, ripustukset, renkaat, vanteet, laakerit, jne. ;) Vois koittaa tulla ens tre tapaamiselle, niin voitas heittää lenkit Tumppim kanssa ja vähän vertailla äänimaailmaa =)
Comment
Comment