Eiköhän se vaadi vtt päästömittauksen joka maksaa tonnin meni läpi tai ei. Siitä vaan kokeilemaan. REmmiahdinhan saa olla paikoillaan, jos remmi ei ole. Katsastukseen vaan nauha pois.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
S4 B6/B7 ostamassa.
Collapse
X
-
Vaihdoin nyt vihdoin sen kytkinpolkimen katkaisijan. En vaan hoksannu sit kokeilla vakkaria :) .. täytyy huomenna testata. Helinä kävi ku ravisti entistä katkaisijaa ja nappi jumitti pohjaan jos ei itse avittanut sitä tankoa ulos, eli eiköhän ongelma ratkennut. Tulpat jäi vielä vaihtamatta mutta kurkin konehuoneeseen sen verran että ei näyttäny kovin hankalalta operaatiolta.
Starttasin lämpimässä hallissa puolilämpimän koneen niin kaamea rasahdus kuulu ilmeisesti ketjuista, sammutin ja starttasin uusiksi nii ei ongelmaa. Vähän säikähyttää tuommoset.
Comment
-
Näissähän rämisee myös imusarja toisinaan starteissa, et voi myös kuulua sieltä. Itseasiassa omassakin rämähtää toi imusarja just puolilämpimänä pahimmin. Omalla nyt ensimmäiset 5000km takana ja ensimmäisen litran joutu lisään öljyä, et ihan hyvältä vaikuttaa ton öljyn kulutuksen suhteen. Just kotiuduin tallista venakopan tiiviste rempasta, jos vaikka vähenis kulutus vielä. Aika suoraviivanen homma ja huomattavasti mukavempi tehdä kuin edelliseen 2.8 V6:een. Itselle vaikeimmaksi muodostui öljytikun kiinnitys pultin irrotus :) eikä ne kuuluisat takapultit. Toivotaan että pitää ja loppuu ne öljynkäryt. Oli muuten tosi puhtaan näköstä koppien alla. Kielii hyvistä öljyistä.
Comment
-
Niin no voihan se toki olla et eilen rämähti joku muu. Muutoin on kuulunut ihan siedettävä korina startatessa, mutta vain kovilla pakkasilla, lämpimänä ei kolahtele. Paitsi tuon eilisen yhden kerran, joka vähän säikäytti. Ääni kuulostikin erilaiselta. Muistaiskohan sitä nyt kokeilla vakkaria, on jo tottunut ajeleen ilman :) ... Nokka kohti leviä.
Comment
-
Jep kyllä se vakkari rupes pelittään täälläkin. Olipa mukava ajaa pitkää matkaa. Tuli mieleen kysymys taas, että ajaako porukka kuutosvaihteella kuinka alhaisilla nopeuksilla? Minä laitan sen 80km/h silmään, mutta kiertääkö lootassa öljyt pienemmälläki vauhdilla? Vääntöhän kyllä riittää alemmillaki kiekoilla.
Comment
-
Kyllähän noilla helposti ajaa kutosella 40km/h. Ja hiljempaakin menee, kuhan huolehtii ettei kone rupee nykimään. Järjen käyttö siis sallittua, niin kuin ja mainittiin.
Mulla on normaalia kaupungissa lähteä ykkösellä liikkeelle, vetää sitten kolmonen ja siitä suoraan kutoselle. Vääntöä noissa piisaa niin suotta tuolla huudattaa ja bensaa säästyy.
Toi ässän manuaalilaatikko on välitysten suhteen ihan idioottimainen. Ihan liian tiheät välitykset ja kutonen on liian kireä. Tossa pitäisi olla samantyyppinen ylivaihde kuin jenkkien laatikoissa niin saisi matka-ajossa kulutuksen helposti 2-3litraa pienemmäksi. Jos toi oma aski joskus leipoo, niin vaihdatan siihen järkevämmät sisuskalut.
Comment
-
Joo kyllä tuo vähän ihmetytti että niin kovat on kierrokset kuutosvaihteellakin matka-ajossa. Ainaki liikkuu mukavasti pintakaasulla vaihteella ku vaihteella. Hiton yöpakkaset ja toimimaton roikkatolppa. -22 ja kylmänä käyntiin. Hyvin lähti mut hirvitti.
Comment
-
Miten tuo aurinkokenno menee pois päältä. Pihalla -15 ja aurinko paistaa ja ilmastointi puhaltaa kylmää.
Comment
-
Niin justiinsa. Kävin pesettään tänään auton eräällä parkkihallissa toimivassa käsinpesussa. Pesivät kurakaukalot samalla eivätkä kuivanneet vaan heittivät paikoilleen. Saapahan tuolla auringossa nyt sit vaihtaa vähän ilmaa että kuivuu.
Veropäätös tuli tänään. 12110e, ensirek 12/07, kaikki varusteet, manuaalilaatikkoinen farkku. 40e vähemmän mitä laskin itse :D ...
Comment
-
-
Mitä olen itse ymmärtänyt niin ylivaihteiden puuttuminen nykyaikaisten autojen manuaaliaskeista johtuu autolehtien testeistä. Toimittajat mittaavat moottorin sitkeyttä kiihdyttämällä isoimmalla vaihteella vaikka 80-120 km/h. Jos vaihde on pitkä niin tuomitsevat moottorin huonoksi ja se saa huonot pisteet. Valmistajat haluavat saada testeissä hyvät pisteet ja siksi tekevät kireän laatikon.
Tätä voitte miettiä vaikka vertaamalla automaattilaatikolliseen ässään ja sen co2-lukemaan. Lukema on pienempi ja matkakulutus pienempi, kun siihen on voitu suunnitella järkevämpi välitys. Siitä kun on paha mennä testaamaan samalla tavalla "sitkeyttä" kuin manuaaliaskillisesta autosta.
Kiitos siis autotoimittajat... prkl.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja AnttiJuhani Näytä viestiNiin justiinsa. Kävin pesettään tänään auton eräällä parkkihallissa toimivassa käsinpesussa. Pesivät kurakaukalot samalla eivätkä kuivanneet vaan heittivät paikoilleen. Saapahan tuolla auringossa nyt sit vaihtaa vähän ilmaa että kuivuu.
Veropäätös tuli tänään. 12110e, ensirek 12/07, kaikki varusteet, manuaalilaatikkoinen farkku. 40e vähemmän mitä laskin itse :D ...
Comment
-
Nyt kävi näin. Tuo etuoven doorbladen pää otti yhteen karmin väliin muodostuneen jään kanssa ja tuossa lopputulos. Nyt ei aukea koko ovi kuin juuri sen verran että sisään pääsee. Saisikohan tuon kuumailmapuhaltimen tms. avulla väänneltyä takaisin alkuperäiseen muotoonsa? Tuolla pakkasessa muovi ainakin tuntuu niin kivikovalta ettei sormin vääntelemällä liikahda mihinkään.
Comment
-
Rissaspena kyllä tuo väri on just se oikea ;).. hyvän näköinen auto. Täältä löytyy myös sama väri ja makean karkea kiteinen auringossa.
Ruksin kaikki varusteet listasta ja silti se vero oli saman minkä laskin itsekin, auto verotettiin hyväkuntoisena kun en jaksanu ajaa 100km tulliin näytille. Enpä kyllä keksiny mitään veronalennusta antavaa tekijää anyway. Verotusarvo 25ke. YHteensä kuluineen ja talvivarusteineen n.32ke. En säästäny penniäkään verrattuna suomen autoihin, mutta ei ollut myyytävänäkään vastaavaa niin ei ollu vaihtoehtoja. Mut hyvä yksilö tuli, ja varusteita enemmän mitä piti.
Comment
-
Kato Antti sitten tarkkaan mitä öljyä jenkkipoika on koneeseen kaatanut, ennenkuin ostat.
Lämmitä petri silleen kuumaksi että ei meinaa paljain käsin kärsiä koskea, mutta reilun etäältä ettei pinta pala tai sula, että saat painettua suoraksi niin ettei kuitenkaan jää sormista jälkiä muoviin.
Tietysti jos jää jäljet niin sitten vaan tasoitat ja maalaat kaikki.Viimeksi muokannut LauriJT; 16.3.2013, 09:45.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja AnttiJuhani Näytä viestiRissaspena kyllä tuo väri on just se oikea ;).. hyvän näköinen auto. Täältä löytyy myös sama väri ja makean karkea kiteinen auringossa.
Ruksin kaikki varusteet listasta ja silti se vero oli saman minkä laskin itsekin, auto verotettiin hyväkuntoisena kun en jaksanu ajaa 100km tulliin näytille. Enpä kyllä keksiny mitään veronalennusta antavaa tekijää anyway. Verotusarvo 25ke. YHteensä kuluineen ja talvivarusteineen n.32ke. En säästäny penniäkään verrattuna suomen autoihin, mutta ei ollut myyytävänäkään vastaavaa niin ei ollu vaihtoehtoja. Mut hyvä yksilö tuli, ja varusteita enemmän mitä piti.
Comment
-
Ja ei muutaku pörhölle vikadiagnoosiin. Siihen malliin röpöttelee kaasun kanssa että ei tohdi lähteä ajamaan talvilomareissua.
Comment
-
Kunhan ei vaan olis ajoitus huonosti, jenkkifoorumeilta oon lukenu monen tonnin kauhutarinoita. Tyhjäkäynnillä pikkuisen röpöttää silloin tällöin. Pienellä kaasulla kohtuu nätisti käy, 2000rpm selvää tärinää kabiiniin ja siitä punaviivalle saakka röpöttää turhan kovasti. Ja kone ei murise, vaan pikemminki ulisee. Kylmänä ja lämpimänä ihan sama homma. Jakoketju ei käynnistäessä kuitenkaan jää rallattamaan.
Comment
-
Eikai sentään... Mä oon ymmärtäny, et sit kun jakoketjumurheet alkaa noilla ajoitusherjoilla, niin se sytyttää myös vikavalon. Toi 2000rpm tärinä on jotain V8 resonanssi juttuja eli ominaisuus. Ja niin kun oli aikasemmin puhetta, niin toi vaan kuullostaa siltä kun se kävis vajailla. :) Veikkaisin sun oireiden syyn löytyvän puolat/tulpat akselilta. Omaani vaihdan kans puolat ja tulpat ihan oman mielenrauhan takia, koska tosiaan siellä näky satunnaisia misfirejä, kun VCDS:llä katseli.
Comment
-
Kyllä noista jenkkien teksteistä selvästi ilmenee että vikavalo ei syty, antaa misfirea toisensa perään vaikka tulppia ja puolia vaihtelis mielin määrin. Voimaa kyllä tuntuis olevan. Ei tuo mitään resonointia ole, vaan ihan perseessä tuntuvaa tärinää :D ... joka mulla ainaki ärsyttää. Noh, nyt on auto vikakoodin setvimisessä, odottelen innolla vastausta. Imusarjan kiristin, oli melko löysällä omasta mielestä, ei auttanut. En muuten ole yhtään tapausta löytänyt, joissa puolien vaihto olis korjannut tuota misfirea. Onko kenelläkään oikeasti auttanut? Jenkeillä näyttäis ketjut menevän vaihtoon 100tkm-160tkm väliin. Muoviset ohjurit katkeaa, mikähän idea niissä on olla muoviset?
Comment
-
Joo kirjotin näköjään vähän väärin. Ei anna ajoituksesta mitään vikakoodia, mutta ilmenee siis juurikin misfireinä aluksi, mutta pitäisi kyllä antaa vikakoodi misfireistä ja sytyttää vikavalo. Näin ainakin niissä topiceissa mitä mä oon joskus lueskellu. Misfirejä voi tulla myös sen verran harvakseltaa, että ei sytytä valoa. Ja lohduttavinta (halvinta) on, että misfire vikakoodi voi tulla myös oikeesti ihan vaan sipanneesta puolasta, eikä automaattisesti oo ketju soirona. :)
Tärinää se mullakin on, mut johtuu siis siitä et V8 resonoi (tärisee) juuri noilla kierroksilla. Oot varmaan huomannu et esim 1800rpm tai 2200rpm ei tärise ;) Eikä pitäs tuntua, muuta kuin auto paikallaan. Mulla ei ainakaan ajossa tärise edes siinä 2000rpm kohalla.
Tuu säkin sieltä jenkkifoorumeilta pois jo. :) Mäkin erehdyin lueskeleen niitä vähän liikaa ja tulin ihan vainoharhaseks. Tulee vaan pahamieli, kun lueskelee niitä juttuja :D
Comment
-
Kyllä mulla tärisee 2000 kierroksesta ylöspäinkin, ajossakin tuntee värähtelyä. Ainakin sielä tulppa tai puola on vaihtamista vailla. Pitäis blokata internet explorerilta pääsy sivuille missä on sana misfire :D ... Sais ehkä untaki öisin. Youtubesta löytyi liian kattava videokirjasto aiheesta.
Sit mää tarvisin apua siihen vagcomin ostamiseen. Mikä tähän autoon olis hyvä ja halpa sarja, joka toimii läppärin kanssa? Nuo on ihan utopiaa mulle, älytön määrä lyhenteitä, ja edes ohjelmistoa en ole mistään löytänyt, vaan satoja eri adaptereita ja kaapeleita. Joku nero vois kasata sellaisen s4 tukevan sarjan millä pääsee käsiksi kaikkeen, joka ei ole kuin tilata vaan :D ... Liikaa hommia mielenpäällä, on eroa ja muuttoa ja rahanmenoa niin vielä tässä nyt audia pitäis jaksaa murehtia.
Comment
-
No niin. Kyllä pörhön asentajakin totesi että kummallinen röpötys, mutta vikakoodia ei anna, ei misfirea mistään. Pitää alottaa niistä tulpista ja tilata valmiiksi puolatkin. Pörhön mukaan ainakin 3.2 litranen antaa ensin vikakoodit jo pitkän aikaa ennenkuin ketju muuten alkaa vikomaan. Miten näissä sitte suuttimet on pelannu?
Comment
Comment