Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B6/B7 ostamassa.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ilmaiseksi vaihdetaan kaikki alkuperäiset uudempaan malliin jos ei ole ilmeisesti toimivaksi tuomittuja paikallaan jo. Kannattaa käydä kysymässä niin tarkistavat kyllä mitkä siellä on.

    En tiedä miten ne on aktiiviset tarkalleen, mutta kattelin niiden mittausryhmää vahingossa kun selasin kanavia huvikseni ja näkyivät aktivoituvan aina kun kaasua painasi vähänkin. Tyhjäkäynnillä olivat pois. Luulin ennen että se oli vain diagnostiikka että tyyny oli ehjä tai rikki, mutta kai ne sitten osaa jäykistyäkin. On niitä joskus ollut rikki, mutta antavat yleensä viankin siitä. Etutuki ja laatikon tuet on tavalliset. Voi kai nuo sivutyynytkin vaihtaa toisenlaisiin, mutta ainakaan itse en siitä osaa sanoa mitään.

    Comment


      Nyt kun taas meni puihin kaupat eräästä urS4:stä niin alkoi tuo nettihautomon musta b6 s4 gti-car centerin kilvenalusilla polttelemaan.
      Mottihan tuohon on vaihdettu, mutta tätä ketjua luettuaan osaa odottaa kaikenlaista harrastettavaa. Ja tarkoituksenani on hankkia käyttö-/harrasteauto. En tiedä päteekö tällaiset toiveet vanhan s-audin kohdalla, mutta sanokaas miksei tällaista kannattaisi hankkia? Tässä mustassa avantissa on varusteet ja ulkonäkö kohdallaan, mutta silti b5-korimallin RS4 polttelee vähintään yhtä pahasti. Mikä puolustaa b6 ässän hankintaa, ylläpitokustannukset, kestävyys? Risassa on tuplasti turboja ja ahtoletkuja ym. mukavaa rikkoontuvaa, bertta6 ässässä lisäjäähyt, imusarja, kaikenmaailman tiivisteet, ketjun kiristijät ja öljyn syöntiongelmat. Voee piru, kun on taas hankalaa tämä nelikon hankinta :) Lauri, auta vähän ;)

      Comment


      • No sikäli kun ajattelee että jos siihen on motti vaihdettu, niin eihän sitä oikein voi ottaa kuin hyvänä asiana. Ja RS4 ajaneenakin ei mikään huono valinta sekään. Ässää puoltaa ehkä mahdollinen helpompi ja vaivattomampi pito, mutta sitä pitää sitten melkeimpä tyytyä niihin tehoihin. Risaa sentää voi virittää, mutta se musta aukko lompsan pohjalla sai ainakin itseni siirtymään vapareihin. (TT oli aika paljon huomiota vaativa) Noiden välillä on kyllä varmasti vähän vaikea valita. Pitää vaan aika tarkkaan katsoa mitä on ostamassa. Jos se Dahlback Risa ilmestyy joskus myyntiin, niin se oli ainakin hyväkuntoinen kun täältä seudulta lähti etelään. Ehkä paras puolustus ässälle on että onhan se uudempi ja aika harvoin tarvitsee mitään puskuria kummempaa irrottaa remonttia varten, kun lähes kaikkeen (ei ketju) pääsee pikku purkamisella käsiksi. Eli onhan se helpompi pitää. Risaan saa leveemmät läskit alle, pirusti enemmän voimaa ja kyllähän se erottuu liikenteessä vähän eri maliin kuin ässä.

        Comment


          Itsellä on reilun viikon mittainen reissu berliiniin vapun jälkeen, jolloin voisin tutustua Saksan autotarjontaan ystävän avustuksella. Sieltä voisi löytyä hyväkuntoinen Risa tuotavaksi, mutta sekin on jossittelua. Jos sinne asti odotan niin tuo musta paholainen on jo varmasti mennyt, joten alan tulevalla viikolla selvittämään sen hankintaa. Paljonko tänä vuonna on tällaisen v8:sin päästöihin perustuva ajoneuvovero?

          Comment


          • 48,5% manuaalissa, automaatissa ehkä hivenen alle veroprosentti.

            Comment


            • Niin ja tullin sivuilta löytyy se mahti-hintajärjestelmä, jolla saat auton yleisen myyntihinnan selville kun näppäilet auton tiedot sinne. Siitä hinnasta sit tulli laskee tuolla prosentilla veron määrän.

              Comment


              • Automaatissa taisi olla itseasiassa enemmän veroa. Enemmän painoa ja isommat päästöt. Olikohan minulla 298g, eli ei ihan päässy 300 kerhoon.

                Comment


                • Manuaalissa on päästöt 322g, luulisi kyllä että automaatissa olisi isommat päästöt.

                  Comment


                  • B7 korisessa manuaalissa 322 mikä itelläki on. Automaatissa 298 muistaakseni mut alle kolmensadan kumminkin. Luullakseni eivät eroa B6 päästöistä kai? En ole varma! Niissä myynti-ilmotuksissa on kyllä yleensä päästöt ilmoitettu, ainakin mobile.de:ssä monessa autossa on.

                    Comment


                      Kyllähän verottajan taulukot aika suolaisen ajoneuvoveron antaa noilla max.350g/km päästöillä.
                      Kaikenkaikkiaan tällaista v8:ia voi varmaan kehua aika luotettavaksi? Jakopää ketjulla, eikä siinä siis ole ollut samanlaista venymisongelmaa kuin 3.2:sissa? Ketjunkiristäjät tuppaavat kulumaan? Onko öljymerkillä/tyypillä vaikutusta asiaan, vai onko se longlife huoltoväli mikä näissäkin tekee tuhoja?
                      Huonolla tuurilla sattuu itselle juuri se, joka syö öljyä ja tiputtaa nesteitä. Siinähän ne pahimmat skenaariot, jos en nyt taas päätä jäädyttää hankintaa.

                      Comment


                      • Manuaalissa on päästöt 322g, luulisi kyllä että automaatissa olisi isommat päästöt.
                        Huh! Empä olisi uskonut tuon noinpäin olevan. Oppi taas jotain.

                        Comment


                        • Hmh.... Ei kohdistunu minun ässään minkäänlaisia kampanjoita. Puolat 52e kpl ja tulppa 21,5e kpl plus työt, yhteensä n.700e oli merkkiliikkeen arvio. (Pörhö rovaniemi)

                          Onko kallis ja kannatteeko viedä?

                          Comment


                            Puolahinta kuulostaa normaalilta. Tulpat saa puoleen hintaan jos viittii netistä tilata ja vaihtotyötäkin on tuossa laskelmassa 130 euron edestä. Jos vaan yhtään pysyy työkalut kädessä ja ite tekee niin tuosta on mahdollista säästää joku 300€.

                            Comment


                              Ei-merkkiliike tekee varmasti 1/3-1/2 halvemmalla tuon saman homman. Jo pelkässä työveloituksessa säästää lähemmäs 50%.

                              Comment


                              • Ja näissähän saa verovalituksen kautta veroprosentin ~28% tuntumaan. Viittaan nyt tuohon helmikuun alussa tulleeseen Kouvolan HO päätökseen.

                                Comment


                                • Ite tilasin tulppasatsin opie oilsista suunnilleen puoleen tuosta hinnasta. Varmasti muualtakin saa samoihin hintoihin. Taisi vasta nuo uusimpien mallien tulpat, esim b8 1.8 olla suunnilleen samoissa hinnoissa muiden kauppojen kanssa.

                                  Comment


                                  • 176e eli 4 euroa alkuperäisiä tulppia kalliimmalla saisi iridiumit huomiseksi. Asennus n.50e (1h). Ei löytyny hyllystä kuin lyhyen aikavälin tulppaa. Täytyypi käyä myös motonetissä katsomassa onko niillä kunnollista tulppaa paikan päällä. Kyllähän tuo itselläkin onnistuisi mutta ei ole tällä hetkellä paikkaa missä vaihtaa. Pihalla sataa lunta ja 15 astetta pakkasta. Nyt auto obd ja päästömittauksissa ja huomenna katsastus. Piti olla jo tänään mutta peruin ku kuulin hinnan ja vaihdoin asemaa.

                                    Comment


                                    • Puolien osanumero 077905115T tuolta -> http://speed-autoteile.fi/ näyttäs saavan ~42€/kpl. Tulpista väännän sen verta veistä haavassa, et Viron maalta sai normi NGK ~7€/kpl ja NGK Iridium olis ollu 9€/kpl. Puolat olis ollu saman hintaset kun tuolla Speedillä.

                                      Comment


                                      • Tuntuis olevan aivan loppu nuo tulpat. Eipä ihmekään kun en löytänyt mitään dokumentaatiota että niitä olis ikinä vaihdettu. Huoltokirja on vähän vaikea selkonen muutenki ku en ymmärrä saksaa, mutta öljyjä ja suodattimia ainakin on vaihdeltu, jopa vaihdelaatikkoon.

                                        Tilasin ny sit alkuperäiset paikallisesta liikkeestä hintaan 172e (21,5ekpl). Ei ehkä halvimmat mutta tulee nopsasti ja vieressä on korjaamo joka vaihtaa ne noin viiellä kympillä. Olis saanut tosin lyhyen matkan tulppia elikkä 15tkm (n.120e) tai sitte iridiumeja 30tkm (176e) täältä rovaniemeltäkin mutta taitaa noissa alkuperäisissä olla paljon pidempi vaihtoväli.

                                        Q kelit! Pieni pakkanen ja kevyttä pakkaslunta jäisen tien päällä... ESP = Off :) ...

                                        EDIT: Päästöt ja OBD läpi. Huomenna leimalle.

                                        Comment


                                        • Katsastuskin meni läpi, mutta veropäätöstä ei oo viel näkyny. Mulla oli tuhkakupin tilalla joku lärpäke jossa liittimet, ilmeisesti paikka jollekin telakalle, ja kun luukun avaa niin kuuluu "welcome to sdi" tai jotain sellaista. Sama homma kun sulkee niin "goodbye". Onko muilla puhuvia tuhkakuppeja? Joku jälkiasennus taitaapi olla, ja ihan niinku ääni kuuluis jostain kojelaudan uumenista, ei auton omista kaiuttimista. Lieneekö yhdistetty sit jollain tapaa tuohon RNS-E:hen? Ei tuohon systeemiin kyllä mitään kännykkää taikka soittopeliä kiinni saa, eli varmaankin koko telakka otettu mukaan ja sille vain liitin löytyy tuhkiksesta.

                                          Comment


                                          • Ota kuva siitä puhuvasta tuhkiksesta

                                            Comment


                                            • Tässäpä kuva:
                                              http://aijaa.com/JrZBm4

                                              Ja mikä tähän laariin niinku sit kuuluis? Telefooni? Ainaki mankassa löytyy puhelimelle valinta ja ajotietokoneen ruutuunki saa telephonen lukemaan ja joku akka höpöttää saksankieltä:
                                              http://aijaa.com/8RZAY1

                                              Comment


                                                Suction Diesel Injection :)

                                                Comment


                                                • Mitä sää hopsis ny höpötät :) ? Ja saattoi se olla DSI mistä se nainen höpöttää, ei saa koskaan selvää, tai mistä sitä tietää vaikka siellä on joku nainen kojelaudan sisällä? o.O

                                                  Comment


                                                  • Jopas on "kaunis" viritelmä =) Ei tuosta kyllä keksi mitä tuo tekee.

                                                    Comment


                                                      Sulla on kyllä varmaan Bluetooth handsfreekin, kun heti virtojen päälle laiton jälkeen haet laitteita puhelimella.
                                                      Ja sen saksankielisen höpötyksen saa englanniksi, kun koodaa puhelinmodulin. Se on puheohjaus.

                                                      Comment


                                                      • Mulla on veikkaus että olisko aftermarket ipod telakka ollut, mutta ihmetyttää vaan kun ite telakka puuttuu. TAI sit tää on jonku fbi-agentin vanha pirssi ;D ... Ei tuo huonosti ole, huomaamatonkin, mutta kyllä ihmetyttää vaan tuo mekanismi joka on kytkettynä tuhkiksen luukkuun ja joku nainen sielä huutelee.

                                                        Kiitos vinkistä. Pitää tsekata buetooth.

                                                        Comment


                                                        • Mulla oli edellisessä B7:ssa kans puhelinteline tuolla kyynärnojan sisällä, mut tässä nykysessä se on tossa koelaudassa, ilman adapteria kylläkin toistaiseksi, kun en oo kokenu tarpeelliseks hommata. Bluetoothiakin oon vaan kokeillu kerran pari, mut käyttämäti taitaa sekin jäädä ja jatketaan rikollista luuri korvalla ajelua ;)

                                                          Saitkos Antti sen vakkarin toimimaan jo? Itellä nimittäin tilttas omasta kans. Hetki tutkailua VCDS:llä ja huomasin, et kytkimen katkaisija ilmottaa kytkimen olevan kokoajan pohjassa. Ei ihme että ei vakkari toimi. Marmorilta 25€ uus katkaisija ja taas pelaa :) Suosittelen tsekkaan!

                                                          Comment


                                                          • Kävin hakemassa jo saman osan joka lapinlisän kera makso marmorilla 28e :D .. viikonloppuna aikomus vaihtaa. Ei antanu vikakoodia, ja tais olla carport se laite millä obd mittaus tehtiin katsastukseen. Vois vaihtaa ne tulpat samalla kun soittivat että ovat saapuneet. Mahdollisuus käydä hallissa nii johan se itselläkin hoituu ja saapahan sit paremman kuvan että mitä siellä konehuoneessa tapahtuu. Nyt vain seurannu öljyn kulutusta mut ei näy vieläkää tikussa. Ketjun rallatuksen huomasin ihan vasta, ei kauheita meteleitä pietä, sen pari sekkaa ku käynnistää.

                                                            Comment


                                                            • http://m.youtube.com/#/watch?v=_KIak...aksAWJb8&gl=FI

                                                              Mites onko kukaan omistajista harkinnut kyseisen sc-kitin tuomista Suomeen, saisiko tuota periaatteessa muutoskatsastamalla road legaliksi edes täällä? :)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X