Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B6/B7 ostamassa.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Minulla ei muistaakseni ole misfirejä näkynyt. Kerran oli suurempi virheläjä skannauksen yhteydessä ja ympäri autoa, ja senkin syy oli lopulta huono akun lataustila (kun autoa ei ollut käytetty pitkään aikaan).

    Tuleeko misfiret aina siis noihin samoihin pyttyihin? Kyllä mielestäni normaalitila on ettei niitä tule ;). Koska tulpat on viimeksi vaihdettu ja mihin tulppiin?

    Comment


    • Tuossa on tuo orkkistulppa niin tiedät mitä etsiä.
      www.opieoils.co.uk/p-63584-ngk-spark-plug-bkr6equa-opie-ref-6872.aspx

      Ei ole näkynyt misfirejä eikä ole siltä tuntunutkaan, jos ei sitä lasketa kun laitoin kerran suuttimen liittimen huonosti paikalleen. Kysäise sitä puolahommaa liikkeestä, jos siihen kerta on uudempikin versio olemassa.

      Comment


      • Kävin tossa äsken taas ihmetteleen. Nyt en saanu yhtä enempää tuleen laskuriin. Sattumanvaraisesti tuli eri sylintereihin. Viimeks oli kyllä auto kunnolla lämmin ajon jäljiltä, kun huomasin ton. Nytkin kyllä kävin ajeleen lämpöseks, enkä saanut tosiaan 1 enempää tuleen laskuriin. Tulpat vaihdettu 30tkm sitten merkkihuollossa, eli oletettavasti oikeisiin, joten tuskin vielä menossa. Voishan ne toki vaihtaa. Vuotaakos nää tonne tulppakaivoihin öljynsä? Kun tossa kuitenkin ne venakopantiivisteet vuotaa kans. Vois olla yks mahdollinen aiheuttaja, jos tossa nyt ees on mitään vikaa... :) Ei viittis alkaa korjaan olematonta vikaa taas kerran, vaikka kyl toi jostain kielii, jos muilla pysyy misfiret 0:ssa kokoajan.

        Mites noi tulpat? Onko NGK perinteisesti näissäkin se paras tulppa? Tuolla on toi Bosch osanro. http://www.europaparts.com/spark-plu...qeo-bosch.html Muutenkin aika asiallisen hintasia osia. Toki tullit ja alvit tulee päälle.

        Kaiken lisäks huomasin tossa samalla, et täristää paikallaan 2000rpm hiukan. Kylmänä enemmän kun lämpösenä. Mites muilla? Google kertoo et joko vauhtipyörä menossa tai sit on vaan V8:sin ominais tärinöitä. Tiiä sit... Toivotaan jälkimmäistä ;) Anto kyl vikakoodin vasemmasta moottorinkumin solenoidista.

        Comment


          Kyllä mullaki tärisee siinä 2000rpm paikkeilla varsinkin kylmänä. Ite oon kans aatellu että se siitä vp:stä johtuis. Kaippa tohon kohta sais alkaa vp+kytkiremonttia suunnittelemaan. Voiskohan se vinkuminenkin tulla jotenki siitä epätasapainoisesta vp:stä?

          Noita misfirejä mulla ei ainakaan kesällä tullut, kun seurailin koneen toimintaa.

          Comment


            Pitäiskö sitä joku ilta oikein ihmetellä. En ole gynekologi mutta voin kyllä vilkaista - periaatteella, minä juuri mistään mitään tiedä mutta kasilla nyt viidettä vuotta ajelen ja koko ajan jotain ropannut niin jotain tuntumaa ehkä päässyt syntymään.

            Comment


            • Uskallan väittää, että hyvin suurella todennäköisyydellä niiden pyttyjen puolat ovat finaalissa joista tulee misfirejä. Itsellä jättänyt laite tielle kolme kertaa puolan takia, ja se ilmoittelee tulostaan aina muutamaa päivää ennakkoon nykimällä silloin tällöin. Saattaa nykäistä vain niinkin vähän kuin kerran pari päivässä. Näistä jää aina engine misfire koodi talteen, joten näät mistä pytystä puola pitää vaihtaa. Jos et vaihda niin jonkun päivän päästä puola kuolee kokonaan, ja kone menee vikamoodiin ja saat ajettua auton vain parkkiin.

              Puolat on noissa kulutustavaraa, vaikka oiskin kampanjassa vaihdettu joskus uusiin. Tulpat ovat mun mielestä 99% varmuudella kunnossa, jos ne on vaihdettu 30tkm sitten.

              Comment


              • Joo, en usko minäkään tulppiin jos ne on noin vasta vaihdettu. Puolavika alkaa kuulostaa osuvammalta. Kokeile vanhaa kikkaa ja siirrä ongelmapyttyjen puolia toisiin, niin näkee siirtyykö vikakin. Nuo moottorituet ei tainnu olla aktiivisia näissä, tuo anturihan taisi vaan kertoa onko se veltostunut, en tosin ole varma. Varmaan syytä sekin tarkistaa. Sen vaihtoon ei onneksi tarvita mitään isoja kun sen sai muistaakseni pyöränkaaren kautta ulos koneen tukemalla.

                Comment


                • Joo jotain orastavaa puolavikaa toi varmaan on. Tässä kohtaa vaan on vielä turhan aikasta alkaa haarukoimaan vaihtelemalla, kun noita misfirejä tulee näköjään nyt viime kerran perusteella joka pyttyyn sattumanvaraisessa järjestyksessä. Ei kylläkään 1 enempää/pytty ennenkun aina nollaantuu, et ei toi vielä mitään vakavaa oo. Kai se silti tarvii tilata puolat hyllyyn odottaan, et millon kyykähtää kokonaan. ;) Niin ja mitään vikakoodia noista siis ei ole tullut missään vaiheessa.

                  Noista moottorinkumeista en jaksa alkaa nyt stressaamaan. Nollasin koodit kun lähin koeajolle ja takas tullessa ei ollut tullut tosta kumista mitään uutta koodia. Intermitten näytti olevan muutenkin ja joidenkin lähteiden mukaan jopa yleistäkin? Jollainlailla aktiivinenkin pitäis mokoman olla. Jäykistyy kierrosten mukaan tjsp...

                  Hopsis: Voidaanhan me sitä joku ilta ihmetellä. Vois olla ihan hyväkin jos joku kasimies sitä kuullostelis/tunnustelis. Jotenkin niin eri kuulonen/tuntunen toi kasi on ja varsinkin kun ei oo vertailupohjaa. Todennäkösesti oon vaan taas vainoharhanen uuden auton kans :)

                  Comment


                    Keskiviikkonahan tuota voisi ihmetellä porukalla?! Mun kulkineesta voisi kanssa tyhjentää listat ja katsoa mitä kaikkea kivaa sinne on tullut, kun viime kerrasta hieman aikaa ;) et jos tulee kone ja piuhat matkaan jollekkin, niin olisin kiitollinen :)
                    Tuo yksipytty pimeeksi, aiheuttaa kyllä vikatilan ja hukkaa kokonaan väännön, kyllähän toi nyt liikkuu 7:llä pytyllä eteenpäin, mutta ei se mihinkään kulje ;) näin asian todenneena, kun meni myös tuo ruiskunsuuttimen johto hieman ohi liittimestä. Kandee muuten noita irrotellessa varmistaa, että kaikki menee paikoilleen! Ei meinaa tuota ees huomata, kun liittimen pirulainen menee nätisti paikoilleen ja jopa kiinni, vaikka nasta onkin kääntynyt vinoon.

                    Comment


                      Puolat on sen verran halpoja että niitä voi yhden ostaa varuiksi. Ei ne kaikki samana päivänä kuitenkaan hajoa.

                      Comment


                      • Sen verran tilanne päivitystä, et soittelin marmorille. Kampanja on luonnollisesti edelleen avoinna ja koska mulla on ne Q revision puolat ja viimeisin on T, niin sellaisen käsityksen sain, että ne vaihdettaisiin. Joten ei kun varaileen aikaa huoltoon. :)

                        Keskiviikkona vois juu ihmetellä porukalla. Otan koneen ja piuhan mukaan, mut tossa on niin onneton akku, et se ei kyl kauaa kestä ihmettelyä. Ellei jollain oo invertteriä tai ABC:n seinästä saa virtaa :D :D

                        Comment


                          ABC:llahan on muutama tolppapaikka joista saa sähköä jos sattuu olemaan vapaata ruutua. Yleensä siellä on tosin useampiakin läppäreitä mukana.

                          Comment


                          • Nyt menee omastakin vaihtoon tuo vasen lisäjäähy, marmorin hinta 280e tuolle mötikälle. Samalla tuli diagnoosi myös noista surullisenkuuluisista venttiilikopan tiivisteistä. Eiköhän tuosta löydy vielä se viimeinenkin ominaisuus kun jossain vaiheessa löytyy aikaa imusarjan pulttien tarkasteluun... Vähän kahden vaiheilla josko samalla kannattaisi asennuttaa se aiemmin mainittu imusarjan korjaussetti.

                            Comment


                            • Joo siitä korjaussetistä ei taida olla juuri hyötyä ellei se paikallaan oleva systeemi tunnu väljältä. Enemmän siitä imusarjan tiivistyksestä taitaa olla hyötyä. Mullakaan kun niitä tiivisteitä siellä puoliskojen välissä ei juuri enää ollut.
                              Viimeksi muokannut LauriJT; 9.1.2013, 06:17.

                              Comment


                              • Mites muilla ässän / V8 omistajilla, pysyykö lämmöt 90 asteessa näin kovilla pakkasilla? Omassa ei nouse paljoa yli 70 asteen.
                                Termari vaihdettu hiljattain.

                                Comment


                                • Hyvin pysyy lämmöt, mutta lämpenee kyllä hitaasti. En tiedä johtuuko suuresta nestetilavuudesta, vai termarista tuo hidas lämpeneminen.

                                  Comment


                                    Lämmöt pysyy hyvin, parin tunnin letkulämppärissä olon jälkeen näillä -10 asteen keleillä menee vajaa 10 min rauhallista ajoa että nousee 90c asti. Nestetilavuus ja lämmitettävän kevytmiinin määrä varmaan vaikuttaa lämpiämisen nopeuteen. Toisaalta, parin tunnin seisonta ei vielä jäähdytä konetta kokonaan vaan lämmintä tulee melkein heti. Kyllähän siellä hukkalämpöä riittää ja jos termari on ehjä niin kovasti ihmettelen tuota 70 asteen lämpötilaa. Olisko anturi tai termari viallinen?

                                    Comment


                                      Kovemmilla pakkasilla ei tahdo lämmöt pysyä 90 asteessa. Muutenkin hitaasti nousee lämmöt, joten termostaatti menossa vaihtoon lähiaikoina omasta.

                                      Comment


                                      • Tosiaan hyvä pointti tuo anturi, täytyykin laittaa vaihtolistalle.
                                        Toisalta kun lämpötila on +5 ja ylöspäin niin nousee ihan kiltisti 90 asteeseen, tuli mieleen että olikohan se uusi termari välimeren ilmaston malli?

                                        Comment


                                        • Oma nostaa lämmöt melkoisen vauhdilla sinne 60-70c, jossa kohtaa alkaa puhaltaa lämmintä hyttiin. Tuon jälkeen lämpenee varmaan puolta hitaammin 90c asti, mutta pitää kyllä ihan kiltisti sitten lämmöt siinä.

                                          Comment


                                          • On muuten ihana se anturi vaihtaa. Mulla se ilmoitti jo rikkinäisyyttään niin ei ollut epäilystä, vaihdoin silti termarinkin ennaltaehkäisevästi. Hidas se ehjälläkin on lämpenemään, mutta istuu sitten tiukasti 90 asteessa kun sinne pääsee.
                                            Sieltä se löytyy kun kurkkaa tulipellin ja imuputken välistä alas suunnilleen keskilinjan kohdalta

                                            Comment


                                              Alkuperäinen kirjoittaja jjheimo Näytä viesti
                                              Tosiaan hyvä pointti tuo anturi, täytyykin laittaa vaihtolistalle.
                                              Toisalta kun lämpötila on +5 ja ylöspäin niin nousee ihan kiltisti 90 asteeseen, tuli mieleen että olikohan se uusi termari välimeren ilmaston malli?
                                              Samat asteet oli uudessa kuin vanhassakin. ;)

                                              Comment


                                              • Alkuperäinen kirjoittaja pulla Näytä viesti
                                                Samat asteet oli uudessa kuin vanhassakin. ;)
                                                Tämä selvä :)

                                                Comment


                                                • Huolto eskaloituu kuten usein on tapana käydä, lisäjäähyn lisäksi vaihtoon menee näillä näkymin myös vesipumppu, joka vuotaa myös. Onko tuo korkannut kenelläkään muulla vai onko omalle kohdalle osunut vain maanantaikappale? Kuulosti olevan sen verran hauskassa paikassa että saa nähdä onko pulla kiroilemassa tuolla "ottaa päähän" -ketjussa ensi viikolla :)

                                                  Comment


                                                  • Itsellä kanssa vaihtui vesipumppu kesällä. Ei ole kyse maanantaikappaleista, vaan nykyajan jäähdytysnesteet (punaiset) syovyttävät tiivisteet ajan saatossa ja pumppu tai itse asiassa sen kotelo alkavat vuotamaan. Pumpun mukana tulee uusi termari, joten se vaihtuu kätevästi samalla.

                                                    Operaatio on aika v-mäinen. Keulaa joutuu jonkun verran purkamaan, että kohteeseen pääsee käsiksi.

                                                    Comment


                                                    • Tänään ajelin Helsingistä kotia kohti (motarilla), lämmöt nätisti 90 tienoilla. Kun pääsin taajamaan, lämmöt laski jonnekin 70 tienoille (ulkona pakkasta 22 astetta). Uutta termostaattia, missä päin konetta se termari asustaa?

                                                      Comment


                                                      • Termari on heti pohjamuovin takana, kuskin etukulmassa moottorin edessä. Sellainen ruuveilla halkaistava kotelo. Ne ruuvit on vähän veemäisessä asennossa, muuten helposti vaihdettavissa se termari. Muuta ei tartte purkaa kuin pohjamuovi ja avata se kotelo.

                                                        Comment


                                                        • Kiitos tiedosta, pitää ottaa työn alle kunhan kelit hieman lämpenee.

                                                          Comment


                                                          • Alkuperäinen kirjoittaja ZoRRo Näytä viesti
                                                            Itsellä kuuluu ihmeellinen vihellys juurikin koneen takaa alkaen 2000rpm, hyvin todennäköisesti juuri tuo PCV. se tuntus olevan tyyppivika et menee tukkoon öljystä ja saa putsailla ellei ole täynnä ja menny halki.
                                                            Selvisikö syy tuohon vihellykseen? Omassa kulkineessa alkanut myös viheltämään 2000 - 3000 välissä ja ääni on kuin turbokoneella ajelisi.

                                                            Comment


                                                            • Alkuperäinen kirjoittaja jogha Näytä viesti
                                                              Selvisikö syy tuohon vihellykseen? Omassa kulkineessa alkanut myös viheltämään 2000 - 3000 välissä ja ääni on kuin turbokoneella ajelisi.
                                                              Eipä ollut ainakaan PCV, otin sen auki ja putsasin. Aika puhdas se kyllä olikin.
                                                              Pienen googlauksen tuloksena seuraava epäily osuu etupään serpentiiniremmiin ja sen kiristäjään. Ei noidenkaan vaihto taida olla iso homma, keulan purkuun vaan menee aikaa. Ajatus operaatiosta tuossa pihalla pakkasessa ei kyllä houkuttele...

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X