Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B6/B7 ostamassa.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Minuakin kiinnostaisi tuo. Lähinnä mitä luvattu, onko mitattu ja huomaako lisäystä lähtötilanteeseen verrattuna?

    Comment


    • Ne nettiauton polkuhintaiset yksilöt on käytännössä hävinneet.

      Comment


        Hinta on siis ollut kohdillaan ja kauppa käynyt.

        Comment


        • Tosin niin ne on näköjään menny ne kalleimmatkin, lähes 30k€ hintaiset. Lisäksi niistä halvoista ei ole kuin yksi merkitty myydyksi, kahdesti sama auto. Toiset on vaan kadonneet. Muuten muut on myyty hintaan ~22-28K€. Olen edelleen sitä mieltä että jotain kikkailua on ollut meneillään. Ei siinä liike ainakaan ole katetta päässyt käärimään ihmeitä. En ainakaan usko.

          Halvin väitetysti ehjä mobilessa 8500 ja seuraavat alkaen 10000. (Siellä on siis kalliimpia b5 ässiä). Tuohon vielä vero päälle ja tuontikulut. Siksi tuntuu siis erikoiselta tuo hinta, etenkin autoliikkeelle.
          Viimeksi muokannut LauriJT; 11.11.2012, 18:53.

          Comment


            Autoliike hyvittää ehkä keskimäärin tuollaisesta jotain 15ke-19ke väliltä, riippuen kaikesta, katsovat mitä halvin maksaa siitä useampi tonni pois, koska 20ke autosta pitää tehdä enemmän kuin tonni tai kaksi voittoa. Luultavasti useimmissa on liikkeeseen viedessä rahoitusta päällä, joka aina tiputtaa halua ottaa auto ja näin hyvitystä saadaan painettua alas tyyliin "no voin mä hyvittää tän verran, vaikka ei oikein kiinnosta ottaa vaihdossa".
            Vierestä kun on seurannut käytettyjen kauppaa useamman vuoden, niin hämmästyttää ihmisten tyhmyys ja valmius ottaa takkiin isojakin summia, kun on otettu liikaa pätkää ja lähdetään vaihtamaan halvempaan.

            Mitä tulee Nettiauton pyynteihin, niin todellista kauppahintaahan ei tiedä kuin myyjä ja ostaja. Veikkaan että kun menee käteisen kanssa yksityiselle ja lataa pari kolme tonnia vähemmän kuin pyynti, niin harvempi menee puihin, sen verran "vaikeita" nämä ässät on myydä.

            Ei ole tarkoitus painaa ässää suohon, mutta jo tässäkin topikissa on realiteetit kerrottu.

            Comment


            • Ei ole tarkoitus painaa ässää suohon
              Juu, en minä herneitä nenuun vedelly=)
              Tuo voisi olla niitä "pakko päästä eroon" vehkeitä. Eihän näinä aikoina tällaisia kannata edes myydä, ei näköjään perus golfistakaan meinaa päästä eroon.

              Comment


                Niin siis vaihtokauppahan menee niin, että katsotaan vaihtoauton käypä markkina-arvo (eli käytännössä nettiautosta halvin), siitä vähennetään liikkeen haluama kate, eli voitto ja käsittely palkkiot ja tästä saadaan vaihtoauton arvo, eli hyvitys lappuhinnasta vaihdokkiin nähden. Vaihtokauppa on aina vaihtokauppaa sehän on selvä, mutta jos tuotakin liikkeen myynti-ilmoitusta miettii, niin ovat kyllä halvalla ottaneet ässä sisään ja ei varmasti ole kaikki pollet enään tallissa, jos liike voi alle markkinahinnan myydä autoa. No mut kauppa on kauppaa ja kaikki on myynnissä kun summasta sovitaan... Munkin auton saa tulla hakeen tosta pihasta kaikilla mausteilla 28 k € raha tukun kanssa, en tiedä onko se sen arvosta ;) (toisin sanoen vielä ei ole poltetta luopua harrastekäyttiksestä ja hintakin sen mukainen)

                Comment


                  Edelleen sitä mieltä että B6 kalusto on läpi linjan kalliimpaa kuin niiden pitäisi olla. Miksi näin, ei ymmärrä mutta jos samalla rahalla saa jo B5 RS4:n tai C5 RS6:n niin mikä ihme niissä B6 ässissä maksaa? Jos yksi konsonantti riittää niin tuolla rahalla saa jo oikeasti hyvän saman ikäluokan S6:n tai S8:n ja jää kymppi vielä yli.

                  Comment


                    Kai siinä on puhtaasti kyse kysynnästä ja tarjonnasta. Korimallina B6 on freesimmän ja vähemmän pappamaisen oloinen kuin C5. Lisäksi harva tarvitsee C5:n kokoista autoa, eikä isompi kori ja suurempi massa yleensä urheilullisuutta ainakaan korosta, vaikkei noissa suuren suurta eroa olekaan.

                    Lisäksi tuo korimallin ikä vaikuttaa silläkin tavalla, ettei esim. vm. 2003 C5 ässästä voi pyytää mahdottomia (B6 S4 esiteltiin 2003), kun mallisarjan alkupään yksilöitä saa jo edullisesti. S8-vertauksessa voikin sitten miettiä, että D2 korimalli on esitelty jo 1994...

                    Sehän on selvää, että S6:n tai S8:n tapauksessa saa enemmän autoa samaan rahaan, kun miettii mitä kyseiset mallit ovat maksaneet uutena.

                    Comment


                      Miten S4 B6:een löytyy vetokoukkuja jälkikäteen? Onnistuuko edes, kun nopeasti katsottuna koukkujen kohdalla sanotaan, että ei S4. Käytetyissä autoissa niitä on kyllä näkynyt.

                      Comment


                      • En ole täysin varma, mutta luulisin että tuohon käy A4q myytävä koukkusarja.
                        Viimeksi muokannut 2 FAST; 18.11.2012, 09:54. Perustelu: Voisi opetella lukemaan.

                        Comment


                        • jos runkoaisat on samanlaiset kuin normi A4:ssa, niin puskureiden osalta siihen saa normi irroitettavan westfalian koukun. Se, että onko se koukku sitten ko. autossa laillinen, sitä en tiedä.

                          S4:n puskuri tulee hieman ulommas mitä vakio ja s-linen puskuri, joten koukun nuppi tulee hieman lähemmäs puskuria.
                          A4:n koukku S4:n puskureilla

                          Comment


                          • Muuten muut on myyty hintaan ~22-28K€. Olen edelleen sitä mieltä että jotain kikkailua on ollut meneillään. Ei siinä liike ainakaan ole katetta päässyt käärimään ihmeitä. En ainakaan usko.
                            Itse kävin tuollaista 22ke liikkeen yksilöä ajamassa useamman sadan kilsan koeajon, positiivista oli, että 190tkm ajetussa autossa oli vain 100tkm ajettu moottori. Auto oli selvästi ylimaalattu lonkasta alaspäin, todennäköisesti vakuutusyhtiön piikkiin, varmaankin ilkivaltaisesti naarmutettu tai vastaavaa jossakin välissä. Muuta negatiivista ominaisuuslistaa siten kertyikin parin t€ edestä jos haluaisi priimaan kuntoon. Teknisesti oli täysin ehjä, enempi pikkunäpräämistä olisi ollut perfektionistille.

                            Alunperin yritetty myydä yksityisenä, ei ole mennyt kaupaksi, meni vaihdossa merkkiliikkeeseen, sieltä jobbarille, sieltä yksityiselle kuukaudeksi ja taas takaisin toiselle jobbarille, sieltä sain käteistarjouksen 20te ja auto olisi minun.

                            Sanoisin omaan kokemukseen perustuen, 20-22te on tuollaisen ehjän pitkälti alle 200tkm auton realistinen hintataso. Enempää en olisi valmis maksamaan, vaikka harrastajana itseni näenkin.

                            Comment


                            • Miten jonkun automallin hinta voi muka olla vinksallaan kautta linjan? Jos kerran kauppa käy, niin sehän se on päivän hinta. Ainahan halutummat korimallit pitävät paremmin hintansa, vaikka olisivatkin sitten uutena maksaneet vähemmän. Samaan tapaan tuntuu käyvät demareillekin. Tyypillisesti jossain kohtaa ikääntymistä 3-sarja muuttuu 5-sarjaa kalliimmaksi. Etenkin ämmät.

                              Comment


                              • Minulla ainakin on westfalian koukku asennettuna, ollut varmaan uudesta asti. Ja juuri tuollainen kuvan mallinen.

                                Comment


                                • Autoliike lisäks miettinee et nää on aika kalliita korjata, et hyvällä tuurilla osuu huono yksilö ja ammattivalittaja ostajaksi, niin ei riitä katteet millään kun vanhaa autoa pitäs korjata useilla tuhansilla.
                                  kyllähän näihin erikoisiin ässä audeihinkin jokasella varaa ostaa on, mut kylä monella tulee itku sitten kun sitä pitäs korjata tai vaikka vaihdeloota hajoo.

                                  Comment


                                    Niin tai kun sillä oikeasti alkaa ajelemaan, nykisillä ja tulevilla polttoaineen, verojen ja vakuutusmaksujen hinnoilla ;) plus sit perushuollotkin mukavia lisiä käyttökuluihin, esim. öljynvaihto alle 10k km välein kunnon öljyillä :D

                                    Comment


                                      Alkuperäinen kirjoittaja LauriJT Näytä viesti
                                      Minulla ainakin on westfalian koukku asennettuna, ollut varmaan uudesta asti. Ja juuri tuollainen kuvan mallinen.
                                      Näin AudiSRS-forumilla:"The S4 and RS4 are excluded because Audi claim there isn't sufficient engine cooling for towing.
                                      Physically they fit no problem, so long as they say they are suitable for an A4 quattro."
                                      Tämmöinen lisäys vielä:" After a lot of research, I found that the Witter detatchable is type approved for the S4 but not the RS4."

                                      Mitä lukee sitten rekisteriotteessa, paljonko saa vetää ym.?
                                      Onko S4 B6 katsastajan silmissä eri auto kuin A4 B6 eli voiko A4:n koukku olla laillinen? Eihän tuo lämpeneminen ole mikään ongelma, jos osaa seurata lämpöjä. Varmaan ongelma vain ääriolosuhteissa.

                                      Comment


                                      • Kauppanimeltä tuohan on A4 ja katsastuksessa ei pitäis olla mitään ongelmia koukun suhteen. En muista onko rekisteriotteessa mainittu vetopainosta, mutta edellisellä B6 A4q 1.9tdi sai vetää 1800kg.

                                        Comment


                                        • Itse asiassa aika hyvä kysymys!

                                          Kauppanimeltä tuohan on A4 ja katsastuksessa ei pitäis olla mitään ongelmia koukun suhteen. En muista onko rekisteriotteessa mainittu vetopainosta, mutta edellisellä B6 A4q 1.9tdi sai vetää 1800kg.
                                          Tosiaan otteen mukaan tuo on 5D A4 avant quattro S4 4.2 automatic-8e-4X4/266 ja kauppanimenä A4.
                                          Vetopainosta ei mitään mainintaa, mutta ilmeisesti katsaria tai ketään muutakaan virkamiestä ei ole koskaan häirinnyt se seikka että autossa on irrotettava koukku. Vararenkaan sisällä on jopa paikka sille vaikka onkin kokoa 235/40/18 eri ei perus. Sähkötkin toimii ihan normaalisti sen kanssa. Ei otteessa lue myöskään mitään kohdissa tyyppihyväksyntänro, tyyppi tai variantti

                                          Westfalian kataloogi sanoo valikossa A4 quattro, inc S4, mutta valitsemalla sen sanoo että exc S4. Ota tuosta nyt selvää...

                                          Ainakaan suomen oloissa ei saa ratarääkissäkään lämpöjä kohoamaan liikaa niin en tiedä mitä siinä on ajateltu. Onhan tuossa kuitenkin 3 jäähdytintä keulassa. Jarruttoman kärryn (täyden) kanssa ei ainakaan ole mitään ongelmaa, itseasiassa hyvä vetää kun kärry ei kolinoita lukuunottamatta juuri tunnu perässä. Ilmeisesti siis aika harmaalla alueella ollaan.

                                          Tuossakin esim ihmettelyä asiasta
                                          http://forum.rs246.com/viewtopic.php?t=53671
                                          Viimeksi muokannut LauriJT; 19.11.2012, 20:57.

                                          Comment


                                            Kertokaas miksi kannattaisi ostaa b6 ässä eikä b7 ässää? B-seiskoja alkaa saada mukavasti alle 30t€:n, mutta mikä puoltaa b6 s4n ostamista? Mikä on vanhemmassa ässässä paremmin kuin tuoreemmassa? Ja onko lähiaikoina tällaisia autoja ulkomailta tuoneita foorumilla, eli paljonko tuontiautossa olisi verot?

                                            E. Katselin Tullin veropäätöksiä tuontiautoille, tässä muutama:
                                            -Lokakuu 2012: vm.03, sedan tiptronic 233tkm, verotusarvo n.14t€ ja verot n.6900€.
                                            -Toukokuu: vm.03, farkku 152tkm, verotusarvo n.18800€ ja vero n.8300€.
                                            -Toukokuu: vm.04, farkku 99tkm, verotusarvo 23600€, vero 11500€.

                                            2006 vuosimallin B7:lla oli näköjään verotusarvo 29000€ ja vero 12900€. B5 ässien verot olivat naurettavan alhaiset, mutta niistähän ei tässä ketjussa puhutakaan :)

                                            Ja kun katsoo esim. mobile.de:n tarjontaa ja hintoja niin aika lähellä Suomen hintoja ollaan.

                                            E2. B6:n etupään pyöräntuenta ja sen kestoikä taitaa olla sellainen asia, mikä saa suuremmalla syyllä katselemaan Bertta-seiskaa.
                                            Viimeksi muokannut vV8m5; 30.11.2012, 13:57.

                                            Comment


                                            • Eikös noissa B6 ja B7 ole ihan samanlainen pyöräntuenta edessä? Jos pelimerkkejä on, niin kannattaahan sitä tuoreempi painos hankkia.

                                              Comment


                                                Jos pelimerkit riittää 2007 S4:ään niin siinä ois uudempi T-3 torsen.

                                                Alkuperäinen kirjoittaja wikipedia@s4
                                                There are a few mechanical changes, such as revised springs and dampers and, from model year 2007, an updated Torsen T-3 automatically biasing centre differential, featuring a 'default' asymmetric 40:60 front-rear torque split on manual transmission models, along with the later Bosch ESP 8.0 Electronic Stability Programme[3]
                                                http://en.wikipedia.org/wiki/Audi_S4

                                                Comment


                                                  E2. B6:n etupään pyöräntuenta ja sen kestoikä taitaa olla sellainen asia, mikä saa suuremmalla syyllä katselemaan Bertta-seiskaa.
                                                  No mikä on vika B6:sen pyöräntuennassa? Tehtaan asentamilla tukivarsilla ajaa sen 250-300tkm, ennen kuin tarvetta vaihtaa osia. Ei tuo huono suorite ole, eikä monella muulla autolla pidempää matkaa ajeta alkuperäisillä puslilla ja pallonivelillä. B7-mallissa pyöräntuenta jotakuinkin sama mikä B6:sessa eli siis melkoisen hyvä, mutta siis pyöräntuennan takia ei kannata sitä Bertta-seiskaa ostaa.

                                                  Comment


                                                    Lueskelin jotain vanhoja Autobildejä, joissa oli käytetyistä juttua, B7 a4:ssä kehuttiin olevan paranneltu etuakselisto eikä näin ollen olisi yhtä kuluva kuin b6:den. Näin siis lehdessä, mutta taitaa b6 ässän tukivarret ja kallistuksenvakaajat varsinkin olla mitoitukseltaan vahvempia kuin tavan a4:ssä? Mutta kuluvia osia ne on kaikissa. B6:den tarviketukivarsien huonosta laadusta olen tietoinen.

                                                    B7 toki kiinnostaa uudempana mallina, mutta onko b6 tekniikassa/korissa mitään mikä tekee siitä paremman kuin b7? Ainakin itse olen pannut merkille, että mitä tuoreempi s-malli, sitä vähemmän ulkoisia eroja "kansanmalliin". B6 S4 varsinkin sedan korisena miellyttää eniten omaa silmää. Tehtaiden valmistuskustannusten alennukset on yksinkertaistaneet autojen ulkokuorta ja rakenteita (minkä huomaa b8:n etulokasuojien ruostumisesta).

                                                    Suunnittelu-asteella tässä vasta ollaan ja hieman tavallisempi b7 a4 2.0tfsi quattrona myös vahvana ehdokkaana. Mutta kyllähän se S4 vaan olisi hieno, varsinkin yhtä nettiauton sinistä b6 sedania on tullut kuolattua :P

                                                    E. Pelimerkkien budjetointikin on vielä suunnitteluvaiheessa, mutta nyt on laitettu kipinää alulle ja alettu seuraamaan B6/B7 hintakehitystä tarkemmalla silmällä. Ja alaspäinhän ne hinnat menee, eli tässä on aikaa zoomailla vaihtoehtoja.

                                                    Tässä tuo jo ylempänä linkitetty ässä uudestaan myynnissä ja halvalla taas. Kuskin ovi ainakin eri sävyssä joten ehkä kolaroitu?
                                                    http://www.nettiauto.com/audi/s4/5246541
                                                    Viimeksi muokannut vV8m5; 1.12.2012, 01:16.

                                                    Comment


                                                    • Se kuskin ovi voi olla maalattu myös sen alalistan aiheuttaman ruosteen vuoksikin ja vaikka olisikin kolaroitu niin se on vaan ovi, sen voi aina vaihtaa helposti tai vaan maalata. Tekniikka on tärkeintä olla kunnossa eli lähinnä kone ja laatikko koska ovat kalleimmat, korin ongelmat voi korjata omine aikoineen. Eli jos menet katsomaan, niin kylmänä käynnistys olisi hyvä. Kone ei saa rämistä montaa sekuntia käynnistyksen jälkeen, ~1-2s on vielä normaalissa rajoissa. Ota taskulamppu mukaan ja tarkista nestepinta paisarista. Vaikka olisikin normaali, irrota sumarin ritilät ja tarkista sillä lampulla vuotaako kumpikaan lisäjäähy. Eipähän tule vuoto yllärinä, luultavasti ne vuotaa, ainakin toinen.

                                                      Unohda myyjän hehkutukset hyvästä huolenpidosta. Voi olla syystäkin halpa, tai sitten se vaan haluaa siitä eroon. Kuitenkin kyseessä on noin sadan tonnin auto, eli melko varmasti on saanut sitä oikeaa huolenpitoa vasta loppuajasta. On toki niitäkin jotka pitävät tuollaista vuositolkulla, mutta luultavimmin on vain ajettu huollosta huoltoon ekat vuodet ja omistaja vaihtuu vähän väliä. Kannattaa auton papereita tutkia tarkkaan että osia on myös vaihdettu. Koskee kyllä kalliimpiakin.

                                                      Kone ja laatikot on samat b6 ja b7. Erot on lähinnä korissa. Itse jos tekee, niin b6 on helpompi mutta työtä voi olla enemmän kuin b7. Esimerkiksi lampun vaihto eteen. Myös elektroniikka on hieman erilainen.

                                                      OT: Siellä se ilmoituksessa kummittelee taas se ainainen sadetunnistin jota ei tuossakaan ole.
                                                      Viimeksi muokannut LauriJT; 1.12.2012, 10:37.

                                                      Comment


                                                      • Yllä mainittu JGI-370 oli aikanaan Lappeenrannan Rinta-Joupilla myynnissä ja ilmeisen hämärän koeajon seurauksena mällättiin keulasta. Tarkemmin en tiedä mutta ripustuksia myöten meni...

                                                        Comment


                                                          Samasta autosta löytyy paljonkin tavaraa netin syövereistä. +400bhp, näinköhän? No, on se maailmaa nähnyt (mm. Gumball3000) ja autothan tykkää kun niillä ajetaan.

                                                          http://www.gtspirit.com/2007/05/23/t...ay-2-to-day-0/
                                                          http://www.tangospeed.com/car.html
                                                          http://www.tangospeed.com/photos/dis...album=35&pos=1

                                                          prkl, miten minä taas tähän topicciin eksyin.
                                                          Viimeksi muokannut Sound; 8.12.2012, 21:41.

                                                          Comment


                                                          • Eli ahdettu ja sitten palautettu? On kyllä maailmaa nähny, ollu näköjään joskus oulussakin pari vuotta sitten. Maalipinnan saattasin katsoa aika tarkkaan noiden kuvien perusteella=)

                                                            Comment


                                                              Ettei olisi vain putkisto ja filtteri = noin 400bhp? :P Äkkiseltään veikkaisin, että Oulussa ollut ensimmäiset Suomen vuotensa ~2005-2007, jolloin käynyt myös noita erilaisia ralleja kiertämässä "HeCen" ohjastamana.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X