Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Paketti jumissa tullissa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Paketti jumissa tullissa

    Tuli tuos 14. päivä paketti jenkeistä ja maksoin tullin siitä ohjeiden mukaan. Soitin siitä muutaman päivän päästä tulliin ja kysyin onko kaikki paketin suhteen ok. Sanoi olevan. Silti vieläkin seurantakoodin mukaan paketti makaa Vantaalla tullipostissa. Oon soittanu postiinki ja lupas panna kyselyn paketista. Tuleeko se paketti määränpäähän vai pitääkö tuolta muka lähtee hakeen itte? Joulu tietty hidastaa varmaan touhua mut luulis et jotaki ois jo tapahtunu.

    #2
    Saitko sen release formin kun maksoit verot (ilmeisesti nettipankista)? Minä muistelisin että se kuittaus siitä maksusta tulee muutamassa tunnissa ja se luovutuspäätös piti vielä lähettää johonkin.

    Comment


      #3
      Jos netissä tekee tullauksen, niin mulle ainakin on tullu kamat ihan lähipostiin parissa päivässä tullauksen jälkeen. Ei tarvinnu nettilomakkeiden täyttämisen lisäksi tehdä mitään muuta.

      Comment


        #4
        Netis tein tullauksen ku sain sähköpostilla tullista ohjeet ku paketti oli saapunu. En saanu mitää kuittausta siitä ku tullauksen tein mut sivuilla ilmotettiin et tieto on nyt mennyt postille tullauksesta. Ja puhelimeski tullin äijä kerto et kaikki on ok. Sanoi muistaakseni jotain et paketti on toisen luokan et kestäis sen takia. Tuleeko tuohon vielä suomen lähetyskulut vantaalta kauhajoelle vai sisältyykö ne jenkkien toimituskuluihin?

        Comment


        • #5
          Ite oon useemman ameriikan paketin hoputtanu puhelimitse vantaan tullipostista tampereen tulliin, kun on jäänyt sinne pyörimään. Tiiä sit onko sattumaa vai mitä, kun tuntuu että joka paketti tökkää sinne vantaalle...

          Comment


            #6
            Ei pitäis tulla enää lisäkuluja, kyllä ne on jenkeistä kotiin asti samassa. Kolme pakettia on tullut tämän kuun aikana, pari jenkeistä ja yks saksasta ja kaikki on tökkinyt Suomen rajojen sisäpuolella...

            Comment


              #7
              Jos paperihommat on mennyt läpi niin eiköhän siellä Vantaalla vaan rapsutella palleja. Pari pakettia on Vantaan kautta tullut ja aina niissä kestää, ainakin Tampereen tulliin verrattuna.

              Comment


              • #8
                Tilasin jenkeistä nokkaketjun ja kiristimen, ilmoitus tuli kun paketti oli Vantaalla tullipostissa. Soitin sitten tulliin, ja lähettivät sieltä paketin Oulun tulliin. Aikaa kului ~pari päivää. Muistaakseni sieltä sitten soitettiin, että tules hakemaan.

                Suomen sisällähän lähetykset tökkii aina kaikkein eniten. Renkaat Englannista Helsinkiin parissa päivässä, Helsingistä Ouluun ~viikossa.

                Comment


                  #9
                  Soitin viä kerran tulliin. Tullaus ok. Lupas laittaa sähköpostia tuosta paketista et laittavat matkaan. Mitenkähän mulla on sellanen tunne et se sähköposti unohtuu laittaa..

                  Comment


                    #10
                    Mä otin noi pyörimissuuntavanteet Fedexillä. Tilasin jenkeistä 14.12 ja tänään tuli viimeisetkin kotiin.
                    Fedex hoiti tullaukset sun muut hitailut, suosittelen.

                    Comment


                      #11
                      Horch, eihän tuossa pitkään ole vielä mennyt. Mulle tuli paketti jenkeistä tullin mukaan Suomeen 17.3 eikä ole vielä tänne asti tullut. Itse en ole onneksi jeniäkään maksanut kun otin kaverin firman kautta ja sanoin että maksan kun tuote on käsissä. Korvaava tuote on hankittu toista reittiä, itse asiassa samasta firmasta jenkeistä kuin ensimmäinenkin. Se taas tuli 1,5 viikossa kotiin.

                      Comment


                        #12
                        Jos paketti on kakkosluokan tavaraa, niin ykkösluokan tavara menee etusijassa autoon ja näin joulun alla kaikki normaalit (sekä lisäkuljetukset) ovat aivan täynnä. Lisäksi niille ketkä ihmettelevät paketin jäämistä Vantaalle tullipostiin, nykyään kaiken tullattavan tavaran tullaus tapahtuu oletuksena tullipostissa. Esim. Tampereen tullissa tullaaminen onnistuu kun tullipostista on tullut tiedot vastaanottajalle ja vastaanottaja itse pyytää paketin sinne Tampereelle. Tullin sivuilta löytyy luultavasti lisätietoa tästä uudesta "nettitullaus"-systeemistä.

                        Comment


                        • #13
                          Tilasin tuossa kesällä ekaa kertaa osaa Jenkeistä. 5 työpäivää tilauksen aloituksesta oli tavara kotiovella Lahden seudulla eikä ite tarvinu tehdä yhtään mitään. Myyntifirma maksoi ilmeisesti tullin kokonaissummasta. Yhteisarvo oli n.150e.

                          Comment


                            #14
                            Vai oliko tulli-ilmotukseen merkattu pienempi arvo? Alle 50€ arvoset ei välttämättä pysähdy tulliin.

                            Comment


                              #15
                              Veikkaan ykköstä koska tullit ja verot maksetaan aina määränpään verokantojen mukaan.

                              Muutama veropetos tuolla tavalla tullut ite tehtyä kun on tilannut jotain tavaraa ja pyytänyt lähettäjää merkitsemään "gift" eli lahja jolloin tavara on tullin mielestä arvoton. Toimii aikansa jos ei työkseen kuseta. Toinen murhe tulee vakuutusten kanssa jos on vähänkään arvokkaampaa tavaraa tulossa. Jos tavaran arvo on nolla euroa lähetteissä ja paketti häviää matkalla niin ei ole vaikea laskea paljonko saa korvauksia.

                              Comment


                              • #16
                                Jos ei nyt suoranaisen kusetuksen polulle lähdetä, niin pikku vinkki tavaroitaan tullista nopeasti hamuileville:

                                Käytä niitä nettiasioinnissa valmiiksi laadittuja koodeja tarvittaessa vaikka vähän soveltaen, niin paketti saa luovutusluvan heti maksusi jälkeen. Se, että haet helvetinmoisella vaivalla sen tismalleen oikean koodin osallesi johtaa siihen, että tulli pyytää lisäselvityksiä aiheesta ja niiden toimittaminen ja tulkitseminen kestää vähintään työpäivän. Laskun kannalta lopputulos on tyypillisesti sama eikä se varmaan paljoa paina valtion tuontitilastoissakaan. Jos nyt joku kymppitonnin mokkula on tulossa, niin sitten kannattanee perehtyä, mutta tyypillisesti tulliprosentti on jossain 2-3 haarukassa ja menetetty aika on paljon mahdollisia lisäsenttejä kalliimpaa.

                                Comment


                                • #17
                                  Arnott Inc:in Allroadin teräsjousi+iskunvaimennin tuli Tampereen tulliin. En suorittanut ennakkoon mitään tullausta koska kyseinen osa tuli hajonneen tilalle ja ilman mitään kustannuksia (life time warranty). Hieman jännitti kuinka asiointi tullin kanssa sujuu, mutta sehän sujui hienosti. Näytin tullille paperit sähköpostilla tehdystä kirjeenvaihdosta ja sanoin etten ole heille mitään osasta maksanut. Tullissa kyselivät onko minulla jotain todistusta viallisen osan lähetyksestä. Sanoin että viallinen osa on vielä autossa kiinni, mutta voin sen heille tuoda kun uusi on saatu paikoilleen. Eivät sitäkään kaipailleet.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Alkuperäinen kirjoittaja JAP3 Näytä viesti
                                    Mä otin noi pyörimissuuntavanteet Fedexillä. Tilasin jenkeistä 14.12 ja tänään tuli viimeisetkin kotiin.
                                    Fedex hoiti tullaukset sun muut hitailut, suosittelen.
                                    Ottikos tuosta tullauksesta Fedex mitään ylimääräistä? Olisi omatkin vanteet tulossa meren takaa kotisuomeen.

                                    Comment


                                      #19
                                      Kyllähän se aina jotain maksaa jos ei tullaa itse.

                                      Comment


                                        #20
                                        Olikohan 12€ mitä tuosta palvelusta joutui maksamaan.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Ei tuolla vielä konkurssiin mene :) Ajattelin että voisi olla kalliimpaakin, ei kerta noita fedexin sivuja selailemalla saanut selvyyttä tuosta tullauspalvelun hinnasta.

                                          Comment


                                            #22
                                            Ihan vertailun vuoksi, millaiset rahtikulut sulle on tulossa (ilmeisesti vannesarjalle?) ja ilmeisesti Fexedin kautta?
                                            Tässä viikko takaperin tuttavani kertoi juuri saaneensa 19" vanteet jenkeistä lentorahtina viikossa 120usd rahdilla, mikä on mielestäni pirun halpa. Kyseessä taisi olla DHL tms tässä tapauksessa.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Vajaa 500 usd veloittivat rahtina 19" sarjalle. On kyllä ollut halpa, olisi nähtävästi pitänyt itsekin kysellä muita toimittajia mutta eipä sitä tajunnut siinä vaiheessa.
                                              Viimeksi muokannut Evolution; 24.3.2012, 09:36. Perustelu: valuutta

                                              Comment


                                                #24
                                                Jape, kysyhän tarkemmin tuo rahtihomma. On meinaan niin halpa että tuota vois käyttää jos jenkeistä tilaa vanteita.

                                                Comment

                                                Working...
                                                X