tällaisella tavallisella asuntovelallisella ja perheellisellä duunarilla ei pitäisi olla mitää asiaa ajaa pari tulotasoa ylemmän luokan autolla eikä se olis edes käytännössä mahdollista ilman rahoitusyhtiön tai pankin apua.
Omalla kohdalla tiedän jo nyt, että seuraava pirssi tulee olemaan W204 korinen C-mersu. Sen hankkimiseksi tulen tarvitsemaan about 6ke ja tietenkin nykyinen pitää myydä. Siihen on nyt aikaa 45tkm ja varmaan about 1,5-2v. Sinä aikana tuo väliraha täytyy säästellä syrjään, että pääsee aikanaan autokaupoille Saksaan. Omasta mielestä talous pysyy paremmin balanssissa, kun ei oo niitä pakollisia velkoja liikaa lyhennettävänä.
Välillä on kuukausia, että rahulia tulee kivasti, kun painaa vähän ylkkyjä. Silloin laitetaan kunnolla syrjään. Pienempirahaisina kuukausina sitten vastaavasti vähemmän. On noi säästöt siinäkin mielessä käteviä, että jonkin kodinkoneen tai muun vastaavan laitteen hajotessa ei tartte luotolla ostaa pakolisia laitteita. Edelleen vähemmän pakollisia kuukausittaisia maksuja...
Yks kaveri osti 996 possun melkoisella lainalla. Se oli sen elämän haave ja se tuli toteutettua. Sen tavallaan ymmärrän, koska kyse on vähän muusta kuin 4-ovisesta 2L dieselperheautosta. Itse en tuohon olisi kyennyt. En mä ketään tuomitse tommosten perusteella, mutta omalta kohdalta ei kantti moiseen riittäisi. Mä en henkilökohtaisesti näkisi siinä mitään järkeä.
Vähän sama kuin ebay kanssa sen alkuaikoina. Tuli innostuttua melkoisesti tuosta kauppapaikasta ja jossain kohtaa kävi niin, ettei kuukauden palkasta enää pois edellisen kuun piikkiä. Sitten päätin, että ostan vain sen verran, minkä saa varmuudella maksettua pois palkkapäivänä. Parempi niin kuin ikuinen piikki luottokunnalla. Aika usein tulee isommat ostokset maksettua pois heti luottokunnan piikistä, ettei laskua ikinä ehdi edes tulemaan. Sekin tosin vaatii sitä säätämistä. Sen voin vain sanoa, että kyllä siitä velkakasasta kannattaapyrkiä eroon ja vaikka vähän tinkiä asioista sen eteen. Tai ainakin omalla kohdalla olen nauttinut siitä, ettei niitä lasuja ole peukalohangallista postiluukussa odotamassa.
Comment