Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audimieheksikö?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audimieheksikö?

    Tervehdys vaan kaikille!!Tossa olis tiedossa semmonen peli kuin a6 (c6) 2,4v6 koneella ja multilaatikolla rullattuna vajaa 160tkm...eri hakusanoilla kokeilin täältä etsiä vähän tietoja ja kokemuksia kyseisestä mallista,mut ei oikein tahtonyt löytyä ta sitten vaan meni ohi...
    v-loppuna täytyisi päätöstä tehdä,joten ois ihan hyvä jos joku osaisi päivittää minua tuolla asialla!!
    Lauantaina saisin auton koeajoon,kertokaapas mittee kannattas laittaa merkille?

    #2
    Tervetuloa foorumille!

    Kovin haluttuja nuo etuvetoiset 2.4 multikroonikot ei ole joten kerholaisten talleista niitä harvemmin löytää. Pienemmät ahdetut (1.8T@4B ja 2.0T@4F) tarjoavat saman suorituskyvyn pienemmällä kulutuksella. Myöskään 4B:n multitronic ei nauti kovin syvää luottamusta, uudemman mallin laatikko kestänee paremmin.

    Letkeitä pelejä nuo pikkukutoset kuitenkin on, etenkin automaattilaatikolla. Kutosia tapaa harvoin sporttipenkeillä. Vakiotkaan ei huonot ole mutta suuntaisin katseet sporttipenkilliseen yksilöön parempien säätöjen (mm. etureunan pituus) ja paremman sivutuen johdosta.

    Comment


    • #3
      Kiitos kiitos!!joo kyllähän tuo 2,4 vie enemmän bensaa kuin 2,0tfsi,mutta mulle ei sillä niinkään ole merkitystäkun noita kilsoja kertyy vuoteen 7-10tkm,eli vähillä metreillä mennään:Den tiennytkään noista multilaatikon jostain eroista,missä vuosimallista alkaen se tulee kestävämmäksi tai paremmaksi?laittaa nyt vähän miettimään tuo vaihto...:D!no ei itsellänikään nykyinen kovin hyvää mainetta ole saanut nettipalstoilla,eli 1,4 tsi ja dsg volkkari...:D

      Comment


        #4
        Jos ei oo muuta väliä, kun päästä paikasta A paikkaa B, niin kyllähän tuolla pärjää. Kovin suuria intohimoja tuo ei tosiaa audiharrastajassa herätä, Laiska vaparikone etuvedolla.

        Täällä on senverran quattrouskovaisia, että en varmasti ole ainoa joka suosittelis vielä kattomaan jotain paremmin varusteltua mallia.

        Comment


          #5
          Kuten jo tuonne nettiauto-topikkiin kirjoitin, ainoat varusteet mitä Audissa PITÄÄ olla, on q ja sporttipenkit. Kaikki muu on optionaalisia, nuo pakollisia.

          Comment


          • #6
            Luulenpa että ne Q-uskovaiset pitää itsestään vaan enemmän meteliä ja todennäköisesti forumillakin valtaosa ajelee etuvetosilla. Osa varmaan ihan vapaasta tahdosta ja osa harmittelee työntävien takarenkaiden puutetta. Jos otetaan karkea jako nettiautosta, niin 2/3 myytävistä diudeista on etuvetoja ja 1/3 nelivetoja. Tuo ei tietty kerro esim. myyntiajoista mitään. Ja voihan olla että kaikki etuvedolla ajavat ovat vaihtamassa nelivetoisiin ja siksi myyvät audejaan.

            Itse en tuota nelivetoa niin tarpeelliseksi kokenut, vaikka olen nelivetoisenkin audin omistanut. Tai kiva varustehan se on, mutta en koe saavani rahalle riittävästi vastinetta kun auton ostohinta on kalliimpi ja tankillakin pitää käydä vähän tiuhempaan. Parina viime talvena se olisi ollut kiva, mutta hyvin selvisi ilmankin. Tänä talvena näyttäisi taas olevan vähemmän tarpeellinen. Päivittäisestä ajosta kun 90% on motaria, niin hyvin vähän vakkari päällä ajellessa tuntuu mitkä renkaat vetävät/työntävät. Alkuperäisen kysyjän ajot edustavat tosin ihan eri ääripäätä, joten neliveto voisi olla hyvinkin hyödyllinen.

            Comment


            • #7
              Audissa pitää olla nimenomaan neliveto. No hyvä on, sport-penkitkin. Ja sitten joko turbo (mieluummin 2) tai vähintään kahdeksan sytytystulppaa. Pyhyy, tunnustan, Allroadissa ei ole sportteja, mutta olen koettanut kompensoida tuota vajavuutta q:lla ja biturbolla.

              Comment


                #8
                Jaa, sulla on aina kaks sytytystulppaa kontissa varalla vai? ;)

                Comment


                • #9
                  Tuossa on TAI-operaattori välissä. Kun on turbo tai kaksi, se on vaihtoehto kahdelle tulpalle.

                  Comment


                  • #10
                    Tjaa, pitäskö sitten itse hankkia toinen turbo peräkonttiin? Halvemmaksi tulee ehkä hankkia ne neljä puuttuvaa tulppaa.

                    Mutta äänet täältä q + sporttijakkarat + turbo. Sanottakoon, että meikäläinen ei kovin halvalla enää hanuriani istuta noille normaaleille lautajakkaroille.

                    Alkuperäinen kirjoittaja alpi
                    C5:n perusjakkaroissa ei ole edes ristiselän tuen säätöä, mikä on kyllä ihan käsittämätöntä. Viime viikolla tuli taitettua reilu 200 km yhdeltä istumalta, kyllä siinä pitkäselkäisellä paikat puutuu. Sportsitzen metsästys jatkuu...
                    Tuo ristiselän tuki on kyllä ehdoton näin lyhytselkäisellekin, ainakin kun siihen on itsensä totuttanut. Ilman mokomaa ajaessa selkä on ( -asennossa.
                    Viimeksi muokannut mstr; 28.12.2011, 11:07.

                    Comment


                      #11
                      Huonoselkäisenä oppii noita sport tai recaro-jakkaroita arvostamaan eri lailla. Allroadis meillä on nuo recarot, ja voi juku ne on nannaa selälle. Parempaa melkein kuin kunnon yöunet lihasrelaksanteilla :)

                      Comment


                        #12
                        On ne ässän recarot vaan jotain ihan muuta. Viime talvinen Tahkon siirtymäkin yhdellä pysähdyksellä 400km ei aiheuttanut selkäkipua. Aiemmassa elämässä jenkkejä harrastaneena ei juuri 100km pidempää siirtymää voinut kerralla suorittaa. Niissä ameriikan nojatuoleissa olisi kyllä mukava vaikka nukkua tai lisääntyä mutta ei ne auton ajamiseen sovi.

                        Comment


                          #13
                          C5:n perusjakkaroissa ei ole edes ristiselän tuen säätöä, mikä on kyllä ihan käsittämätöntä. Viime viikolla tuli taitettua reilu 200 km yhdeltä istumalta, kyllä siinä pitkäselkäisellä paikat puutuu. Sportsitzen metsästys jatkuu...

                          Comment


                            #14
                            Eihän sen quattro tartte olla.
                            Talvella tulee tilanteita, kun se tosin on ihan kiva varuste. Kesällä siitä ei paljon iloa ole normiautoissa.
                            Ohitukset on paljon turvallisempia quattron kanssa, kun ei se veto katoa siihen lumivalliin keskellä tietä. Eikä tartte kattella esp ja luistoneston valoa kun ohittaa liukkaalla. Ja ei tartte paljon murehtia liukkaita mäkiäkään, jos jää vaikka valoissa vähän hankalaan paikkaan.

                            Sama kuin ilmastoinnin kanssa, eihän sitä tartte kun parina päivänä vuodessa ja muina se voi olla pois päältä :)

                            Tosta multista täällä on ihan tarpeeksi juttua, joten siitä vaan kahlaamaan threadeja läpi.
                            Välillä kun lukee täällä juttuja tulee sellanen fiilis, ettei mitään Audia uskalla ostaa, kun siihen tulee kuitenkin tuhansien remppoja.
                            Avokin veli kyseli juuri mielipidettä v6 tdi koneiseen tippilootalla. Ehän mä voinu kertoo muuta et, mukavan letkee auto, jos ei tule laatikko, nokka tai pumppuongelmia.

                            Comment


                            • #15
                              Näitä forumeja lukiessa pitää aina pitää mielessä, että ihmiset eivät tule raportoimaan milloin auto toimii hyvin. Ainoastaan ongelmiin haetaan ratkaisua, jolloin tulee mielikuva, että esim. audit ovat aivan surkeita vehkeitä, koska muutamalla käyttäjällä on ollut ongelmia autojensa kanssa. Tämä ei tarkoita, että kaikki yksilöt olisivat surkeita pommeja joihin menee tuhansia euroja vuodessa.

                              Parhaan mielikuvan autosta saa, kun käy koeajolla.

                              Comment


                                #16
                                Pakko tarttua viellä tuohon penkkiasiaan. Omassa on sporttipenkit sähköisellä korkeussäädöllä (muut lihasvoimin). Pitkälle matkalle en ole löytänyt viellä hyvää ajoasentoa, ja ongelmana on jalkojen puutuminen. Normaalissa päivittäisessä ajossa ei ole mitään ongelmia, mutta sillon tällön kun tulee pitempiä siivuja vedeltyä, niin tuppaa jalat puutumaan noin parin sadan kilsan jälkeen. Ikävä myöntää, mutta kaverin -09 Focuksessa ei samaa ongelmaa ollut. Syytä en ole villä keksinyt, että millä tuon voisi parantaa. En sitten tiedä auttaisko, jos pystyisi myös säätämään penkin etuosan pituutta, mutta sitä nyt ei noissa omissa kaikesti pysty säätämään (en ainakaan ole löytänyt reilun kahden vuoden aikana).

                                Comment


                                  #17
                                  Se huono puoli tälläsellä aktiivisella sitellä on, että ne ongelmatkin silloin tulevat paremmin julkiseen tietoon.
                                  Autolta odotetaan, että se toimii. Jos se ei toimi, se pitää korjata. Jos sitä pitää korjata kokoajan, se on paska ja kaikki sen merkin autot on paskoja.
                                  Niinhän se menee :)

                                  Comment


                                    #18
                                    Pakko tarttua viellä tuohon penkkiasiaan. Omassa on sporttipenkit sähköisellä korkeussäädöllä (muut lihasvoimin). Pitkälle matkalle en ole löytänyt viellä hyvää ajoasentoa, ja ongelmana on jalkojen puutuminen. Normaalissa päivittäisessä ajossa ei ole mitään ongelmia, mutta sillon tällön kun tulee pitempiä siivuja vedeltyä, niin tuppaa jalat puutumaan noin parin sadan kilsan jälkeen.
                                    Viittaa siihen, että sulla on penkin korkeus säädetty väärin. Penkin etureuna ei saa painaa jalkoihin.
                                    Penkin pituus myös pitää olla tarpeeksi pitkä, ettei polven ja penkin etureunan väliin jää liian isoa rakoa. Se vaikuttaa myös paljon. Alaselkä pitäs saada tuettua, koska se on kuulemma se kropan "perusjalka"
                                    Mulla kävi terapeutti kattomassa ajoasennon ja kertoi hyviä vinkkejä.

                                    Toinen voi olla, että sporttipenkit painaa jotain osaa kropasta. Sportti-istuimet ei sovi kaikille, eikä ne ole mitkään mukavuusistuimet muutenkaan, vaikka tukea löytyykin.

                                    Comment


                                      #19
                                      Kiitoksia vinkeistä. Täytyypä koittaa korjailla asentoa viellä jotenkin. Pitkät jalat ja siihen päälle 187 cm pituus ei ole kovinkaan helppo yhdistelmä. Karvas esimerkki tästä tuli heti ensimmäisellä ajotunnilla autokoulussa, kun ei mahtunut ratin taakse ilman ettei jalat ollu ratissa kiinni. Eipähän tarvinut ajaa cougarilla sen jälkeen ajotunteja :)

                                      Tosin veikkaisin jalkojen pituuden takia, että tarvis olla tuo istuinosan pituuden säätö.

                                      Comment


                                        #20
                                        Alkuperäinen kirjoittaja Puuhapete Näytä viesti
                                        Toinen voi olla, että sporttipenkit painaa jotain osaa kropasta. Sportti-istuimet ei sovi kaikille, eikä ne ole mitkään mukavuusistuimet muutenkaan, vaikka tukea löytyykin.
                                        Pitää olla kuskinkin vähän sporttinen? ;D

                                        Comment


                                          #21
                                          Sitä mä yritin sanoa varovasti, että kuskin pitää olla sporttinen, jos haluaa sportti-istuimet.

                                          Minä en ole. Pitäs olla säädettävä hanuriosakin tukien osalta, jottei ne toppaukset paina :)

                                          Comment


                                            #22
                                            No luulisi että tällänen kukkakeppi tai jäätynyt pulkkanaru kuten meikäläistä on kutsuttu, menee joten kuten tuohon sporttiseen kuskiin :D Tosin nuo jalat voipi olla se ongelma.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Alkuperäinen kirjoittaja RistoEe Näytä viesti
                                              Pakko tarttua viellä tuohon penkkiasiaan. Omassa on sporttipenkit sähköisellä korkeussäädöllä (muut lihasvoimin). Pitkälle matkalle en ole löytänyt viellä hyvää ajoasentoa, ja ongelmana on jalkojen puutuminen. Normaalissa päivittäisessä ajossa ei ole mitään ongelmia, mutta sillon tällön kun tulee pitempiä siivuja vedeltyä, niin tuppaa jalat puutumaan noin parin sadan kilsan jälkeen. Ikävä myöntää, mutta kaverin -09 Focuksessa ei samaa ongelmaa ollut. Syytä en ole villä keksinyt, että millä tuon voisi parantaa. En sitten tiedä auttaisko, jos pystyisi myös säätämään penkin etuosan pituutta, mutta sitä nyt ei noissa omissa kaikesti pysty säätämään (en ainakaan ole löytänyt reilun kahden vuoden aikana).
                                              Omien kokemuksieni perusteella osuit juurikin oikeaan siinä, että millä tuo ongelma mahdollisesti ratkeaisi. Juurikin tuolla penkin etuosan säädettävällä jatkopalasella.

                                              Itselläni oli A4 B6:ssa täysin peruspenkit ilman minkään sortin säätöjä (no korkeus ja etäisyys toki). Kirosin nuo ensimmäisen kahden viikon aikana alimpaan ****. Jo pelkästään 40km työmatkalla alkoi takareidet puutumaan ja jalkapöytiä kihelmöimään/särkemään. Suurimmat ongelmat olivat juurikin tuo, että audien kohtuu kovat perusjakkarat painoivat todella inhottavasti takareisien alaosaan ja ristiseläntuen huonon mallin takia alaselkä "nojasi" ilman päällä.

                                              Yritin korjailla tilannetta vaikka millä penkinpäällisellä ja pyyhkeiden tukkimisella tuonne tyhjään koloon, mutta takareisien puutumistahan tuokaan ei koskaan korjannut. Onneksi foorumilta löytyi aika pian B7:n sporttijakkarat jotka pelastivat tilanteen. Penkkien vaihdon jälkeen ajaminen olikin sitten yhtä nautintoa :).

                                              Nyt, kun auton vaihdoin oli ensimmäinen ja ehdottomin kriteeri, että sporttipenkit on löydyttävä. Siitä en enään audien kanssa tingi.

                                              edit: lisätään vielä, että nykyään on hankala olo aina muiden autoissa joissa ei pysty tuota penkkien pitutta säätämään. Tottunut täysin siihen, että penkki riittää tukemaan lähes jalkataipeisiin asti. Jalat lepäävät rennosti eikä niitä tarvitse kannatella.
                                              Viimeksi muokannut Jatama; 31.12.2011, 07:17.

                                              Comment

                                              Working...
                                              X