Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Leasing-autot ja öljyt

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Leasing-autot ja öljyt

    ALD:ltä on kuulemma tulossa ohjeistusta, että heidän autoihinsa ei enää saa ostaa öljyjä huoltamoilta vaan ainoastaan merkkiliikkeestä.

    Toisaalta ihan järkeenkäypä linjaus: nyt kun on näitä LL-huolto-ohjelmia, niin öljyjen pitää olla myös huolto-ohjelman mukaiset, jotta auton "diagnostiikka" osaa ehdottaa oikeaa vaihtoajankohtaa. Todennäköisesti normi-leasingkuski ostaa ekat öljyt mitä hyllyssä on. Eikä niitä nykyhuoltsikalla niin paljoa edes olekaan.

    Pientä mutkaa tuo tietysti teettää, jos marmori ei satu matkan varrelle. Mutta kaikilla ei taida öljynkulutus olla samaa luokkaa kun mulla: nyt 8500 km matkalla mennyt nelisen litraa. Tuolla kulutuksella voisi varmaan ajella vaikka rypsiöljyllä.

    #2
    Eikö ne liisarit pidä joka tapauksessa viedä merkkiliikkeeseen öljynvaihtoon? Miksi leasing-autoilija ostaisi öljyjä itse? Ehkä sitten Suomessa on erilaiset sopimukset kuin ulkomailla. Kertokaa jos tiedätte.

    Comment


    • #3
      Eiköhän liisarin huoltosopimus sisällä yleensä myös lisäysöljyt.

      Comment


      • #4
        Alkuperäinen kirjoittaja jarpale Näytä viesti
        Eikö ne liisarit pidä joka tapauksessa viedä merkkiliikkeeseen öljynvaihtoon? Miksi leasing-autoilija ostaisi öljyjä itse? Ehkä sitten Suomessa on erilaiset sopimukset kuin ulkomailla. Kertokaa jos tiedätte.
        Jos luet kokonaan tuon mitä kirjoitin:
        Mutta kaikilla ei taida öljynkulutus olla samaa luokkaa kun mulla: nyt 8500 km matkalla mennyt nelisen litraa.
        Eli jos auto kuluttaa öljyä lisättäväksi asti öljynvaihtojen välissä. Kaikilla ei taida olla ihan tuota minun luokkaa kulutus, mutta kyllä se voi alarajalle mennä 30tkm vaihtovälillä muissakin autoissa.

        Huoltosopimus sisältää myös lisäysöljyt, mutta aiemmin ne on voinut ostaa huoltoasemalta leasing-yhtiön kortilla. Nyt ne on siis haettava marmorilta, ainakin ALD:n tapauksessa.

        Comment


          #5
          Alkuperäinen kirjoittaja juudas Näytä viesti
          Eiköhän liisarin huoltosopimus sisällä yleensä myös lisäysöljyt.
          Sitä mieltä olen myös. Siksi en ymmärrä, miksi joku hakisi huoltamolta öljyä liisariin, kun merkkitiskiltä saa ilmaiseksi.

          Alkuperäinen kirjoittaja mremonen Näytä viesti
          Huoltosopimus sisältää myös lisäysöljyt, mutta aiemmin ne on voinut ostaa huoltoasemalta leasing-yhtiön kortilla. Nyt ne on siis haettava marmorilta, ainakin ALD:n tapauksessa.
          Ok. Onpa kyllä kohtuullisen kohtuuton öljynkulutus tuossa autossasi.

          P.S. Mistä autosta nyt puhutaan?

          Comment


          • #6
            Sigun se toinen, eli Seat Ibiza FR. Soittivat juuri huollosta. 930km ja 9 desiä... oli ihan virallisessa mittauksessa. Menee männänrenkaiden vaihdoksi.

            Ihanan halpaa ;) Onneksi kyseessä on leasing-auto, niin ei harmita ihan niin paljoa. Esimerkiksi katti on ollut varmaan tyytyväinen, kun sen läpi on nyt puhallettu 4 litraa öljysumua. No, eipähän pakoputki ruostu sisältä...

            Comment


            • #7
              Alkuperäinen kirjoittaja juudas Näytä viesti
              Eiköhän liisarin huoltosopimus sisällä yleensä myös lisäysöljyt.
              Kyllä mielestäni pitää, koska ainakin Tampereen Laakkosen hyötyajoneuvotiskiltä olen edellisen työnantajan liisareihin hakenut öljyt. Rekisteriotteen vain olen näyttänyt omasta toimesta ja 1L astia on annettu käteen.

              Comment


                #8
                Eipä aina sisällä.
                Esim. Santanderin liisarisopimuksiin ei aina sisälly lisäysöljyt. Törmäsin tähän kun jouduin laittamaan laskun asiakkaalle öljypurkista postissa, kun yhtiöltä tuli kieltävä päätös ja viite sopimukseen.
                Mutta enpä tuota pidäkkään oikeana liisariyhtiönä, sen verran hankala heidän kanssa on toimia vs ALD, NF-Fleet ( nykyisin jo taas ALD;n alla), Fleet Innovation jne...

                Comment

                Working...
                X