Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Yrittäjäksi/toiminimi aiheesta keskustelua

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Lainaan nyt Mikon aloittamaa ketjua, koska yrittäjäksi on aikomus alkaa ja selvitettävää on tarpeeksi ennen aloittamista. Ja kylmä-alalle lähdetään yrittämään, tosin vielä asiaa haudotaan huolellisesti ennen aloitusta.

Mutta asiaan. Mitäs laskutus-, reskontra- yms yms ohjemistoja täälläkin mahdolliset yrittäjät käyttävät joka arkipäiväisissä asoissa? Toimivuus, hintataso, yms tietoja otetaan mielellään vastaan. Varastossa nyt alkuvaiheessa ei ole kuin menevimmät huoltoon liittyvät varaosat/komponentit.

Comment

Mitäs laskutus-, reskontra- yms yms ohjemistoja täälläkin mahdolliset yrittäjät käyttävät joka arkipäiväisissä asoissa?
      Jos pelkkä laskutusohjelmisto riittää (kirjanpito tilitoimistolla) niin http://www.helpostilasku.com/?gclid=...FYlZmAodGni1Tg

Tuolta löytyy sitten muutakin http://www.tietosuunta.com/

Olen itse noita kokeillut ja yrittäjäkavereilla on noita käytössä.

Itsellä käytössä vähän järeämpi http://www.hansaworld.com/products/enterprise/finland kun teen kirjanpidon itse ja on useampia yrityksiä.
      Viimeksi muokannut jplaurila; 11.12.2011, 21:02.

Comment

Kirjanpitoa ei kannata tosissaan sitten itse tehdä, vaan antaa asiantunteviin käsiin, vaikka kyseessä olisi vain oman hanurin ylläpitäminen, siis ainakaan säikeen avaajan tilanteessa. *sidenote*

Laskutus-, reskontra-, yms. -softissa taasen kannattaa kilpailuttaa useampia lafkoja, ja vertailla sopimusehtoja ja miettiä mikä siihen omaan liiketoimintasuunnitelmaan on ehdottoman tarvittavaa ja mikä ei. Et esimerkiksi halua meidän puljun toiminnanohjausjärjestelmää, jolla pystyy hallitsemaan useita tytäryhtiöitä, tehtaita jne - vaan haluat ratkaisun joka toimii sinulle.

Comment

Juu, ei ole tarkoituskaan hoitaa itse kirjanpitoa. Se on parempi jättää osaavalle tilitoimistolle.

Kyllä tuollainen toiminnanohjausjärjestelmä on varmasti ihan toimiva, jos vain on räätälöity juuri siihen haluttuun käyttöön ja henkilöstöäkin on useita esim kentällä. Edellisellä työnantajalla on Po*um- toiminnanohjausjärjestelmä, mutta Motorolan käsipäätelaiteiden kanssa käyttö oli ihan silkkaa hermojen kiristelyä toimimattomuuden takia ja näytti laskujen perusteella olevan arvokasta lystiäkin. Muista sellaisista sitten ei ole kokemusta.
          Jabis, mikä on teidän tarjoaman tuotteen nimi?

Ja tuo Hansaworld oon myös edellisellä työnantajalla

Comment

Ei tätä ajatusta mielestäni kannata täysin tyrmätä. Yhden asiakkaan varaan ei kannata laskea, mutta mietit jatkossa miten voisit laajentaa toimenkuvaasi siten, että nykyinen työnantajasi olisi yksi tulevista asiakkaistasi.

Työnantaja todennäköisesti ajattelee saavansa suhdannevaihteluihin joustoa tuolla ratkaisulla, tämä on mielestäni win-win kun hommaat pari kolme muuta asiakasta nyt aluksi ja mahdollisesti työllistät pari muuta miestä samalla. Eli mielestäni kannattaa ehdottomasti pitää silmät auki uusille ajatuksille mihin yritystoimintaa voisi alkaa kehittämään.

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja Murre Näytä viesti
              Juu, ei ole tarkoituskaan hoitaa itse kirjanpitoa. Se on parempi jättää osaavalle tilitoimistolle.

Kyllä tuollainen toiminnanohjausjärjestelmä on varmasti ihan toimiva, jos vain on räätälöity juuri siihen haluttuun käyttöön ja henkilöstöäkin on useita esim kentällä. Edellisellä työnantajalla on Po*um- toiminnanohjausjärjestelmä, mutta Motorolan käsipäätelaiteiden kanssa käyttö oli ihan silkkaa hermojen kiristelyä toimimattomuuden takia ja näytti laskujen perusteella olevan arvokasta lystiäkin. Muista sellaisista sitten ei ole kokemusta.
              Jabis, mikä on teidän tarjoaman tuotteen nimi?

Ja tuo Hansaworld oon myös edellisellä työnantajalla
              Meikäläisen osaomistama firma siis käyttää talolle itsekehitettyä softaa. Emoyhtiö käyttää Epicor 9 Enterprisea, jonka api-käytäviä käyttäen hoidetaan tämän puljun konsolidointi konserni-tileihin :)
              Emme siis myy ko.ratkaisua, koska se on riippuvainen toisesta ERP-järjestelmästä, joka lisensseineen maksaa jo mansikoita :)

Comment

Working...
              X