Joudui eilen asettoman ryöstön uhriksi. Saunalahti lähetti minulle laskun, joka oli mielestäni melko luovasti laskettu.
ADSL liittymän kk maksu: xx€ (tämä ok)
Saunalahti asennuspalvelut:
Päätelaitevian rajaus: 30,25€ (tämä ok)
Toimitusmaksu: 49,20€ (tämä vähän ihmetyttää?)
Jutun juoni on se, että minulla oli laajakaista 3 viikkoa alhaalla. Tein siitä luonnollisesti vikailmoituksen Saunalahdelle. Saunalahti tutki asiaa ensin mittailemalla omasta päästään ja sitten heidän asentaja tuli käymään meillä tutkimassa asiaa. ja heidän mielestään vika ei ole heidän päässä vaan taloyhtiön jakamoissa/sisäverkossa. Näin myös olikin, ei siinä mitään.
Nyt minua vaan ihmetyttää miten minua voidaan laskuttaa näinkin riemastuttavasti tästä. Saunalahti ei missään vaiheessa ilmoittanut/kysynyt minulta, onko heidän asentajan vierailulle taloyhtiössä tarvetta. Asentaja vain ilmestyi etukäteen ilmoittamatta eräs lauantai-iltapäivä meille ja kertoi, että hänet on tilattu tutkimaan laajakaistayhteyden toimivuutta. Minä en häntä ollut erikseen tilannut, olin vain tehnyt vikailmoituksen Saunalahdelle webin kautta.
Laajakaistayhteyden vika oli jossain asunnon IT-keskuksen ja talon välijakamon välillä. Tarkempaa tietoa en ole saanut siitä missä vika oli. Juttuun antaa lisämausteen se, että talossa on ollut linjasaneeraus ja siihen liittyvät työt on voineet vetää meikäläisen laajakaistayhteyden alas. Reklamoin asiasta linjasaneeraus-urakoitsijaa ja he tutkivat asiaa parikin viikkoa, mutta eivät saaneet mitään aikaiseksi, ennen kuin Saunalahden kaveri kävi taloyhtiössä. Senkin jälkeen he eivät myöntäneet tehneensä mitään asiaan liittyviä korjauksia paitsi tietysti kovasti mittailuja ja muuta asian selvittelyyn liittyvää tutkimusta.
Netti vain alkoi yhtäkkiä taas toimimaan. Urakoitsijafirman vastaava mestari epäili vian olleen minun tietokoneessa/ADSL-purkissa, missä vika ei varmasti ollut. Vian ilmettyä testasin yhteyttä kolmella eri modeemilla ja kahdella muulla eri tietokoneella. Kaikki nuo laitteet toimivat tunnetusti, kunhan nettiyhteys vain on kunnossa, mutta siis millään näistä ei nettiyhteyden luonti minun laajakaistan kautta onnistunut.
Varsin sekava vyyhti siis.
Mutta mikä on teidän mielipide tuosta Saunalahden laskutuksesta. Onko toimittu sääntöjen mukaan, kun minulle laitettiin n. 80€ lisälasku vian selvittelystä vaikka minulle ei etukäteen ilmoitettu, että lisalasku tästä tulee ja muutenkaan minulle ei mitään ilmoitettu asentajan saapumisesta tai mistään muustakaan?
Sinänsä olisin ihan valmis maksamaan tuon kolmenkympin extran vian rajauksesta, joka siis lienee lasku asentajan vierailusta meillä. Mutta toi viidenkympin toimitusmaksu, sehän on aseeton ryöstö ja en ihan heti olisi moista valmis maksamaan. Kiinnostaa myös mihin ihmeeseen toi viidenkympin toimitusmaksu perustuu?
Olen kyllä muutenkin sitä mieltä, että tämä lasku kuuluisi ensisijaisesti taloyhtiölle tai linjaurakoitsijalle, koska vika ei minun asunnon päässä ollut. Urakoitisja kylläkin ilmoitti, että he eivät maksa laskua, koska vika ei ole heidän aiheuttama (epäilen heidän kusevan suoraan meikän silmille), mutta milläs todistat muuta?
Pitää nyt vielä kysellä taloyhtiöstä josko hoitaisivat laskun, mutta väärään osoitteeseen se silloinkin mielestäni menee.
No joo, siinä oli pitkä ja sekava tarina eräästä laskusta. Lyhyenä yhteenvetona lopuksi. Mitä mieltä olette siitä mitä minun pitäisi tehdä:
1. Maksaa lasku kiltisti, ei näin pienistä summista jaksa hirveästi vääntää?
2. Maksaa laskusta kaikki muu paitsi viidenkympin toimitus maksu ja ilmoitta Saunalahdelle, että näyttäkää sopimus/ehdot jolla voitte sen minulta veloittaa?
3. Lähettää laskun Taloyhtiölle ja neuvotella heidän kanssa kuka maksaa mitä?
4. Vielä vääntää laskusta linjaurakoitsijan kanssa vaikka luulen se olevan melko hedelmätöntä?
ADSL liittymän kk maksu: xx€ (tämä ok)
Saunalahti asennuspalvelut:
Päätelaitevian rajaus: 30,25€ (tämä ok)
Toimitusmaksu: 49,20€ (tämä vähän ihmetyttää?)
Jutun juoni on se, että minulla oli laajakaista 3 viikkoa alhaalla. Tein siitä luonnollisesti vikailmoituksen Saunalahdelle. Saunalahti tutki asiaa ensin mittailemalla omasta päästään ja sitten heidän asentaja tuli käymään meillä tutkimassa asiaa. ja heidän mielestään vika ei ole heidän päässä vaan taloyhtiön jakamoissa/sisäverkossa. Näin myös olikin, ei siinä mitään.
Nyt minua vaan ihmetyttää miten minua voidaan laskuttaa näinkin riemastuttavasti tästä. Saunalahti ei missään vaiheessa ilmoittanut/kysynyt minulta, onko heidän asentajan vierailulle taloyhtiössä tarvetta. Asentaja vain ilmestyi etukäteen ilmoittamatta eräs lauantai-iltapäivä meille ja kertoi, että hänet on tilattu tutkimaan laajakaistayhteyden toimivuutta. Minä en häntä ollut erikseen tilannut, olin vain tehnyt vikailmoituksen Saunalahdelle webin kautta.
Laajakaistayhteyden vika oli jossain asunnon IT-keskuksen ja talon välijakamon välillä. Tarkempaa tietoa en ole saanut siitä missä vika oli. Juttuun antaa lisämausteen se, että talossa on ollut linjasaneeraus ja siihen liittyvät työt on voineet vetää meikäläisen laajakaistayhteyden alas. Reklamoin asiasta linjasaneeraus-urakoitsijaa ja he tutkivat asiaa parikin viikkoa, mutta eivät saaneet mitään aikaiseksi, ennen kuin Saunalahden kaveri kävi taloyhtiössä. Senkin jälkeen he eivät myöntäneet tehneensä mitään asiaan liittyviä korjauksia paitsi tietysti kovasti mittailuja ja muuta asian selvittelyyn liittyvää tutkimusta.
Netti vain alkoi yhtäkkiä taas toimimaan. Urakoitsijafirman vastaava mestari epäili vian olleen minun tietokoneessa/ADSL-purkissa, missä vika ei varmasti ollut. Vian ilmettyä testasin yhteyttä kolmella eri modeemilla ja kahdella muulla eri tietokoneella. Kaikki nuo laitteet toimivat tunnetusti, kunhan nettiyhteys vain on kunnossa, mutta siis millään näistä ei nettiyhteyden luonti minun laajakaistan kautta onnistunut.
Varsin sekava vyyhti siis.
Mutta mikä on teidän mielipide tuosta Saunalahden laskutuksesta. Onko toimittu sääntöjen mukaan, kun minulle laitettiin n. 80€ lisälasku vian selvittelystä vaikka minulle ei etukäteen ilmoitettu, että lisalasku tästä tulee ja muutenkaan minulle ei mitään ilmoitettu asentajan saapumisesta tai mistään muustakaan?
Sinänsä olisin ihan valmis maksamaan tuon kolmenkympin extran vian rajauksesta, joka siis lienee lasku asentajan vierailusta meillä. Mutta toi viidenkympin toimitusmaksu, sehän on aseeton ryöstö ja en ihan heti olisi moista valmis maksamaan. Kiinnostaa myös mihin ihmeeseen toi viidenkympin toimitusmaksu perustuu?
Olen kyllä muutenkin sitä mieltä, että tämä lasku kuuluisi ensisijaisesti taloyhtiölle tai linjaurakoitsijalle, koska vika ei minun asunnon päässä ollut. Urakoitisja kylläkin ilmoitti, että he eivät maksa laskua, koska vika ei ole heidän aiheuttama (epäilen heidän kusevan suoraan meikän silmille), mutta milläs todistat muuta?
Pitää nyt vielä kysellä taloyhtiöstä josko hoitaisivat laskun, mutta väärään osoitteeseen se silloinkin mielestäni menee.
No joo, siinä oli pitkä ja sekava tarina eräästä laskusta. Lyhyenä yhteenvetona lopuksi. Mitä mieltä olette siitä mitä minun pitäisi tehdä:
1. Maksaa lasku kiltisti, ei näin pienistä summista jaksa hirveästi vääntää?
2. Maksaa laskusta kaikki muu paitsi viidenkympin toimitus maksu ja ilmoitta Saunalahdelle, että näyttäkää sopimus/ehdot jolla voitte sen minulta veloittaa?
3. Lähettää laskun Taloyhtiölle ja neuvotella heidän kanssa kuka maksaa mitä?
4. Vielä vääntää laskusta linjaurakoitsijan kanssa vaikka luulen se olevan melko hedelmätöntä?
Comment