Morjens, olen aikomassa ostaa tollasen Audi S2 ja muutamaa olen jo käynyt kattomassakin. Molemmat vaikutti ihan siisteiltä peleiltä ja voimaa tuntu olevan, mutta eroavaisuuksiakin oli. Ja niihin liittyen olisi muutama kysymys:
Toisessa oli se "iso ja paksu" ratti ilmeisesti airback ja toisessa 3 puolainen ratti jossa s2 logo. Uskoisin syyn olevan varuste tasossa?
Mutta konehuoneessa tässä omasta mielestä "paremmasta" yksilöstä löytyi 2 syyläriä toinen konehuoneessa normaalissa paikassa ja maskin takaa toinen pienempi. Miksei tossa toisessa S2 ollut lainkaa sitä?
Toisessa autossa syyläri vuotaa kuin seula, mistä tollasia olis saatavilla? Nisseniltä 270e mut KUULEMMA saa halvemmallakin.
Ja entäpä tuo peränlukon toiminta tuntui koe ajon aikana siltä ettei myyjäkään täysin tiennyt miten sen saa toimimaan ja miten sen saa pois, aika monta kertaa joutui rämppäämään kytkintä että sai päälle ja pois. Voisko esim alipaine letkut vaikuttaa tähän vai eikö me vaan osattu käyttää sitä :D
Ja tässä missä se syyläri vuosi niin omistaja sanoi ettei pysty kierrättämään kuin hetken kunnolla ja sen jälkeen se ei ota kierroksia yli 3500rpm tämän syylärin takia, onko näin? (en koe-ajon aikana uskaltanut polkea sen takia)
Varaosat näihin maksaa tietenkin enemmän kuin perus autossa ja aika hyvin noita kulutus osia on saatavilla, mutta niveliä ja tukivarsia en löytänyt vaikka kuinka hain. Mistä niitä vois ettiä kun kuitenkin joskus nekin pitää uusia. Meneekö saksan tilaukseksi vaiko Audin marmori tiskiltä haettavaksi?
Entäs nämä kilometri ja trippi mittarit? Toisessa autossa jämähtänyt 150tkm kohdalle ja toisessa 156tkm mutta se liikkuu vielä kylläkin hieman hitaamman puoleisesti. Kaikki muut mittarit siis toimii paitsi nuo, onko jokin tyyppi vika joka korjattavissa kolvilla tai muulla ns. pikku hommalla?
Varmasti muitakin kysymyksiä tulee vielä mieleen ja lisäilen niitä sitten tänne. Nyt tarvis tosiaan audi guruilta pientä opastusta ettei mene rahat ihan hukkaan, tyyppi vikoja yms saa myöskin kertoa ja mitä olisi järkevintä huomioida autossa kun tarkastelee ennen ostopäätöstä. Itellä kun ei aikaisempaa kokemusta ole kuin 70-90 luvun opeleistä ja ne on kuitenkin ihan eri maata näiden kanssa.
Ps. Molemmat autot oli samaa vuosmallia -92 ja molemmat 3b moottorilla.
Toisessa oli se "iso ja paksu" ratti ilmeisesti airback ja toisessa 3 puolainen ratti jossa s2 logo. Uskoisin syyn olevan varuste tasossa?
Mutta konehuoneessa tässä omasta mielestä "paremmasta" yksilöstä löytyi 2 syyläriä toinen konehuoneessa normaalissa paikassa ja maskin takaa toinen pienempi. Miksei tossa toisessa S2 ollut lainkaa sitä?
Toisessa autossa syyläri vuotaa kuin seula, mistä tollasia olis saatavilla? Nisseniltä 270e mut KUULEMMA saa halvemmallakin.
Ja entäpä tuo peränlukon toiminta tuntui koe ajon aikana siltä ettei myyjäkään täysin tiennyt miten sen saa toimimaan ja miten sen saa pois, aika monta kertaa joutui rämppäämään kytkintä että sai päälle ja pois. Voisko esim alipaine letkut vaikuttaa tähän vai eikö me vaan osattu käyttää sitä :D
Ja tässä missä se syyläri vuosi niin omistaja sanoi ettei pysty kierrättämään kuin hetken kunnolla ja sen jälkeen se ei ota kierroksia yli 3500rpm tämän syylärin takia, onko näin? (en koe-ajon aikana uskaltanut polkea sen takia)
Varaosat näihin maksaa tietenkin enemmän kuin perus autossa ja aika hyvin noita kulutus osia on saatavilla, mutta niveliä ja tukivarsia en löytänyt vaikka kuinka hain. Mistä niitä vois ettiä kun kuitenkin joskus nekin pitää uusia. Meneekö saksan tilaukseksi vaiko Audin marmori tiskiltä haettavaksi?
Entäs nämä kilometri ja trippi mittarit? Toisessa autossa jämähtänyt 150tkm kohdalle ja toisessa 156tkm mutta se liikkuu vielä kylläkin hieman hitaamman puoleisesti. Kaikki muut mittarit siis toimii paitsi nuo, onko jokin tyyppi vika joka korjattavissa kolvilla tai muulla ns. pikku hommalla?
Varmasti muitakin kysymyksiä tulee vielä mieleen ja lisäilen niitä sitten tänne. Nyt tarvis tosiaan audi guruilta pientä opastusta ettei mene rahat ihan hukkaan, tyyppi vikoja yms saa myöskin kertoa ja mitä olisi järkevintä huomioida autossa kun tarkastelee ennen ostopäätöstä. Itellä kun ei aikaisempaa kokemusta ole kuin 70-90 luvun opeleistä ja ne on kuitenkin ihan eri maata näiden kanssa.
Ps. Molemmat autot oli samaa vuosmallia -92 ja molemmat 3b moottorilla.
Comment