Eli tekis mieli mennä kokeilemaan Ahveniston radalle muutamia kierroksia Audin ratakykyä. Askarruttaa vain, että kestääkö normi kesäkumit, jos ajaa ns. täysillä?
Jostain joskus kuullu juttua, että jo muutama perättäinen kierros "kovaa" rata-ajoa, sulattaisi vakiorenkaat ihan kuplille
Entä jos ajais vain kahen kierroksen settejä siten, että eka rundi olis semikovaa ja sitten perään yks kellotus kierros täysillä. ehtiikö kumit niin kuumaks, että sulaa alle?
Nythän kelit on jo viileemmät ja asfalttikin tietysti aika viileä, tällä jotain merkitystä kumien kestävyydelle?
Itellä kuitenkin vielä joku 4-5 mm pintaa kesänakeissa, ni ei viitteis 6 kierrokseen polttaa niitä vaihtokuntoon. Tarkoitus siis vain muutama nopee kierros vetää.
Mitä foorumistit mieltä?
Jostain joskus kuullu juttua, että jo muutama perättäinen kierros "kovaa" rata-ajoa, sulattaisi vakiorenkaat ihan kuplille
Entä jos ajais vain kahen kierroksen settejä siten, että eka rundi olis semikovaa ja sitten perään yks kellotus kierros täysillä. ehtiikö kumit niin kuumaks, että sulaa alle?
Nythän kelit on jo viileemmät ja asfalttikin tietysti aika viileä, tällä jotain merkitystä kumien kestävyydelle?
Itellä kuitenkin vielä joku 4-5 mm pintaa kesänakeissa, ni ei viitteis 6 kierrokseen polttaa niitä vaihtokuntoon. Tarkoitus siis vain muutama nopee kierros vetää.
Mitä foorumistit mieltä?
Comment