Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 80 ostoaikeissa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 80 ostoaikeissa

    Saa poistella.
    Viimeksi muokannut 69hene; 1.12.2011, 20:58.

  • #2
    :----D

    Comment


    • #3
      Alkuperäinen kirjoittaja JarmoH Näytä viesti
      :----D
      Tämähän autto kummasti.

      Comment


      • #4
        Suosittelisin ennemin 2.3E moottoria 80 koriin. Voisin vaikka lyödä pikkuisen vedon että kattoluukussa on enemmänkin vikaa, yleensä ovat aika tympeitä korjattavia. Ruostetta ei pitäis tuon enempää ollakaan jos ei ole kolaroitu ja huonosti korjattu.

        Comment


          #5
          Kuullostaa sen verran pommilta, että kannattaa jättää väliin. Vaikka löydät priimakuntoisen yksilön, niin silti 90-luvun autot vaativat jo ikänsä puolesta aika paljon rahaa ja rakkautta.

          Comment


          • #6
            Eipä tässä ihan täysin ehjää yksilöä olla hakemassakaan, pitäs saada kouluun projektia.. Myyjä sanoi että käy tutkituttamassa noita vikoja jossain niin saa vähän lisäinfoo sitten että mitä sieltä on menny. Entiedä sitten vaan omaan korvaan tuo hinta ei hirmu pahalta kuulosta. Pitää tosiaankin vielä miettiä..

            Comment


              #7
              Cabriossa ko moottori, katto alhaalla (suurempi kulutus) kaupunkipyörityksessä noin 11/100. Maantieajo pääsee jopa 8-9l. Luulisin että normaali se on 80:ssa kun neliveto vie oman osan.
              Haulla löydät paljon tietoa ABC koneen typpivioista.

              Kompaan Hervasta, 2.3E halvempi pitää, kattoluukku vaikea korjata, mutta ei se ajoa haitta :) !!
              Näin vanhaan autoon ilmestyy vikoja, sähköikkunnat, keskuslukko,jne.
              Toki jos asentajakoulutusta haussa, se on hyvä harrastus/käytännön oppikappale.

              Tsemppiä auton hankintaan!!

              Audi on todella hyvä auto "ymmärtävälle" ja quattro tuo paljon iloa talveksi.

              Comment


                #8
                Suosittelisin ennemin 2.3E moottoria 80 koriin
                Tuommoisen omistaneena en suosittele pahimmalle vihamiehellekkään:) Ja miksikö? No, ei kulje mihinkään, kuluttaa paljon suhteessa suorituskykyyn, erkkikään ei korjaa tuon ruiskun iän myötä tulevia ongelmia, ainakaan halpaan hintaan. Positiivisena asiana että kone itsessään kestää mekaanisesti maailman ääriin ja on vääntävä. Itse valitsisin 2.8 koneen. Tuo 2.6 on jotenkin väliin putoaja. Tuo 2.8 jo liikuttaa 80 koria ihan mukavasti, ja ei se niin erityisen vika herkkä loppujenlopuksi ole, ja osaa jo jotain ongelmistaan kertoa koneellekkin. Nykivä K-jetti kun on yksi iso kysymysmerkki.

                Tuohon kierroslukumittariin ei ole täysin luottaminen. Saattaa skaalata välillä vähän hassusti, eli tyhjäkäynti hirveän alhaalla ja rajoitin tulee jo 5t vastaan olevinaan. Mut jos tuo ei nyt hirveitä maksa ja quattrokin vielä on, niin kyllähän osaava kaveri tuon kuntoon laittaa.

                Ja kyllä se sen 12l vie kaupungissa helposti, jopa enemmänkin. Kyseessä kuitenkin isohko moottori yhdistettynä nelivetoon. Ja eipä ne hevoset siihen vaikuta, jos meinaa että painava neliveto liikkuu kevyesti, niin kyllä sitä energiaa tarvittavan väännön tuottamiseen kuluu.

                Comment


                • #9
                  Jep, tyyppiviat on jo tiedossa. Kahtelin noita 2,3E koneellisia mutta ei näytä hirveesti tarjontaa olevan ainakaan quattroina, ja jos on niin hintakin sen mukainen..

                  Comment


                    #10
                    Joo tosiaan 2.3E+quattro on suht harvinainen yhdistelmä sedan ja farkku malleissa. Coupeissa löytyy helpommin.

                    Comment


                    • #11
                      Sepäse, tuo hinta pistää miettimään että saattas ollakkin kannattava hankinta.
                      Tuosta kierroslukuhommasta vielä senverran että ei ainakaan vielä 5,5tonnissa alkanu rajotinta huudattelemaan.. Oiskohan mahdollinen että joku tulppa olis sanonu sopimuksensa irti..? Luulis kyllä että sen kuulis sitten tyhjäkäynnillä jos joku pytty ei täysillä kävisi.

                      Comment


                        #12
                        Kyllä käynnistä kuulis jos oikeesti pyöris vaan 400rpm. Se mittari voi tosiaan elää välillä ihan omaa elämää.

                        Comment


                          #13
                          Bensa maistuu 2.3:lle ihan samalla tavalla kun V6:lle, ei 2.3 vie yhtään vähemmän, helvetin paljon laiskempi on kylläkin.

                          Comment


                          • #14
                            Alkuperäinen kirjoittaja VilleP Näytä viesti
                            Kyllä käynnistä kuulis jos oikeesti pyöris vaan 400rpm. Se mittari voi tosiaan elää välillä ihan omaa elämää.
                            Selvä homma, no pitää katella tuo vielä jos tässä loppuviikosta kävis kahtelemassa uusiks. Siihen puhdittomuuteen olis kyllä hyvä saada joku pätevä selitys. 1.9tdi 81kw toledokin kiihtyi jo reippaasti nopeampaa mitä tuo.

                            Comment


                              #15
                              Bensa maistuu 2.3:lle ihan samalla tavalla kun V6:lle, ei 2.3 vie yhtään vähemmän, helvetin paljon laiskempi on kylläkin.
                              Juuri tämä oli pointtini. 30 vuotta vanha ruisku tekniikka ei sitä taloudellisinta ole enää.

                              Selvä homma, no pitää katella tuo vielä jos tässä loppuviikosta kävis kahtelemassa uusiks. Siihen puhdittomuuteen olis kyllä hyvä saada joku pätevä selitys
                              Ota puristuspaine mittari mukaan. Kattejahan noista on tosiaan mennyt, ettei olisi putki tukossa?

                              Comment


                                #16
                                Ota puristuspaine mittari mukaan. Kattejahan noista on tosiaan mennyt, ettei olisi putki tukossa?
                                Tai jako pielessä.

                                Comment


                                • #17
                                  Hyvä pointti, pitää ottaa. Itelläkin kävi kyllä tuo putken tukkoisuus mielessä. Tosiaan toinen katalysaattoreista on hajalla mutta silti kiinni, sehän se on saattanut sen tukkia murentuessaan(?).

                                  Comment


                                  • #18
                                    Alkuperäinen kirjoittaja hoff4 Näytä viesti
                                    Tai jako pielessä.
                                    Mahdollista sekin koska hihnaa ei ole vaihatettu missään merkkiliikkeessä. Lieneenkö itse myyjä vaihdellut huolettomasti. Mahdollisuuksiahan on monia.

                                    Comment


                                      #19
                                      Jos auton korjausta on tarkoitus opiskella, niin tuossahan sitä pääsee opiskelemaan. Kun saa kuntoon niin varmasti myös palkitsee. Katin romut voi hyvinkin olla siellä putkessa poikittain, kuten oli jo mainittukin. Tästä nuhaisuus ja korkea kulutus, joskin suhteellisen janoinen tuo taitaa olla joka tapauksessa.

                                      Comment


                                        #20
                                        Kova urakka on edessä. Tarjoa 900 niin jää hieman rahaa myös korjaamiseen. :)

                                        Comment


                                        • #21
                                          Alkuperäinen kirjoittaja Mr.Crossfire Näytä viesti
                                          Jos auton korjausta on tarkoitus opiskella, niin tuossahan sitä pääsee opiskelemaan. Kun saa kuntoon niin varmasti myös palkitsee.
                                          Totta, ja tässä kun on vielä reilusti sitä aikaakin laitella koska korttiinkin aikaa vielä päälle vuosi. Sellaisen käsityksen olen saanut että noi 2.6 v6 nelikot on suht harvinaisia ja hyväkuntosten pyynti jotain 2,5k.. Ja tottakai enemmänkin jos vielä panostaa ulkokuoreen.

                                          Ja tuo kulutus on ihan normaalia tuolle, valmistajakin ilmoittanut että 12L vie tuo quattro kaupunkirallissa.
                                          Viimeksi muokannut 69hene; 22.9.2011, 14:34.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Projektiosiolta löytynee varmasti paljonkin mielenkiintoista luettavaa.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Alkuperäinen kirjoittaja kapaz Näytä viesti
                                              Projektiosiolta löytynee varmasti paljonkin mielenkiintoista luettavaa.
                                              Niin löytyy! Viimeyönä selailin kymmeniä eri projekti topicceja innostuksissani. :D

                                              Comment


                                                #24
                                                Tämmöiseltä(suora linkki projektikansioon) sivustolta löydät lisää projektikertomuksia koskien 80-mallisia Audeja.

                                                Itse autohan on luotettava, riippuen tietysti itse käyttäjästä. Itse aloitin aikanaan ajamisen 80:llä, 2.0 litrasella ABK-moottorisella "raketilla". Nälkä kasvoi syödessä, kun ajosuoritteet nousivat ja yllättäen pihaan löysi tiensä 80 TDI. Halpoja kilometrejä, vaikka pieniä pikkuvikoja tähän sisältyykin. Talven tylsistyessä bongasin AVK:lta kolmannen, tällä kertaa ABK-moottorinen(2.0E). Eipä nämä mitään viattomiakaan ole, mutta huoltoja nämäkin tarvitsevat siinä missä moni muukin kulkuneuvo. Ajomukavuutta voidaan verrata pykälää isompaan mallisarjaan, sohvamaisuutta tästäkin löytyy. Isolla tankilla pöristelee pitempiäkin matkoja. Haulla löytyy lisää tyyppivioista yms. kuten joku edellä jo mainitsikin.

                                                Kulutuksia voit selailla tämän linkin takaa. Haku säädetty bensiinimoottoreihin alkaen 115hv-->>

                                                Tervetuloa foorumille meikäläisen puolesta!

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Ok, kiitos linkistä! Tuota sivustoa en olekkaan ennemmin tajunnut. Pitääpä rueta selailemaan kun kerkeää.
                                                  Tyyppiviat on tullut jo selattua useempaankin otteeseen eri sivustoilta ja otettu huomioon sitten autosta tiedustellessa.
                                                  Koeajon perusteella tuo audi oli kyllä tosiaan hyvän tuntuinen mitä nyt kuskinpenkille istuttaessa sai fiilistellä. Alustassakaan ei ollut mitään moittimista, juuri sopivan jämäkkä. Mutkiin mentäessä ei tarvitse jännittää jokaisella keskivartalon lihaksella istuakseen suorassa eikä montuissa tipu purukalusto suusta..

                                                  Kiitos vain! Oikein asiallisen oloista porukkaa täällä suurimmaksi osaksi, ainakin tämän keskustelun perusteella. :)

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Soittelin tuossa äsken myyjälle ja tiedustelin.. Vikaa ei ole vielä löytynyt. Pakoputkessa ei ainakaan ole tukkoja koska katalysaattorin hajottua se oli tyhdennetty. Tulppia oli vaihdellu eikä niissäkään näkynyt mitään erityistä. Mikähän tuossa sitten aiheuttaa tuon tehottomuuden.. Pitää varmaan ensiviikolla mennä vikakoodinlukijalla tähystelemään löytyiskö sen kautta mitään..

                                                    edit: Nojoo, soittelin tänään myyjälle ja tarjosin tarjouksen. Huomenna pitäs audi olla pihassa :)
                                                    Viimeksi muokannut 69hene; 24.9.2011, 00:39.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Tervetuloa vaan rinkelikeulojen mielenkiintoiseen maailmaan! Foorumilta tosiaan löydät paaaaaljon hyvää tietoa ja kysyä kannattaa aina, jos jokin askarruttaa. Vink, vink: ACF-jäsenenä saa monenlaista etua, joten eikun liittymään mukavaan seuraan :)

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Kiitos kiitos! Selvä homma!
                                                        Hehheh, tuota jäsenyyttäkin olen jo kerennyt miettimään ;) Pitää vielä katsella jos sitä joskus tässä vaikka liittyiskin! :)

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Tuossapa apua siihen miettimiseen;)
                                                          http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=85477

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Jatketaan tähän asiasta. Tai hieman vartailua 80:sen ja B5 A4:sen/3B passatin välillä. Tunne jostain syystä ajaisi 80:sen suuntaan, mutta järki sanoo A4 tai passat... moottorina kaikissa 2.8, 80:ssä tietenkin 12V, muissa 30V ja manuaali neliveto. Tuo uudempi moottori on tuttu ja mukavaksi todettu, ja käyttöpelinä tuntuu "varmemmalta". Olisiko hyviä 80:sen ostoa puoltavia asioita? Ainakaan tukivarsijumppaa ei olisi niin pahasti tiedossa...

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X