Tuttu vei autonsa korjaamoon, kun kepistä hävisi vitonen. Syy oli kuulemma väljäksi kuluneet puslat vaihdekepin mekanismissa. Näin varmasti olikin, koska se on kyseisessä automallissa normaali vika.
Pari päivää puslien vaihdon jälkeen, pakki, ykkönen ja kakkonen eivät menneet enää päälle. Vika tuli yhtäkkiä vaihdetta vaihtaessa ja samalla kuului jokin ylimääräinen ääni kepin suunnilta.
Korjaamolle takaisin kytkin käryten ja siellä sanoivat, että syy on kuluneessa vaihdelaatikossa.
Ropailivat autoa hetken ja vaihteet alkoivat taas löytymään, mutta edelleen selittivät, että vaihdelaatikosta on siirtäjät niin kuluneet, että siksi osa vaihteista yhtäkkiä katosi.
Hyvähän se on naiselle, auton omistajalle, tuollaista puppua selittää, mutta omistaja tietysti paniikissa, kun uusi laatikko maksaa maltaita ja ihmetteli tiskillä, että miksi niitä puslia edes lähdettiin vaihtamaan, jos syy olikin laatikossa, kun sen kunto oli jo aiemmin korjaamon tiedossa, koska toisella kerralla jo ennen auton tutkimista sanoivat laatikon olevan niin kulunut.
Miksi ei voi vain sanoa, että ryssittiin ja jäi joku osa huonosti kiinni? Jokainen täyspäinen ymmärtää, että ei ne vaihdelaatikot nyt ihan tuolla tavalla kulu, että yhtäkkiä häviää puolet vaihteista. Itseäkin olisi kiinnostanut tietää, mitä siellä oli ryssitty, kun saattaa se pettää samasta paikasta vielä uudelleenkin, niin löytyisi vähän nopeammin oikea vikapaikka.
Samassa korjaamossa vaihtoivat aiempaan autoon takapyörän laakereita useampaan kertaan ja vituiksihan sekin homma meni. Samoin heidän asentamansa uusi pohjapanssari irtosi moottoritiellä vain joku viikko asennuksen jälkeen.
Kolmesta "lisätyöstä" kolme epäonnistuu ja asiakkaita riittää silti. Juuri tuollaisten korjaamoiden takia aloin aikanaan itse korjaamaan omat autoni.
Pari päivää puslien vaihdon jälkeen, pakki, ykkönen ja kakkonen eivät menneet enää päälle. Vika tuli yhtäkkiä vaihdetta vaihtaessa ja samalla kuului jokin ylimääräinen ääni kepin suunnilta.
Korjaamolle takaisin kytkin käryten ja siellä sanoivat, että syy on kuluneessa vaihdelaatikossa.
Ropailivat autoa hetken ja vaihteet alkoivat taas löytymään, mutta edelleen selittivät, että vaihdelaatikosta on siirtäjät niin kuluneet, että siksi osa vaihteista yhtäkkiä katosi.
Hyvähän se on naiselle, auton omistajalle, tuollaista puppua selittää, mutta omistaja tietysti paniikissa, kun uusi laatikko maksaa maltaita ja ihmetteli tiskillä, että miksi niitä puslia edes lähdettiin vaihtamaan, jos syy olikin laatikossa, kun sen kunto oli jo aiemmin korjaamon tiedossa, koska toisella kerralla jo ennen auton tutkimista sanoivat laatikon olevan niin kulunut.
Miksi ei voi vain sanoa, että ryssittiin ja jäi joku osa huonosti kiinni? Jokainen täyspäinen ymmärtää, että ei ne vaihdelaatikot nyt ihan tuolla tavalla kulu, että yhtäkkiä häviää puolet vaihteista. Itseäkin olisi kiinnostanut tietää, mitä siellä oli ryssitty, kun saattaa se pettää samasta paikasta vielä uudelleenkin, niin löytyisi vähän nopeammin oikea vikapaikka.
Samassa korjaamossa vaihtoivat aiempaan autoon takapyörän laakereita useampaan kertaan ja vituiksihan sekin homma meni. Samoin heidän asentamansa uusi pohjapanssari irtosi moottoritiellä vain joku viikko asennuksen jälkeen.
Kolmesta "lisätyöstä" kolme epäonnistuu ja asiakkaita riittää silti. Juuri tuollaisten korjaamoiden takia aloin aikanaan itse korjaamaan omat autoni.
Comment