Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mikä nykyisiä autokorjaamoja vaivaa?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Ainakin mun tuttu taksiyrittäjä pitää nimenomaan huollon nopeutta ja varmuutta ensiarvoisena tekijänä pirssin valinnassa.

Comment

Kovasti on mullakin sellainen kuva, että taksarit suosivit mersua juuri sen huollon takia. Ja mikseivät suosisi, Vehon suunnalla tiedetään se että taksari tarvii autonsa nopeasti takaisin tien päälle, joten palvelu on sen mukaista. Sekä Veholle olisi todella suuri tappio menettää taksi asiakkaat, puhutaan aika suurista rahoista mitä taksikuskit tuovat taloon.

Ja kun meidän marmori on laiminlyönyt aika pahasti tuon jälkimarkkinoinnin, niin noita audeja ei ihan heti tule näkymään tolpilla samanlailla kuin mersuja.

Comment

Niin siis Audilla on peruslähtökohta ollut aikojen alusta, ettei Audi ole taksi, siksi ei mitään taksihuoltoa ole. Kuitenkin eräällä isolla taksiyhtiöllä on varsin joustava huoltopalvelu olemassa, jollaista ei muilla ole. Ei nyt autoa tien päällä korjaamassa mutta tarvittaessa hommat hoidetaan heti.

Ja mitä saman ison firman edustaja sanoi toisen merkin taksihuollosta, niin ei sekään aina mikään ruusuinen paikka ole. Tämä ei siis ole omaa kokemusta vaan yrittäjältä kuultua. Tekstin olen kirjoittanut täysin omissa nimissä, en edustaen mitään yhtiötä.

Ehkä se on vaan parempi, ettei Audeja ole taksina, ei tule taksarileimaa autohin. ;)

Comment

Niin siis Audilla on peruslähtökohta ollut aikojen alusta, ettei Audi ole taksi, siksi ei mitään taksihuoltoa ole.
          Noh noh, ei tämä ainakaan tehtaan lähtökohta ole, koska monen Audin on saanut "taxi" erikoisvarustuksella ;)

Comment

Noh noh, ei tämä ainakaan tehtaan lähtökohta ole, koska monen Audin on saanut "taxi" erikoisvarustuksella ;)
            Ja myös "poliisivarustuskin" löytyy :)

Mutta lienee osin paikallinen (Suomalainen) linjaus tuo "ei taksi".

Comment

Vähän alkaa mennä ot, mutta kyllähän sitä tehtaalla on varmaan taksivarustelupaketti suunniteltu ihan vaan sitä silmälläpitäen että tietty osa asiakkaista sen kuitenkin haluaa. Eri asia on sitten se, että tietoisesti lähdetään rakentamaan palvelukokonaisuutta (huollot ym.) asian ympärille.

Comment

Kummasti Arkadianmäelle kelpaavat "takseiksi".

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja jta Näytä viesti
                  Ja myös "poliisivarustuskin" löytyy :)

Mutta lienee osin paikallinen (Suomalainen) linjaus tuo "ei taksi".
                  Kyllä nimenomaan, jäi mainitsematta, täysin kotimainen linjaus.
                  Parempaa mainosta tuo Alppi-homma on, kiitos siitä sen aloittaneelle.

Comment

Vituiksmän todistetusti tekee hommia ainakin Joensuun Laakkosella.
                    Mulle tuli kyselyä, että voinko korjata ABS/ESP ohjainyksikön. Tiedän että ne versiot ei rikkoonnu kovin herkästi, joten kyselin hieman taustatietoja.
                    Kävi ilmi, että auto oli käynyt Joensuun laakkosella ratin johdinkierukan vaihdossa airbag valojen takia ja korjauksen yhteydessä oli syttynyt ABS/ESP valo. Vikakoodina "Control module incorrectly" coded ja "steering angle sensor adaptation not completed".
                    Eivät osanneet koodata joten väittivät asiakkaalle, että ohjainyksikkö on rikki ja lasku ois ollu 1690€.

Pitäs olla ihan perustieto, että jos leikkii ratinasentotunnistimen kanssa, niin se vaatii koodauksen ja opetuksen.
                    koska auto oli hieman kaukana minusta, niin annoin linkin Ross-techin sivuille ja auto kävi EI merkkikorjaamolla koodautuksessa ja kaikki toimii.

Vastaavanlainen tapaus oli Pohjois Helsingin Autossa (ovat muka erikoituneet VAGgilaisiin), kun olivat vaihtaneet jarrupolkimen anturin sen vikakoodin takia. Asennus oli mennyt väärin ja vikakoodi jarrupaineesta --> asiakkaalle tarjottiin uutta ohjainyksikköä, koska se oli kuulemma viallinen, lasku ois ollu lähemmäs tonni.
                    Otin kyseisestä autosta jarrupolkimen anturin irti ja asensin sen oikein --> vika korjattu.
                    Viimeksi muokannut amalin; 23.9.2011, 19:43. Perustelu: hintatarkennus

Comment

Tulipa tässä mieleen joku aiempi keskustelu, jossa annoin palautetta eräästä Helsinkiläisestä korjaamosta, jossa kaverini käytti autoaan, eikä homma mennyt ihan sukkana läpi.
                      Tämän jälkeen minulle tuli privaan postia, jossa varoiteltiin että ei kannata liikaa kirjoitella haukkuja muista, koska olen merkkiorganisaaton palveluksessa. Joku voi vielä luulla että olen firman asialla. ( Firmahan mua siitä rankaisee jos näkee aiheelliseksi, jos kerkiävät)

Nyt kun tässä oikein nimillä haukutaan myös korjaamoyrittäjien tai vast. toimesta muita korjaamoita, etenkin merkkikorjaamoja, niin mullakin olisi yks tai kaksi esimerkkiä kertoa, miten käkipaja on "korjannut" autoa, useassa tapauksessa jopa tuhansilla euroilla ja laskuttanut asiakasta, vaikka auto ei ole tullut kuntoon. Lopulta auto on korjattu joko minun tai kolleegojeni toimesta huomattavasti halvemmalla.
                      Osataan sitä siis ilmeisesti muuallakin.

Älkää nyt ottako minään älyttömänä puolustuspuheena, sitä sen ei ole tarkoitus olla. Mutta ku mullakin olis hyviä tarinoita miten autoja "korjataan". :D
                      Eihän mun tietysti ole pakko nimiä julkaista, en saa siitä kiksejä.
                      Viimeksi muokannut Vieras; 25.9.2011, 17:45.

Comment

Tuo nimien julkaisun "raja" on mun mielestä siinä, että oletko itse kokenut tapauksen vai kaveri tms. Eli jos on kaverille, tutulle, kaimansiskonveljelle käynyt huonommin jossain korjaamolla, niin silloin ei välttämättä noita paikkoja ruveta ekana huutelemaan.

Comment

Juu kyllä noita löytyy jokapuolelta. Ranetuksia saanu korjailla vaikka kenen jäljiltä. Tossahan mulla oli juuri merkkikorjaamo ja EI merkkikorjaamo esillä. Se ei oo niin iso uutinen jos nyrkkipaja sössii. Mua hämää se että merkkikorjaamo ja tehtaan edestajana erikoistunut paja ei sit osaa perusjuttuja. Jos nimien julkasu häiritsee, niin voin pyynnostä poistaa.

Ja jottei Pulla taas ottais itteensä niin tuolla aikaisemmin jo totesin:
                          Sen verran pitää foorumin mekaanikkoja puollustella, että luultavimmin tällä foorumilla kirjottelee se valiojoukko, jonka käsiin uskaltais auton jättää

Comment

Ainoa merkkiliike kokemus tältä vuodelta on pk-seudun seat liikkeestä kun, piti kampanjan piikkiin vaihdattaa uudet puolat. Ensimmäinen ja lähin liike ei ollut muka edes tietoinen että, puolia vaihdetaan ilmaiseksi ja olisi tahtonut rahaa. Toinen keskellä korpea oleva liike hoiti erittäin hyvin ajanvarauksen jne, kun sähköpostilla asiaa kyselin. Vein sitten auton sovittuna päiväna ja sovittuna aikana puolien vaihtoon. Oli sovittu että klo xx.xx tulen ja ne vaihdetaan heti, että ehdin vielä töihin. Jätin tähän vielä reilut 1.5h ylimääräistä pelivaraa.
                            No jätin avaimet tiskille ja menin odottelemaan uusien autojen myyntipuolelle, meni tunti, meni toinen ja autoa ei vieläkään oltu saatu halliin sisälle. Juuri kun olin menossa kysymään mikä kestää, joku asentajan kloppi ajeli auton halliin ja rupesi vaihtamaan puolia, siinä huollon ikkunasta kattelin että, 15min ja puolat vaihdettu. Ajattelin että ehdin vielä töihin ajoissa kun vaihto meni niin nopeasti kun piti. Vaan autolta kesti 1.5h tulla pihan ympäri koe-ajolta takaisin parkkiin ja sillä oli ajettu 53km, eli asentajan rentut kävivät mun autolla ajamassa omia ajojaa. Joten voitte kuvitella että palaute, oli aika väitön kun sain avaimet käteeni huollosta.

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja amalin Näytä viesti
                              Juu kyllä noita löytyy jokapuolelta. Ranetuksia saanu korjailla vaikka kenen jäljiltä. Tossahan mulla oli juuri merkkikorjaamo ja EI merkkikorjaamo esillä. Se ei oo niin iso uutinen jos nyrkkipaja sössii. Mua hämää se että merkkikorjaamo ja tehtaan edestajana erikoistunut paja ei sit osaa perusjuttuja. Jos nimien julkasu häiritsee, niin voin pyynnostä poistaa.

Ja jottei Pulla taas ottais itteensä niin tuolla aikaisemmin jo totesin:
                              En mä TAAS ota itteeni. Enkä ole vielä edes ottanut. Lähinnä aloin miettimään sitä, että jos olen aiemmin kertonut sössöistä, vaikkakin ei omalle kohdalle sattuneesta, niin minua lähestytään jo privalla ja toppuutellaan. Sitten taas muut yrittäjät voivat kertoa avoimesti nimien kanssa.
                              Mulle on sinällään ihan sama onko nimet esillä, toistaiseksi ei ole oma osunut silmiin ja toivottavasti ei osukkaan, ainakaan pahassa.
                              Kyllä minuakin häiritsee se, että meissä (merkkareissa) on aivan liian paljon laatueroja, jopa saman firman sisällä. Niistä enempi puhuminen mun on parempi jättää pois sattuneesta syystä.

Lienee kuitenkin hyvä, että joku tuo myös keskusteluun näkökulman sieltä tiskin pimeältä puolelta, toistaiseksi.

Comment

Itse joutuu työnpuolesta (kun noin 100 auton vuotuinen huoltaminen on kontolla) olemana vähän liikaankin huolisaan korjaamon työnjäljestä. Pahimmillaan kun oli kesäeinareita töissä erään valtakunnallisen ketjun työnjäljestä piti reklamoida joka kolmannessa huollosta/korjauksesta palaavasta autosta.

Itse kun en luotan tippaakaan korjaamon tekemään, jos en itse näe, niin oman auton kohdalla aina kylmärinki perseen alla kun joutuu pajalle oman ajanpuutteen vuoksi viemään. Ja kertakaan en ole täysin onnistunnutta korjausta saanutkaan. Millon venyy aikataulut, millon jää töitä tekemättä, millon kolinat ei poistu vaan muuttuu, tai ulinat muuttaa... Tullut siihen tulokseen, että profiilin kuljin jo sen veran vanha, että mihinkään pajalle sitä en, muutenkuin kulmiensäätöä/jakopäänremppaa tai vst moottoriremonttia varten viä. Pitäisi itse prässi ostaa niin saisi nuo renkaalaakerit hiljaseksi kun ei siihen korjaamot näemmä pysty perkele. Tuntuu muutenkin hölmöltä asioida pajalla, kun tietää että ne ei tiedä kuinka paljon kaikesta minä tiedän.

Comment

No varmisitimpa vaan ettei kannata ottaa henkilökohtasesti, hyvä jos Pullalla homma on siltäosin kunnossa.
                                  Oisihan hyvä jos sieltä (merkki)huoltamopuolelta joka tasolta ois enemmänkin kiinnostusta harrastajien mielipiteistä. Hyvin yksipuolistahan tämä on muuten on.
                                  Viimeksi muokannut amalin; 25.9.2011, 22:30.

Comment

Tulipa tässä vielä mieleen, kun kerran kaverin isän kanssa (joka pyörittelee kohtuullisen kokoista autoliikettä + korjaamoa) juteltiin olusen ääressä ja autoihin ja niiden huoltoihin se puhe meni. No, siinä sitten kyselin jotta onko paljon tullut valituksia niin töistä kuin hinnoistakin ja miten heillä muutenkin nuo laskutukset hoidellaan. Ja samalla toki kerroin omat, lähinnä huonot, kokemukset huolloista ja hinnoitteluista. Tämä siihen vastasi, jotta yritti vuosia lajitella laskutuksiin kaiken mahdollisen ja mahdollisimman tarkasti, muun muassa eri töihin käytetyn ajan minuutilleen. Sitten lopulta ns. kyrsiintyi ja iski laskuihin vain kaksi kohtaa, osat ja työn. Kuulemma laski valitusten määrä huomattavasti, vaikka hinta pysyikin täysin samana. Pointtina tässä siis se, että miesparka koetti mahdollisimman viimeisen päälle selittää asiakkaille kaiken mahdollisen ja mahdollisimman tarkasti, mutta ei kannattanut..

Comment

Joop, pitkään itsekkin mietin josko kerron täällä huollot sössineen firman nimen...Päätös oli vaikea kun sisälläni kuohui sen verta...Ehkä tähänkin päätökseen vaikuttaa hyvinkin pitkälti se seikka, että kuinka hyvin he hyvittävät omat mokansa...Se helpottaa vain hieman mieltä, missään tapauksessa en tule ko. lafkaan autoani enään viemään...Kyllä tuttavat, työkaverit sun muut ovat saaneet tosin kuulla firman nimen ja heidän touhut todella yksityiskohtaisesti kerrottuna...Ja eikös se suusta suuhun leviävä maine ole tehokkuudeltaan melkein näihin nettikirjoituksiin verrattavissa...;)

Comment

Lisättäneen tuohon mun "rajaan" se, että itseäni ei häiritse vaikka firma tuotaisiin julki, mutta henk.koht. pidän tuota "rajana". Ihan senkin takia, kun joku kertoo tapauksen X ja seuraavaksi kun itse kerron ja tarinan lukenut kertoo tai tulkitsee niin siinä on äkkiä rikkinäinen radio efektiä joukossa. Ja aina on olemassa pieni mahdollisuus siihen, että kaltoin kohdeltu liioittelee asiaa.
                                        En tietenkään väitä, että tässä topicissa kerrotut tapaukset olisi liioteltuja, mutta kun meitä on moneen junaan niin koskaan ei tiedä ketä heittää hieman löylyä kiukaalle...

Ja mitä tulee tuohon pullan YV viestittelyyn, niin itseäni (ja varmaan montaa muutakin) ei vähempää kiinnosta oletko merkkarin vai jonkun muun palveluksessa. Sillä nyt ei vain ole yksinkertaisesti mitään merkitystä ketä sen tapauksen kertoo, jos se perustuu tosi tapahtumaan.

Comment

Joo, pidetään siitä kiinni että jos aletaan paikkoja nimeltä mainitsemaan niin kokemukset on silloin syytä olla omakohtaisia. Huhupuheita liikkuu ihan tarpeeksi muutenkin.

Comment

Lähellä oleva, huolto-aseman yhteydessä oleva korjaamo saa multa kyllä pisteet toiminnastaan. Tapaus A: auto jakopään vaihdossa, omistaja otti yhteyttä kun olin hakenut auton että tuo takaisin asentaja alkoi epäillä oliko kiristänyt hihnapyörän momenttiin. Käytin pirssin ja todettiin että oli se kiinni oikein. Antoi sikspäkin anteeksipyynnön kera, mä olin tyytyväinen pelkästään että pyysivät heti takaisin tarkistettavaksi.
                                            Tapaus B: oli hieman kinkkisempi ongelma Golf Ecomatic:in kanssa, toinen virallinen VW huolto ei halunnut ottaa vastaan vaan sanoivat vie Laakkoselle, voivat katsoa mutta se maksaa. Lähi huoltoliike tutki, eivätkä saaneet korjattua, joten eivät ottaneet hintaakaan. Harvinaista, koska muut olisivat ottaneet valohoidosta hinnan. (tässä kohtaa koen ylpeyttä että löysin itse vian:)
                                            Ainut miinus on että vetävät tupakkia huoltohallissa ja haju tarttuu auton sisäosiin.

Comment

Mulla ei ole niin mairittelevia kokemuksia merkkihuollosta, mutta toisaalta viimeiset vuodet mitä olen satunnaisesti käyttänyt autoa merkkihuollossa, hommat on sujuneet niinkuin pitää. Halvinta huoltoa se ei toki ole, mutta pikahuolto varsinkin on ollut toimiva järjestelmä. Kasin kohdalla sattunut pieni huoltoväärinkäsitys korjattiin mun mielestäni esimerkillisesti ja toisessa jutussa turhaan tutkimiseen käytettyjä tunteja (vaikka oikeastaan minun pyynnöstäni sitä kokeiltiin) ei laskun loppusummasta päätellen siihen laitettu.

Tuntihinnat ovat tietysti merkkihuollossa kohtuu kovat versus pikkupajat ja varmasti töissä on enemmän vähemmän kokenutta väkeä kuin erikoistuneimmissa pajoissa, mutta varmasti löytyy toisaalta hyvin koulutettuja konkareita ja niitä, jotka isommista putiikeista hakevat turvatumpaa työpaikkaa. Mutta kyllä mun mielestäni palvelutaso on nykyään pelannut hyvin. Sekä hertsikassa, että vantaalla audicenterissä on molemmissa mm. jätetty kokonaan veloittamatta, kun epämääräisestä viasta ei ole saatu kiinni. Ensimmäinen tapaus tosin oli sellainen, että pari kk. myöhemmin drc:n vuoto kyllä toisessa huollossa huomattiin, mutta toisessa satunaiset oireet tekivät vianselvittelyn mahdottomaksi lyhyellä aikataululla.

Nyt tietysti tässä tilanne vähän muuttuu omalta kohdalta, kun voi käyttää todellakin "omaa mekaanikkoa".

Comment

kun voi käyttää todellakin "omaa mekaanikkoa".
                                                Tolla varmaan tarkotat vähän lähempää suhdetta työn tekijään, mutta mitenköhän tuo Volvon mainostama "oma mekanikko" hässäkkä toimii. Voisin kuvitella että asiakkaita on kuitenkin niin paljo, että saako oikeasti samalle mekaanikolla autonsa hoitoon tarvittaessa ja jos ei ole tyytyväinen, niin onnistuuko vaihto.

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja amalin Näytä viesti
                                                  Tolla varmaan tarkotat vähän lähempää suhdetta työn tekijään
                                                  Joo, maksan sille kuukausipalkkaa - ei näitä audeja muuten viitti nykyään pitää, ellei ole omaa huoltoa.

Comment

Hei, nythän sä oot löytäny toimivan konseptin. Miks mä en oo tota aikasemmin keksiny. Kuinka monta banaania pitää maksaa kuukaudessa ;)

Comment

Eräs pks seudulla toimiva huoltokorjaamo jonaka nimi alkaa aalla ja nimestä löytyy y kirjain, vältä kuin ruttoa.

Oman kullannuppuni käytin siellä huollossa. Tilattu oli longlife huolto + jarrunesteen + jäähynesteen vaihto

No huollossa tutkivat ja hutkivat ja suurena uutisena kertoivat että juuri vaihtamani ulompi RT pää oikealla on väljä. Piti siihen sitten korjata että "köh" juuri se on vaihdettu ja se väljä on sisemmässä, itseasisa paksissa on uusi osa kun vain kerkeäisi vaihtaa. sujuvasti vaihtoi huoltomiespuheenaihetta

No sitten se vasta alkaa, elikkä olivat saaneet minulta puhaltimen johonkin takatilaan, elikkäs ei saanut auton puhallinta päälle, vika onneksi korjaantui auton seistyä 3pv koskematta. Se mistä vika on myös voinut tulla on täysin ilmaamatta jätetty lämppärin kenno, nuisa a4 on pitää toista letkua vähän vetää kennosta pois päin, jotta saa ilmausreijän näkyville ja lämppärin ilmattua, äsken tuolla vitutuksen vallassa kaatosateessa kännykän valon turvin turasin ja sain jopa lämmintä ilmaa tulemaan kabiiniin. YLävesiletku tuntu vieläkin ihan lötöltä ja puristeltaessa polpottaa paisarissa. Luoja tietää että palaako huomenna koko paska kun on lohkolämmittimen nokassa ja jos sattuu ilmataskukohdalle...
                                                      puolisen litraa olen luritellut nyt jäähytysnestettä lisää autoon, sitten loppu pullo. Nestepinta tosin ei noussut milliäkään. Kai sitä ollaan sitten sokeita. Eikä muuten missään lapussakaan lue että mitä jäähdytysnestettä tuossa on.

Ja moottorisuojamuovin ainoa ehjä kiinnike ja minun tekemä lähes samankaltainen omatekele oli revitty irit ja hävitety ja nyt tilalla on joku 5 prikasta ja saatanan pitkästä helvetin tökerön näkösesta pultista tehty viritelmä hyi perkele. Pitää tehdä itse parempi kun taas kerkeää

Kyllä minusta aika pohjanoteeraus siihen hintaan nähden minkä tuostakin lystistä maksaa, viläkun työmääräin ja lasku ei mitenkään korreloi toisiaan.

Reklamoinko? no aivan vittu varmasti.

Verraten siihen että venttiilinostajat ja jakopään teki yksi 2 miehen nyrkkipaja kotkassa, paikka on just sen näkönen että en veis sinne mitään jos en tietäs entuudestaan, mutta helvetin hyvin ne hommansa hoiti ja kun pari kertaa päivän aikna vielä kävi kattelemassa miten työ edistyy niin mukavia juttelivat.

Comment

No huollossa tutkivat ja hutkivat ja suurena uutisena kertoivat että juuri vaihtamani ulompi RT pää oikealla on väljä. Piti siihen sitten korjata että "köh" juuri se on vaihdettu ja se väljä on sisemmässä, itseasisa paksissa on uusi osa kun vain kerkeäisi vaihtaa. sujuvasti vaihtoi huoltomiespuheenaihetta
                                                        Pienenä puollustuksena voin sanoa että jos on vähän väljää, niin helposti tulee annettua ulommalle päälle vaihto tuomio.... Ellei sitten kyseinen osa kiillä uututtaan.

Comment

Jaa, mitä tähän nyt kertoisi. Monenmoista oppelia, foordia ja audia on ollut alla. Perjantai ilta vielä.

Kun auto on huollon tarpeessa sen voi tehdä kolmen vaihtoehdon menetelmällä. Halpa, nopea ja hyvä. Näistä voit valita vain kaksi, ainostaan myyjät lupaavat toteuttaa sen pyhän kolminaisuuden kokonaisena. Meidän tavallisten tallaajien ja kuolevaisten on tyydyttävä kahteen näistä kolmesta.

Olen todella tyytyväinen mm. metsässä ja amilinin palveluhin. Olen pyytänyt jotain tiettyä huoltotyötä johon en itse ole pystynyt, enimmäkseen joko erityistaidon puuttumisen tai korjaamolaitteiden (nosturi,prässi, ilmauslaite) puuttumisesta johtuen. Aina on lopputulos ollut odotusten mukainen.

Muissa kohdissa olen aina luottanut itseeni. Jos minä vaihdan öljyt ja suodattimen tiedän että ne on vaihdettu. Jos työ ei ole oikein tehty saan katsoa itseäni peiliin.

Suositukseni on että ole itsesi herra. Päätä itse miten työt tehdään, ja millä. Sinun autosihan se on.

Comment

Tässä kohtaa täytyy olla kyllä tyytyväinen että on löytänyt hyvän hovimekaanikon. Tuppaa nuo omat projektit aina olemaan jotain spesiaalimpaa jota on ihan turha edes yrittää mihinkään isompaan huoltoliikkeeseen. Tuollainen yhden miehen firma on paljon joustavampi paikka monessa kohtaa. Melkein väittäisin että 2½/3 osaa toteutuu Haraldin teesistä. Tuntiveloitus 60€/h (isommissa hommissa kuten kytkinremppa jopa 50€/h), pikkuhommat onnistuu vaikka jonon ohi kunhan virka-aikana ehtii paikalle.

Comment

Minä en kyllä pidä joidenkin pikkukoripajojen tavasta tehdä korikorjauksia. Turhan paljon joutuu näkemään ja korjaamaan niiden jälkiä kun isotkin lommot vaan peitetään kitillä eikä edes yritetä oikoa. Sitten sekin tehdään niin huonosti että alkaa paikat ruostumaan. Just tuommosia äkkiä rahat pois ja seuraava tyylisiä.

Comment

Working...
                                                              X