C-neljät on muutenkin jo sen verran iällä, että ajo-ominaisuudet vaihtelee aika voimakkaastikin yksilöiden välillä. Ei sillä, kyllähän bmw:t keskimäärin on olleet ihan hyviä tuotteita, mitä on tullut ajettua ja kyydissä oltua. Ei niin paljoa kuitenkaan että pysyvämpään suhteeseen olisi antanut aihetta.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Tuli käytyä vieraissa
Collapse
X
-
Audimiehen bemarikuumetta poden... lääkkeksi voisi ottaa quattroa, mutta sehän otetaan lumen kanssa.
Onko porukkaa ajellu paljoa tuolla uudella mersun C-sarjalla? On kyllä harvinaisen hieno mese, otettu mallia Audin ja Bemarin malleista ulkonäön suhteen. Sisusta sentään feilattu mersun tapaan :/
Comment
-
Joo mese alkaa viimeinkin näyttää vähemmän pappamobiililta ulkoapäin, huomattavasti nuorekkaampi. Sisusta on edelleen yhtä ruma kuin ennenkin. Ikinä en ole tykännyt marsujen sisustoista, vaikka miten olisi kehittyneet. Ovat jotenkin halvan oloisia tuon hintaisiksi. Vieläköhän ovat yhtä pahoja ruostumaan kuin muutama vuosi sitten... Onhan ne hyviä ajaa, mutta en kyllä halua sellaista ikinä omistaa.
Bemarilla en ole ajanut ikinä kuin muutaman sata metriä, mikä on oikeastaan harmi. Olisi mielenkiintoista ajella bimmerillä muutama päivä ihan vaan uteliaisuuden takia. Taitaa meikä olla pysyvästi vaan yhden konsernin mies.
Comment
-
Myin alkukesästä pois A4 Tdiq Tiptronicin ja TTq:n. Ajatuksena oli hakea uudenkarhea A4 3.0 Tdiq hyvillä varusteilla, sellaista ei kuitankaan löytynyt Saksasta ja menin katselemaan mitä olisi tarjolla kotomaassa.
Lopputulos oli että Audesta tuli siirryttyä Mersuun, uusi C-sarjan farkku oli niin mieleinen että sellaisesta piti hieroa kaupat. Nykyään jo vakio (Business-mikä lie) -varustelu on hyvin runsas, itsellä tuli Avantgarden lisäksi lisää Navia, Parameter-lenkung-ohjaus ja joitain pieniä muita lisiä. Täytyy sanoa että on käteen käypä peli, jos Audilta ei jotain järisyttävää tule niin seuraavaksi meikäläiselle tulee samanlainen mutta nelivetoisena. Nyt nelivetotarvetta saa tyydyttää Mitsun Outlander.
Comment
-
Niin no, se on mitä haluaa tukkireeltä, niiden hintahaitari nyt sattuu oleen mitä tahansa 20keur-90keur välillä, siis ykköskoppasilla. Ehkä kyllä yks mukavimpia autoja mitä koskaan ajanu ja tekniikkapuolelta enemmän oikea maasturi, kuin katumaasturi. Taitaapi pestä etenemisessä jopa nykyiset Land Kruiseritkin.
Comment
-
J-M toki mulle moinen maistuisi, mutta mutta... Ei oikein mitenkään saa laskettua mun tämänhetkiseen budjettiini. Ei edes "lamamallin" R5 tdi:nä jonka saisi jopa hieman määrittelemääsi hintahaitaria halvemmalla.
Timo - eihän siinä mitään järkeä olekaan - siinä koko tän idean catch onkin. Ja kuten totesin niin "normaaliauton" budjetilla moinen keksintö pitäisi hankkia.
Comment
-
Tuli noita ML:iä katseltua jonkin verran tuossa kesän aikana. Halvat yksilöt ovat vanhoja ja pirun paljon ajettuja, sama koskee myös tukkirekiä. Sitten kun on valmis sijoittamaan >30keur, niin alkaa jo tukkirekeäkin saamaan kohtuu ajomäärillä, valitettavasti "suomiyksilöt" vain ovat aikalailla karvalakkimalleja varustelun suhteen. Meillä heilahdettiin sitten autovalinnassa toiseen äärilaitaan, eli suvin tilalla on nyt A1. Että silleen.
Comment
-
ainakin noita X:iä asentajat kiroavat, ovat kuullemma ihan "ameriikassa tehtyjä" eli vähän sinnepäin.
Comment
-
Minkähänlaisia mahtaa olla nuo X5:ssa esiintyvät 4.4l koneet, ainakaan ei ilmotetut tehot päätä huimaa? Samoiten kuin ML:ssä on tuo 4.3l moottori joka näyttäisi olevan bemuakin heiveröisempi? Itsehän katselen vain noita bensiinikäyttöisiä tällähetkellä, Audin leiristä ei millään tunnu löytyvän sopivaa ehdokasta joten 4x4 saksalaiset ovat alkaneet kiinnostaa kautta linjan. EI OOPPELEITA!
Comment
-
No tulipa tutkittua asiaa. Ja joo ei mun pää vaan kestänyt 320 bensa ml:ää edes koeajolenkillä. Seuraava miinus myös mainitusta muovisuudesta ja etujousituksen tontitusepäystävällisestä vääntösauva ratkaisusta. Joo eli ei sellasta mulle. Tulipa todettua tämäkin. Mitähän sitä sitten keksisi? Pitääköhän se mennä itsekin pikkuykköstä haistelemaan :D eipä tässä hoppua ole kun on toi järkiaudi pihaa rumentamassa kuitenkin.
Kiitos kuitenkin vertaistuesta.
Comment
-
Kun tälleen "kevättä kohden mennään" :D, niin alkaa taas nuo Baijerilaiset Mutteri Wiritykset kiinnostamaan. Omassa matalassa budjetissani ei ole oikein Audilta sopivaa autoa. V8 on liian kallis hommata, ylläpitää ja mahdollisesti korjata, niin alkoi kiinnostamaan nuo e32 seiskat bemarilta. Haen siis isoa autoa, joka on mukava ajaa ja on edustavan oloinen. Ainakin tuolla BMW foorumeilla ko. autoa kehutaan paljon... (ylläri? :D)
Mulla on ollu noita c4 Audeja ja ei ne niin edustavilta vaikuta kuin tuo 7-sarja. Audi V8 on varmaankin paljon premium-henkisempi kuin 7, mutta tuossa BMW:ssa on niin paljon vaihtoehtoja koneiden/hinnan/varusteiden suhteen.
Kulkupuoli ei ole niinkään tärkeää, mutta ulkonäkö ja mukavuus on ensisijalla.
Tätä olen katsellut: http://www.nettiauto.com/bmw/730/3690015
Onko kellään kokemuksia e32:sta? BTCF:ltä olen jo lukenut aika paljon, mutta olisi kiva kuulla Audimiesten "puolueettomia" mielipiteitä :D
Comment
-
Niinkai se täytyy sitten tehdä, jos se ei miellytä.
Ite ajoin viime viikonloppuna juuri vanhemipeni Mazda 6 -06 2.0 noin 800km kärry perässä ja minusta se oli ihan ookoo kulkupeli. Eihän se mitään erityistä nautintoa ollut, mutta kehon siirtoon ihan hyvä peli. Varsinkin matkustajien tilat takana, sekä tavaratila on jotain mitä ei ihan joka saksalaisessa autossa ole. Tehoahan noissa turbottomissa 6:ssa ei ole nimeksikään, vaikka papereilla 150hp lukeekin. Ruostevaurioita taitaa olla ensimmäisissä 6:ssa aika paljon, mutta siihenkin pieni parannus taisi tulla -05 vuonna, kun facelift julkaistiin.
Pelti noissa on myös ihan kartonkia, kun viime kesän raekuuro teki tuosta vanhempieni auton peltipinnoista ihan perunapeltoa, kun vieressä seissyt Renault Megane -99 säilyi ilman mitään jälkiä.
Comment
-
Tuli tuossa kesällä ajeltua yksi viikonloppu ooppelilla... uusi Astra GTC. Ja ihmetytti miten voidaan auto pilata väärällä ensiasennusrenkaalla. Tai sitten alustassa on isoja suunnitteluvirheitä. Urissa ei mennyt hetkeäkään suoraan. Toisaalta sileällä pinnalla oli ihan mukavan tukeva, ja ramppeihin oli kiva laskea, hymyilytti ihan välillä. Eli kai se uraherkkyys niistä renkaista, joku Bridgestonen 235/50 18 rengastus. Oli vaan sieltä pienemmästä päästä kone niin kulkupuoli ei aiheuttanut hirveitä elämyksiä.
Comment
-
Kävin koeajamassa BMW 320i cabriota (E30). Kori tuntui jämäkkämältä kuin oman, varmasti myös takaveto vaikutti siihen. Kieltämättä oli kiva ottaa audilasit pois ja ajaa pitkästä aikaa bimua, takavedossa on kesäkelissä oma viehätys.
Kiitos Heksille mukavasta iltapäivästä avoautoilun parissa!
Comment
-
Killeri, ole hyvä ja kiitos itsellesi! Kokeilin myös vastavuoroisesti Audi Cabrioletia. Audin manuaalikattoon on sisällytetty paljon kytkimiä ja sähköhienouksia mitä ei E30:n vanhemmassa ja täysin mekaanisessa systeemissä ole. Ohjaamo oli oman ex-B4:n jäljiltä nopeasti kotoisa, vaikka olin jo unohtanut miten ylhäältä Audin kytkin ottaakaan!
Comment
-
Tuli sitten käytyä hieman vieraissa, kun alla oli yhden päivän verran Porsche Carrera S Cabriolet. Auto oli ihan pränikkä ja saatuamme se allemme Munchenin lentokentältä mittarissa oli ajettuna kaikki 22km :)
Hyvin kulki baanalla ja hienosti toimi mutkikkailla pikkuteillä. Ei voi muuta kuin jatkaa unelmoimista sellaisen omistamisesta jokin kaunis päivä, kun ei sovi perheen ainoaksi kulkineeksi :)
Comment
-
Tunnustus. Audi A6 4f 2.0 TDi vm.-06 avant manuaali vaihtu BMW 520d e61 farkkuun automaatilla ja vm.-07. Oli pakko saada automaatti ja myyjä teki semmosen tarjouksen, että oli pakko tarttua siihen. Kyyti on aivan mahtavan hiljainen, kunha toimis yhtä hyvi kuin vanha eli en kyllä lähe audia suolaamaan koskaan. Huomaa kyllä erot autoissa, audi vie tiloissa kun taas bemari piirun verran parempi ajomukavuudessa.
Comment
Comment