Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B5 vai RS4 B5 ?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S4 B5 vai RS4 B5 ?

    Oon tässä vähän kahden vaiheilla...

    Jos valinta on vapaa, niin kallistuuko valinta aina RS4 puoleen?
    Jos S4, niin miksi (muu kuin puhtaasti hinta)?

    Tulossa talvi / yleiskäyttöön kesäauton rinnalle.

    E: Jos jollakulla on valmiiksi rakennettu S4 B5, tai vakio/rakennettu RS4 B5 myynnissä, niin saa olla yhteydessä. Vaikkei julkimyynnissä olisikaan!
    Viimeksi muokannut Mikkofin; 18.8.2011, 22:25.

    #2
    Budjetti kysymys, jos on paalua niin rs4 ehdottomasti. Jos ei niin maalaisempi ässä.

    Comment


      #3
      Ne kellä ei ole varaa ostaa RS4:sta tyytyvät vähempään.. Käyttökuluissa tai varaosissa ei mainittavaa hintaeroa. Jos virihommia miettii niin kiteytettynä suurin osa S4 viriosista on RS4:n alkuperäisosaa. Paljon riippuu mitä autolta hakee ja haluaa. Molemmilla pääsee "edullisesti" mutta molempiin saa kulumaan kontillisen taaloja jos kulkua haluaa.

      Foorumilta löytyy vertailu "A4 vai S4" niin sieltä löytyy paljon yhtäläisyyksiä tähän vertailuun. Haulla löytyy... Se on se nappula tuossa sivun ylälaidassa.. sellanen jossa lukee "Haku"

      Comment


      • #4
        Joo, sitä keskustelua jo hieman selailinkin tuossa aiemmin.
        Samoten yhtä jossa käsiteltiin B5 S4 vs. B7 2.0T
        Ne vaan ei suoraan oikein osunu tähän aiheeseen.

        Comment


          #5
          Alkuperäinen kirjoittaja Mikkofin Näytä viesti
          Jos valinta on vapaa, niin kallistuuko valinta aina RS4 puoleen?
          Jos S4, niin miksi (muu kuin puhtaasti hinta)?
          - Vapaavalintaisena RS4.
          - Ostohinnan jälkeen S4:llä ei mitään etuja RS4:ään. (pennin venytyksiin ja hiusten halkomisiin ei ruveta)
          - Komppaan vaynea ja itseäni, jos paalua on niin RS4.

          Comment


            #6
            Ehdottomasti ässä koska sitä saa sedan mallisena. ;)

            Comment


            • #7
              Ehdottomasti ässä koska sitä saa sedan mallisena. ;)
              Totta!

              Osta valmiiksi viritetty sedan S4 wide body =) Niin minä tekisin, jos en itse haluaisi alkaa rakentamaan..
              Niitä vain ei tahdo kasvaa puissa myyntipalstoilla.

              Comment


                #8
                No tietysti S4! On enemmän harrastettavaa ;)

                Comment


                • #9
                  Mikäli kassa riittää niin itsekin kallistuisin rs4:een.Ässän kanssa nälkä alkaa kuitenkin helpommin kasvamaan ja laitat risan hiluja kiinni niin hintaero kutistuu kummasti.Sitten kun risan muhkeat muodot alkaa vielä houkuttelemaan ja teet sen wide bodyn niin ollaan samoissa hinnoissa eikä se siltikään ole aito rs.Päivääkään en ole itse katunut rs:n hankintaa ja se farmarin peräkin on tullut ihan kevyesti siellä perässä

                  Comment


                  • #10
                    Niin. S4 sopii kaikille maailman okkimeille, jotka rakentavat siitä ITSE Rs 4:n :-D
                    Tavan tallaajille "saattaa" olla helpompaa hankkia suoraan Rs. Jos siis kulkua haluaa...

                    Comment


                      #11
                      Jos ei o varaa ostaa parasta, niin ostaa toiseks parhaan eli s4:n tai jos siihenkaan ei varaa niin pelkän 4:n. :D

                      Comment


                        #12
                        ..ja jos ei oo siihenkään varaa, niin etuvetosen

                        Comment


                          #13
                          ...ja vaparin...

                          Comment


                            #14
                            Täältäkin ääni risalle, ei ässässä oikein ole mitään parempaa ellei sedania välttämättä halua. Luultavasti siihen rs:n voemaan tottuu kuitenkin aivan yhtä nopeasti kuin S:n voimaan, on se niin väärin... :P

                            Comment


                              #15
                              En minäkään näe mitään muuta syytä ostaa S4 kuin tuon Sedanin korimallin takia, jos ei ole rahasta kiinni ostos. RiSasta on sitten helpompi (ja kenties halvempikin) mielestäni alkaa päivittämään tehoja suurempaan luokkaan kuin S4:stä, siinä tulee tehtyä vireistys ns. kahteen kertaan... Ensin RiSamaiseksi, ja sitten kun nälkä kasvaa, niin lisää palikkaa.

                              Niin ja mahtuuhan farkkuun koira(t)kin paremmin, jos sellaisia on.

                              Comment


                              • #16
                                Ensinnäkin, kiitos näkemyksistänne.

                                Nimenomaan se kopan "pulleus" ja normaalia S speciaalimpi ulkonäkö (ja harvinaisuusaste) kiehtoo myös. Farmaristakaan ei näin perheelliselle varsinaisesti haittaa ole, aina on jotain kuskattavaa.

                                Ilmeisesti tekniset erot (myös moottorin sisäkalujen osalta) ovat suht merkittävät rs eduksi. Eli siis vissiin räsää etsimään...

                                Comment


                                  #17
                                  Kyllä Risassa on kestävämmät sisuskalut, ja niitä ei ihan heti tarvitse olla päivittämässä jos vaikka tekis mieli RS6 turboa tms.

                                  Tietty ne moottorin osat sisältävät myös "RS-lisää", eli kannattaa pitää se mielessä. Samoin nuo korin osat. Esim valonpesurin kansi maksoi muutama vuosi sitten suomessa 170€, ässän osa jotain 30€ ja A4 17€.

                                  Comment


                                    #18
                                    Aika monesti olen huomannut että ensin tulee S - lisä ja siihen päälle vielä R - lisä, niin lopullinen hinta on RS:ään aika paljon kalliimpi lähes kaikissa osissa...

                                    Comment


                                      #19
                                      Kyllä kyllä, jos paalua on niin se Risa :)

                                      Comment


                                        #20
                                        Mielestäni tuota RS:n ylläpidon kalleutta ei kannata liikaa korostaa, ainakaan oma RS ei ollut mikään mahdoton ylläpidettävä, suurin kiitos kuuluu varmasti hyvälle historialle.
                                        Eli siis mielestäni hyvällä pidolla olleen risan hankinta ei pitäisi ylläpitokustannuksiltaan nousta mahdottomaksi.
                                        Tietysti huolimattomalla käytöllä saa minkä tahansa helmenkin paskaksi.

                                        Comment


                                          #21
                                          Alkuperäinen kirjoittaja Mikkofin Näytä viesti
                                          Ilmeisesti tekniset erot (myös moottorin sisäkalujen osalta) ovat suht merkittävät rs eduksi. Eli siis vissiin räsää etsimään...
                                          Kannattaa ottaa sellainen RiSa jossa etujarrut on päivitetty uudemman RiSan levyillä ja puristimilla. Nuo B5 RiSan etulevyt tuppaavat menemään helposti kieroiksi.

                                          Comment


                                            #22
                                            Saattaa olla vaihtoehdot vähissä jos vielä värit ym speksitkin pitää matchata :) Saahan ne jarrut sitten vaihdettua (parilla tonnilla).

                                            Risassa erityisesti pakonokat tuntuu olevan kulutustavaraa, enemmän kuin ässissä. Niiden hinta ei ole sen kummoisempi kuin muissakaan, koska ovat samoja osia. Mutta esim jotain ahtoputkia, kierokankien laakereita tms jos miettii, niin niiden hinnat ovat ihan eri planeetalta kuin muissa. Mutta eipä ne onneksi kuulu mihinkään normaaliin ylläpitoon.

                                            Comment


                                              #23
                                              RS4 tietysti. Ja kannattaa ostaa hyvin pidetty yksilö. Lievää virittämistä (lastua, jarrua yms) ei kannata automaattisesti pitää esteenä, ellet hae museoitavaa autoa. Halvemmalla nimittäin saat virit, kun ostat valmiiksi viritetyn ja hyvin pidetyn laitteen joltain fiksusti autoaan pitävältä harrastajalta. RS4:n vakio-ohjelma on nimittäin aika kuminauhamaisella vedolla tehty, keskialueelle tulee rutkasti lisää potkua lastulla. Eli vakio tekee mieli lastuttaa kuitenkin, mulla taisi kestää muutaman kuukauden vakiona aikanaan. Putkisto on sitten makuasia, äänitaso nousee ja tehonlisä on pienempi. Ja isompien turbojen vaihdoilla mennään sitten sille alueelle, jossa siitä käyttöautosta alkaa tulla harrasteauto, eli luotettavuus ja ajettavuus saattavat alkaa kärsiä.

                                              Kevyesti piristetty RS4 on ylläpitokuluiltaan järkevä suhteessa suorituskykyynsä. Ne kalliit kuluvat osat vs RS4 ovat juurikin jarruja yms.

                                              Comment


                                                #24
                                                Alkuperäinen kirjoittaja nikos Näytä viesti
                                                Tietysti huolimattomalla käytöllä saa minkä tahansa helmenkin paskaksi.
                                                Kuten sinun ex-risa nykyisin =(

                                                Mikkofin kysy tähänkin ketjuun kirjoittavalta Tantulta hopeista risaa, se on ilmeisen hyvässä kunnossa ja myynnissä. Komun Hannun risa on Dahlbackin vireistämä ja hyvin pidetty tuote. Vaikuttaa myös tällä forumilla.

                                                Yli 4 vuotta RS4lla ajelleena puollan ehdottomasti risaa kaikista mahdollisista ja mahodottomista syistä.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  S4 tietysti, eiks kaikki Suomen nopeimmat B5 Audit ole S4:sia?! ;)

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Toi Dahlback versio itse asiassa hieman kiinnostaisi näistä kotimaassa olevista... täytynee harkita.

                                                    Siinä olisi aika paljon asioita "kunnossa" jo valmiiksi.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Osaako joku laittaa faktaa pöytään paljonko S4 vaatii laittoa että saadaan jotain ~500 hummaa kestävästi autosta siten, että se olisi vielä muutenkin käytettävä. Risassa vastaava vaatinee huomattavasti vähemmän, mutta mitä se rahassa tarkoittaa? S4 ja RS4 hintaero on kuitenkin huomattava.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Yllä olevaan kysymykseen varmaankin Okkim ja kumppanit osaa vastata,mut heitetään stetsonista luokkaa 7-8 k€.

                                                        Mites muuten tämä:http://www.nettiauto.com/audi/rs4/3343812? Aika kauan viihtyny nettihautomossa.Pulikat ainakin kohillaan ja hintakaan ei paha.Osaako spesialistit sanoo millanen rauta on kyseessä?

                                                        Toi kiinnostais vähän ainakin mua.
                                                        Viimeksi muokannut Zikke; 19.8.2011, 21:34. Perustelu: Typojen poistoa

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Zikke heitti hatusta erittäin hyvän arvauksen. Kyllä se sen 7-8k€ vie, riippuen mitä osia ostaa. Työ olis mukana tuossa summassa.

                                                          Vakio Risaan sais lähelle sen 500hv noin puoleen hintaan eli 4k€. Jos turbot päivittäs rs6 siivelle jne, säästää aika paljon. ps mulla olis RS6 imusiivet kaupan...ajettu 10tkm ja kunnossa olevat. Risan päivityksessä huomioitava myös, että suuttimet ja coolerit saa kaupan 700-800€:lla päivitettäessä parempiin

                                                          Suosittelen ostamaan jo valmiin paketin, säästää rahaa ja aikaa.

                                                          Tuossa heittämällä tehty arvio

                                                          s4 rs4
                                                          kytkin 350
                                                          coolerit 1200 1200
                                                          turbot 3000 750
                                                          suuttimet 350 350
                                                          ohjelma 500 500
                                                          downpipet 400
                                                          putki 300
                                                          työ 1200 1200
                                                          bensapumppu 300 300
                                                          7600 4300
                                                          Viimeksi muokannut Marko77; 19.8.2011, 21:19.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Itse voisin lisätä tuohon että vaihtaisin molempiin DP:t ja putkiston, ja sitten riippuu turboista maksaako ne molempiin saman vai ei. Esim RS6 turbot, niin molempiin on sama homma, paitsi RS4:ään ei tarvitse imuputkia.

                                                            Ja tietty sitten ässään kannattaisi vaihtaa veivitkin RS6 turboilla 400-1100€.

                                                            Jos molempia virittää paljon, niin sitten kulut alkaa tasaantumaan.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X