Itsellä samoin BPJ ja mittarissa 242tkm... hieman ehkä suurempi öljynkulutus kuin Mikolla, ehkä luokkaa 1,5l/4000km... eli 8l riittää kun ostaa 15tkm välein niin saa öljyt vaihdettua ja välitäytöt tehtyä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A6/S6 ostamassa [C6/4F, (T)FSI]
Collapse
X
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Hitterii1981 Näytä viestiEdellinen kulkine oli FJöört mondeo 98, kori anto periks 470 000 ja jostain kumman syystä iski AUDIkuume (pahatauti kuulemma) nyt siis etsin A6 farkkua C6 , bensakoneella , koska tykkään tämän generaation ulkonäöstä eniten ja bensa; koska ajoja ei tule kuin 6-8K vuodesssa..
Mutta siis kasattu? Kuinkas niin?
Siis meinasin että ajettu palttiarallaa 200 000, sekoittiko ??
Itteäni kiinnostaa vain lähinnä että onko tämäkin mallia tarkista polttoaine ja lisää öljy...
Comment
-
Samaa itsekin ihmettelen. Tuo musta A6 on 10kk iässä rekisteröity muuttoautona Suomeen, joten onhan se toki mahdollista että se on käynyt virossa vaikkapa oluenhakureissulla tai lomamatkalla :)
Mielenkiintoinen yksityiskohta on se että tuossa meneekin vero kokonaismassan mukaan vaikka on 2007 auto, eikä co2.
Comment
-
Ruvennut polttelemaan 4f takaraivossa V8:na. Kori itsessään tuttua kauraa parin allroadin takaa ja kasin tyyppiviat tiedostettu.
Työmatka lyheni päivittäisestä 140 kilometristä 6 joten rupeaa dieselin pitäminen olemaan turhaa, ja eikä varmasti talvella nauti pätkäajosta, toki ei siitä nauti mikään mutta kuitenkin.
Nettiautosta osui silmään pari vaihtoehtoa.
#1https://m.nettiauto.com/audi/a6/9927047
#2 https://m.nettiauto.com/audi/a6-allr...nt=13&vifNav=Y
Onko jollain näistä kumnastakaan kokemusta?
Allroadi olisi toki mielekkäämpi vaihtoehto, hinta vaan mielestäni ehkä kova pre faceliftiksi, varmasti ikä isompi tekijä kuin kilometrit?
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja andre_ Näytä viestiIhan itseäni tässä kiinnostaa mistä on tehty olettamus jonka perusteella tähän on vedetty baltia ja lunastus mukaan?? Ei nyt ainakaan ilmaisilla tiedoilla löydy ensimmäistäkään viitettä auton lunastamisesta saatika baltiasta.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja HannnuRuvennut polttelemaan 4f takaraivossa V8:na. Kori itsessään tuttua kauraa parin allroadin takaa ja kasin tyyppiviat tiedostettu.
Työmatka lyheni päivittäisestä 140 kilometristä 6 joten rupeaa dieselin pitäminen olemaan turhaa, ja eikä varmasti talvella nauti pätkäajosta, toki ei siitä nauti mikään mutta kuitenkin.
Nettiautosta osui silmään pari vaihtoehtoa.
#1https://m.nettiauto.com/audi/a6/9927047
#2 https://m.nettiauto.com/audi/a6-allr...nt=13&vifNav=Y
Onko jollain näistä kumnastakaan kokemusta?
Allroadi olisi toki mielekkäämpi vaihtoehto, hinta vaan mielestäni ehkä kova pre faceliftiksi, varmasti ikä isompi tekijä kuin kilometrit?
Olen itsekin vähän sen kannalla, että kymmentä vuotta lähestyvässä ikä painaa enemmän kuin ajomäärä.
Comment
-
A6 C6 4.2 uskaltaako ostaa?
Eli aika vähän noista on tullut tietoa eteen.
Sen mitä olen foorumeita selannut niin kaikki varottelee jakoketju hommista joka on aika arvokas homma ilmeisesti sen takia että kone pitää pudottaa pois keulalta.
Eilen kun kävin erästä toista vaihtoehtoa kurkkaamassa (c32 amg) niin liikkeen myyjä kertoi teettäneensä kolmeen audiin ketjurempan ja hinta on ollut 3 tonnin luokkaa. Eli kysymys kuuluu että uskaltaako noita ostaa pari satkua ajettuna olettaen että ketjuhomma ei ole heti akuuttina edessä? FSI vai vanhempi versio? FSI:ssä kuulemma niitä karsta ongelmia ja muutaman kympin välein pahimmillaan saa olla putsaamassa vai miten nää hommat menee?
Muutakin huomion arvoista saa laitella, eli mitä tuollaista ostaessa pitäisi ottaa huomioon? Kiitos jos joku viitsii vastailla! Olen vähän kahden vaiheilla ostanko tuollaisen vai vaihtuuko merkki?
Aiemmat audit parkkiksella on olleet C5 kasipyttyjä ja 2.7 biturbo s nelkku.
Comment
-
Ihan yleisellä tasolla ottamatta kantaa C6 V8:n tyyppivikoihin, aikaisempi autohistoriasi lienee jo opettanut sen, että sukanvarressa täytyy aina olla jemmassa jokunen tonni "suunnittelemattomiin huoltoihin", eli jos auto muuten miellyttää, niin siitä vain. Foorumeita kun tarpeeksi kauan lukee, niin mitään et uskalla ostaa.
C32 AMG on sitä sukupolvea, että niistä tahtoo pelti kadota maalin ja pohjan suojamuovien alta. Sen jättäisin suosiolla sinne kauppaan, ellei sitten ole 100% varmuudella tiedossa, ettei mitään ruostevikoja autosta löydy. Stuttgartissa on tuolloin asia kuutioitu siihen malliin, että kun sinkin päällä tahtoo huonosti pysyä maali, niin jätetään kori sinkittämättä. Eli ruosteen vastustuskyky on melkoisen huono.
Comment
-
Aika vähän C6 V8:ja muutenkin, että mitään empiiristä syvällistä infoa ei niistä varmaankaan löydy.
Karstaongelma on kaikissa FSI koneissa, mutta ei niitä jatkuvasti tartte purkaa, eikä se mähmä suoranaisesti vaikuta kuin tehoihin.
Olisko noi ketjujutut verrannollisia S6 V10 kanssa, tai 3.2l V6:n kanssa. Eli ovat siinä päässä moottoria, ettei sinne paikallaan paljoa pääse tekemään. Sitten kun on moottori irti niin kannattaa tietysti laittaa kaikki muutkin kuluvat osat ja siitähän se hinta koostuu. Pelkän moottorin tiputuksen ja kiristäjän vaihto ei 3ke maksa, mutta ei ole sinänsä järkevää vain korjata välttämätön.
Comment
-
Täältä löytyy hieman turinaa aiheesta. Mikkoa lainatakseni siis tämä asia kannattaa tarkistaa VCDS:n kera:VCDS:llä kanava 093 näyttänee nokkien säädinten adaptaatiot. +-8 jättää vikakoodin, tässä oli -7 ja -5. Pikainen konsulttipuhelu vahvisti että lähitulevaisuudessa pääsee tekemään jakopäätä.
Comment
-
A8 D3:ssa V8:t ennen FSI:tä ovat käsittääkseni jakohihnalla ja nokka-akselien välissä sitten jakoketjut ja ketjunkiristimet. Luulisi, että A6:ssa on sama, eli ennen FSI:tä koneet ovat jakohihnalla?
Tämän mukaan A6 C6:ssa ainakin ASG ja ANK koneet 2005 ovat jakohihnalla: https://audi.7zap.com/en/rdw/audi+a6.../1/109-109090/
Edit: en huomannut sivunvaihtoa ja perään tulutta keskustelua...
Comment
-
Jannekk: No kolmen C5 ja yhden 2.7 s nelkun jälkeen on sanottava ettei minulla ole ikinä ollut tarvetta useamman tonnin remontteihin.
Kallein ollut tonnin korvilla ollut jakopää ja muuten on riittänyt aina muutamien satasten toimenpiteet.
Vähiten ollut audien kanssa ongelmia ja minulla on autoja ollut joka lähtöön viimeisen 27 vuoden aikana, rellusta porscheen sekä kaikkea siltä väliltä.
Tuosta jakopäästä haluaisin tietää että minkä verran niillä keskimäärin ajetaan ennen kuin vaihdon tarve tulee?Viimeksi muokannut somnamnaa; 7.11.2018, 16:43.
Comment
-
Olen mahdollisesti vaihtamassa autoa, A6 C5 vaihtuisi A6 C6. Vuosimallit ovat 1998 ja 2009, kummatkin 2,8. Vanhemmassa on ymmärtääkseni alunperin 193hv. ja se on lastutettu, en tiedä miten. Uudemmassa on vakio 190hv moottori.
Uudempi tuntuu paljon laiskemmalta, vaikka kaasua polkee pohjaan asti. Mistä mahtaa johtua, ja voiko uudempaa piristää?
E: Autowikin mukaan A6 C6 2,8 FSI konetta 2008 - 2011 olisi kaksi versiota, 190hv. ja 220hv. Mikä noissa mahtaa olla erona?
E2: Aikaisempi 210hv. 2,8 FSI lienee nimeltään BDX, noille 2008 tulleille en löydä sitäkään tietoa.
Comment
-
Uudempi on painavampi. Toisaalta auto voi myös tuntua laiskemmalta, vaikka ei todellisuudessa olisikaan. Uudemmassa moottorissa alavääntö voi olla sen verran paremmin, ettei vääntökäyrä nouse niin jyrkästi. Persdynoon ei kannata sokeasti luottaa, kellottamalla totuus selviää. Vaihteistollakin on iso merkitys.
Molemmille malleille ilmoitettu 0-100 kmh kiihtyvyys on sama 8.2 sek (kummatkin sedan, manuaalivaihteisena). Siitä huolimatta, että uudempi on raskaampi.
-
-
Minulla oli ensimmäisen lähdön C5 multitronic ja siihen tehtiin heti "uutena" kytkinakselipäivitys goodwillinä ja hetikohta perään ohjainlaitteen vaihto. Sen jälkeen ajelin sillä melkein 300 000 km ilman murheita. 2-massavaihtipyörä siihen vaihdettiin noin 300 tkm kohdalla, mutta se on sellainen osa, joka tulee vaihdettavaksi väistämättä jossain vaiheessa. Viritettykin autoa oli, ja senkin se laatikko sieti kunnialla. Jos 250k autossa laatikko toimii moitteetta ja öljyt on vaihdettu säännöllisesti 60tkm välein, en näe syytä laatikon takia olla ostamatta. Nyt minulla on ollut jo muutaman vuoden huomattavasti vähemmän ajettu C5 turbiinillisella automaatilla, ZF5HP19 ja kyllä sen kanssa on enemmän ollut murhetta kuin mitä multitronicin kanssa oli. Ja eikä tuo 5HP ole kyllä käyttöominaisuuksiltaan lähelläkään multitronicia.
Comment
-
Täälläkin multilla ajelleena täytyy todeta, että kyllä se on mainettaan parempi vaihteisto. Kunhan vaan öljyjä on tosiaan vaihdeltu 60 tkm välein niin kyllä se varmatoiminen on.
Ja kuten Janne toteaakin, niin ajamisen kannalta multi on kyllä todella mukava etenkin arkiajossa ja -käytössä.
Comment
-
Moi,
A6 (C6) 3.0 TFSI harkinnassa, reilusti alle 200tkm ajettu yksilö. Koitin hakua mutta eihän niillä mitään löydä ikinä.
Mitä noista kannattaa erityisesti tarkistaa?
Entä kestääkö laatikko pidemmän päälle (Tiptronic) ottaa ohjelmalla millaiset väännöt? ?Viimeksi muokannut Kuukkeli; 5.9.2020, 22:51.
Comment
-
FCP EURO (vag-erikoistunut paja jenkkilässä) on tehnyt videon 3.0tfsi:n tyyppivikakohteista ja perus huoltokohteista.
https://youtu.be/TCH13WaTbW4
3.0tfsi tyyppivikakohteet:
- Coolant Leaks; Waterpump and Thermostat Failures
- Ignition System Failures
- Valve Cover Gaskets
- Timing Chain Tensioners
- Crank Case Vent Valve (PCV) Failures
- Secondary Air Injection System
- Engine Mount Failures
Aika tuttuja juttuja siis, tuohon vois vielä lisätä fsi-koneiden imusarjan&imukanavien puhdistustarpeen 50-100tkm välein sekä remmiahtimen öljynvaihdon n.100tkm välein vaikkei sitä huolto-ohjelmassa mainittaisikaan.
Tuon aikakauden zf 6hp-tippi taitaa olla se luotettavin ja kestävin autom.laatikko, kunhan siihenkin vaihdattaa öljyt suositusten mukaan. 600Nm lienee vielä hyvin turvallisissa rajoissa.
Kannattaa huomioida myös se että nykyisin nuihin Audin tippeihinkin saa vastaavaa ohjelmointia kuin esim. bemarin laatikoihin saatava xhp.Viimeksi muokannut vV8m5; 16.9.2020, 14:26.
Comment
-
Tuli hankittua 2005 vuoden A6 3,2FSI Quattro. Ei voinut jättää väliin kun löytyi hienoilla ruskeilla nahkajakkaroilla ja muutenkin oli varustelistaa ruksittu mukavasti. Auto on mennyt vajaa 250tkm ja jakopään remppa isomman kautta on tehty jo 100tkm kohdilla. Mitenkähän nuo korjataan, laitetaanko sinne samanlaiset rojut sisään mitkä taas pettää kohta? Vai olisiko niissä kenties jotan parannettu kun on alkanut hajoilemaan? Olen kyllä henkisesti varautunut että tuo saattaa olla edessä. Nyt moottorista ei kuulu kuin terävä hiljainen tikitys ja nokkien asteetkin vcds:llä on 2 asteen sisään. Auto tuntuu kaikin puolin hyvältä, ei ole ihan paha ajaakaan tehtaan sport-alustalla. Bensaa kuluu mutta saahan sillä kivan murinan vaikkei tuo mikään raketti olekaan.
Comment
Comment