Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6/S6 ostamassa [C6/4F, (T)FSI]

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Juu, nimenomaan tarkoitin Suomessa kilvissä oleva hinta.


    Joku joskus sanoi, että jos pakoputkiston/katalysaattoireiden kanssa tulee ongelmia, niin siinä vaiheessa kannattaa turvautua tarvikevalmistajien rosterituotteisiin. Alkuperaisten hinta on kuulemma vähintään pyörryttävä.
    Tuskin nyt tulee ongelmia moisten asioitten kanssa, autothan ei vat ole vielä hirveän vanhojakaan.
    Muija innostui kovasti aikonaan kun ehdotin S6 audia seuraavaksi autoksi. Hänkin hiukan ymmärtää autoista. Hänen autohistoria on mm. M-B 500sl, Audi TT, BMW 540i AC Schnitzer. Kovasti oli jo, että nyt lähdetään koeajamaan Audia.
    Viimeksi muokannut R.U.F; 10.6.2013, 18:26. Perustelu: Aika kuluu ja mikään ei ole ikuista..

    Comment


      #32
      Mitä tuollaisesta -08 s6:sta kannattaa tarkistaa?
      Työmatkat väheni, joten c4:lla pärjää niillä.

      Mitä huoltoja tulee ohjelman mukaan 100tkm jälkeen?

      Comment


        #33
        Kävin yhtä S6:sta nyt testaamassa ja muutama asia siinä ilmeni.
        3. Ketju koneen takapäässä. Jakopään kiristimiä on jo vaihdettu tai pitää vaihtaa joskus ellei ole. Ääni kuulemma on järkyttävän paha että ei tarvitse pohtia auton käynnistä onko vika päällä vai ei. Tämä koskee ainakin 2.4, 3.2 ja 4.2 koneita.
        Onko 5.2 koneessa vastaavaa ongelmaa? Moottorista kuului tyhäkäynnillä takaosasta vaimeeta sivuääntä,j jota ei odottaisi tuollaiselta koneelta ja vähän kun kierroksia antoi niin kierrosten mukaan kuului kilkatusta tai naputusta mitä venttiilinostimesta vois kuulua. Lämmöillä eikä huoltolappusen mukana öljyillä ole vaikutusta ääneen.
        Ameriikan netissä puhelevat, että FSI koneissa on tuota karstottumista, joka aiheuttaisi ongelmia. Siitä ei taida selvitä kuin ottamalla kannet pois ja putsaamalla paikat.

        Toinen juttu oli, että valoissa auto pyrki hieman eteenpäin, kuten ehkä tippilootaselta odottaisi, mutta se oli sellaista nykivän tuntusta. Laatikko pelas muuten ilman ongelmia kyllä vähän reippaammassa ajossakin.

        Ilmastointikaan ei pelannut. Mitään muuta vikaa en ensimmäisellä nopealla testauksella autosta löytänyt.
        Viimeksi muokannut Puuhapete; 24.6.2013, 19:24.

        Comment


          #34
          Kun ei ääntä voi näin verkon yli kuunnella eikä ajaa, niin oma ehdotus on jättää auto ostamatta noiden varjolla.
          Käy ainakin ajamassa toista yksilöä ja vertaa siihen. Tuohon koneeseen kun mikään ei ole halpaa.

          Comment


            #35
            Ajattelinkin noiden sivuäänien analysoinnin olevan lähes mahdotonta, mutta tuo kone lienee kunnossa ollessaan samanmoinen V8:ien kanssa, eli liiemmin mitään sivuääniä ei pidä kuulua ja muutenkin käy tasaisesti.

            Lupasivat tsekata mikä se on, koska ko ääni oli jo tiedossa.
            Harmittavan vähän vertailukappaleita näillä main :)

            Comment


              #36
              Jaa kävit koeponnistaas sen seinäjoen yksilön :) No hyvä että kävit mun puolesta, noi viat selittääkin sitten sitä "halpaa" hintaa

              Comment


                #37
                Se oli käyny kyllä merkkihuollossa, mutta eivät olleet keksineet mikä siinä vois olla. Ölynvaihdolla sitä olivat kokeilleet huoltaa. Ääni siis vaimenee tai katoaa kun kierrokset nousee
                Muuten se oli ihan passelin oloinen, mutta tarkempi syyni tullee tehtyä jos asiassa edetään.

                Comment


                • #38
                  Lähden taas Saksaan loppuviikosta, niin jos jää aikaa, voisin yrittää ottaa selvää tuosta outolinnusta. Siellä niillä on varmaan jo kokemusta tuosta v10 koneesta. Harmi vaan kun on todella kiirereissu, että jääkö aikaa pohdiskeluille.

                  Comment


                    #39
                    Valkeakoskella olisi musta S6:nen myytävänä, mutta on Nettiauton vähinten ajettu ja samalla myös halvin. Ymmärtäisin, jos olisi yksityisellä, mutta on liikkeessä myynnissä.
                    Mahtaako joku tietää kyseisestä yksilöstä jotain tai sitä myyvästä liikkestä?
                    http://www.nettiauto.com/audi/s6/5724542

                    Comment


                      #40
                      Puuhapete, mielestäni se on tämä peli (LPY-777):
                      http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011...16583_uu.shtml
                      http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/ar...430646049.html
                      http://www.hs.fi/kotimaa/Katso+kuvak...a1305550018361

                      Comment


                        #41
                        Jopas on ollu lento. Jos on sama niin ei oikein houkuttele enään.

                        Comment


                        • #42
                          Sama peli. Uudestaan taas myynnissä samassa liikkeessä pienen tauon jälkeen.
                          Itellä kanssa kuumottelee c6 koppanen farkku ässä, ei tosin tuo kyseinen yksilö:)
                          Ajossa itsellä a6 c6 4.2 V8. Vähän ruutia pitäis saada persiin alle lisää.
                          Ei kukaan haluis ostaa vähän ajettua veekasia?

                          Comment


                          • #43
                            Uusia kokemuksia vailla S6:sta, kun niitä Nettiautossa selailin. Vakuutus If:ssä näkyisi olevan n. 900e/v (täyskasko+liikenne) Paljonko huollot maksaa? Kulutus? Ajo olisi pääasiassa taajama-alueella...Kilometrejä vuodessa alle 10tkm. Järkeähän tuossa ei olisi mutta viis siitä...

                            Comment


                              #44
                              S6:ssa taajama-ajossa kulutuksen voi laskea noin 20 litraa satasella. Ei ole kokemusta itsellä, mutta jo A8 V8 koneella vei helposti 16-18 litraa kaupungissa.

                              Merkkihuollossa jos teetättää huollot niin saa varmasti kaivaa tosi syvältä taskusta viimesetkin killingit. Periaatteessa kaikki maksaa tuplan normi nelipyttyseen, kun kaikkia on vähintää tuplasti vaihdettavana.

                              Remmiongelmaa ei ole, mutta ilmeisesti jakopäätä vaivaa sama laaharien kulahtaminen kuin 3,2 ja 4,2 koneissa. Harvinaista ei liene sekään, että pytyissä olisi sanomista. Kaikki taitaa ennen kaikkea riippua siitä miten autolla on ajettu.

                              Itse tollasta olen katsellut, ja eihän C6 koppasen S6:n ostamisessa ole kauheasti järkeä. Vaikea myydä tulevaisuudessa, ja nyt. Pahimmassa tapauksessa saat pistää 10te koneremppaan ja jakopäähän jossain vaiheessa. Kuluttaa ihan hemmetisti yms. Toisaalta ne vähät kerrat mitä itse olen tuollaista testannut, niin joka kerta se v10:n rykäsy käyntiin saa lievästi hymyilemään. Mielisairautta varmaan.

                              Comment


                              • #45
                                Kaikki me, jotka ostamme tunteella. Saamme elämyksiä...
                                Toyhyndaista niitä tuskin saanee:)
                                En tiedä tosin, jäänyt kokematta.

                                Comment


                                • #46
                                  Ostelemassa

                                  Nyt olis aika luopua vanhasta kulkineesta ja ostaa toinen vanha tilalle.
                                  Tähtäimessä Audi A6 Avant vm.2006 2.0 TFSI Multitronic, ajettu 185tkm. täydellisellä h-kirjalla näyttäis olevan. Vaihteistoöljyn vaihdosta ei ole merkintää, mutta jakohihna vaihdettu 125tkm.

                                  Perhanan timanttiselta vaikuttais päälisin puolin ja hyvä ajoltaan. Ei nykimisiä, vastaa hyvin mutta tuo koneen käyntiääni on kyllä mielenkiintonen.

                                  Kokemuksia kaipailisin kyseisestä laitoksesta jos joku on erehtynyt moista laittamaan. Kiitoksia jo etukäteen vastauksista.

                                  Comment


                                  • #47
                                    No mielestäni en erehtynyt vaan päinvastoin olen ollut tyytyväinen vastaavaan kulkineeseen kuin mitä arkon on hankkimassa. Tosin onhan se vaihteistoöljyjen vaihto aika merkittävässä roolissa tuossa kulkineessa...

                                    ja luultavasti käyntiäänikin on ihan normaali jos kuulostaa mielenkiintoiselta :D
                                    Viimeksi muokannut miccomus; 12.4.2016, 08:24. Perustelu: känytiääni...

                                    Comment


                                    • #48
                                      Audi A6 C6 2.4 V6 multitronic ostamassa

                                      Hei, löysin tähän liittyviä viestejä/ketjuja jonkinverran, mutta niistä suurin osa oli joko erittäin vanhoja tai muuten vain sellaisia ettei niistä ollut kovasti hyötyä. Eli otsikon mukaista Audia harkitsemassa. Luin täältä että jakopää on miltei kaikilta kilkannut viimeistään 180 tkm paikkeilla ja laatikoissakin ongelmia ilmeisesti ollut jonkin verran. Eli kannattako tällaista ostaa alkuunkaan vai kannattaako varmistaa, että laatikonöljyt on vaihdettu ja jakopää remontoitu? Entä onko muita ns. tyyppivikoja? Ja mitenkä jakopäät remontin jälkeen ovat kestäneet, onko 360 tkm paikkeilla luvassa uusi erittäin kallis remontti?

                                      Comment


                                        #49
                                        Onhan noissa multitronikeissa omat kotkotuksensa, mutta en olisi huolissani jos löytyy dokumentit että öljyt on vaihdettu 60 tkm välein. Ojainlaitteita noista menee, mutta nykyään niitä korjataan hyvinkin edullisesti, joten senkään suhteen en yöuniani menettäisi.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Ei nyt itsellä ole kokemusta tuosta konetyypistä, mutta epäilen melko vahvasti, että kaikista laukeaa jakopää 180tkm kohdalla. Kyseinen moottori ei ole kovin suuressa suosiossa harrastajien keskuudessa, ja näin ollen foorumeille tulee tekstejä oikeastaan ainoastaan jos jotain isompaa sattuu hajoamaan.

                                          Eli eiköhän tuolla maailmalla ole melkoinen määrä noita 2.4 koneita, joilla rullataan autuaan tietämättöminä "tyyppivioista". Foorumit vaan antavat yleensä vähän huonon kuvan, kun ihmisillä ei ole tapana kirjoitella siitä että kaikki on toiminut kuten pitääkin.

                                          Ja tietysti auton käyttö ja uollot on isossa asemassa, joten myös tämän moottorin osalta palataan käytetyn auton ostamisen peruskysymykseen: Minkälainen historia autolla on?

                                          Comment


                                            #51
                                            En lähtisi yleistämään, että kaikista laukeaa alle 200tkm. Se otanta mitä meillä on autoja käynyt tai mitä entisessä elämässä niitä näki, ei 2.4 pitäneet juurikaan meteliä verrattuna esim. V6 TDI koneisiin.
                                            Syy miksi en ottaisi ko.konetta on sen hengettömyys, 2.0TFSI on parempi vaihtoehto, joskin sen mukana voi saada taas öljynkulutuksen. Neliveto V6 yhteyteen on ainoa plussa.

                                            Comment


                                            • #52
                                              A6 3.2 FSI ostamassa

                                              Tervehdys

                                              Olen tässä nyt mahdollisesti vaihtamassa merkkiä Bmw:stä Audiin ja tämmöistä olen nyt menossa katsomaan. Nykyinen kulkine siis Bmw 530xd 2006 ajettu 280tkm josta itse rullaillut 100tkm. Bensaan nyt siirtymässä, koska vuotuiset ajokilometrin on enää vain n. 10tkm.

                                              http://www.nettiauto.com/audi/a6/8354420

                                              Eli 3.2 FSI kiikarissa Olen mielestäni lukenut kaikki ketjut mitä olen haulla ja muuten löytänyt tyyppivioista ja kokemuksista. Tässä nyt pari kysymystä jos kukaan kehtaa vastailla.

                                              Linkin auto siis saksan tuonti. 2 omistajaa saksassa. Huoltokirjasta löytyy kaikki huollot tehty huolto-ohjelman mukaan. (long-life...) Todella siistissä kunnossa pidetty. Moottori käy siististi eikä rallatuksia kuulu.

                                              Kysymys kuuluukin kun autoa katsomaan menen niin mihin pitää kiinnittää huomiota?

                                              Jakoketjun ja nokkaketjun kiristimet näissä pettää ilmeisesti ja se aiheuttaa ketjun venymisen ja vaurioittaa moottorin. Kysymys kuuluukin, että jos tähän yksilöön ei ole tehty ketjun kiristimen vaihtoja niin onko tämä tikittävä aikapommi? Eli jos nyt tästä kaupat tulee niin millä tavalla se venyvä ketju oireilee vai laukeaako koko kone saman tien? Ilmeisesti ääni on ainakin karmea ja pitäisi siitä jo tunnistaa mutta onko vahinko jo siinä vaiheessa käynyt ja puhutaan 4000-7000 euron korjauskustannuksista?

                                              Mitä nykyään maksaa tuo kiristimien ja ketjujen vaihto? Ilmeisesti saman verran, koska ketju sijaitsee siellä sisemmällä puolella ja joudutaan purkamaan paljon osia pois joten työn osuus on reilusti suurempi kuin osien? Kannattaako tätä huoltoa tehdä ennaltaehkäisevästi? Saman verran se varmaan maksaa myös silloin? Tietenkään silloin ei ole kone vaurioitunut ketjun venymisestä ja jaon pomppaamisesta johtuen.

                                              Tässä yksilössä on ilmajousitus minkälaisia vikoja tästä voidaan odottaa ja maksaako mansikoita?

                                              Automaattilaatikko on sama kuin BMW:ssä joten kierrosten humppaaminen ja mekatroniikka sekä venttiilikoneisto-ongelmat on tullut tutuksi. Tarkoitus onkin tehdä tähän huuhtelulla öljyjen vaihto laatikkoon, jos tämä nyt tulee ostettua.

                                              Aika vähän näitä 3.2 on myynnissä nettiautossa johtuuko siitä, että nämä on jo ajettu paaliin ketjun venymisestä aiheutuvan moottoririkon vuoksi vai onko omistajat niin tyytyväisiä, että ajavat vieläkin autolla eikä edes harkitse myyntiä?

                                              4.2 myös voisi olla vaihtoehto, mutta ei oikein itseä miellyttävää yksilöä löytynyt nettiautosta. Tuntui myös, että noita 4.2 enemmän myynnissä kuin näitä 3.2 vehkeitä... ja samalla tai halvemmalla hinnalla.

                                              Tässäpä nyt näitä ajatuksia mitä tuli näin mieleen jos joku viitsisi vastailla.

                                              T: Mahdollisesti tuleva Audin omistaja

                                              Comment


                                                #53
                                                Eikö tuossa ole sellaset 5000€ liikaa pyyntiä...

                                                Comment


                                                  #54
                                                  Ei ketjuongelma tapaa johtaa moottorivaurioon. Joku kiristin pettää ja meteli on kamala. Ei jää epäselväksi. Omaani tein ketjuremontin 204tkm mittarissa, kun kiristin petti. Osat maksaa jonkin matkaa toista tonnia edullisia kanavia pitkin ja parin korjaamopäivän duuni on kyseessä. Moottori tai vaihteisto on irroitettava hommaan.
                                                  Alkaa olemaan sen verran iällä nämä autot, että isommin vaurioitunutta moottoria ei kannata alkaa remontoimaan vaan vaihtaa ehjä tilalle ja laittaa samalla ketjut.

                                                  Yläkiristimet pystyy vaihtamaan aika sukkelaan kone/vaihteisto paikallaankin.

                                                  3.2 on kierroskone, joka sopii hyvin automaatin kaveriksi.

                                                  Kulutusmielessä 4.2 kohdalla kannattaa valita vähän tuoreempi auto FSI-koneella. Siinä on tietysti vastaava jakopää :)

                                                  Rattilukon toiminta kannattaa varmistaa. Pitäisi kuulostaa reippaalta eikä väsyneeltä. Vaikea kuvailla paremmin. Vikatilaan mennessään halvaannuttaa auton niille sijoilleen.
                                                  Lämmityslaitteen vesiventtiili tuohon lienee jo vaihdettu.

                                                  Laita yksityisviestiä jos 30tkm sitten ketjurempattu sedani suunnilleen vastaavilla varusteilla (ei ilma-alustaa, mutta s-line + eberi) ja huomattavasti pienemmällä hinnalla voisi olla vaihtoehto :)

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Kiitokset vastauksista.

                                                    On tosiaan joo yläkanttiin hinta, mutta hyvittää reilusti enemmän tosta bemarista kuin muut autoliiikkeet vaihdossa joten ero kuittaantuu sillä. Tuttu myyjä ja olen ostanut bemarinkin häneltä joten tietää tarkasti auton historian ym...

                                                    Sedan menisi muuten mutta 2 lasta niin kyllä se avant pitää olla..

                                                    Unohdin tuosta voimansiirrosta kysellä eli tässä on ilmeisesti torsen? Mites etu ja takaperän sekä jakovaihteiston öljynvaihto? Ei vissiin kuulu huolto-ohjelmaan, mutta millä välillä suosittelette vaihdettavan? Entäs kesto? onko ollut ongelmia.

                                                    Comment


                                                      #56
                                                      Ei ongelmia. Ei kuulu huolto-ohjelmaan. Jos 100tkm välein vaihtaa niin se on jo paljon.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Kiitokset vastauksista!

                                                        Mites muuten, jos auton avaimen vie marmorille niin saako sieltä vielä yksityiskohtaisemmat tiedot kuin huoltokirjassa olevat huoltomerkinnät? Huoltokirjasta siis löytyy merkinnät leimojen kanssa mitä tehty.

                                                        Kajaanissahan ei audin varsinaista huoltoa ole, mutta vw ja skoda marmori löytyy pörhön yhteydestä. Varmaan he voisivat avaimen lukea?

                                                        Comment


                                                          #58
                                                          Avaimessa ei ole mitään luettavaa.

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Okei,

                                                            Ei siis toimi niin kuin bmwllä että avain tökätään siihen laitteeseen ja Antaa tietokoneelle auton historian huoltokäynneistä yms.

                                                            Comment


                                                              #60
                                                              Rekkarilla/runkonunerolla näkee pörhöllä huoltohistorian. Tosin eivät saa tätä luovuttaa kolmannelle osapuolelle. Eli jos kysyt niin toteavat että on huollettu, tai että ei ole.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X