Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6/S6 ostamassa [C6/4F, (T)FSI]

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Täälläkin multilla ajelleena täytyy todeta, että kyllä se on mainettaan parempi vaihteisto. Kunhan vaan öljyjä on tosiaan vaihdeltu 60 tkm välein niin kyllä se varmatoiminen on.

    Ja kuten Janne toteaakin, niin ajamisen kannalta multi on kyllä todella mukava etenkin arkiajossa ja -käytössä.

    Comment


    • Audi A6 avant 2.4 V6 130kW, vm 2005, onko ketjukone?
      Viimeksi muokannut Killeri; 27.8.2020, 14:47. Perustelu: Otsikko ei ole osa viestiä.

      Comment


        On ketjukone.

        Comment


        • Moi,
          A6 (C6) 3.0 TFSI harkinnassa, reilusti alle 200tkm ajettu yksilö. Koitin hakua mutta eihän niillä mitään löydä ikinä.
          Mitä noista kannattaa erityisesti tarkistaa?

          Entä kestääkö laatikko pidemmän päälle (Tiptronic) ottaa ohjelmalla millaiset väännöt? ?
          Viimeksi muokannut Kuukkeli; 5.9.2020, 22:51.

          Comment


          • Eikö kellään kokemuksia ko. tekniikalla olevasta C6:sta?

            Comment


            • FCP EURO (vag-erikoistunut paja jenkkilässä) on tehnyt videon 3.0tfsi:n tyyppivikakohteista ja perus huoltokohteista.
              https://youtu.be/TCH13WaTbW4

              3.0tfsi tyyppivikakohteet:
              - Coolant Leaks; Waterpump and Thermostat Failures
              - Ignition System Failures
              - Valve Cover Gaskets
              - Timing Chain Tensioners
              - Crank Case Vent Valve (PCV) Failures
              - Secondary Air Injection System
              - Engine Mount Failures
              Eli jos autoa menet katsomaan niin kylmänä käyntiin ja kuuntelee kuuluuko ketjun rapinaa. 1-3s rapina vielä hyväksyttävissä. Jäähd.nestevuodot tunnistaa glykolin imelästä hajusta, nuo vesipumppu ja termari on vaan remmiahtimen alla niin niitä vuotoja ei helposti näe.

              Aika tuttuja juttuja siis, tuohon vois vielä lisätä fsi-koneiden imusarjan&imukanavien puhdistustarpeen 50-100tkm välein sekä remmiahtimen öljynvaihdon n.100tkm välein vaikkei sitä huolto-ohjelmassa mainittaisikaan.

              Tuon aikakauden zf 6hp-tippi taitaa olla se luotettavin ja kestävin autom.laatikko, kunhan siihenkin vaihdattaa öljyt suositusten mukaan. 600Nm lienee vielä hyvin turvallisissa rajoissa.
              Kannattaa huomioida myös se että nykyisin nuihin Audin tippeihinkin saa vastaavaa ohjelmointia kuin esim. bemarin laatikoihin saatava xhp.
              Viimeksi muokannut vV8m5; 16.9.2020, 14:26.

              Comment


                Tollanen 3.0tfsi oli harkinnassa aikanaan. Ne taitaa olla melko varmoja pelejä, eikä juuri ole juttua isommista ongelmista. Samat ketjukiristin vaivat voi tuotakin vaivata.
                Vähä tylsä kone vakiona, ei herätä mitään fiiliksiä.

                Comment


                • Tuli hankittua 2005 vuoden A6 3,2FSI Quattro. Ei voinut jättää väliin kun löytyi hienoilla ruskeilla nahkajakkaroilla ja muutenkin oli varustelistaa ruksittu mukavasti. Auto on mennyt vajaa 250tkm ja jakopään remppa isomman kautta on tehty jo 100tkm kohdilla. Mitenkähän nuo korjataan, laitetaanko sinne samanlaiset rojut sisään mitkä taas pettää kohta? Vai olisiko niissä kenties jotan parannettu kun on alkanut hajoilemaan? Olen kyllä henkisesti varautunut että tuo saattaa olla edessä. Nyt moottorista ei kuulu kuin terävä hiljainen tikitys ja nokkien asteetkin vcds:llä on 2 asteen sisään. Auto tuntuu kaikin puolin hyvältä, ei ole ihan paha ajaakaan tehtaan sport-alustalla. Bensaa kuluu mutta saahan sillä kivan murinan vaikkei tuo mikään raketti olekaan.

                  Comment

                  Working...
                  X