Eikö tuossa ole sellaset 5000€ liikaa pyyntiä...
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A6/S6 ostamassa [C6/4F, (T)FSI]
Collapse
X
-
Ei ketjuongelma tapaa johtaa moottorivaurioon. Joku kiristin pettää ja meteli on kamala. Ei jää epäselväksi. Omaani tein ketjuremontin 204tkm mittarissa, kun kiristin petti. Osat maksaa jonkin matkaa toista tonnia edullisia kanavia pitkin ja parin korjaamopäivän duuni on kyseessä. Moottori tai vaihteisto on irroitettava hommaan.
Alkaa olemaan sen verran iällä nämä autot, että isommin vaurioitunutta moottoria ei kannata alkaa remontoimaan vaan vaihtaa ehjä tilalle ja laittaa samalla ketjut.
Yläkiristimet pystyy vaihtamaan aika sukkelaan kone/vaihteisto paikallaankin.
3.2 on kierroskone, joka sopii hyvin automaatin kaveriksi.
Kulutusmielessä 4.2 kohdalla kannattaa valita vähän tuoreempi auto FSI-koneella. Siinä on tietysti vastaava jakopää :)
Rattilukon toiminta kannattaa varmistaa. Pitäisi kuulostaa reippaalta eikä väsyneeltä. Vaikea kuvailla paremmin. Vikatilaan mennessään halvaannuttaa auton niille sijoilleen.
Lämmityslaitteen vesiventtiili tuohon lienee jo vaihdettu.
Laita yksityisviestiä jos 30tkm sitten ketjurempattu sedani suunnilleen vastaavilla varusteilla (ei ilma-alustaa, mutta s-line + eberi) ja huomattavasti pienemmällä hinnalla voisi olla vaihtoehto :)
Comment
-
Kiitokset vastauksista.
On tosiaan joo yläkanttiin hinta, mutta hyvittää reilusti enemmän tosta bemarista kuin muut autoliiikkeet vaihdossa joten ero kuittaantuu sillä. Tuttu myyjä ja olen ostanut bemarinkin häneltä joten tietää tarkasti auton historian ym...
Sedan menisi muuten mutta 2 lasta niin kyllä se avant pitää olla..
Unohdin tuosta voimansiirrosta kysellä eli tässä on ilmeisesti torsen? Mites etu ja takaperän sekä jakovaihteiston öljynvaihto? Ei vissiin kuulu huolto-ohjelmaan, mutta millä välillä suosittelette vaihdettavan? Entäs kesto? onko ollut ongelmia.
Comment
-
Vieras
-
Kiitokset vastauksista!
Mites muuten, jos auton avaimen vie marmorille niin saako sieltä vielä yksityiskohtaisemmat tiedot kuin huoltokirjassa olevat huoltomerkinnät? Huoltokirjasta siis löytyy merkinnät leimojen kanssa mitä tehty.
Kajaanissahan ei audin varsinaista huoltoa ole, mutta vw ja skoda marmori löytyy pörhön yhteydestä. Varmaan he voisivat avaimen lukea?
Comment
-
Vieras
-
Kiitokset kaikille vastauksista.
Kyllä nyt vahvasti näyttää siltä että audimieheksi tässä siirrytään. Pitää käydä koittaa kyselemässä tuolta pörhöltä auton historiaa vielä josko nyt sattuisi sitä luovuttaa.
Mites käykö tuohon kendalin victory m5 5w-40 moottoriöljy. Jää tuosta bmwstä yksi 4 litran kanisteri niin aattelin käyttää sen hyödyksi tuohon.
Näyttäisi ainakin kendalllin sivuilla olevan 3 paras vaihtoehto eli tuskin mitään vaurioita saa aikaiseksi. Öljytilavuushan tässä oli vissiin 6.5l?
Comment
-
Monasti on vaihtoehtosia öljyjä riippuen onko auto vaihdettu kiinteälle huoltovälille vai onko vielä Longlife.
LongLife öljyt on hieman parempia, mutta ongelma ei tule öljystä vaan liian pitkistä huoltoväleistä Suomen olosuhteissa.
Moottori ei sinänsä tiedä siitä mitä öljyä sinne laittaa.
Riippuu hieman miten tulee kilsoja. Kerran vuodessa /15tkm välein on jo varmasti riittävä vaihtoväli. JOissain Volvoissa näin jopa 50-60tkm huoltovälejä ja se on jo aika karua.
Comment
-
Noniin, nyt on auto ajossa. On kyllä mahtava ajettava. Itsellä kun ei kokemusta näistä bensiini V6 ole niin laitan nyt pari ääninäytettä vielä moottorista. Onko normaalia vai onko nokkaketjun kiristäjät jo pettänyt tai pettämässä?
Tässä linkit videoihin.
https://www.youtube.com/watch?v=sCjij8lvCno
https://www.youtube.com/watch?v=Kg9hAnuHwJ8
Aika karun kuuloista vien auton vielä pörhölle tänään tarkastukseen. Kone siis lämmin näissä videoissa.
Edit: Ja kylmänä siis ei ollut mitään lisääniä vaan kuulosti samalleViimeksi muokannut Rawpower; 26.1.2017, 09:56.
Comment
-
Nokkaketjun kiristäjien vian ja ketjun venymisen ääni siinä kuuluu eli ketju menee löysällä. Kun ketju venyy ja ohjurit kuluu niin kiristäjä joutuu kiristämään liikaa se menee liikealueensa yli ja räikkämekanismilla takaisin mäntä ajautuu sisään, räikkä kun pitää sen esikirityksessä myös ilman öljynpainetta mutta palaa liikkeen alkuun kun on mennyt tarpeeksi pitkälle ulos. Eli kiristäjän säätöalue ei enää riitä. Pelkkä kiristimen vaihto ei välttämättä enää auta.
Normaali ääni konehuoneessa on tikitys joka kuuluu FSI suutinmekanismeista.
Comment
-
Audi A6, Avant 2.0TFSI Multitronic, 2007
Ehtoota kaikille. Sain juuri tämän foorumin tilin aktivoitua, joten häiriköin heti teidän rauhaanne.
Olen pistämässä mersuani kiertoon ja löysin yhden Audi A6, mikä omaan silmään sopii. En ole ikinä Audia omistanut, mutta koeajon jälkeen tekisi kyllä mieli siirtyä Audien maailmaan. Siksipä haluaisin tutustua hieman Audien sielunmaailmaan.
Tällä kyseisellä Audilla on ajeltu jo 222000km, joten olisiko teillä heittää jotakin vinkkejä, mitä pitäisi katsoa, tai olisiko jotakin mistä pitäisi huolestua?
En ole vielä selannut huoltokirjaa läpi, mutta itselleni tulisi mieleen öljyn/tiivisteenvaihto ja tuohon multitronikkiin varmana pitää vaihtaa myös jollakin vaihtovälillä öljyt? Autoon haki myyjä juuri leiman, kun huomautin että se siitä vanhenee ensi kuussa.
Koeajossa en huomannut mitään ongelmia, tasaisesti kiihtyy ja kone käy normaalisti. Tähän on jossakin välissä vaihdettu se moottorin ketjukin, kun oli aikaisemman omistajan huoltajakaveri sitä suositellut ennakoivana toimenpiteenä.
Kiitos paljon avustanne ja mahdollisista ideoistanne.
Comment
-
Audi A6 2,0 TFSI multitronic vm 06
Terve,
Nyt olisi perheenlisäyksen johdosta tarvetta isompaan autoon nykyisen Volvo V50:sen tilalle ja automaatti on ehdoton varuste autossa..
Uskaltaako ko. yhdistelmää ostaa, edes harkita kun sillä on ajettu 200tkm? Olen lukenut ja plarannut nyt ko. moottorista ja vaihdelaatikosta.. Toinen kehuu.. Toinen haukkuu.. Jos nyt ko. auton päädyn koeajamaan, mitä minun kannattaa tuossa tapahtumassa huomioida?
Itse ymmärrän autojen päälle sen verran, että renkaat vaihdan, sekä pissapojan ja tankin saan täyteen.
Kiitos ja anteeksi.
Comment
-
Kun autofoorumeita tarpeeksi kauan lukee, niin mitään ei uskalla ostaa :)
Sekä moottorissa että vaihteistossa on omat ongelmansa, mutta noin lähtökohtaisesti jos huollot on tehty sekä moottoriin että laatikkoon ajallaan niin aina parempi. Kyseinen laatikko on itselle tutumpi ja sen osalta voisin sanoa sen, että mitään nykimisiä eikä ylimääräisiä ääniä saisi esiintyä. Kun kiihdyttää tai ajaa tasaisella nopeudella, niin vedon tulee olla tasaista. Nelosmoottoreiden yhteydessä on multitronicin kysessä oleessa kaksoismassavauhtipyörä, kannattaa siis tarkkailla ettei siltä suunnalta kuulu kilinöitä ja kolinoita eikä vedätettäessä täristä. Oma multi oli tosin jo hyvän matkaa yli 300tkm ajettu ennen kuin kaksoismassa tuli tiensä päähän.
Comment
-
Se on kyllä totta. Ja sekin on tavallaan etu, jos ei tekniikka puolta tunne.
En ole mikään mekaanikko tms, mutta tiedän jotain tekniikasta ja lähes jokaisessa käytetyssä autossa mitä olen käynyt koeajamassa on jotain mikä vaikeuttaa ostamista.
Kaikki ei hajoa vaikka tyyppivikoja autoissa onkin.
Comment
-
Öljynvaihto pitkäksi
Nyt on autokaupat todella lähellä, mutta suurin huoli kohdistuu Multiin... Kyseessä siis 4F 2.0TFSI 2006 ja Multi. Myyjän mukaan huoltokirjassa on vain yksi merkintä laatikon öljynvaihdosta, 85tkm jonka jälkeen ei tietoa. Nyt mittarissa pikkasen päälle 200tkm. Myyjän mukaan laatikko toimii normaalisti, paitsi S-asennolla kuulemma jotenkin arpoo kauan... Ne pari Multia jotka olen ajanut, niin niissä ei S-asentoa edes ole.
Eli onko tuo laatikko sitten varma pommi?
Comment
-
Vieras
-
Aika selvä vinkki... taidanpa tehdä näin.
3 vaihtoehto on seissyt vuoden ... eli ehkä sitä pitää sitten ottaa se ainut jota on käynyt katsomassa ja kokeilemassa... oli ainakin aukoton historia ja multi tuntu toimivan kuten pitää. Koukku puuttui mutta ehkä sellaisen inhimilliseen hintaan saa ja eipä ole ainakaan mitään painavaa vedelty.
Comment
-
Uskallanko ostaa Audi RS6 C6 ?
Olisi todella mielenkiintoinen auto, ja alkaisia olemaan jo järkevissä hinnoissa. Kilsoja kertyy n. 5-10tkm vuodessa. Olen katsellut siistiä yksilöä, jossa kilsat pyörisi 100tkm paikkeilla
Kaipaisin rehellisiä vastauksia auton ylläpitokustannuksista ja ongelmista, etten laita kättäni liian syvälle saveen.
Comment
-
Audi a6 2006-2011
Moro. Tässä on kovasti houkutellu hypätä volvopiireistä pois ja vaihtaa autoa. Otsikon auto on siis se mikä houkuttelisi.
Olen nähnyt muutamia tammerdieselin kuvia jostain audin, vw tai seatin koneesta, että olisi levinnyt käsiin jo varsin vähäisilläkin kilometreillä.
Täältä löytyy varmasti parempaa tietoa ku liikkeistä kysymällä, etsin siis bensakoneista a6 audia, mielellään ei kuuluisi tähän kiinnileikanneiden koneiden piiriin :D Kertokaa tyhmälle (tietämättömälle, vaikka nettiautosta linkaten ne ns. parempi koneiset , kiitos!
Olen uusi täällä, joten viesti voi olla täysin väärässä paikassa
Comment
-
Nonii, nythän tämäkin oikeassa paikassa :)
Eli oliko bensa vai diesel mikä oli levinnyt kuvissa? Niitä in memoriam kuviahan nyt varmaan jokaisesta moottorista löytyy.
Kaikissa bensakoneissa taitaa toi nokkaketju olla yksi mahdollinen vikapaikka, V-koneissa toki hieman arvokkaampi remontti. Imusarjaläppien kanssa satunnaisia vikoja ainakin V-koneissa.
Öljypolttimia ei juurikaan taida näissä vielä olla. Olikohan juuri juttua toisessa topicissa tuosta 2.0 kannen voitelun häiriöstä?
V-koneet ehkä hieman janoisia kulkuun nähden, mutta ero lienee aika pieni tuohon 2.0 verrattuna. En osaa V-koneita eritellä tarkemmin, että mitä eroa on 2,4/2,8/3,2 koneilla. Joku varmaan osaa tarkentaa.
Itse etsisin ketjurempatun V-koneisen, mutta 2.0TFSI lienee turvallisin valinta. Ja tämä vain oma kokemukseen liittyvä mielipide :)
Comment
-
TFSI
Täältä jotain tietoa löytänyt, 07-11 vuosimallissa voi olla tätä ongelmaa männänrenkaissa. Mistä tiedän moottorityypeistä mikä on mistäkin autosta?Kaikissa 2006--> 2.0TFSI koneissa ketju?
Omassa Volvossa alkoi öljyä pääsemään männän päälle, alkaa olemaan akuutti tarve uudelle autolle
Comment
Comment