Kertokaas millä olette saaneet karkoitettua hämähäkkejä? meillä valmistui tuossa reipas puolivuotta sitten omakotitalo ja nyt kuukauden päivät on aivan törkeenä juoksennelleet hämähäkit sokkelin pintaa ja reunasepelikköä pitkin. työntyyvät sisällekkii joten joku "kiva" aine joka soveltuis ulkokäyttöön jolla sais nuo pirun munaperseet häädettyä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
hämähäkkien karkotusainetta
Collapse
X
-
Itse kärsin melko järkyttävästä araknofobiasta, joten ymmärrän tuskasi täysin.. Joskus olen kuullut, että jos on muurahaisia ei ole hämähäkkejä ja vice versa. Kyseinen uskomus/sääntö pätee ainakin meidän kahdella mökillä, eli toisella toisia ja toisella toisia..
Summa summarum, kärrää pihallesi kunnon kokoinen muurahaiskeko.. ;) Taitaa kyllä tulla molempi/pahempi tilanne.
Comment
-
Meilläkin talon valmistumisen jälkeen ensimmäisen vuoden aikana niitä hämähäkkejä ilmestyi kuin tyhjästä - olivat jääneet kuka mihinkin lepäilemään rakenteisiin piiloon ja sitten kun talo tuli lämpimäksi niin lähtivät liikkeelle. Kyllä ne teiltäkin ajan myötä häipyvät itsestään.
Comment
-
Mitenkäs pyydystätte hämähäkkejä? Itse laitan esim. videokotelon hämähäkin lähelle ja alan työntää sitä hämähäkkiä kohden, lähes aina hämähäkki menee piiloon videokoteloon. Sitten vaan koteloa koputellen siirto ulos. Osa on kyllä aika ovelia ja saavat sen seittinsä koteloon kiinni ja seuraavat sisään muutaman metrin päässä.
Ampiaiset saa kanssa tappamatta ulos , kun suhauttaa vähän kylmä-spraytä. Tällöin ampiainen jäykistyy ja sen voi ottaa vaikka lusikalla. Ulkona lähtee taas lentoon, tosin voi olla, ettei fiilis ole kaikista paras.
Comment
-
Ampiaisethan melkein väistämättä jäävät ikkunaan pyörimään pidemmäksi ajaksi, jolloin sen saa lasia vasten juomalasilla teljettyä, ja sitten ujuttaa a4 tai ohuen kartongin juomalasin ja ikkunalasin välistä.
Faija pyydysti ampiaiset aina käsiinsä suoraan ikkunalta, sitä en ole itse uskaltanut vielä tähän päivään mennessä kokeilla, mutta kovasti väitti että eivät ne pistä.
Comment
-
Ja kyllä ne hämiksetkin ruuan perässä tuppaavat kulkemaan. Edelliskesänä täällä talossa oli aika paljon kärpäsiä, ilmeisesti olivat edelliset omistajat aika laiskanlaisesti niitä tuhonneet. Myöskin hyttysiä pääsi sisään ilmastointikanavia pitkin, joten myös hämähäkkejä oli sisätiloissa. Nyt on hyttysiltä reitit katkaistu ja kärpäspopulaatio tuhottu niin eipä näy hämiksiäkään.
Ampiaiset ja mehiläiset eivät tosiaan huvikseen pistä, mutta ärsytettynä kylläkin. Itsekään en tohdi käsiini niitä ottaa koska en ole varma ylittääkö se niiden ärsytyskynnyksen vai ei. :)
Comment
Comment