Alkuperäinen kirjoittaja vayne
Näytä viesti
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Karppaajia / atkinsia kokeilleita?
Collapse
X
-
-
Alkuperäinen kirjoittaja jahneNo jos ne shakerit kulkee mukana, niin varmaan myös joku tupperware-kippo mahtuu kyytiin. Illalla paistelet maukkaat jauhelihapihvit/pekonit/kananmunat ja survaiset aamulla salaatin/tomaatin/kurkun kera ruisleivän väliin ja kippoon, niin varmasti saat laadukkaampia hiilareita ja enemmän prodea, kuin Kesoilin sämpylästä. :D
Tuo shaker jossa muutama lokero jauhoille on sen verran helppo näin laiskalle ja kyllähän noita herkullisia reissaireitakin löytyy jostain kahviloista :)
Mutta täytyy jossain vaiheessa opetella edes aamiainen syömään, pelkän mustan kahvin sijaan..
Comment
-
Voinen sanoa että karppaus toimii (tällä hetkellä sitä ei vain minusta näe :) )
Olin taannoin cambridgen puhtaalla kuurilla (vajaa 500Kcal / päivä) vajaan 6-7vkoa ja tästä loppuvaiheesta siirryin noudattamaan VHH / Atkins linjaa ja painoa tippui yhteensä joku reilu 20Kg.
Sitten tuli kesä ja monta muuttujaa elämässä ja siirryin noudattamaan edelleenkin voimassa olevaa linjaa.. eli ei linjaa ollenkaan syömisessä ja kilot on tulleet takaisin ja reilusti :)
mutta summasummarum voin suositella lämpimästi mutta pitää pitää mielessä että se ei ole elämä ja saa pitääkin joskus ottaa irtiottoja!
Comment
-
Mä en vedä varsinaisesti mitään dieettiä mutta olen yrittänyt vähentää ns. pullahiilihydraatien syömistä ja syömään muutenkin monipuolisemmin, kiinnittänyt huomiota runsaaseen proteeiininsaantiin, sekä lisännyt liikuntaa sen verran minkä ex-potkupalloilijan kuluneet polvet vaan kestävät.
En esim. kokonaan ole leipää jättänyt mutta vähentänyt ja kaikki leipä minkä syön on ruista. Perunaa olen lautaselta vähentäny ja korvannut sen salaatilla tai muilla juureksilla. Maitotuotteita, kasviksia, kananmunia, marjoja, lihaa, kalaa, hedelmiä runsaasti ja päivittäin.
Aamupala tänään; 1-2 kuppia kahvia ja viipale ruisleipää. Litran kannu smoothieta jossa 200g rahkaa, 1 banaani, 2 kiiwi, kourallinen pakastemarjoja, pari desiä maitoa tai tuoremehua, desi proteiinijauhetta. Tuo mössö sauvasekoittimella juotavaksi liisteriksi ja ääntä kohti niin voi sanoa että napa on täynnä. Leivän toisinaan korvaan esim munakkaalla jonne voi heittää joukkoon melkein mitä tahansa jääkaapista löytyy.
Comment
-
Kolmatta vuotta ilman peruna/pasta/riisi/jne. lisäkkeitä ja leipomotuotteita. Herkkuhetkinä tummaa suklaata tai järkevää kermajäätelöä. Elämä maistuu paljon paremmalta joka osa-alueella, voin suositella kaikille kokeiltavaksi. Kaikki ei sovi kaikille, eikä ne hiilarit ketään tapa. Oikeaa ruokaa, makrot hyvässä suhteessa = tasapainoinen ruokavalio tasapainoisessa ruumiissa. Sillä pääsee jo pitkälle, että valmistaa jokaisen ateriansa itse, pääosin tuoreista raaka-aineista. :)
Comment
-
No nyt tässä vuosi mennyt tällä uudella ruokavaliolla ja paino tosiaan pysynyt siinä 83-84 kilossa.
Lähtökohta vuosi sitten oli kuitenkin se 97 kg.
Oikeastaan paremmin tulee syötyä ja ihan yhtä edullisesti. Pienistä valinnoista se tuntuu vaan olevan kiinni.
Ja olutta menee silti niinkuin ennenkin.
Comment
-
Viljatuotteita vältellen, kuitenkaan "rasvakarppaamatta" olen nyt pudottanut 1,5kk:ssa ~10kg. ~100kg. -> 90kg.
Päivittäiset kalorit olen pyrkinyt pitämään alle 1500:n. Kuntoilua olen lisännyt roimasti ja Alkon olen ohittanut useammin kuin tavallisesti.. Eli VHH yhdistettynä pieneen kalorimäärään on toiminut ainakin mulla. Vitosen kun saisi vielä pois, niin olisin tyytyväinen.Viimeksi muokannut KuiKelo; 9.10.2012, 11:10.
Comment
-
Ei kai oikein mikään ruoka-aine ole yksinään kovin terveellistä. Kokonaisuus ratkaisee. Kun kulutus < energiansaanti, niin paino putoaa. Toki pitää huomioida, että se mitä syö vaikuttaa myös kulutukseen.
No joilla atkinsin kaltaiset hommat toimii muita paremmin ovat huomanneet varmaan, ettei hiilareiden syönti pidä nälkää loitolla. Näin koen itsekin. Hiukan kärjistäen voisin sanoa, että pysyn paremmalla tuulella ja kylläisempänä, jos syön päivässä 200g pekonia ja 200g paistettuja kananmunia kuin jos söisin 300g karkkipussin. Molemmista saan kuitenkin samat 1200 kcal, mutta karkkipurssilla ei taatusti pysy koko päivää kylläisenä. Enkä muuten pysyisi seitsemällä Vaasan ruispalallakaan koko päivää kylläisenä, edelleen ne samat 1200 kcal. Eikä niitä leipiä kuivana saisi edes alas.
Kun ei nälkä vaivaa, niin on helpompi olla syömättä.
Comment
-
^ Aikanaan tuli ohjelma, jossa etsittiin/tutkittiin mikä vie nälän tunteen niin se oli nimenomaan proteiini, ei hiilihydraatit eikä rasva.
Toivottavasti ei kenenkään karppaan elämä kaadu tähän uutiseen:
Tutkimus: Laihtuminen kiinni kaloreista, ei hiilihydraateista
Comment
Comment