Soitin myyjälle. Fiksattavaa siis olisi kuskin ovi, ei aukea sisäpuolelta, tuulilasissa railoja, pitää vaihtaa seuraavaan katsastukseen, katosta on lakka lähtenyt, ilmastoinnin kenno puuttuu, muut osat on tallella, tyhjäkäynnillä kierrokset seilaa hieman, toinen käytetty naftapumppu tulee mukaan. Ei mielestäni mahdottomia vikoja ollenkaan. Omasta kaskympistä olen tuon ovihomman korjannut. Kyllä se pitää varmaan ensviikolla hakea pois, alkaa sen verran jo kiinnostamaan :D
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi 100/A6 C4 ostamassa.
Collapse
X
-
Alkuperäinen kirjoittaja Ukkopaha Näytä viestiAutolla ei aivan kauheita ole ajettu ja leimakin on saatu huhtikuussa. Onko tässä siis havaittavissa jotain fiilunkia?
Muista autokuumeessasi kuitenkin kokeilla kaikki laitteet läpi ja myös lämmityslaite, että tulee lämmintä. Ja kojetaulusta kaikkien varoitusvalojen oikea toiminta.
Jos tuossa on samanlainen 450Nm kuningaspultti kuin monessa vanhemmassa Audissa, niin sen kireys kannattaa myös tarkistaa, jos auton hankkii. -Kun kerran tuohon oli juuri remmi vaihdettu.
Comment
-
Neloskoneisen kuningaspultti on muistaakseni M14, joten siinä momentti ei ole ihan noin raju. Luokkaa 210Nm tjsp. Ilmastoinnin kenno tarkoittaa varmaankin lauhdutinta, joka on tuohon kutoseen ihan kohtuuhintainen uutenakin.
Comment
-
Oven korjaa lukkomöntin herkistelyllä ja mahdollisesti tarvitset uuden vaijerin. Kennon saat keulalle alta 70e tarvikkeena Saksasta. Mulla olis yks hopea ovi minkä saa edullisesti halutessaan, Terholta voi löytyä suoraan toki tornado pink värillä :P Maalissa tuskin on lakkaa, eli kokeilisin ensin myllyttää sen katon kunnolla ja sitten arpomaan mitä sille tekee.
Ei kun ostohousut jalkaan ja hakemaan.
Comment
-
Neloskoneisen kuningaspultti on muistaakseni M14, joten siinä momentti ei ole ihan noin raju. Luokkaa 210Nm tjsp.
Kilsoja ei varmaan kannata tuijottaa niin tarkkaan, mutta koska on takana suht paljon jo maileja niin talvea ajatellen kannattaa varautua pikkujuttuihin.
Hehkut ainakin, jollei ole kunnosssa ja vaihdettu jo. Pumppu on arvokas, jos kunnostettua tai uutta joutuu vaihtamaan, eli hyvä jos tulee toinen mukaan.
Kesällä on ikävä ostaa vanhempaa dieseliä, kun ne turkaset ei oireile lämpösillä tulille laitettaessa.
Ja onkos tuo AFN eli 110hp?
Comment
-
Mulla on omakohtanen kokemus just 1Z:sta. Tiedä kumpi AHu vai 1Z tuossa on, mutta sama kone.
Olivat Teboililla vaihtanu jakopään hileet ja muutaman kympin se siellä kesti, kunnes alapultti oli löystyny sen verran, että ratas pääs liikkumaan. Vielä ei käyny totaalituhoa. Sen jälkeen ei ole ollu ongelmaa, kun ite vedettiin varmasti momenttiin. Viimesin vaihto tapahtu muiden toimesta ja painotin, että vetäkää sitten oikeesti se kiinni, eikä vaan pulttikoneella. On se siellä nyt 90tkm kohta kestäny taas.
Yksi keino kattoa, koska alaratas vois olla löysällä on alahihnapyörän vipatuksesta.
Ja siinä vaiheessa kun tulee sinistä, mustaa, harmaata ja valkosta saman reissun aikana putkesta voi jo vähän huolestua :)
Mulla on tuohon sitten vielä muutama suutinkärki tarjolla, jos suutinkauppana tulee asiaa. AEL (tai Raceilla jne) suuttimilla saa helposti muutaman hepan lisää.
Voisin melkee itekkin ostaa tuommosen kolmosautoksi Golffin tilalle.
Comment
-
Täytyypä tuo tarkistaa, kunhan kerkeän autoa katsomaan. Onko motonetin momenttiavaimista mihinkään? Sen verran vähän käyttöä kyseiselle työkalulle, ettei viitsisi kovinkaan kallista ostaa.
Onkos noissa kori- ja moottorimalleissa muuta mitä kannatta katsoa oston yhteydessä? Täytyypä jossakin vaiheessa soitella uudestaan ja kysellä hieman enemmän. Ei kuitenkaan noin kauas asti viitsisi lähteä katsomaan autoa turhaan.
Comment
-
Ei nyt nopeasti tule mieleen mitään isompaa kohdetta. Taka-akseli taitaa olla jäykkä etuvetoisissa, mutta silti henkisesti kannattaa varautua takasatuloiden jumitteluun.
Eikä tuosta jakopäästä kannata ottaa isompaa ressiä. Siellä on venytyspultti, joten sillä momenttiavaimella vedetään se vain ensin tiettyyn momenttiin ja sitten venytetään puoli kierrosta tms. En muista tarkkoja arvoja tuolle koneelle.
Ruostekkaan ei pitäisi olla ongelma.
Comment
-
Suuret kiitokset vastanneille! Kävin siis hakemassa Audin omaan pihaan. Pientä laittamistahan siinä on, mutta ei kovinkaan pahoja. Turbon joku helmiäisliitos vuotaa öljyä hieman, ei kuitenkaan niin paljoa että öljyä pitäisi lisätä välillä. Ohjaustehostimen remmi pitäisi kiristää, pitää pientä ääntä kun kääntää rattia enemmän. Öljynlämpömittari ei näytä mitään. Kuskin ovi on huono menemään kiinni eikä aukea sisäpuolelta ollenkaan. Keskuslukko ei toimi. Tyhjäkäynnillä kierrokset vaeltaa hieman. Ilmastoinnin kenno puuttuu. Tuulilasissa halkeama.
Muuten on todella miellyttävä ajaa ja tehot tuntuu olevan tallella. Korkeammilla kierroksilla kaasu pohjassa pössäyttää hyvin mustaa putkesta(normaalia?). Hieman ihmetyttää vain matka-ajossa, kun vitosvaihteella noin satasen vauhdissa kierrokset on noin 3000rpm. Volvolla 2.5TDi koneella kiekat on vajaa 2000rpm samassa tilanteessa.
Auto on siis Ruotsin tuontia. Täydellinen huoltokirja löytyy, pitää itse yrittää muistaa jaksaa jatkaa sitä. -40mm madallussarja on laitettu jossain vaiheessa alle.
Apua kaipaisin lähinnä tuohon turbon öljyvuotoon, muut viat luulisin osaavani korjata itse.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Ukkopaha Näytä viestiNelos- ja vitosvaihteessa ei ollut kovinkaan suurta eroa. Täytyypä tuo huoltokirja selata läpi, jospa siitä löytyisi lisää infoa.
Comment
-
Olen nyt ollut viikon pois kotoa, enkä ole kerennyt autooni tutustua sen tarkemmin. Mankka on nyt vaihdettu JVC:n kasettisoittimesta Tamashin halpissoittimeen. Uusia 16" vanteita olisi nyt tarkoitus katsella alle. Renkaat löytyy jo, siksi 16" vanteet.
Kuskin etuovi oli vähän huono menemään kiinni. Vähän CRC:tä lukkopesään niin hyvin pelaa. Tänään pitäisi kiristää ohjaustehostimen remmi ja jospa tuota kuskin sisäpuolen ovenkahvaa vähän katselisi, että miksi ei toimi.
Comment
-
Sinänsä nämä C4:t on aika kestäviä.
Jos laatikko pelaa ilman turhia nykimisiä tai luistamisia, ja moottori toimii ok, niin muut on vain kulutusosaa.
Ärsyttäviä piirteitä talven tullessa voi olla automaatti-ilmastoinnin servojen jumittelu ja ovien lukkojen jäätymiset. Toisen kerran jälkeen alkaa oppia miten se vaijeri sinne lukkoon saadaa takaisin, Ekalla kerralla meinaa usko loppua.
Comment
Comment