Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 vs GTI Golf

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• A4 vs GTI Golf

Juu eli tässä harkitsen vaihtoa ja kohteena ovat otsikossa mainitut autot. Autoista kohta hieman lisää, tiedotettakoon että molemmat vaihtuisivat ehkä päikseen. Eli ensin käsittelyyn Audi. Kyseessä 2000 vuoden A4, 2.8 V6 koneella. Auto on kotipaikkakunnallani ja sillä on ajettu noin 180000 km. Kävin koeajamassa eikä suurempia vikoja tuntunut olevan. Jakopää vaihdettu viime huollon yhteydessä ja muutenkin autoa huollettu suomessa hyvin (100% huoltokirja). Sitten "miinuksia": oikean oven alalista puuttuu, hanskalokero repsottaa sekä vakionopeudensäädin ei toimi.
    Sitten GTI Golf: vuosimallia 1998 ja ajettu noin 250000. Auto sijaitsee 3 tunnin ajomatkan päässä enkä ole autoa livenä nähnyt. Ilmoituksen mukaan myöskin hyvin huollettu, jakopäästä ei tietoa. Auto on lastutettu ja siinä pitäisi olla noin 200 hummaa. (ei oikein riitä usko :D) miinuksina siis kilometrit sekä se että auto on kaukana. Ei millään haluais lähtee autoa katsomaan jos onkin "rämä". Mainittakoon myös se että Audissa on kahdet renkaat mutta Golffissa vain suvi kumit. Katsastukset ovat joulun tienoilla molemmissa autoissa.
    Jos jollain tulee jotain ajatuksia, niin kommentit ovat tervetulleita.
    Kiitos jo etukäteen, over and out.

Golffi on kyllä helpompipitoinen, mutta jotenkin tuon kertoman perusteella kunto hiukan epäilyttää. Berttavitonen jos on muuten fiksusti pidetty, on nuo viat kohtuuhinnalla korjattu ja mitä noita autoja nähnyt niin näyttää tuo audi kestävän aikaa melko paljon paremmin kuin golffi. Kyllä minä varmaan lähtisin audilinjalle tässä tapauksessa.

Comment

Juu, samoilla linjoilla. Gti golf on takuulla pienempiruokainen ja myös pirteämpi, mutta esim. tuo "hyvin huollettu, jakopäästä ei tietoa" vähän kalskahtaa korvaan.
      Sopikaa sen golfin katsominen puolimatkaan? Näin olen joskus itse tehnyt pidemmässä matkassa olevien autojen kanssa.
      Ovatko nämä siis saman hintaisia/samalla välirahalla? Jotenkin golf kuulostaa/tuntuu vähän kalliilta, jos näin, vaikken noiden hintoja olekaan seurannut.

Comment

Kertoman perusteella ottaisin audin vaikka golffi tosiaankin pienempiruokainen ja ainakin pirteemmään tuntuinen vehjas :) Tosin voi olla kyllä että pitkässä juoksussa golffi tulisi halvemmaksi pitää mutta tuon jakopään kun joutuisi heti laittamaan..

Comment

Molemmilla ajaneena ja golffin nykyisenä omistajana suosittelen kuitenkin audia. Neloskoppanen golffi näköjään ruostuu toisin kun audit. Ja audilla mukavempi varsinkin vähän isomman kaverin taittaa matkaa, golffin penkit suunniteltu lyhyt jalkasille.

Comment

Kiitoksia tuhennesti kaikille vastaajille. Näistä on paljon hyötyä. Tuo pirteys ja ruokaisuus ei haittaa sinänsä koska olin Audin tehoihin täysin tyytyväinen, ja bensaa kuluu se mitä kuluu. Jos ei halua ostaa bensaa niin ajaa sitten polkupyörällä :D
            Juu kyllä itselläkin rupee se tuohon Audiin kallistuun pelkästään kilometrien takia, sekä sen että auto on lähellä. Mutta kiitoksia vielä. :)

Comment

GTI Golf
              Tylsempää GTI merkkiä kantavaa autoa saa hakea. Alusta paska, kone hengetön vakiona, jos ei oo recareoita, penkitkin aika perus toppasohvat. Siinä autossa ei oo oikeasti mitään, mikä ansaitsee gti merkinnän. Tavalliseksi perhekotteroksi ihan ok. Se on myös vähintään yhtä ahdas sisältä kuin to A4. Mun GTI:ssä ei pystynyt istumaan edessä jos takana oli turvakaukalo. Mä oon kuitenkin niinkin pitkä kuin 178cm. Otti polvet kii koelautaan, eikä käytössä ollut mitään telakoita tai muita tilaa vievieä virityksiä. Noista ehdottomasti A4. Lisäksi tuo 1.8T ei oo edes mitenkään erityisen taloudellinen. Tuo V6 sentään ärjyy kivasti. Bensaa se kyllä sitten vie jonkin verran. Jos on automaatti, niin ei oo niitä rivakampia vaihtajia, ellei kaasua survo reippaammin konehuoneeseen.

Comment

Niin. Ja tuohon Audiin voi kaikenlisäks iskee tän kiinni: http://www.superchargersonline.com/p...er=PES-2830VSC

Comment

Juu eli tänään sain runsaasti tietoa Golffista. Jakohihna vaihdettu 40tkm. sitten, joten sillä ajaisi viä n. 50tkm. Sekä myöskin semmoinen asia ilmeni että A4 myyjä ei olekkaan enään kiinnostunut autostani. Joten, onko Golffissa mitään järkeä? Autolla luultavimmin ajaisi suht. huolettomasti noin 30-40 tkm, mutta mitäs sitten rupeeko tuleen hirveesti paskaa niskaan? :D

Comment

Tuollanen A4 on vieläkin itsellä, tyytyväinen olen ollut. A4 vie enemmän polttoainetta golffiin verrattuna, mutta tärkein puuttuu quattro??? GTI:ssä ei sitä ainakaan ole :)
                    Jos on hyvin huollettu 2.8 V6 toimii varmasti jatkossakin. Omalla ajettu 230000, ei mitään perushuoltoa isompaa tullut eteen. Kyllähän koeajolenkki paljastaa. Onko autoa hyvin pidetty.
                    Oisko linkkejä autoista!
                    Mulla olisi hyvä A4 kaupan!!!

Comment

Juu linkin voisin golffista laittaa koska toi A4 tosiaa peruuntu :(
                      Eli: http://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/3826468
                      Sen verran että en oikee voi OSTAA autoo kun on noi finanssi asiat vähä rempallaa :D
                      Mut vaihda mun avoon!!!
                      Audi Cabrio: http://www.nettiauto.com/audi/cabriolet/4050010
                      Pystyiskö joku heittää vinkkejä koeajoon. Sen verran nyt maalaisjärjellä pystyn päättelee että radio kii ja kuuntelee, mutta jotain spesiaali kikkoja. MacGuyver tyyliin :D

Comment

Working...
                      X