Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Myydä auto, mutta mihin

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Myydä auto, mutta mihin

Oma auto menee aivan justiin myytiin ja ajattelin pyytää jotain reilua 20ke hintaa. Yksityisille ei oikein houkuttelisi välttämättä alkaa myymään kiesiä. Kaiken maailman wannabet ja renkaanpotkijat. Osaattekos kertoa liikkeitä, mitkä tekee säädyllisiä ostotarjouksia ilman, että ostan heiltä autoa... vai kyselenkö kymmenistä kaikenmaailman puljuista ja valitsen parhaan.

Laitetaas piruuttain tähän perustietoja autosta ja mikä mielestänne olisi aika sopiva pyyntihinta... 21, 22, 23, 24, 25ke?

Merkki: Audi

Malli: A4

Mallitarkennus: 2.0 TFSI Quattro

Vuosimalli: 2006

Vaihteisto: Tiptronic / Automaatti

Vetotapa: Neliveto

Ensirekisteröinti: 01 / 2006

Katsastettu ja muutoskatsastettu: 03 / 2011

Käyttövoima: Bensiini

Ovia: 4/5

Korimalli: Porrasperä

Renkaat: Kahdet renkaat

Väri: Musta, Tavallinen

Kilometrit: 115000 km

Moottoritilavuus: 2 l

Varusteet: Ilmastointi, Huoltokirja, Xenon-valot, Sumuvalot, Penkinlämmittimet, Vakionopeudensäädin, Erikoisvanteet, Audi-Concert Soitin, Sähköikkunat, Turbo

Viimeisin huolto: Jarrut ja jarrulevyt vaihto 75tkm kohdalla. Jakopäänhihnan ja varusteiden täydellinen vaihto 100tkm kohdalla. Samalla tehtiin 90tkm määräaikaishuolto. 100tkm kohdalla vaihdettiin uusi pohjapanssari. 110tkm akku vaihdettu (Trane - testivoittaja).

Muita huomioitavia varusteita: Business varustelutaso. Kankaiset sähkötoimiset sporttipenkit reisi ja ristiseläntuella. Säädettävä Eibach Pro-Streeet S alustasarja. Kahdet alumiiniset erikoisvanteet renkailla (kesä 19" Oettinger/Falken ja talvi 17" RS4 replica/Nordfrost 4 nastoilla). Musta Audin alkuperäinen maski. Tummennetut takaikkunat. Lisälämmitin Webasto Telestart kaukosäätimellä.
    Viimeksi muokannut jeremiah; 28.6.2011, 00:02.

No se on ainakin varma että jobbarilta tuosta et saa ku hiluja. Eli myyt vaan renkaan potkijoille tai annat vaihdossa oikeaan autokauppaan.

Comment

Väsäät tuohon kerhon foorumille sen myynti-ilmon. Jää heti turhat kyselijät alle puoleen. Tuon hintaluokan ratsu voi olla melko hankala myytävä käteisellä, mutta kaikelle löytyy ostaja, kun hinnan leipoo riittävän haluttavaksi.

Comment

"Rehellinen" autojobbari maksaa tuollaisesta omasta kokemuksesta 3te vähemmän kuin minkä laittavat itse pyynniksi...
        Aikanaan omaa volvoa myin liikkeisiin ja liikkeestä riippuen tarjosivat 11-15,5te. Myyntiin liike laittoi 17900e hintalapulla.
        Itse kävisin kauppaamassa kamuxiin ja merkkiliikkeeseen, sieltä saa todennäköisesti parhaat tarjoukset.

Itse laittaisin suht reilulla hintaa alkuun ja pudottaisin siitä ellei halukkaita löydy. Joskus voi käydä niin hyvä tuuri, että joku hakee juuri sinun autoa, ja on valmis maksamaan siitä tonnin ylimääräistä...

Comment

Eikai se yllätys ole, jos liike maksaa tuollasesta huomattavasti vähemmän kuin A: sais vaihdossa tai B: myis yksityiselle.

Liike ottaa aina vaihtoautojen kohdalla riskin, ja voittoakin ne haluaa tehdä.

Comment

Bisnestä se autokauppias autoilla tekee. Ostaa halvalla ja myy vähän kalliimmalla. Sillä tavalla sitä saa vähän leivän päälle jotain muutakin kuin ylähuulen. Tokihan se kismittää kun myy auton jobbarille ja se sitten kauppaa sitä eteenpäin muutamaa tonnia kalliimmalla. Mutta jobbari ostaa samalla auton lisäksi myös jonkin sortin riskin. No se siitä. Itse ole täysin samalla mielellä topikin aloittajan kanssa tuosta itsemyynnistä. Jokusen auton myyneenä olen lopen kyllästynyt kaiken maailman persaukisiin renkaanpotkijoihin jotka tinkaavat puhelimessa sitä tiukkaa hintaa vaivautumatta edes katsomaan kiesiä paikan päälle. Tai sitten pyytävät ajamaan auton näytille satojen kilometrien päähän. Ei jaksa sellaista millään.
            Jos on tarkoitus hankkia samalla uusi menopeli, niin silloin vaihto liikkeessä on hyvä vaihtoehto. Tosin siinäkin on se vaara, että hyvityshinta on huonompi kuin mitä voisi sinnikkäällä kauppaamisella ja hyvällä tuurilla saada myymällä suoraan yksityiselle. Mutta kuten Arto jo sanoikin, sorvaamalla hinta kohdalleen kaikki saa kaupaksi. Mutta häkkikauppiaille en olisi minäkään autoani ensimmäisenä tarjoamassa.

Niin, tuohon pyyntihintaan liittyen kannattaa tutkia nettiautoa ja autotalli.comia, niistä saa hyvän käsityksen mitä pyyntihinnat vastaavilla autoilla on.

Comment

Minä myin kevään aikana kaksi itse tuomaani Audia, TT:n ja A4:n, molemmat olivat huippukuntoisia. Pyysin niistä hyvää hintaa ja sain myös asialliset hinnat. Ei missään nimessä liian kalliit mutta kunnon mukaiset.

Kummassakaan ei ollut ärsytykseen saakka katsojia, ehkä siksi että hinnat olivat kalliimmasta päästä. Molemmat ostajat olivat käyneet katsomassa lukuisia yksilöitä mutta kaupat kuitenkin syntyivät. Tänä päivänä hinta on helppo määritellä oikeaksi koska vertailu netissä on niin helppoa.

Nyt onkin ongelma löytää tilalle mieleistä kun kaikki kiinnostavat on niin kalliita Saksassakin ;)

Comment

Itsellä sama homma käynnissä nyt, kun ei tuo tojota tunnu kellekkään yksityiselle kelpaavan vaikka hinta hipoo jo parilta liikkeeltä kysyttyjä ostohintoja.. Täytyy varmaan ruveta soittelemaan firmoja läpi, parilla kun ei ainakaan tuntunut olevan intoja heidän omien verkkosivujen kautta laitettuun tarjouspyyntöön paljon vastailla :)

Lisätään nyt vielä että vaikka periaatteesta myisin tuon jollekkin yksityiselle vaikka tasan samaan hintaan kuin mikä liikkeen tarjous olisi, jotta joku saisi auton halvalla ja voisi olla tyytyväinen..

Comment

Kyllähän niitä puhelin tinkaajia saattaa olla mutta itsellä on kyllä autot lähteneet aina ensimmäisen paikalla vaivautuneen ostajan mukaan. Kyllä siinä voi itselle parhaan hyödyn laskea kun myy yksityiselle, käytät 5 minuuttia ilmoituksen tekoon nettiautoon ja voitat monta tonnia liikkeeseen myyntiin verrattuna.

Comment

Miten muuten onnistuu jos on rahoituksella auto? Silloinhan myyminen on vissiin hieman mutkikkaampaa?

Comment

Rahoitusfirmassa voi siirtää rahoituksen edelleen, soita omaan yhtiöösi.

Comment

Tai ota lainaa kylppärin remonttiin ja maksa autolaina sillä pois. Auto omissa nimissä, myyt pois käteiskaupalla ja maksat ottamasi lainan pois.

Comment

Nyt on sitten tarjouspyynnöt lähetetty kaikkiin Etelä-Suomen vv-taloihin. Turku vastasi, ettei he osta nyt vaihtoautoja, koska ovat muuttamassa. Airport Vantaa tarjosi huikeat 17000e... Teki melkein mieli sanoa pari valittua sanaa, mutta jätin kirjoittamatta. Auton löytää myös eräiltä sivuilta id:lla 4084433.

Comment

Just myin Toyota avensiksen 2004 123tkm niin 10,3ke ja liike pyysi samanlaisesta 13,9ke. Tuo Audi lähtisi varmaan 20-21ke.

Comment

Omasta autosta tarjottua alhaista hintaa on aina vaikea sulattaa, mutta noin se homma toimii jos liikkeelle suoraan yrittää myydä.

Yritin myydä syksyllä 2009 tismalleen samalla tekniikalla olevaa 4v 3kk ikäistä ja 110tkm ajettua A4:sta yli 2kuukautta, auto oli erittäin hyväkuntoinen Suomi-auto ja hieman paremmilla varusteilla kuin sinun autosi. Viimeinen hintapyyntini oli alle tuon sinun nettiauton hintapyynnin, vaikka auto oli myyntihetkellä yli vuoden autoasi nuorempi.

Tästä on helppo päätellä se, että A4 B7-mallien pyyntihinnat ovat pysyneet lähes muuttumattomina, vaikka aikaa on kulunut jo lähes 2 vuotta tuosta hetkestä. Tarjontaa on suhteellisen kattavasti, joten jos autonsa haluaa suoralla kaupalla myydä kohtuullisen nopeasti, on hinnan oltava ostajan kannalta jo lähtökohdaltaan houkutteleva.

Comment

Omien kokemusten mukaan 10ke auto on vielä helppo myydä itse, mutta kun mennään lähemmäs 20ke hintaa niin homma vaikeutuu huomattavasti.

Se on selvä, että liikkeeseen myytäessä hinta tuntuu kohtuuttomalta, mutta ei kukaan noita hyvähyvyyttään diilattavakseen ota.

Kysyy liikkeistä hinnat, kattoo vastaavien hinnat nettiautosta ja selvittelee mitä moinen maksaa Saksasta / Ruotsista uitettuna ja päättelee näistä hintatason mitä kehtaa pyytää.. Jos hintataso on myyjän mielestä pahasti metsässä niin taitaa olla ajan haaskausta myyminen..

Comment

Itse olen niin tyhmä ja huono autokauppias, että aina olen saanut autosta vähemmän kuin olen siitä muutamia vuosia aikaisemmin maksanut, tiliä en ole koskaan päässyt autolla vielä tekemään. Kun ihmisten juttuja kuuntelee, niin usein kuulee kuinka autosta maksettiin kolme vuotta aikaisemmin x euroa ja kun nyt se myytiin niin saatiin reilusti enemmän kuin maksettiin. Mutta niinhän se menee, että toiset tekee autokaupoilla rahaa ja toiset häviää. Itse kuulun niihin häviäjiin.

Comment

Just ku olin käyny avensista näyttelemässä joka toiseen autoliikkeeseen lahden läheltä niin sitten tuli herrasmies ja haki avensiksen pois rahalla :)

Liikkeillekkin olisi siis kelvannut mutta joko todella halvalla (6-9ke pois liikkeiden pyynneistä) tai sitten halvempaan vaihtamalla.. Halvempaan vaihtamalla olisin varmaan "saanut" autosta enemmänkin kuin suoraan tuolle yksityiselle myymällä, mutta parempi kun pääsee nyt vapaammin seuraajaa valkkaamaan..

Kieltämättä myös itse olen siinä käsityksessä kokemusten perusteella jotta alle 10ke auton voi vielä kohtuu helposti myydä itse mutta kalliimmat menee vaikeaksi.. Helpoin on varmaan alle 5ke auto.

Comment

Myin itse -07 B7:aa pari kk keväällä. Kaksi ihmistä soitti ja ensimmäinen katsomaan tulut osti. Liikkeet tarjosivat 16-20 tuhatta, mutta päätin että myyn ennemmin yksityiselle vaikka liikettä halvemmalla. Lähtöhinnaksi laitoin 25te josta pudotin 2-3te jolloin auto ostettiin. Kyseessä tosin oli 1.8tq ja kohtalaisilla varusteilla. Kolme autoa myyneenä olen tullut siihen tulokseen ettei sillä hinnalla niinkään ole väliä jos se on jotenkuten linjassa muihin myynnissä oleviin. Vaikka hinta olis 2te halvempi kuin halvin nettiautossa, sitä ei siltikään osteta jos juuri sellaselle ei ole tarvetta. Toisaalta taas joku voi ostaa kalliimmallakin jos tarvitsee juuri sellaista joka myynnissä sattuu olemaan. Eli riittävästi kärsivällisyyttä on meikäläisen ohje. Ja nettiautosta suunnilleen samanlaisten kanssa linjaan niin joku sen jossain vaiheessa ostaa.

Comment

Työkaveri myi autonsa jonkun autoja välittävän palvelun kautta. Samaa reittiä sille tuli uusikin auto. Olisko ollu autotarjotin. Homma pelas kuulemma ihan mutkattomasti. Myi vähän ajetun 206GTI SW pösön ja osti XJ V8 Jaggen. Nää kaupat ei mitenkään olleet kuitenkaan sidoksissa toisiinsa. Pösön myytyään oli vaan kertonut etsivänsä jaggea. Sai kuulemma ihan sopivan hinnankin pösöstä.

Comment

Juu pitää testata Juhana tuotakin. Joskus koitinkin jotain vaihtodiilejä tuon kautta ja vaikutti ihan asialliselta palvelulta. Nyt vois koittaa ihan pelkkää myyntiä.

Comment

Kävin omaani tarjoamassa pariin liikkeeseen ja kuulosti siltä että joko pitäisi antaa lähes ilmaiseksi tai suoraan sanotaan että erikoisauto - ei kiinnosta. joopajoo.

Comment

Itse myin auton yksityiselle muutaman kuukauden ikäisenä. Loppujen lopuksi meni kivuttomasti vaikka hintaluokka oli yli 40k. Vaihdossa tosin otin 6t€ A6:n, mutta siitäkin pääsin eroon parin tunnin sisällä :)

Liikkeiden ostotarjouksiin verrattuna voitin käytännössä tuon A6:n verran.

OT: samaan ansaan menin muuten tuon A6:n kanssa kuin mitä jeremiah virittelee tämän A4:n kanssa. Varusteluettelossa mainituista sähköpenkeistä minulla on hieman erilainen kuva kuin pelkkä ristiseläntuen säätö ;)

Comment

Working...
                                              X