Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 vai S4

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #61
    Todellisuudesta vieraantunut elämäntapa-auton omistajaharrastaja kuvittelee että on ihan ok mättää muovikasseittain rahaa ylläpitoon, on ihan normaalia että auto seisoo tallissa jatkuvasti ennakoivassa huollossa ja pönkittää harhaluulojaan julistamalla että eihän tästä ole virallisesti hajonnut oikeestaan muuta ku pari polttimoa.
    Harvinaisen hyvin sanottu :)

    Siitä ei tosin pääse mihinkään että työkalujen on syytä pysyä edes kohtuullisesti hanskassa, tässäkin ero ei välttämättä ole A/S-akselilla vaan autojen iällä.
    Näinhän se on, tosin S-linjalla monasti osien hinnoissa on myös sitä S-lisää vaikka eipä nuo alkuperäisosat osat A-Audeihinkaan ihan ilmaisia yleensä ole.

    Comment


      #62
      Yllättävän harvat osat lopulta ovat ässä-spesifisiä. Korin osat ja moottorin sisikalut tietysti mutta alustan ja lopputekniikan palat ovat aika pitkälle konsernituotteita. Katsokaa vaikka vag-catin osanumero searchista mihin autoihin joku ässän tukivarsi tai jarrupala sopii, tulee usein yllätyksiä.

      Comment


      • #63
        Voisi omia tuntemuksia kanssa avata ässästä käyttöautona.
        Mulla on nyt ollut ässä 4-vuotta ja 110tkm.
        Auto ei ole kuin 2 kertaa jättänyt tienpäälle.

        Eka kerta oli kun kytkin otti ja laukesi. Toinen kerta oli kun kytkimen työsylinteri oli asennettu huonosti ja se päätti ottaa ja hajota ruuhkassa (ei auton vika vaan asentajan).

        Muuten huollot on tehty ajallaan ja sitten huoltojen yhteydessä on tehty noita pikku murheita ja kulutus-osia kuten pyöränlaakereita, jarruja yms.


        All-in-All olen ollut ässään todella tyytyvinen käyttöautona. Myös hallitus on kovasti kulkineeseen tykästynyt.

        Jos jotain huonoja puolia tuosta pitäisi miettiä vs. A4 on varmaan melko kova meteli nykyputkilla, ilman katteja. Ohjelmoija vaihtoehtojen vähyys myös nyppii sekä palvelun puute noiden osalta.
        Samoin pissapojan nestettä menee törkeesti kun vesi-metanoli vie osansa.

        Comment


        • #64
          Ei mua kyllä henkilökohtaisesti nuo vaparit oikein kiinnosta. Nuo turbot kyllä kiehtoo ehkä juuri sen voiman tunteen takia. Kerran olen päässyt kokeilemaan semmosta V12 koneella olevaa AMG mersua. Jotain niitä vanhoja S-malleja. Olihan siinäkin muistaakseni joku 500hv, mutta ei se oikein täyskiihdytyksessä tuntunut miltään, tosin olihan siinä autollakin jo painoa.
          Kyllä tässä itse on ihan ässäfiiliksissä, vielä kun vaimokkeen mielen saisi käännettyä;)

          Comment


          • #65
            Aijai. Se ei tiedä koskaan mitään hyvää jos kirstun päällä istuu nainen ;)

            Comment


              #66
              Ei,Avensis tulee ;)

              Comment


                #67
                Mä oon kuullu sanottavan, että kaikki naiset istuu rahakukkaron päällä. Mitä lie ovat isot pojat tuolla tarkoittaneet? Itse en vastausta tiedä. Kuulopuhetta kaikki vaan. Vink. ;)

                Edit: Jos vaimoke haluaa maksaa Avensiksen, niin sitten hyvä. Muuten pitää poikien päästä autokaupoille ässäfiilistä raapimaan. :)

                Comment


                • #68
                  Ei saatana tule meille ainakaan mitään japsia! Sen verran tuntuu kuitenkin järki päässä olevan et saksalainen pitää auton olla. Suurinta "murhetta" ovat aiheuttaneet just nämä A4 farkut ja Skoda Suberbit.
                  No mutta älkää huoliko poijjaat, kyllä tämä taisteluvoitto alkaa pikku hiljaa kääntymään mun voitoksi. Pari päivää sitten ajettiin kaupungissa yhden ässän takana. Siinä sitten tokasin et tuommonen se auton pitäisi olla. Hetken hiljaisuuden jälkeen vaimoke tuumasi et joo mut ei tuon värinen(auto oli keltainen)
                  Eli luulempa et kunhan väri sattuu kohalleen ni eiköhän se ässäkin löydä tiensä meidän pihaan...toivottavasti.

                  Comment


                    #69
                    Todellisuudesta vieraantunut elämäntapa-auton omistajaharrastaja kuvittelee että on ihan ok mättää muovikasseittain rahaa ylläpitoon, on ihan normaalia että auto seisoo tallissa jatkuvasti ennakoivassa huollossa ja pönkittää harhaluulojaan julistamalla että eihän tästä ole virallisesti hajonnut oikeestaan muuta ku pari polttimoa.
                    Tulikin tuossa ylempänä perkule valehdeltua. Onhan multa hajonnut yksi tukivarsi ja vetarin kumi sekä kardaanin tukilaakeri odottaa vaihtamista. Niin, ja pissapojan säiliö vuotaa. Ja takapyörän laakeri tuli joskus vaihdettua. Mikään ei ole ässä-spesifinen osa.
                    Viimeksi muokannut okkim; 4.7.2011, 10:11. Perustelu: Pientä lisäystä.

                    Comment


                      #70
                      Alkuperäinen kirjoittaja t1m0 Näytä viesti
                      Eli luulempa et kunhan väri sattuu kohalleen ni eiköhän se ässäkin löydä tiensä meidän pihaan...toivottavasti.
                      Ei perhana, minä ajattelen tämän heti niin että vaimoke on sen verran ovela että antaa ton verran siimaa ja sit lopulta vetää jarrut kiinni kun ei autoa löydykään jollain "baby diarrhea brown" värisävyllä.

                      Comment


                      • #71
                        kiitti vaan tyypit ässäkuumeen herättämisestä =( hiukan yllättäen vaimoselleni oli B6 S4 ihan ookoo vaikka väänsin rautalangasta moottorin että varmasti tajuaa millainen se on. Mää menin selkeesti naimisiin oikeen naisen kanssa=)

                        "baby diarrhea brown" värisävyllä.
                        eikös tuommonen väri jossain audissa olekin, kumpa se nimikin olisi tuo =)

                        Comment


                          #72
                          B6 on siitä hyvä että sitä ei kannata virittää kun ei isollakaan rahalla saa rahalle vastiketta. Rahaa säästyy verrattuna B5 seen johon saa pikkuhiljaa aina hyväksyttäviä rahareikiä. Loppupeleissä pitää siis osata päättää haluuko pitä suht vakio auton vain syytää rahaa ja saada ehkä lopuksi leveämpi hymy jos/kun polkasee.

                          Comment


                            #73
                            On muuten erittäin hyvä pointti. Oma harrastekohde C5 S6 eli rehdisti verrattavissa B6 S4 jos viriä lähtee hakemaan.

                            Kulkee sen minkä kulkee ja jos ei se kulje niin kromaa se.

                            Comment


                            • #74
                              Ainut vika vaan berttakutosässässä on että niitä näkyy nettiautossakin sen viitisen kappaletta jopa löytyvän. Eli ei oikein oo varaa valita. Ruotsin maalla sama juttu. Muutenkin tuomalla tulli ryöstää sellaisella summalla että kannattavuus on vähän niin ja näin.

                              Comment


                              • #75
                                B6 ässän verotus on tosiaan jotain aivan käsittämätöntä. Jos vertaa vaikka vm. -00 C5 S6:een, niin veroprosentti nousee ~33 -> 47, vaikka päästöt ovat hieman pienemmät ja auto on muutenkin kevyempi ja uudempi. Hieno osoitus nykyisten viherverojen järjettömyydestä.

                                Comment


                                • #76
                                  sitten myös se että verohaitari näkyy olevan aivan hävyttömän laaja, 6-11 k€. Aivan mielivaltaiselta tuntuu tuo logiikka millä ne lätkitään.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Mjoo, tuossa on peesattava sen verran, että itellä on tallissa niinkin halpahuoltoista kalustoa kuin 2.7Tq ja 1.8Tq. Kuitenkin, remonttilista kahden vuoden aikana on Allroadissa ollut lähinnä tulppien ja laturin vaihto sekä sitten viimeisimpänä Allroadin tyyppivika, ilmajouset. Tuossa on tekniikaltaan melko sama kone kuin tuossa B5 S4:ssä, eikä itse koneessa ole ollut oikein mitään vikaa. Ainoa vika oikeastaan on se, että saa käydä melko urakalla tankilla =). Tuossa A3:ssa joka on 2 v uudempi on ollut paljon enemmän vikoja.

                                    Comment


                                    • #78
                                      Mites tässä taas näin kävi. Btw, vaparilintallakin saa kyllä hymyn korviin=)

                                      Itse tulin siihen päätelmään että b6 s4 on kohtuuhintaisin tapa yhdistää huvi ja helppous käytännöllisyyteen. Loppujen lopuksi tästäkään ei paljon ns. ässä spesifiä osaa näytä löytyvän.
                                      Viimeksi muokannut LauriJT; 16.7.2011, 16:02.

                                      Comment


                                      • #79
                                        keskivertovaihtoehto :)

                                        Comment


                                        • #80
                                          Kohta on nettiauton tarjonnassa enää neljä b6 ässää. ***hanan kuumeen nostattajat...

                                          Comment


                                            #81
                                            Nyt on oikeeta puhetta :)

                                            Comment


                                            • #82
                                              Käy sakari se kajaanin laitos talteen. Olit sitä tainnu kattoakin jo, eikös? Kerkesin siitäkin jo historiaa selvittämään, vaikka menikin omasta budjetista yli.
                                              Viimeksi muokannut LauriJT; 18.7.2011, 08:02.

                                              Comment


                                              • #83
                                                Mistähän muuten johtuu että tullin autoveropäätöksistä löytyy jokunen B6 S4, joille on ilmoitettu co2-arvoksi 246? Tämä näkyy heti 2-3000 euroa pienempänä verona. Nerokas kusetus, vai jokin muu byrokratiakikka?

                                                Comment


                                                • #84
                                                  Nyt kun olen tuon ässän omistanut sen pari kolme viikkoa, ajattelin kertoa vähän kokemuksia. Olen pistänyt tuon laitteen hetki sitten palasiksi ja pian se on menossa lähes kokonaan ylimaalattavaksi. Siihen on tilattu ja asennettu uutta osaa aika reippaasti ja kaikki on ihan perus kunnostamista. Ajattelin valaista niitä jotka pelkää niinsanottua ässälisää hinnoissa. Bertta kutosessa sellaisia osia ei ainakaan vielä ole löytynyt ainuttakaan. Edes kasikoneen huolto osat ei missään hinnan kiroissa ole. Eri asia varmaan jos kone kilahtaa, mutta siis huolto. Esim apulaitehihna noin kaksikymppiä, venttiilikopan tiivisteet viitisen kymppiä pari. Näyttäisi siltä että ylläpito kulut saattaa jäädä jopa ykskasin alle. Toki konehuoneessa muutamiin asioihin on pirun työläs päästä käsiksi, mutta ei se helppoa ole TT:n kanssakaan. Kasikoneen huoltokohteet on huomattavsti helpommin sijoiteltu, esim öljynsuodatin.
                                                  Pienenä tappiona tietysti voi ottaa sen että joitakin asioita on sitten tuplasti neloskoneeseen verrattuna.

                                                  Comment


                                                    #85
                                                    Alkuperäinen kirjoittaja LauriJT Näytä viesti
                                                    Pienenä tappiona tietysti voi ottaa sen että joitakin asioita on sitten tuplasti neloskoneeseen verrattuna.
                                                    Vääntöä, tunnelmaa...? :)

                                                    Ihan rehellisesti kasikoneen huolto tulee kalliimmaksi käytännössä tulppien vaihdolla ja jos konetta tahtoo koko ajan purkaa niin tiivistesarjoissa. Sitten jos lähtee vertaamaan liki kymmenen vuotta vanhaa vaparia ja ahdettua niin on niissä turbokoneissakin omat vuotonsa ja pässinsä joita ei tarvi vaparissa murehtia.

                                                    Comment


                                                    • #86
                                                      Nimenomaan niitä tulppia ajattelin. Kyllähän se siis fiiliksen puolelta on niin että tämä on yksi hauskimmista vapareista mitä olen ajanut. Okei, turbon piikkiä ja luonnetta muistelee varmasti lämmöllä vielä kauan, mutta kasikoneessa on sitten omat fiiliksen nostattajat. Kunhan vielä saan aikaiseksi resetoida laatikon, saan sille opetettua toivottavasti oman vaihtotyylin. Kyllä tässä on jo huomannut miten ylivertainen 7vaihteinen dsg on vanhahkoon tippiin älykkyytensä puolesta.

                                                      Itse asiassa käytännön suorituskyvyssä ei nyt niin suuria muutoksia turbon ja vaparin välillä omien kulkineiden puolesta tule. Lähinnä se on luonne mikä muuttuu.

                                                      Mikko muuten tiivisti tuon pointin todella hyvin noista ylläpitokuluista. Useimmilla meistähän nimenomaan on juuri näitä kymmen ikävuoden ympäristössä pyöriviä laitteita, mitkä toisinaan keksivät spontaanisti jäynää omistajansa iloksi. :)
                                                      Viimeksi muokannut LauriJT; 30.7.2011, 13:35.

                                                      Comment


                                                        #87
                                                        Eikä niitä tulppiakaan tarvi ostaa kuin 3 enemmän kuin rivivitoseen tai 2 enemmän kuin vaikka B5 ässään.

                                                        Comment


                                                        • #88
                                                          Pikaisesti laskemalla nuo sylinterien määrästä johtuvat ylimääräiset tulppien yms. kustannukset kyllä jää melko paljon alle sen rahamäärän, joka virtaa vanhan turbokoneen kanssa lähes kuukausittain letkujen, venttiilien, välijäähyjen, kaikenmaailman anturien yms. "kulutusosien" vaihtelemiseen.

                                                          Comment


                                                          • #89
                                                            Käytänpä hyväkseni jo avattua ketjua, kaksi potentiaalista vaihtoehtoa olisi nettiautossa tarjolla. Jo aiemminkin ketjussa mainittu Kajaanin yksilö: http://www.nettiauto.com/audi/s4/4046175 ja sitten Hämiksestä : http://www.nettiauto.com/audi/s4/3888291. Tuo eka odottaa käteisostajaa ensi torstaihin ja tämä toka sai speksit vaihdokistani eilen illalla. Muut nettiauton vastaavat onkin sitten jätetty huomiotta syystä sekä toisesta. Onko kenellekkään tuttuja entuudestaan nämä autot tai myyjät?

                                                            Comment


                                                            • #90
                                                              Jaahas, enpä ole kirjautunut vuoteen tänne pölisemään.
                                                              Nyt on alkanut poltella vaihtaa tuo profiilin kulkine S4 B5 Avanttiin...
                                                              Kopasta kun olen aina tykännyt, 8 vuotta tuo rassi jo palvellut lähes moitteetta.
                                                              Eikös tuo 2.7BiT ole kuitenkin kohtuullisen varma pannu? Pitäs löytää vaan joku yksilö jota ei ole
                                                              tuunailtu paskaksi...
                                                              Mahtoi tulla oikeaan paikkaan, mutta tuntuu vähän karkailevan muutenkin
                                                              aiheesta.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X