Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 vai S4

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A4 vai S4

    Tervehdys tännekin kaikille!
    No niin, pitäisi nyt saada mielipiteitä kumpi kannattaisi hankkia. Varmasti mielipiteitä on paljon, mutta kaikki tieto olisi nyt tervetullutta.
    Eli tarkennettuna..
    Hankinta listalla on joko Audi A4 B7 2.0TFSI Avant Quattro tai Audi S4 B5 2.7 Avant.
    S4 kiehtoo eniten just tuon suorituskyvyn takia ja tietty virityspotentiaaliakin löytyy. Eniten hirvittää tuo kulutus. Eikös ne sen 15 litraa hörppää satasella kaupunkiajossa.
    A4 olisi tietenkin se järkiostos. Tosin autoon menisi melkein koko budjetti. Mitenkäs tuon kaksi litrasen koneen kestävyys jos lähtee muutakin muuttamaan kuin ohjelman?? Ohjelman vaihdollahan nyt saisi sen 250hv, mutta kokemuksesta tiedän, että mopo karkaa käsistä ennemmin tai myöhemmin.
    Kiitoksia mielipiteistä näin etukäteen..

    #2
    Mitenkäs tuon kaksi litrasen koneen kestävyys jos lähtee muutakin muuttamaan kuin ohjelman?? Ohjelman vaihdollahan nyt saisi sen 250hv, mutta kokemuksesta tiedän, että mopo karkaa käsistä ennemmin tai myöhemmin
    http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=100144
    Hyvinhän tuo kone tuntuu kestävän vähän isompaakin kaasujalkaa :)

    http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=38453
    Ja tuo kannattaa lukea läpi jos haluaa B5 S4:n ostaa

    Comment


      #3
      Jos jo nyt arveluttaa tehojen riittävyys, niin osta S4. Ei sekään vakiona mikään raketti ole, äkkiä tekee mieli lisää. Eli kannattaa olla vähän takataskussa viritystä ja tulevia huoltoja varten.

      Keskikulutus ässässä on ollut jotain 12-13l/100 km luokkaa. Matka-ajossa pääsee alle kahdeksallakin. Jos hirveästi pitää miettiä kulutusta, niin tuo ei varmasti ole paras vaihtoehto, vaikka ei se mielestäni niin janoinen ole kuin luulisi.

      Comment


        #4
        Rouvan tfsi:llä pääsee sata kilsaa pitemmälle noin saman kokosella tankilla, mulla ässässä hieman enemmän kaupunkiajoa. Vakio tfsi on ihan mopo, varsinkin alaväännössä selvä ero ja sillä meinää jäädä jalkoihin. Noilla vaihtoehdoilla on ikäeroa viitisen vuotta joka varmasti näkyy yleiskunnossa sekä hintaeroakin se 5k€.

        Ratkaisu on siis hommata molemmat :d

        Comment


          #5
          Tervehdys tännekin kaikille!
          No niin, pitäisi nyt saada mielipiteitä kumpi kannattaisi hankkia. Varmasti mielipiteitä on paljon, mutta kaikki tieto olisi nyt tervetullutta.
          Eli tarkennettuna..
          Hankinta listalla on joko Audi A4 B7 2.0TFSI Avant Quattro tai Audi S4 B5 2.7 Avant.
          S4 kiehtoo eniten just tuon suorituskyvyn takia ja tietty virityspotentiaaliakin löytyy. Eniten hirvittää tuo kulutus. Eikös ne sen 15 litraa hörppää satasella kaupunkiajossa.
          A4 olisi tietenkin se järkiostos.
          Eiköhän toi A4 myöskin vie sellaiset 12l/100km kaupunkiajossa. Massa vaan ei kulje ilmaiseksi kiihdytä/jarruta -kaupunkiajossa. Jos kulutus on merkittävä tekijä auton valinnassa niin osta diesel.

          Comment


          • #6
            Tässä ketjussa on pohdiskeltu likipitäen samaa asiaa: S4 B6 vs A4 B7 2.0tq. Kannattaa lukaista läpi. Aika pitkälti valinta riippuu mielestäni käyttötarpeesta.

            Comment


            • #7
              Kyllä tuota Roccon audia on tullut tuolta projekti puolelta kyllä kuolattua! On kyllä makee laite! Ei kyllä itsellä ole varaa ihan noin pitkälle autoa lähteä rakentelemaan. Silläpä olen tuota S4 audia nyt miettinytkin. Ja niin kuin aikasemmin joku sanoikin, että hyvä jättää niitä euroja taskun pohjalle niitä korjaus kustannuksia peittämään.
              No eipä tuo kulutus nyt tärkein kriteeri olekaan ja eihän tuo nyt hirveen paha ole jos kerta alle 15 litran pääsee. Enemmänkin tulee tuommosta maantie/moottoritie ajelua melkein päivittäin.
              Kerran olen S4 audia ajanut paikallisessa autoliikkeessä. Oli ihan vakio peli, mutta kyllä mun mielestä lähti kyllä paremmin kuin purkka tukasta ;)

              Comment


              • #8
                Keskikulutus ässässä on ollut jotain 12-13l/100 km luokkaa. Matka-ajossa pääsee alle kahdeksallakin.
                Itsellänikin keskikulutus on juurikin tuo (eikä ole kevyt kaasujalka), mutta matka-ajossa alle 8, WTF!? Itse en ole päässyt kuin karvan alle 10, ihan sama oliko kesä- tai talvirajoitukset. Ja kulutuksen olen laskenut itse, koska ajotietokone näyttää juurikin sen 2 litraa liian vähän.

                Comment


                  #9
                  Menee se minullakin alle kahdeksalla litralla jos ajaa kahdeksaakymppiä eikä ohittele, motarilla reipasta 120km/h menee noin 10L. Turun keskustan läpi työmatkaa ajellessa menee varmaan se noin 15L/100km ellei enemmänkin, mutta ei siinä montaa kilometriä matkaa tulekkaan.

                  Oman kokemuksen perusteella benziinin hinta on kuitenkin aika pieni osa ässän kokonaiskustannuksissa.

                  Comment


                  • #10
                    Timo sä olet jo valintasi mun mielestä tehnyt ihan itse. Teksteistäsi paistaa niin selkeästi läpi ässä-kuume ja se on lähes varma juttu, että jos ostat A4:sen niin heti ekalla kaasunpolkasulla alat katumaan ostostasi. Ei täällä kukaan tule haukkumaan kumpaakaan ehdokasta, ylistämään toista selkeästi toisen yli ja loppupeleissä nuo on molemmat "hyviä" ostoksia.

                    Olen varmasti ketjun noviisein molempien autojen suhteen, mutta silti...osta se S4:nen koska sä haluat sen :)

                    Comment


                      #11
                      Osta B7. On paljon paremman näköinenkin.

                      Comment


                        #12
                        Höpö höpö. S4 rulezz! Siinä on sentäs oikea Moottorikin.

                        Comment


                          #13
                          Jos sen verran tulen trollaamaan tähän ketjuun että pykälää isompaa autoa eli C5 korista hankkiessa kävin kolme A6 2.7BiT ja kaksi S6 4.2V8 ajamassa niin yksikään noista aakkosista ei herättänyt mitään tunteita. Kulkupuoli lienee 2.7 pikkuvirillä tai 4.2 vakiona aivan samoilla tonteilla enkä nyt lähe rönsyilemään tippa linssissä tai puntissa kasikoneen tunnelmista.

                          Pointtina se, että tavan A4/A6 on vaan niin harmaa ja pappamalli. Sit jos siihen hankkii parilla tonnilla ässän tehot/sisustan ja ulkonäön niin se on silti eteenpäin myydessä aakkonen. Ässä on ässä heti ekasta päivästä lähtien eikä A-sarjalaiseen verrattuna kuitenkaan menetä käytännöllisyydessä mitään.

                          Comment


                            #14
                            hopsis on asian ytimessä. Ässä on ässä, ja aa on aa, se ei muutu miksikään vaikka kuinka laittelis ;)

                            Ekat kiihdytykset kun otin jo taloudesta poistuneella 100 Avant 2.8i automaatilla oli suru puserossa... muistutti sisältä liikaa omaa urssia, mut eihän se mihinkään kulkenu...

                            Comment


                            • #15
                              Joo ei tuo S4 B5 niin kovasti tunnu kuluttavan. Ihan järkevästi tehoihin nähden mielestäni. Moottoritieajo hieman nostaa maantiekulutusta mutta niinhän tuo tuppaa tekemään kaikissa. Vaikka tuo 2.0tfsi moottori onkin ihan ok käyttöautoon niin kyllä tuo biturbo vie silti selkeästi voiton.

                              Vähän niin kuin Artsi1 mainitsikin, kyllä peli on jo menetetty siinä vaiheessa viimeistään kun tämän topicin olet luonut :)

                              Tai sitten hankit suoraan RS:n ;)

                              Comment


                                #16
                                Nyt menee tyystin vieraisiin pöytiin huuteluksi, koska kumpaakaan vaihtoehtoa ei ole tullut omistaneeksi. Kuten Artsi1 mainitsi, lienet jo valintasi tehnyt ;) Vaihtoehdoista toisen valitessasi joudut perustelemaan ostostasi järkisyillä, itsellesi lähinnä. Clubin ratapäivillä sitten selittelet, kuinka kulutus on niin ja niin paljon pienempi kuin sillä toisella vaihtoehdolla.

                                Kumpikin noista vie rahaa kukkarosta, biturbon kanssa väittäisin että tietoa/taitoa moneen asiaan löytyy täältä kysymällä. Okkim mm. on "jonkin" verran harrastanut ko. moottorikonstruktiota ja kerhon kautta löytyy varaosakanavaa jne. Joten älä ainakaan pelkää kuluja etukäteen, äläkä anna meidän kW-hörhöjen ylipuhua :)

                                Comment


                                • #17
                                  Ässäkuumeesta onneksi pääsee eroon ostamalla sen ässän. Niin tein aikanaan itsekin, mutta kun tuossa pari vuotta sitten päivitin ässän diesel-berttaseiskaan, niin päivääkään ei ole ollut ikävä. Toisaaalta päivääkään en vaihtaisi omistajuudesta poiskaan. Onhan se ässä tavallaan hieno auto, mutta nykyisin jo auttamattoman vanhahtava, viimeisimmilläkin yksilöillä on jo se 10 vuotta kalenterissa ja b5:n design alkaa olla kohta jo täysi-ikäinen. Maailma menee eteenpäin, vaikka osa porukasta aina tiettyyn aikakauteen jämähtääkin... ;)

                                  Ässien hinnat on tulleet varsin reippaasti alas, eli semmoisen saa kyllä hankittua edukkaasti, tosin hyvät yksilöt on usein selvästi kalliimpia. Ylläpitokulut on sitten ihan eri luokkaa kuin tfsi:n, polttoaineen kulutuksen ero on vain pieni murunen kokonaisuudesta. Lämpimästi suosittelen objektiivista (ei taida enää onnistua kun valinta lienee jo tehty?) tutustumista kumpaankin malliin, mielellään vielä peräkkäiset koeajot ~vastaavasti varustelluilla yksilöillä.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Ässä. Olen ajanut, olen omistanut, olen puhunut.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Itse tosiaan myös mietin vuosi sitten kun ässän hommasin, että kuinkahan tuo on kallis pitää ja se kulutus. Nyt voin sanoa, että on se kaikki sen arvostakin. Autona ihan mielettömän hieno ajaa, ihan matka-ajoakin. Pesee edellisen E46 330d penarin 6-0 kaikissa ajo-ominaisuuksissa ja ennen kaikkea hauskuudessa. Jos tästä auton johonki jossain vaiheessa vaihtaa ei ole oikein muuta vaihtoehtoja kuin (B5) RS4 ;-) Eli osta se ässä, niin ei tarvi sitten katua, kerran täällä vaan ollaan! Mut kannattaa tosiaan etsiä sitten kunnossa oleva yksilö, se markkinoiden halvin ei ehkä ole se. Itsekki jouduin saman tein vaihtamaan mm. alustasarjan uuteen (H&R korkeussäädettävä), mutta muuten tekniikka oli kunnossa ja on pelannut loistavasti, ainaki tämän vuoden verran.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Saman korimallin ässää ja aata vois vertailla lähinnä suorituskyvyn ja ylläpitokulujen mukaan, mut mun mielestä tässä parivaljakossa ei ole paljoakaan vertailtavaa. Etenkin jos se on ns käyttöautoksi tulossa. Kysymyksen asettelusta tulee mieleen että voimaa tekis mieli, mut järki haluis tuoreemman ja taloudellisemman perusauton?
                                        Epäkelpo yhtälo, jonka ratkaisu on melko selkiö koska järkivalinnat usein aiheuttaa hampaiden kiristelyä, ostorapulaa ja jatkuvaa autonvaihtokierrettä. "ässä hihasta" ja 3.0tdiq mukaan vertailuun?

                                        Pari huomiota kuitenkin noista pensselinpesuaineella toimivista:
                                        Aa saa olla aika runsain varustein että se yltää samalle hehtaarille ässän kanssa, pelkästään se asia voi rajata saatavilla olevia vaihtoehtoja aika rajusti ja nostaa hankintahintaa.
                                        Ilmeisesti jonkinlaista tilantarvetta esiintyy kun molemmat vaihtoehdot on farkkuja? Kumpikaan noista ei ole tilaihme, mut b5 on niin onneton kääpiökoppi tiloiltaan että ei voi suositella perheelliselle tai kenellekkään jonka tavii kuskata tavaraa tai ihmisiä. Ellei sitten erityisesti tykkää ajaa nenä kiinni tuulilasissa ja silti saada lenkkaria selkään jatkuvasti. Tietysti jos suorituskyky antaa henkisen tasapainon eikä tollanen "pikkuseikka" haittaa, niin mikäs siinä

                                        Comment


                                          #21
                                          Itse ainakaan en koe B5:sta pienenä. Eihän se mikään tilaihme ole, mutta ihan nätisti sillä neljä aikuistakin matkustaa. Tietty jos kaikki on kaksimetrisiä, niin sitten voi olla ahdasta.

                                          Minä olen ajanut ässällä vissiin kuusi vuotta, eikä valinta ole harmittanut pätkääkään! :)

                                          Comment


                                          • #22
                                            Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viesti
                                            Itse ainakaan en koe B5:sta pienenä. Eihän se mikään tilaihme ole, mutta ihan nätisti sillä neljä aikuistakin matkustaa. Tietty jos kaikki on kaksimetrisiä, niin sitten voi olla ahdasta.

                                            Minä olen ajanut ässällä vissiin kuusi vuotta, eikä valinta ole harmittanut pätkääkään! :)
                                            Enemmänkin niin että B5/6/7 ovat varsin 'hanskaan' sopivia sporttisen kokoisia alle 180 senttisille käyttäjille, B8 on sitten jo 'kohlo' mutta toki edistystä niille jotka sitä tilaa tarvitsevat.

                                            Jotain kait tilanteesta kertoo se että uusi A3 tulee olemaan B6/7:n kanssa n. saman mittaisella akselivälillä.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Tilantarve, riittävä suorituskyky, välttämättömät varusteet yms on tottumiskysymyksiä, kukin tyylillään :)

                                              Comment


                                              • #24
                                                Jos noi on vaihtoehdot niin ite en kyllä sekuntiakaan miettis että ottaisko vitun vanhan ääsnelosen vai selkeästi tuoreemman, käyttöautoksi.
                                                tfsiihin on palikkaa jo tarjolla sen mitä tarvii..

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Alkuperäinen kirjoittaja opinions Näytä viesti
                                                  ite en kyllä sekuntiakaan miettis että ottaisko vitun vanhan ääsnelosen vai selkeästi tuoreemman
                                                  En minäkään. Edelleenkin ottaisin mieluummin vitun vanhan ääsnelosen kuin mitään neloskoneista :)

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Aikalailla samaa mieltä JariN:n kanssa.. Mun mielestä nämä kaksi vaihtoehtoa ovat kyllä niin eri aikakauden ja eri maailmoista olevia autoja, ettei näistä kyllä oikein järkevää vertailuparia saa tekemälläkään. Käyt ajamassa molemmat ja teet sitten päätöksen omalla "järjellä".

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Kyllä ne jotka aikanaan VolkswagenAudi liikkeessä autoa ostaessa ovat audiin päätyneet, ovat myös juuri niitä jotka tekevät autokauppaa tunteella eikä järjellä. Miksi siis hukata jälleen hyvä tilaisuus kokeilla monen pojan ja tytön unelma-autoa, noita kun vielä hyvin on tarjolla? Miten lienee kymmenen vuoden päästä kun noidenkin tarjonta tippuu kolmannekseen ja mahdollisesti ajaminen +300 saastuttavilla kielletään kokonaan. B7 on vielä niin uusi malli että tarjontaa riittää aika paljon pidempään kuin vanhoja vikaherkkiä bi-turbo ässiä. Kaikelle siis lienee aikansa, nyt olisi b5 S4:n aika ;)

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Sakari iski kyllä nyt niin kovat perustelut pöytään, ettei voi olla kuin samaa mieltä. Jos elämäntilanne vain antaa periksi, niin S4 pihaan. B7 2.0TFSI on loppujen lopuksi ihan tavallinen perheauto, eikä se siitä muuksi mitenkään muutu.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Jos t1mo vakio S4 tuntui jo äkäiseltä niin sitten se vasta on hauskaa kun sen luonnetta muuttaa moottorinohjauksen mappeja säätämällä. Ovat muuten autot suht. paljon erilaisia sen jälkeen. Vakio S4 on mielestäni liian "pappamainen" vaikka onkin hyvin kaukana vakio A4:sta.

                                                          Vähän kuin uusi S4 3,0kompura; herrasmies-sportti. Uusilla mapeilla tuostakin saisi ehkä kiinnostavan pelin.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Vähän kuin uusi S4 3,0kompura; herrasmies-sportti. Uusilla mapeilla tuostakin saisi ehkä kiinnostavan pelin
                                                            Niin, melko eri peli on kyseessä kun puhutaan b5 ässästä tai b8 ässästä.

                                                            Jotenkin nuo s-mallit ovat kokeneet inflaation matkan varrella ja ajan saatossa (imho).

                                                            Jos käyttöpeliä haluaa, niin se ei kyllä löydy yli 10v paljon ajetusta "erikoisautosta".

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X