Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Urheiluautokeskustelua

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Urheiluautokeskustelua

    Taitaa olla harvassa ne Audit, jotka puristit laskevat urheiluautoiksi. R8.

    #2
    On se juu nähty että puristit ovat tulkinnoissaan toisinaan melko epäloogisia, vaan eipä se minusta tuonne ajelemista estä.

    Comment


      #3
      Täytyy siis ottaa käyttöön käsite urheiluperheauto, oisko silloin salonkikelpoinen?

      Comment


        #4
        Mulle taannoisessa hörhömiitissä kyllä antoivat tuollaisen lapun. Kysyttyään "kenen tuo farmari on", tosin pilke silmäkulmassa.

        Urheiluautoilijathan katsovat epäkäytännöllisyyden tärkeimmäksi määritteeksi, mutta jos nyt ei mennä tässä syvemmin siihen filosofiseen keskusteluun. Varmaan urkki ja spq kelpaisivat urheiluautoiksi, uusista R8, mutta siinä se sitten on.

        Comment


          #5
          Jos ovat jotain sukua sports car club of helsingille niin eipä urkki käy.

          Comment


            #6
            Jep, urkista, sport quattrosta ja S2 Coupesta tuossa joku aika sitten meilailtiinkin Artun kanssa. Ei kelpaa ei SCCH:lle mutta eipä anneta sen häiritä. Tuonne moottorikahvilallehan on suunniteltu myös muita Audimiittejä. Päivät ja kellonajat (ehdotetut siis) on tuolla pääkaupunkiseutumiittiketjussa.

            Comment


              #7
              Ilmeisesti siis urkkikin on liian lähellä 80:stä näille veijareille. Veikkaisin, että Alfa Romeosta sitten lasketaan urheiluautoksi vaikka 33:nen. Pitäköön tunkkinsa.

              Comment


                #8
                Perustelut olivat parisen vuotta sitten, että eroaa vain hieman normiversioista. Esim. coupe quattro (joka tuli myöhemmin) tai kanttirapee joka näyttää edestä samalta. En jaksanut silloin vääntää asiasta pidempään näiden vahvojen argumenttien lannistamana..

                Comment


                  #9
                  Etkös sä voi Jani pitää ovet kiinni ja könytä sisään ikkunasta. Laitat penkinlämmittimet täysille, peittät kaikki ikkunat paitsi pieni siivu tuulilasista vaikka sanomalehdellä ja laittat kakkosnelosen kaasupolkimen alle. Sittenhän varmaan pääsee ilman virnuiluja mukaan, eikä aiheuta kateuttakaan kun ei jää takavaloja katsomaan kuin puolet osallistujista.

                  Comment


                    #10
                    Mun lienee turha sinne lähteä perhefarkulla. Vai saisko säälipointseja jos menis ilman konepeltiä että kokomerkintä näkyis Fiattimiehillekin ymmärrettävästi?

                    Saiskohan farmarin anteeksi jos siinä lukis vaikka Aston Martin Shooting Break?

                    Comment


                    • #11
                      Mahtaisko niille TT kelvata urheiluautoksi, ilmotuksessa kun puhutaan porscheista ja lamboista? :D

                      Comment


                      • #12
                        Jos kyseessä on Hell-sink-in Urheiluautoilu klupi, niin tässä on heidän listansa urheiluautoista. Kaikkein suurimmat mahdollisuudet tuolle listalle pääsyssä lienee sellaisilla ajoneuvoilla jotka voi määritellä seuraavasti, epämukavuus ja -käytännöllisyys sekä juuri ja juuri kahden henkilön kuljetuskapasiteetti. Kymmenen sekunnin alitus 0-100 km/h Helpottanee asiaa myöskin.

                        ja tässä ne Audit jotka on määritelty urheiluautoksi:
                        AUDI (D) Alpensieger, 225 Spezial-Roadster, 100 Coupe ja TT mallit.

                        Olihan classic motorshowssa yksi urheiluauto meidänkin klubin osastolla...
                        Viimeksi muokannut Vänni; 22.5.2009, 10:18.

                        Comment


                          #13
                          Millähän perusteilla tuo 100 Coupe on listalle päässyt?

                          Comment


                          • #14
                            Jaa-a, toisaalta ihmetyttää miksi sanovat seuraavaa Sport Quattrosta:

                            'Seuraavat autot ovat esimerkkejä autoista, jotka ovat jääneet listan ulkopuolelle "vakioautomaisuuden" lisäksi suuren valmistusmäärän takia:
                            .. Audi "Ur" Quattro, Sport Quattro ja Coupe mallit..'


                            EDIT: Listaa muuten tutkailemalla he voisivat määritellä suoraan että urheiluautoksi luokitellaan 2(+2) paikkaiset takavetoiset ajoneuvot.
                            Listalta näyttää löytyvän myös rallirintamalla olleita vaunuja kuten Lancia Stratos ja 037 sekä Fiat 124 Abarth Rallye.. Nelivetoinenkin menee jos valmistaja on Bugatti, Lamborghini tai Porsche (tämän kohdalla taas suurista valmistusmääristä ei mainita mitään). Muuten nelivetoisia listalla taitaa olla vähemmän.
                            Viimeksi muokannut Vänni; 22.5.2009, 10:45.

                            Comment


                              #15
                              Paljonkos noita 924 possuja tehtiinkään?

                              Comment


                              • #16
                                Ja missäs ne tehtiin ;)

                                Comment


                                  #17
                                  Niin kyllähän urheiluauton perheversiokin enemmän urheiluauto on kuin perheauton urheiluversio. Ei sille minkään mahda.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Olihan tuolla HSSC:n listoilla urheiluautoina mm. Fiat Barchetta. On muuten aika kaukana urheiluautosta... Tai no joo siinä on tosiaan kaksi penkkiä ja se on ahdas...

                                    Comment


                                      #19
                                      Eikö se nyt jo käy urheilusta, kun Barchettalla painaa vähänkään hektisemmässä liikennevirrassa? =)

                                      Comment


                                        #20
                                        Selvyyden vuoksi, ei tuollainen nopea Audin perhefarmari ole urheiluauto, olipa mikä hyvänsä kone. Sen sijaan vaikkapa käsityönä valmistettu urkki saati sitten pätkäquattro ovat, omasta mielestäni.

                                        TT ei ole. R8 on. Cayenne ei. Cayman on. M3 samalla logiikalla ei ole , mutta M3 CSL voisi olla.

                                        Mikä tarve sitten on lajitella "urheiluautoja" erikseen urheilullisista autoista, siihen en osaa vastata. Varmaan sillä saadaan luotua tällainen pienempi harrastajapiiri.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Tämä wikipedian määritys urheiluautolle on mielestäni varsin paikkaansapitävä. Toki tuon alueen ulkopuolelle jää paljon "urheiluautoja", mutta määritelmä on vain määritelmä.

                                          A sports car is a term used to describe a class of automobile, typically of two seats and two doors, with precise handling, brisk acceleration, sharp braking, and attractive aesthetics. A sports car makes trade offs in practical considerations such as passenger space, comfort, and cargo capacity in favor of those traits which enhance the joy of driving it.

                                          Ja mitä tulee siihen onko TT urheiluauto, niin ainakin se sopii yllä olevaan kuvaukseen ja onhan se nimetty mottoriurheilukilpailun mukaan?! :D (toki itse olen omistajana hieman jäävi asiasta sanomaan)

                                          Comment


                                            #22
                                            Kyllähän alle 10 sekkaan laitettu Fiat 850 Coupe on kovastikin urheilullinen, brisk acceleration ehkä jees but sharp braking no puhumattakaan precise handlingistä. Mulla oli melkein tollanen (tai tollasia muutama) joskus. Sedan ja päälle 10, mutta muuten ... :-p

                                            Comment


                                              #23
                                              TT on mun makuun liian lähellä normiautoa rakenteellisesti. Mutta kieltämättä siinä on tuohon trade-off puoleen panostettu urheiluautomaisesti :)

                                              Comment


                                                #24
                                                TT:ssä on paikat neljälle, kaksi ovea, ajettavuus vakiona kaukana tarkasta, kuten myös kiihtyvyys/hidastuvuuspuoli. Aika mielenkiintoiset rajaukset kyllä.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Totta että TT:ssä on paikat "neljälle", mutta kun ei satu tenavia olemaan, niin ei autoon kahta aikuista enempää mahdu :D
                                                  Ja musta suoritusarvoja vertaillessa täytyy ottaa huomioon auton aikakausi ja auton "kokonaistyyli". Eli niin kun sanottu, niin se että auto kiihtyy 0-100km/h alle 5s ei tee siitä vielä välttämättä urheiluautoa, vaan kyllähän se on se auton henki minkä sitä täytyy huokua :) Totta on kyllä sekin, että eihän TT:ssä (mk1) suoritusarvot ole vakiona kovinkaan kaksiset, mutta ainahan niissä yleensä on jokatapauksessa valitettavaa, oli ne mitkä vaan :D

                                                  (pakko yrittää vähän puolustella omia mielipiteitä :))

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Ei toki tarkoitus ole TT:tä mallina mollata. Tuli kuitenkin parin vuoden aikana kokeiltua, ettei siitä urheiluautoa saa tekemälläkään. Urheilullisen kylläkin, onhan se ihan mukava autona etenkin pienten parantelujen jälkeen.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Juu en näin ajatellukkaan ja olen itsekkin loppupeleissä samoilla linjoilla :)

                                                      Ja tosiaan, kyllähän TT:stä ihan urheilullisen saa, mutta painoa on vaan niin pirun paljon, että se luo haastetta aika runsaasti...

                                                      No mutta se siitä ja palataan alkuperäiseen aiheeseen...

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Jos nyt mietitään ihan vaikka ulkonäköä, niin taitaa R8 ja TT olla ainoat audin tekeleet mitkä näyttää urheiluautoilta. Vaikka se RS6 Avant syö porsseja aamupalaksi, niin siitä ei päästä mihinkään että se näyttää ihan tavalliselta perheautolta. Pointtina siis, että se ulkonäkö vaikuttaa aika paljon sen auton vaikutelmaan...

                                                        Comment

                                                        Working...
                                                        X