Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audin haku saksasta, jobbari mukaan?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audin haku saksasta, jobbari mukaan?

    Eli aiheena saattaisi olla Audin haku Saksasta. Mobile.de sivua tullut vähän väliä silmäiltyä ja muutamia kiinnostavia autoja löydettyä. Ongelmana on lähinnä kielimuuri ja paperisota. Onko kellään kokemuksia jobbarista, jonka saa palkattua mukaan hoitamaan puhumisen ja paperiosuudet. Eli itselle jäisi vain sen unelmapaketin valinta.

    Millä hintaa asiamiehen saa päiväksi mukaan ja mistä asiallisen henkilön löytäisi?

    Kertokaas kokemuksia aiheesta tai muita vinkkejä Saksassa asiointiin.

    #2
    Samalla vaivalla pistää hakumiehen asialle ja odottelee itse kotosalla. Tälläkin foorumilla lienee muutama hommaan halukas...

    Comment


    • #3
      Tuossa nyt on vaan se puute, ettei pääse itse arvioimaan auton kuntoa kelpoiseksi. Ei sillä etteikö esim. täällä olisi asiansa osaavia ja audin tuntevia ihmisiä, mutta on se kuitenkin kiva nähdä millaisesta autosta lyö rahat tiskiin.

      Comment


      • #4
        ..

        Pari reissua saksaan tehneenä..

        Saksaa en osaa sanaakaan, mitä nyt aikuisviihteestä on opittu, mutta ne ei autokaupassa auta, tuskin illallakaan.

        Autonvuokraus, pah.. Menee lähimpään häkkipihaan minkä löytää ostaa sieltä halvimman koslan mikä käymään lähtee, hakee konttoorilta keltaiset laput siihen, (kattoo missä netistä missä lähin konttori on ja menee siihen edustalle. Nappaa siinä jotain nuorehkoa sakua hihasta ja kysyy auttaisiko se 50€:llä tekemään kilvet sulle, jos ei auta niin kysyy seuraavaa) Nuorta sen takia että yleensä pa ja toisekseen osaa englantia.

        No laput kun on kourassa niin ei kannata sitä runkonumbaa siihen korttiin kirjoitella vaan laittaa vasta sitten jos mälli sattuu.

        Laput autoon ja matkaan. Sitten kun oikea kosla löytyy niin ei muutakuin laput irti kaarasta ja kirjoittaa sen uuden pirssin runkonumeron nyt vaikka siihen lappuun ja kiinnittää kilvet. Jättää sitten tuon "vuokra-auton" johonkin huoltsikan pihalle papereineen ja avaimineen niin joku korjaa pois. (sellaisia papruja ei kannata jättää missä oma nimi on)

        Ja ei muutakuin laivalle.

        Kukin saa tehdä miten haluaa, ja painotan etten itse suosittele ko. tapaa tiedän vaan että noinkin on toimittu.. =)
        Viimeksi muokannut 8866; 14.5.2011, 03:49. Perustelu: Allekirjoitukset tarpeettomia, nimi näkyy profiilissa.

        Comment


          #5
          Minkä tyyppistä autoa olet hakemassa?
          Olen lukuisan joukon autoja Saksasta tilaajille noutanut.

          anttvirt:n ohjeistuksen totean varoittavaksi esimerkiksi toiminnasta josta on kaikki edellytykset saada lasku perässä kotomaahan.

          Comment


          • #6
            Itse pohdiskelin aikoinaan ihan samaa asiaa. Voin lämpimästi suositella oliveria, erinomaisen asiantunteva ja luotettava henkilö kyseessä!

            Comment


            • #7
              Olen lähdössä emännän kanssa autolomalle Eurooppaan 1.6-18.6 suuntana Berliini-Baijeri -Pohjois-Itävalta- Sveitsi ja sitten Saksan länsipuolta ylös. Jos noilla alueilla on mielenkiintoisia autoja niin voisin käydä pientä korvausta vastaan vilasemassa, otan joka tapauksessa VCDS.n messiin eli voin lukea vikakoodit ja kilometrit ainakin ja väittäisin myös autoista jotain tietäväni. Und ich kann auch Deutsch:D. Yhteydet saa privalla.

              Comment


              • #8
                Ite juuri kuukausi sitten toin auton Etelä-Saksasta ja siellä käytin suomalaista jobbaria juurikin kieli- ja paperiasioissa. Hinta oli naurettavan halpa, oisko se nyt ollut 150e ja hommaan meni yhteensä laskettuna ehkä juuri tuo yksi päivä (paljon soittelua ja etsintää etukäteen ja 2x autoliikkeessä asiointia á 1h). Kannattaa ensin miettiä miltä alueelta autoa haluaa lähteä ostamaan ja sitten vasta valita jobbari, koska suurin osa niistä hinnoittelee kilometrien mukaan ja tietää autokaupat luonnollisesti paremmin lähiseuduilta. Jos ei seudulla ole väliä, suosittelen tekemään hakuja sopivasta kärrystä ja rajailemaan autoja alueiden mukaan -> nopeasti selviää missä päin kyseistä kärryä kannattaa etsiä.

                Nyt kun kerran on autokaupat tullut tehtyä, niin voisi ehkä uskaltautua toisella kerralla ihan yksin. Kieli ei sinällään ole ongelma, koska saksa vääntyy melkein riittävästi ja englannilla pystyy paikkaamaan. Tähän sitten ehdottomasti vaatimuksena merkkiliikkeessä asioiminen, koska siellä ei oletusarvoisesti joudu kusetetuksi, mukaan tulee usein europa-garantie, joka siis voimassa myöskin Suomessa. Itse en tekniikasta niin paljoa ymmärrä, että uskaltaisin yksityiseltä tai jostain häkkiliikkeestä aikapommia katsella.

                Käytännön kannalta muutamia seikkoja, joita en osannut itse ottaa huomioon:
                -hinta on mikä on ja siitä se ei tipu ellei jotain syytä ole esittää hinnan laskulle, tinkiminen on raskasta leikkiä; käytännön kannalta on helpointa, jos pystyy maksamaan auton käteisellä
                -tinkimisen sijaan kannattaa panostaa siihen, että jokainen pienikin puute/virhe autossa korjataan ennen kauppaa; tosin sakemannit taitavat pitää kunnia-asiana, että auto lähtee liikkeestä täydessä kunnossa
                - edelliseen liittyen, autoissa on useasti korjausta/laittoa vaativia juttuja, joten autoa ei saa heti kaupasta mukaansa; kannattaa varautua ainakin parin päivän viiveeseen tai soittaa etukäteen ja kysyä onko juuri tässä autossa jotain huoltoa tiedossa

                Comment


                • #9
                  Eikä niitä kaikkia häkkejäkään kannata suoralta kädeltä tuomita jos on saksan kieli ja perustiedot autojen tekniikasta hallussa. Saattaa sieltäkin hyvän löytää, halvemmalla. Itse sain turkkilaisten autohäkissä loistavaa palvelua ja löysin sieltä juuri etsimäni yksilön.

                  Comment


                  • #10
                    Muutamalla hakureissulla mukana olleena... Jos meinaat auton yhdessä päivässä ostaa niin sinun täytyy olla siinä liikkeen portilla kun se aukeaa ja ostaa ensimmäisestä liikkeestä se auto. Varsinkin jos meinaat ajaa Suomeen punaisilla kilvillä (joudut tekemään vientirekisteröinnin ja hakemaan vientikilvet, tähän voi mennä aikaa 2-4h helposti).

                    Ja aikaa saa palamaan isommassa kaupungissa liikkeestä toiseen ajeluun todella paljon jos ei tarkkaan katso järjestystä miten hoitaa liikkumisen liikkeestä toiseen. Etäisyydet isompia kuin Suomessa ja ruuhkaa saattaa pukata just silloin kun ei olisi tarvetta.

                    Ostaisin auton myöskin isolta toimijalta = iso käytettyjen liike joka myy esim. VAG konsernin pelejä tai sitten merkkiliikkeestä. Ei tarvitse arpoa että missä kunnossa auto on kun kaikki autot on paremmassa kunnossa kun suomipelit ja usein paremmilla varusteilla. Pari vuotta sitten kierrettiin kaksi päivää lankomiehelle Golf Plussan ostossa Hampurissa ja jälkikäteen voi todeta että olisi vaan kannattanut ostaa ensimmäisestä merkkiliikkeestä auto. Valikoima oli niin suuri että rivissä oli 15-20 Golf Plussaa ja kaikki priimakunnossa. Noh, kierreettiin pari päivää ja palattiin loppupeleissä siihen ensimmäiseen liikkeeseen kaupoille...

                    Itse olen pari auto ostanut saksasta merkkiliikkeistä ihan Dekra papereiden ja hyvien/tarkkojen kuvien perusteella. Auton olen maksanut suoraan merkkiliikkeen tilille ja suomalainen rekka on tuonut auton Vuosaaren satamaan josta olen auton noutanut. Helppoa ja suht halpaa tuo rekalla auton tuominen. Maksaa about 550-700eur riiippuen mistäpäin saksaa auton hakevat. Rohkeutta vaan peliin ja englannilla pärjää sakuihin yhteydenotoissa aivan mainiosti. Itse en puhu "sanaakaan saksaa"...

                    Rekkafirman kaverilta muuten vinkki että moni käy nykyjään auton saksassa katsomassa 1-2 päivän reissulla halpislennoilla. Kaupat sovitaan liikkeessä ja tehdään samalla soppari. Maksu jälkikäteen autoliikkeen tilille ja auto sitten maksun jälkeen rekalla Suomeen.
                    Viimeksi muokannut Monster; 16.5.2011, 23:26.

                    Comment


                      #11
                      Alkuperäinen kirjoittaja seniorin Näytä viesti
                      Itse pohdiskelin aikoinaan ihan samaa asiaa. Voin lämpimästi suositella oliveria, erinomaisen asiantunteva ja luotettava henkilö kyseessä!
                      Suosittelen kanssa Ollia, A8 tuli hänen mukanaan. Olli ei ole ehkä mikään halvin, mutta eihän halvalla saakkaan parasta :) Raha säästyy sitten siinä.

                      Comment


                      • #12
                        Kiitos paljon vinkeistä. Nyt iski työt ja muut hommat hetkellisesti päälle, jotta ei kerkeä heti alkaa asiaa sohimaan enempää. Täytyy haastella asiamiehiä kunhan taas tilanne työmaalla rauhottuu.

                        Mitä muuten tarkoittaa mobile.de:ssä auton tiedoissa:
                        HU 5/2013 tai New HU and AU

                        Liittyykö jotenkin katsastukseen?
                        Ja jatkakaa vain kokemusten kertomista mikäli niitä löytyy. Kaikki tieto/ymmärrys asiaan on plussaa.

                        Comment


                        • #13
                          HU tarkoitta katsastusta (HauptUntersuchung) joka Saksassa tapahtuu kahden vuoden välein. HU 05/2013 on siis juuri leimattu auti. Jos kysessä on diesel, niin myös noki (pakokaasu) mittaus Abgasuntersuchung kuuluu ohjelmaan kuten Suomessa.

                          Comment


                          • #14
                            Niin ja katsastuksenhan ei tarvitse olla kuin Suomeen asti voimassa, koska rekisteröintikatsastuksen yhteydessä on melkein ilmaista tehdä myös katsastus. Toisekseen autojen katsastussäännökset eroavat Saksan ja Suomen välilllä, joten Saksassa 5/2013 voimassa oleva rekisteröinti voi ummeta Suomessa jo esim. 2012. Ainakin niin oman autoni kohdalla kävi. Tosiaan lisäkustannukset marginaaliset, joten en kovin tarkkaan noita rekisteröintipäiviä tuijottelisi. Etenkin jos kyseessä kuitenkin uudehko auto. Vanhemmista en sitten osaakaan sanoa mitään.

                            Comment


                            • #15
                              Alkaisi olla itselläkin auton uittaminen saksasta ajankohtaista. Onko kukaan käyttänyt ottoauton palveluita? Sen verran löysin haulla, että kyseisen firman nettisivuja käytetään paljon ainakin tiedonhakuun, mutta olisi mukava kuulla myös foorumilaisten käytännön kokemuksia, mikäli niitä joillain on.

                              Comment

                              Working...
                              X