Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Urs4 vertailuun, kumpi kannattaa ostaa.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Urs4 vertailuun, kumpi kannattaa ostaa.

    Eli urs4 4.2 vm93 240000km vai urs4 vm94 2.2 292000km, molemmat avantteja.
    Viimeksi muokannut Quatro; 8.5.2011, 14:48.

  • #2
    Poliitikon vastaus, molempi parempi, mutta kyllä ne on Avanteja;)

    Comment


    • #3
      käyttöautoksi ei kumpaakaan.

      Comment


        #4
        Eihän noilla lähtötiedoilla voi vielä sanoa yhtään mitään. Kunto? Varusteet? Aikomus virittää/harrastaa myöhemmin? Käy katsomassa ja päätä sitten.

        Comment


        • #5
          Jos kayttoautoksi jokapaivaiseen ajoon, niin itse kallistuisin siihen veekasiin. Enemman voimaa, ja sekin ilman viivetta. Vitonen ehka sitten jos aikoo viritella.

          Omasta mielesta kylla sopii kayttoautoksikin, ainakin itelle on sopinu. Bensaa tietysti palaa, mutta jos laskee hintaa myos autoon sitoutuneelle paaomalle, niin saako jostain pienemmilla vuosikustannuksilla jotain muuta autoa jolla olisi kivempi ajella? Ite pitaa tietysti huollot ja ainakin pienemmat korjaukset osata tehda, niinkuin kai kaikissa muissakin yli 15 vuotta vanhoissa vehkeissa.

          Comment


          • #6
            onhan tuo tommonen kohta 20v vanha auto ajatuksena kerrostalon pihassa sekä ainoana käyttöautona niin melkoinen aivopieru, on se v8 tai r5.

            ok / tallin omistajan ja muun käyttöauton kanssa sitten onkin jo hauskempaa. kasiin olen ollu tyytyväinen juuri tuon antilag-ominaisuuden puolesta, vitosesta ei oikein voi sanoa muuta kuin että lienevät helpompia virittää.
            kasikoneisesta kannattaa sitten lukea tältäkin foorumilta ABH-moottorin öljynkulutus-ketjut läpi, vink. vink.

            Comment


              #7
              No, onhan täällä parikin urssia ihan jokapäiväisinä käyttiksinä/rataleluina. Joku kuulemma uskaltanut nyrrelle asti lähteä eikä käyttisfaktori ole silti vähentynyt. Oma S6 ollut nyt 2½ vuotta ja noin 45tkm ainoana autona eikä ole rivitalon/kerrostalon pihaa kummempaa paikkaa ollut.

              Vag-com, ELSA ja ETKA on tosin syytä olla henkilökohtaisesti tuttuja. Toisena vaihtoehtona tietenkin paksu lompakko mutta sitten poistuu järkisyy ajaa +15 vuotta vanhalla autolla.

              Comment


                #8
                Nooh, oli Urssi kumpi hyvänsä (4.2 tai 2.2) niin lompakon on syytä olla iskussa =) Tietysti jos löytää hyvän yksilön niin sillähän saattaa ajella pitkäänkin ilman suurempia ongelmia, mutta nuo "hyvät" yksilöt alkavat olla katoavaa luonnonvaraa. Tuntuu jopa siltä joskus, että hyvä kuntoinen UrS4 on jo myytti (huhuja on, mutta kukaan ei ole moista nähnyt)

                Vanhoja autoja ja siksi voin suositella vain harrastekäyttöön. Käyttöautoksi sitten jotain tuoreempaa...

                Comment


                  #9
                  Ostin viime viikolla 2.2t:n käyttöautoksi, reilu viikko jo mennyt ongelmitta. Käy kokeilemassa kumpaakin ja valitse sitten. On kovin erilaisia luonteeltaan nuo moottorit, jakavat mielipiteitä. Järkiostoksia ei Audilaiset koskaan teekään :D

                  Comment


                  • #10
                    Tuntuu jopa siltä joskus, että hyvä kuntoinen UrS4 on jo myytti (huhuja on, mutta kukaan ei ole moista nähnyt)
                    Joo, hyväkuntoinen urssi on lähinnä urbaani legenda ;)
                    Viimeksi muokannut mikaks; 8.5.2011, 21:14. Perustelu: Tarkennus

                    Comment


                      #11
                      Luulempa että se on siinä mikä on kenenkin mielestä hyvä kuntoinen. Eihän nämä esim. pahemmin ruostu jos ottaa huomioon minkä ikäisiä nämä jo on. Välillä käy mielessä auton vaihto johonkin tuoreempaan, mutta sitten kun alkaa miettiä että mitä haluaa autolta niin vaihto ehdot jää aika vähiin.

                      Comment


                      • #12
                        2.2 olis ruotsin maalla jo kutiteltu rs2 kamoilla 350 konia . ja 4.2 syöp öljyä jonkun verran. huolto hommat tuskin tuottavat ongelmia onhan noita jo 7 vuotta tullut ammatikseen roplattua:) s2 pitäis saada vaihdettua päikseen jompaan kumpaan tuotteeseen:)

                        Comment


                          #13
                          Onhan se käytetty urssi hetken lähes hyväkuntoinen, eli silloin, kun omistaja on hakannut osiin ja huoltoihin vähintään auton hinnan ja kun touhu alkaa kyllästyttää, niin myy pois. Eli tuossa kohdassa jos osuu ostoksille, niin välttämättä (osienvaihto)kierros ei ala heti uudestaan.

                          Comment


                            #14
                            s2 pitäis saada vaihdettua päikseen jompaan kumpaan tuotteeseen:)
                            Noh, tuossahan sulla on jo referenssi, eli konehan on perusteeltaan sama kuin toisesssa, eli koppa vain on eri. Jos harrastaa haluaa, miksi vaihtaa tuntemansa yksilö tuntemattomaan.

                            Comment


                            • #15
                              Isompi auto pitäisi saada, perheen lisäyksen johdosta.
                              Ja eikös rahalla osia saa:)

                              Comment


                              • #16
                                Osia saa toki mutta ei se ole kiva seisottaa autoa korjaamolla tai korjata itse kun perhettä pitäisi kuskata.

                                Comment


                                  #17
                                  Itsehän olen pysytellyt urssissa ja muutenkin C4 korissa jo useamman vuoden, ihan sen vuoksi, että olen joutunut pakertamaan tuon urssin parissa aikasta paljon (niin paljon, että taidan ajaa tuon paaliin asti). Helpottaa elämää kun tuntee korin läpikotasin. Varaa kun ei ole päivittää ajokkia tälle vuosituhannelle ;)

                                  V8 ja 2.2t ovat sitten luonteeltaan aivan eri tuotokset.

                                  V8 on herrasmiesmäinen kulkine, joka toki tarvittaessa liikkuu ripeästi, mutta myös kelpuuttaa nöyrästi kutosella ajelun kaupunkialueella.

                                  Samaa ei voi sanoa varsinkaan lastutetusta turbourssista, tyhjäkäynnille sammutus ei ole mikään temppu, sen saa tapahtumaan vakiokytkimellä ja vauhtipyörällä helposti. Turboversio pitää rundimittarin keskialueesta suunnattomasti. Tyhjäkäynniltä hengetön, 2000-4500 rpm vetää kivasti, mutta puutuu sitten taas ylempänä.

                                  Ruotsissa laitellun turboversion käyttäisin softan puolelta porkkiksen tarkistettavana. Omaani uhottiin 380 ponia tehoa, porkkis kävi softan lävitse ja totesi, että ei muuten varmasti irtoa. Toinen esimerkki ruotsalaisesta ADU virityksestä (pikkukopassa) löytyy myös forumilta, se johti kannen sulamiseen...

                                  Comment


                                  • #18
                                    No onneksi mammalla on oma kuljetin:) kyllä se kasi on kasi vääntöä löytyy, mutta kun ei oikein kehtais heti konetta alkaa vaihtamaan, juurikin sen öljyn kulutuksen vuoksi, toinen pata tulisi mukaan s6 ahk 140000 ajettu.

                                    Comment


                                      #19
                                      AHK on sit S6+ pata eli vielä astetta harvinaisempi kuin tavan S6 AEC.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Aivan eli kumpaan kannattaa kallistua? tekniikan vaihtoon vai valmiiseen pakettiin.

                                        Comment


                                          #21
                                          Käy koeajamassa molemmat ja valitse se, josta tykkäät enempi.

                                          Minä varmaan päätyisin turboon, mutta nää tekniikanvaihtoprojektit aina hieman arveluttaa. Ne kun voivat olla hyvin tai huonosti tehtyjä.

                                          Comment


                                            #22
                                            No jos olet nykystä S2:sta tuunannu ja virittäny, niin osta R5.
                                            Jos et ole piristellyt ja muutenkin tehot riittää S2:ssa, osta V8.
                                            Molemmat tykkää bensasta.

                                            Toisaalta jos pistää sitten S4/V8:n mietintään niin miksei ostaa vaikka A8:ia sitten?

                                            Comment


                                              #23
                                              Toisaalta jos C4 V8 himottaa niin kannattaisko rykäistä pari tonnia lisää ja ostaa S6? Sahapukit ilmeisesti lakkaa siinä välissä syömästä öljyä.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Niiin, tankkaa öljyä ja tarkista onko riittävästi bensaa. Ei kait se niin vaarallista ole, jos kantaa Shellin tonkkaa mukana. Enemmän mä olen tällä hetkellä huolissani tuosta ABC:sta kun ei se vie öljyä ollenkaan.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Alkuperäinen kirjoittaja Jari74
                                                  Tuntuu jopa siltä joskus, että hyvä kuntoinen UrS4 on jo myytti (huhuja on, mutta kukaan ei ole moista nähnyt)
                                                  Kai sää nyt olet sen nähnyt kun eikös se siellä sun tallissa luuraa? :-p

                                                  Comment

                                                  Working...
                                                  X