Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Työmatka/käyttöauton valintaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #61
    Nonniisa. Kiroan heti näin aluksi alinpaan helvettiin ruotsin auton maastaviemistä koskevan byrokratian, mutta tulihan se auto sieltä vaikka välillä huonolta näyttikin.

    Eli valinta osui Volkswagen Golf TDI 4motion -02 Highline 150hv malliin. Onko tuo nyt sit jokin GTI:n tapainen..? Jokin dieselpower boksi tuohon on johtosarjaan laitettu, mut sillä heitetään vesilintua ja etsitään kunnollinen softa. Ihan rivakasti liikkuu noinkin, mut en luota moisiin.

    Comment


    • #62
      Eli Findieselille Kuopion suuntaan.

      Asentajakaveri joskus kertoi että vastaavasta Seat leonista oli mitattu vakiotällissä liki 180 hepan tehot, eli vakionakin osaa olla rivakassa vedossa.

      Comment


      • #63
        Mulla oli, kun olin vielä työelämässä, diisseli Almera, ostin sen noin 50 tuhatta ajettuna vm -99. Ajoin noin 50 tuhatta km vuodessa. Oli mulla 6 vuotta, mittarissa 365000 tuhatta kun myin pois. Ainut korjaus oli toisen taka jarrusatulan herkistely, tietysti normaalit huollot ajallaan. Vei diisseliä 4,5-6 L sadalla. Eihän se mikään kilpa-auto ollut, mutta tuskin edullisempaa matkakyytiä löytyy. Olis mulla vieläkin, mutta potkivat eläkkeelle eikä oo enää tarvetta diisselille, rupes siinä jo pieniä ruostetäpliä jonkun verran näkymään. Että jos eko antaa nissanilla ajella ja tarkotus päästä pisteestä a, pisteeseen b, mahdollisimman edullisesti niin voin suositella. Korostan vielä huollon tärkeyttä, että mieluummin vähän etuajassa kun liian myöhään, koskee kai kaikkia ajoneuvoja.

        Comment


        • #64
          Kaikki aloittajan listalta kelpaisi jos vain ovat ajallaan ja asiallisesti huollettuja, jos näin ei ole silloin voisin sanoa että kaikki kotterot on paskoja.

          Comment


            #65
            Asentajakaveri joskus kertoi että vastaavasta Seat leonista oli mitattu vakiotällissä liki 180 hepan tehot, eli vakionakin osaa olla rivakassa vedossa.
            Jep, varmistan tiedon, että penkitetty 180hv. Entisen työkaverin Leon. Siinä oli vaan sit semmoinen ominaisuus että eturenkaat kuluivat melko ripeään, mutta 4motionissa ei sitä ongelmaa.

            Comment


              #66
              Ei tuo kyl ainkaan perseellä tunnu 180hv:lta:) Tiedä sit jos ottas ton powerboksin pois ku se lupaa jonku 160-170hv:) eli downgrade.

              Semmonen ongelma on että ei flektit toimi. En löydä niille sulaketta? Kuulemma akun alla joku boksi mikä ohjaa niitä ja joka maksaa 200€ marmorilta. En etkasta kyseistä kapistusta onnistunut paikallistamaan. Osaako joku heittää tarkempaa infoa asiasta, osa nro?

              Comment


                #67
                Siinä vasemman koriaisan kyljessä/alla se flektiohjain oli ainakin ocu1:ssä. Siinäkin oli joku hämminki itsellä ostaessa. Ei skulannut ilmastointi. Oli joku johtovaurio.

                Sulla varmaan tällänen 1J0919506K

                Comment


                  #68
                  Sulla varmaan tällänen 1J0919506K
                  Niinpä taitaa olla, tai jokin sen variaatioista. Täytyypä kaivaa esille ja tarkistaa ennen kun menee tiskiltä kyselemään. Aika hyvin pysyy diiselissä lämmöt kurissa vaikka ei flektit skulaa. Aika pitkään joutu 28c helteellä ajaa ruuhkassa ennen ku nous lämmöt yli 90c. Mut pitää äkkiä laittaa kuntoon ku lupas hyviä helteitä säätiedotus.

                  Comment


                    #69
                    Aika paskassa paikassa on. Pitää viikonloppuna ajan kanssa purkaa esille. Toinen ihmetys on kaukoohjattava keskuslukitus. Toimii kyllä, mutta pitää olla ihan auton vieressä. Pariston vaihto ei auttanut. Antaa myös asiaan liittyen vikakoodia, joku singal ja jne. Antenni?

                    Comment


                      #70
                      En tiedä onko sitä volkkareissa sitten enemmänkin, mutta mulla Caddyssä sama homma eli kaukosäätö ottaa max metrin päästä ja välillä saa painella monta kertaa nappia.
                      Uudet patterit ei muuta tilannetta. Aika ärsyttävä feature, mutta en ole sen enempää sitä tutkinut.

                      Comment


                      • #71
                        Kyllä se kaukosäädin toimii ainakin T4 Transporterissa ainakin 15 metriin saakka. Pidempää ei ole tullut kokeiltua.

                        Comment


                        • #72
                          Volkkarissahan tuo on ihan normi homma, että kaukosäädin antautuu ja se ei pelaa kuin siitä ikkunan vierestä. 45€ maksaa uusi avaimen takaosa ja todella helppo opettaa.

                          Comment


                            #73
                            Ok. Pitääpä lunasta ihan uusi avain.

                            Comment


                              #74
                              Jep eli tuo 506K on tuo ohjain. Otin auki mut eipä tuolla mitään silmiin pistävää ole, ilmastointikin lopettu toimintansa ilman tuota. Virta tulee kyllä suoraan akulta releen kannoille, mut ilmeisesti ohjaus ei toimi, hankalassa paikassa niin ei voi varmistaa mittaamalla.

                              Comment


                                #75
                                Hel..kkari!
                                Dieselkäyttöinen, ilmastoitu neliveto pitäisi saada (jos yleensä meinaa vaihtaa). Vaihdoehtoja ei ole ihan helvetisti, käytännössä Audi ja VW meikäläisen budjetilla. B6 1.9 TDI:t pakkaa olemaan paljon ajettuja ja päälle vielä kalliita, samoin 3B/G. Ei nuo C5:tkaan ihan ihan pikkumetreillä varustettuja ole, siihen vaan ei saa muuta kuin sahapukki TDI:n. Ylläpito- ja käyttökustannuksien nimissä ei se viksuin vaihtoehto. Takapenkille tarvitaan kolmet kunnolliset vyöt, joten C4 jää pois laskuista.

                                Ei oo helpoksi tehty tätäkään.. =)

                                Comment


                                  #76
                                  Päivitetään tänne välillä kuulumisia. Tuo flektien toimattomuus johtui kuitenkin palaneesta sulakkeesta. Tarkalleen ottaen isompi flekti polttaa sulakkeen, joten siitä on nyt piuha irti ni ees toinen toimii. Voipiko tuo olla jotenkin oikosessa?

                                  Toisekseen kulutus on ohkasesti noussut, vaikka 4cm repeymä ahtoputkessa on nyt ehjätty(rupes kyl kulkemaan niin pirusti). Kesällä meni maantiellä reilu 5l, nyt ei tahdo alle kuuden onnistua? Kulutus mittari soutaa välillä ihan omituisesti 4-7 välillä, vaikka ajetaan tasa tietä. Voi tosin olla luulotautikin jäänyt päälle tuon ässän jäljiltä:)

                                  Comment


                                  • #77
                                    s4 b5, s6 c5. Ei osaa päättää, pitäs vaintehdä jyrkkä päätös ja etsiä yksilö käsiin. Listailkaa kyseisten autojem omistajat plussat ja miinukset. Manuaalina kummatki.

                                    Comment


                                      #78
                                      B5 on merkittävästi helpompi löytää kovalla askilla.

                                      Comment


                                        #79
                                        C5:ssa vaivattomampi vaparikone, omassa käyttöautossa painaisi toi paljon vaakakupissa :)

                                        Comment


                                          #80
                                          Täys moottori, eikä mikään sahapukki!

                                          Comment


                                          • #81
                                            niin, ja kutosessa ei ois hajoavia turboja sun muuta ahtosälää, liekkö vielä vähän tilavampi pellin alta? Muutenkin aika lailla varmempi menijä vissiin?

                                            Comment


                                            • #82
                                              Sen voin kokemuksesta sanoa, että C5 S6 manuaalina on aika h**vetin vaikea löytää edes ulkomailta, nimim. heinäkuusta asti autoa etsinyt. Olen itse taipunut jo katselemaan B6-koppaisia ässiä, kun noita kutosia ei ole saksassakaan tullut uusia myyntiin parin kuukauden aikana ainuttakaan.

                                              Comment


                                              • #83
                                                Eli itsellä kanssa nyt käyttöauton valinta edessä ja kahden auton välillä olen...Tuli siis myytyä vanha pois!

                                                Audi a4 b8 vs audi a6(05->) Lähinnä kiinnostaisi tietää vakuutus hintoja, itselläni oli ennen b7 3,0tdiq ja siinä vakuutukset mielestäni ihan ok hintaset, mutta kallistuuko vakuutukset paljon tommosessa a6 3,0tdiq?ja muutenkin mitä mieltä porukka tommosesta a6 jos vertaa tohon b8 aakkoseen!

                                                Kilometrejä tulee vaihdellen mutta +20k vuodessa heittämällä :D ja farkku siis ehdottomasti, koska osa aika työn puolesta tarvitsen tilaa...Muuten pienempikin auto riittäisi opiskelijalle.

                                                Comment


                                                • #84
                                                  Vakuutusyhtiöiden weppisivuilta löytyy laskureita ajoneuvovakuutusten hinnoille. Syöttää eri kuvitteellisten autojen tietoja ja vertailee hintoja. Saa jonkun käsityksen mikä malli maksaa mitäkin.

                                                  Vaikkakaan pelkkä vakuutuksen hinta ei liene kovin hyvä autonvalintaperuste niin helposti puhutaan kuitenkin 400 euron erosta vuositasolla, esim IF:ssä b7 2.0 vs 4f 3.2 kanssa. Kun taas 4f 3.2 maksaa saman kuin 4f 4.2 tai jopa d3 4.2.
                                                  Viimeksi muokannut an13; 1.10.2011, 20:04.

                                                  Comment

                                                  Working...
                                                  X