Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mikä on lötkö? (Tyhmä kysymys)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Typ44 200:n keula on mun mielestä tosi hyvännäkönen, ollu aina.

    Comment


    • #32
      On se vaan niin herrasmiesten auto, aikakautensa huippu joka vielä kestää vertailun monen tämänpäiväisen automallin kanssa.

      Toki ei enää viimeisintä "huipputegnologiaa", mutta tarvitseeko sitä liikkuessaan paikasta A paikkaan B.

      Hakkaa mielestäni silti ajomukavuudessaan monet nykyautot.

      Comment


        #33
        Typ44 200:n keula on mun mielestä tosi hyvännäkönen, ollu aina.
        Mikä niistä vai kaikki? Omaan makuun nätein lötkö tulee 20v:n kaarilla ja facelift 10v 200:sen puskimilla.

        Comment


        • #34
          Kaikki. Valot tekee siitä keulasta jotenki matalan ja menevän näkösen, samoin 100:ta pienempi maski.

          Comment


            #35
            On muuten perhanan harvassa työmatkakäytössä olevat lötköt... Evolötköä (C4 kori) näkee harvasen päivä, mutta typ44 on harvassa, ja tuppaavat kyllä erottumaan edukseen muusta liikennevirrasta, samoin kuin OG900 saappaat (minusta piti tulla saapisti, mutta sitten ajoin urssilla)

            Comment


              #36
              Pohjoisempana noita näytti olevan enemmän ja tuleepa tälläkin nurkalla lötkö vastaan melkein päivittäin. Meikäläisen tallisahan onkin sitten melkein keskittymä.. =)

              Comment


              • #37
                Viime kesänä sukujuhlissa oli neljä Typ44:sta samaan aikaan pihassa. :)

                On muuten kivempi pitää kalusto kunnossa, kun lähipiiri ajaa Typ44:lla. Ei tarvitse kuin kerran opetella joku juttu, niin seuraavan Audin kohdalla jo tietää, miten korjauksessa kannattaa menetellä.

                Comment


                  #38
                  Juu, kyllä noita lötköjä näkee lähes päivittäin liikenteessä. Ei se vielä kovin harvinainen tapaus ole. Tästä voitaneen kiittää jo tehtaalla erinomaisen hyvin ruostesuojattua koria ja varsin vankkaa (5zyl) tekniikkaa.

                  Kommentti vielä tuosta lötkön lötkömäisyydestä. Vastaava ominaisuus ei ollut mitenkään harvinainen tuon ajan autoille. Oli ihan tavallista -80 luvun autoille, ettei ovien aukomista tarvinnut miettiäkään, jos auton oli yksi kulma oli tunkattuna ylös. Poikkeuksiakin toki oli, mutta voidaan sanoa lötkön olleen aikansa lapsi.

                  Comment


                    #39
                    Sitten joskus kun (taidetaan kyllä lukea jos) saa kunnon tallin missä puuhastella niin harrasteautona 220V tai V8 saattaa eksyä talliin.

                    Comment


                    • #40
                      Ja lötkön aikakausi oli myös sellainen, ettei ihan kaikilla suomalaisilla ollut varaa noihin hyvin varustettuihin malleihin. Esimerkiksi 10v Quattro vakkarilla, nahkasisustalla, kattoluukulla ja automaatti-ilmastoinnilla ei kävele ihan joka päivä vastaan.

                      Tästä johtuen omassa pienessä päässä arvostus on kovempi hyvin varustellussa 10v lötkössä, verrattuna V8 tai 20v.

                      Comment


                        #41
                        Mites mielipiteet jakautuu facelift / pre-facelift välillä? Kumpi miellyttää ulkonäöllisesti enemmän? Itse tykkään varustellusta pre-faceliftistä oikeastaan enemmän. Niin sisältä kuin ulkoa. Faceliftin sisusta on niin C4:ää, niin C4:ää...

                        Tosin pre-faceliftin mittaristo vaatii lisävarusteita, että näyttää hyvältä. Ajotietokoneet yms. konsoliin ja sähköikkunan namikat oviin. Faceliftin mittaristo puolestaan antaa ilman varusteitakin "kalliin" vaikutelman.

                        Ehkä nätein yhdistelmä omaan makuun syntyisi ottamalla 10V facelift 200:sen puskurit ja kromit, 20V:n kaaret ja pre-facelift 200:sen sisusta kaikilla herkuilla muuten, paitsi penkeiksi facelift 100 sportin quattro-raidalliset. Ja kahvat tietysti pre-faceliftit.

                        Comment


                          #42
                          Facelifti jo pelkästään team-doorhandlen takia :) Ja onhan sitä sulavalinjaisempaa mittaristoakin kivempi katsella. Toki Pre-laitteet oli "paremmalla" keskitasurilla, että vaikea päätös.

                          Muuten tuo Jasson käsitys idealilötköstä on aika sama, 220V:n puskuri on jotenkin vain riisitautisen näköinen ja ei tarpeeksi uhokas.

                          Comment


                            #43
                            Ehkä nätein yhdistelmä omaan makuun syntyisi ottamalla 10V facelift 200:sen puskurit ja kromit, 20V:n kaaret ja pre-facelift 200:sen sisusta kaikilla herkuilla muuten, paitsi penkeiksi facelift 100 sportin quattro-raidalliset. Ja kahvat tietysti pre-faceliftit.
                            200 Exclusiv on melkein tuo :) http://www.flickr.com/photos/22070130@N07/3994651239/ Noitahan siis oikeasti tehtiin, ei vain Mr. Bondille.

                            Comment


                            • #44
                              Gentlemens Express. Kuten Audi 200 quattroa joskus mainostettiin. Kaunein on tietysti 200 Avant 20V versiona. Kasiin on jo laitettu typerä mersuimitaatio maski josta en ole pitänyt ikinä, vaikka siihen on aikaa myöten omakin silmä vähän jo tottunut. Taisi typ44 ja V8 olla viimeiset herrasmiesautot Audilta.

                              Kesällä pidetään taas pieni kokoontuminen näille todellisten herrasmiesten ajokeille.

                              Comment


                                #45
                                Facelift juurikin ovenkahvojen takia, nimimerkki pre-faceliftin kahvoja riittävästi vaihtanut. 20V kaarien takia. V8L 4.2 voisi olla kiva, mutta niitä lienee vain kiven takana kun valmistusmäärä on 160. Jos sielläkään. Ja anteeksi offtopic jos V8:a ei lasketa lötköksi. Niin, ja V8 Exklusive 4.2 valmistusmäärä on päälle 4600, joten kyllä niitä tehtiin. Eikös se ole itse asiassa se perus V8?

                                Comment


                                  #46
                                  Eliitti- tai senaattorilötkö, lötkö kuitenkin. Olkoonkin, että kori on ilmeisesti jämäkämmäksi tehty kuin typ 44. Korin jäykkyydessä ilmeisesti jonkin valtakunnan eroa myös sedanin ja avantin välillä ensimainitun eduksi.

                                  Comment


                                    #47
                                    Kasiakin kun tunkkailee omista nostokohdista, niin joskus vaivalloista avata ovet. Lötkö mikä lötkö :)

                                    Comment


                                      #48
                                      Nyt kun tässä on lötköjen tukkaamisesta höpötetty, niin toinen asiaan liittyvä tyhmä kysymys:

                                      Jos evolötköä (c4) tunkkaa ylös sen omista nostokohdista, niin minne saa ja kannattaa laittaa jack-standit?

                                      Eli jos tarvii saada auto nostettua ylös, niin joka kulmasta pitäisi löytyä 2 kohtaa, joista auton saa nostaa.

                                      Jarrunesteet pitäisi vaihtaa kesällä, joten sitä varten pitäisi saada autoa nostettua. Vai onnistuuko ilmankin?

                                      Comment


                                        #49
                                        Aidossa lötkössä on sentään kumityynyt liimattuna pohjaan hallitunkkia varten helmojen nostopaikkojen lisäksi. Ei tarvitse latoa lautoja ja kumityynyjä tunkin päälle tai arvuutella mistä nostaa. Nykyautojen nostossa menee ensimmäinen tunti miettimiseen, että mistä kehtaa nostaa :)

                                        Comment


                                          #50
                                          Joo. Ajattelin, että joku on 20 vuodessa ehtinyt jo miettiä, mistä tuo lotjake kannattaa tunkata. Voisin mielellään säästää sen yhden tunnin. :)

                                          Comment


                                            #51
                                            C4 on eri kätevä nostaa takapäästä takasillan alta keskeltä, eli siitä missä on perämurikan takakiinnitys. Nousee koko perä ilmaan samalla kertaa. Jos ei tuohon kohtaan pääse käsiksi, niin taka-alatukivarsien etukiinnityskohdista voi nostaa kanssa, puoli kerrallaan. Edestä sitten apurungon alta. Riittävän korkealla tunkilla voi etutunkkauspaikasta nostaa koko kyljen ilmaan, joten takaa ei tarvi tunkata ollenkaan. Etupäässä voi pukin laittaa sitten apurungon alle.

                                            Comment


                                              #52
                                              Kyllähän se t44 erottuu aina edukseen. Tuossa eräskin päivä yksi pärähti parkkiksella tulille ja pakosarjahan siellä supsutteli kuten asiaan kuuluu.
                                              Sen verran oli komea ilmestys että heräsi suuri halu vaihtaa molemmat omat kulkineeni ko. yksilöön. Saisi kerrankin omistaa ainoan oikean auton ja kokea kun kateelliset katselee liikenteen seassa lipuessa.

                                              Comment


                                              • #53
                                                tänään herättelin 200:ta..kiva kuunnella 2,2 turbon ääniä..=))

                                                ja sitten lähdin ajeleen 100 CD:llä..ja vahasin sen..=))

                                                jo viisi vuotta ollut typ44..vieläkin hivelee silmiä!!!!

                                                Comment


                                                  #54
                                                  Täällä on vielä yksi 44Q ihan joka päiväisessä käytössä,ja jos pälli ja rahapussi kestävät,niin toivottavasti joskus vielä toinenkin...

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Minusta nuo t44 ja muut sen aikakauden Audi mallit ovat siinäkin suhteessa merkittäviä että autojen laatua parannettiin huimasti. Laatumielikuva yleisön silmissä nostettiin "premium" luokkaan.

                                                    Comment


                                                      #56
                                                      Alkuperäinen kirjoittaja jartsake
                                                      Sen verran oli komea ilmestys että heräsi suuri halu vaihtaa molemmat omat kulkineeni ko. yksilöön. Saisi kerrankin omistaa ainoan oikean auton ja kokea kun kateelliset katselee liikenteen seassa lipuessa.
                                                      Kevätkö se on herättänyt sarkasmin kauniin kukkasen. Lötkön kauneus taitaa tosiaan olla syvällä katsojan silmässä. Tähän kävisi se aura-juuston mainoslause: toiset inhoavat ikänsä, toiset ihastuvat ikihyviksi, tai jotain siihen suuntaan.

                                                      Comment


                                                        #57
                                                        Jartsalla lienee menneisyyden traumoja. :)

                                                        Comment


                                                          #58
                                                          Miulla lötkö käy läpi elinhierontaa; kantta oottelen koneistamolta, lohko pukilla ja pari laatikollista uusia osia, 034:selta tulossa konehuoneeseen muotoletkusilikonia helahoito, _uudet_ AKG syylärit (iso + pieni), 2v vanha 10VT Nissen etsii uutta omistajaa.

                                                          Kaikki alkoi siitä kun putosi mutteri kytkinkoppaan ja katkaisi 0,2€ sytkänajoitustapin. =)

                                                          Comment


                                                            #59
                                                            Markan vika on aina hyvä syy polttaa muutama kymppitonni paranteluun :)

                                                            Comment


                                                              #60
                                                              Toki Pre-laitteet oli "paremmalla" keskitasurilla, että vaikea päätös.
                                                              Esitän eriävän mielipiteen. Junttilukkomalli on se kaikkein paras ja etenemiskyvyltään (lukot päällä) aivan omaa luokkaansa kaikista Audin quattromalleista. Vaihtaisin oman Torsenin heti sellaiseen, jos olisi vaan mahdollista.

                                                              Team doorhandle oli legenda jo eläessään :)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X