Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mikä on lötkö? (Tyhmä kysymys)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Mikä on lötkö? (Tyhmä kysymys)

    Mikä se on tuo lötkö? jytkyn mie tiiän.

    #2
    http://www.audiclub.fi/forum/showthread.php?t=67196

    Lötkö = Audi 100(ei C4) & 200

    Comment


    • #3
      Minä ymmärrän lötköllä nimenomaan typ44:n, en kahta sitä edeltävää Audi 100 -mallia. Miten muilla?

      EDIT: Aloitusviestin otsikko on tosi nerokas ;)

      Comment


      • #4
        En oo kyllä typ43:ta koskaa lötkönä ajatellu. Kyllä se on ainaki mulle ollu aina tuo typ44. Mitenkähän suuri ero 43:n ja 44:n korijäykkyydellä on ollu uutena?

        Comment


          #5
          Kyllä minä vielä D11-korisia Audeja pidän kanssa "lötköinä".
          Viimeksi muokannut Härski; 20.4.2011, 22:23.

          Comment


          • #6
            Hyvä juttu, tiiän emännälle sanoo etten se oo mie, taikka miun tietty ruumiinosa, kun sanoo joskus, että taas on ihan lötky.

            Comment


              #7
              *reps*

              Comment


                #8
                Allekirjoittaneen suusta aikanaan lähteneenä, Lötkö on nimenomaisesti typ44 johtuen korin taikamattomaisuudesta. Myöhemmin nimi venynyt D11=senaattorilötkö ja onpa C4:kin kuulunut nimellä evoLötkö.

                Comment


                  #9
                  Ja jottei totuus unohtuisi, seuraavassa kuva The Lötköstä, (Grand Brutale Touring, tai Grand Brutale Teppo lähteestä riippuen) ennen viimeistä voitelua:
                  Attached Files

                  Comment


                    #10
                    Tuossa GBT alkaa olla viimeisellä matkallaan. Tässä kuva täydessä loistossaan:
                    Attached Files

                    Comment


                    • #11
                      Molemmat ovat näköjään nähneet parempia päiviä;)

                      Comment


                      • #12
                        Silloin kun c4 satkun omistin, niin kutsuin sitä evolötköksi, mutta ei saa käsittää väärin.
                        Se oli kunnianosoitus aidolle lötkölle;) (typ44)

                        No "pojasta kai se polvi paranee".

                        Comment


                        • #13
                          Alkuperäinen kirjoittaja Jarkko Kalsi Näytä viesti
                          Tuossa GBT alkaa olla viimeisellä matkallaan.
                          Kyllä jonkun pitää tuo pelastaa!

                          Comment


                            #14
                            Kyllä jonkun pitää tuo pelastaa!
                            Juu, se onnistuu ostamalla Ovakon sulattamaa rautaa.

                            Comment


                              #15
                              Juu, GBT eli The Lötkö on jo kaiken avun tuolla puolen, tosin melkoinen osa siitä kiertää muiden kulkineissa/projekteissa. Ajoin sillä itse viimeiset 120 tkm, osin varsin vauhdikkaastikin... Lötkö-vainaa oli sellainen salaripeä kulkine, ei hyppiny bemmipojaat silmille kesällä, ei talvella. Sillä olisi ollut mahdollista ehtiä Helsingistä Tampereelle alle tunnissa, siis jos koko matka olisi ollut suljettua aluetta.

                              Comment


                              • #16
                                Eikä edes 40 cm lunta ollut tuolle autolle este, jos vaan vauhtia oli riittävästi !

                                Comment


                                  #17
                                  Ja puolimatkassa olisi ehtinyt vetää kahvin lisäksi vielä dallaspullan!

                                  Comment


                                    #18
                                    Tarkennetaan, kyseinen yksilö ei ollut oikea lötkö. Siinä oli niiiiiin paljon jäykisteitä ja lisähitsauksia että pystyi oven avaamaa nelipilarinosturilla (kiinni ei enää mennyt), mikä oli täysin mahdotonta vakiolötkössä. Olköön edesmennyt GBT-990 pikalötkönä vaikka PÖTKÖ koska oli aika pahuksen kovakulkuinen...

                                    Comment


                                    • #19
                                      Mikäs tuon paalaukseen laitto viemään?

                                      Comment


                                      • #20
                                        Tuli varmaan tunnit täyteen. Eikös tuo ollut just se prosenttihirviö?

                                        Comment


                                          #21
                                          Käkikello konehuoneessa ja muutenkin varsin hyvin loppuun nautittu peli. Paperissa oli kyllä prosentteja melkoisesti muttei mitenkään määrättömästi kuitenkaan.

                                          Kun huomioi kuinka kovaa tuota peliä 3 omistajan toimesta käskettiin niin uskomattoman vahva laite se kyllä oli.

                                          Comment


                                            #22
                                            5 kpl typ44 korimallin autoja viimeisen 9 vuoden aikana omistaneena, huomasin eilen renkuloita vaihtaessani, että 4F korimallin A6 etuoven sai auki, kun tunkilla oli toisen puolen takarengas ilmassa.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Onko tuosta GBT:stä jotain stooria jossain? Sen verran tuore foorumilainen taidan olla, että toi on päässy auditaivaaseen jo ennen liittymistäni kun on aivan uusi tuttavuus minulle.

                                              Comment


                                                #24
                                                O.T.
                                                4F korimallin A6 etuoven sai auki, kun tunkilla oli toisen puolen takarengas ilmassa
                                                Etummaisesta tunkin nostokohdasta voi nostaa koko kyljen kerrallaan ylös ja vaihtaa molemmat renkaat. Ja edelleen ovet toimivat huomautuksitta. Marginaalista kehitystä korin jäykkyydessä on havaittavissa sitten Lötkön.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Onko tuosta GBT:stä jotain stooria jossain
                                                  GBT-990 Oli viimeistä vuosimallia(-90) Lötkö. Lähti tehtaalta etuvetoisena. Keulaan tuli lommo jonka myötä vakuutusyhtiö myi sen korjattavaksi. Eräs tuttu kolarikorjaamoyrittäjä osti sen ~95 jolloin korjauksen yhteydessä asennettiin vetävä taka-akseli, ahdettu 20V tekniikka, 200-mallin puskurit, sisusta, yms.. Korjauksen yhteydessä koria vahvistettiin varsin laaja-alaisesti. Sittemmin auto on ollut kahden tällä foorummillakin vaikuttavan käsissä ja nauttinut nopeasta kulusta. Kaikki pääsevät joskus maaliin ja tämän auton kohdalla siihen johti kiertokangen katkeamisen seurauksena moottorin täystuho. R.I.P.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Johan tuon kylki kerrallaan vaihdon voi evolötkössä tehdä luukkujen toimiessa moitteettomasti.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      No jaa, minun maxiurssin saranat naukui aika ilkeästi kun oli takanurkka tunkattuna ja avasin saman puolen etuoven.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Kyllähän tuota yritettiin kaupata, ensin Wisa rikkinäisellä koneella ja sitten minä ilman sitä rikkinäistä konetta. Kun ei tuntunut kaupaksi menevän ja osistakin alkoi olla kyselyitä niin suoritin sitten ns. viimeisen voitelun.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Joo siitä sai kivasti osaa hyvään kotiin. Ehkäpä parasta antia oli genuiininnahkainen ehjä sisusta. 8)

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Lötköjä, lötköjä ja vielä kerran lötköjä.
                                                            Attached Files

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X