Kuinkas paljon tätä halvemmaksi tuo 1.2 TSI Elegance tuli? http://new.skoda-auto.com/fin/kampan...avia18tsi.aspx
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi Skodaan?
Collapse
X
-
Uusi on aina uusi (ainakin jonkun hetken), eli onnittelut uuden auton johdosta (sitten kun saapuu)! Rouva heitti tilauksen vetämään tässä taannoin ja mitä minä siihen olen sanomaan, omiaan tuhlaa. Ainoa mitä siunasin, ettei ole scodillac (A1:stä ehdottelin, huonolla menestyksellä). Tässä naapurustossa on _muutama_ ocu...
Comment
-
Ei ne päivävalot ole virran säästöä varten. Ne a) näkyy normivaloja paremmin koska valokeilaa ei ole rajattu korkeussuunnassa (tämä tosin syödään sillä että valot sijoitetaan alas sumuvalojen korkeudelle) ja b) säästävät xenon-polttimoita jotta niissä riittää kirkkautta pimeälle taipaleelle.
Comment
-
Takapäässä jarruvalojen kontrasti ja siten havaittavuus on suurempi, kun ajovalot eivät ole päällä. Siinä yksi syy olla polttamatta ajovaloja takana päivällä.
Comment
-
Mukava on Skodalla ajella!
"Silti sulla tulee oleen sellanen tunne et " ei täs nyt aivan ole samaa kuin edellisessä audissa""
- Ei ole Audia kyllä ollut tippaakaan ikävä enkä ole jäänyt kaipaamaan siitä yhtään mitään.
"Ja tuo 1.2tsi tulee olemaan erittäin iso pettymys 1.8t jälkeen."
- Pettymystä en ole havainnut. Todella pirteä kone ja varsin riittävä joka tilanteeseen. Tuulilasihan oli penkittänyt tästä 90.4kw.
Comment
-
Parastahan noissa on että ylläpitoon ei mene rahaa juuri ollenkaan. Vakuutukset ja etenkin verot on huvittavan pienet. Ainoa korjaus mitä on tarvinnut vähän päälle vuodessa/~30tkm tehdä on kun vaihdoin vanteet isompiin ja kevyempiin. Semmoinen huomioitava seikka mikä varmaan tulee esille: käynnistäessä jos kuuluu hetken jakoketjun rohinan kaltainen ääni, se yleensä on vain hukkaportin tanko joka resonoi. Siihen ei valitettavasti ole vielä korjausta. Ja se polttoaine lämmitin ja maskisuojat on aika pakollinen talvella. Ja sitten normikorjaus eli longlifen jättäminen pois, sillä öljytilavuus on aika pieni. Tuo on kyllä todella luotettava kone, minkä takia en 1.4tsi halunnut.
Vaikka meilläkin tuli ässä tt:n tilalle, tulee moni reissu edelleen vielä hoidettua tuolla golfilla. Ei tuo tosiaan mikään raketti enää maantiellä ole ohituksissa, mutta siinä tuo dsg onkin parempi valinta tuon koneen jatkoksi. Kaikista on ohi päästy kuitenkin, kunhan katsoo paikan vähän tarkemmin. Manuaalina en tuota moottoria välttämättä edes harkitsisi.
Comment
-
Ihan tulee ajeltua kaikilla teillä. Ei missään tilanteissa mitään vaikeuksia esimerkiksi ohitustilanteissa. Todella hyvin kiihtyy kun tallaa polkaisee lattiaan. "Todella hyvin" on tietysti suhteellinen käsite mutta ei missään nimesssä mikään mopokone. Niin ja mitä tulee noihin kuluihin:
-Vero 75€/vuosi
-Vakuutukset(liikenne 45% +kasko+lasivakuutus) yht. 391€
- Kulutus 6.85l/100km
Comment
-
10.9s 0-100km/h ei kieltämättä ole mikään ripeä. Se on 0,3s nopeampi kuin -85 2.0 vaparilötkön speksattu lukema. Mielipide kysymys toki, mutta omaan makuun mieluummin ajan jonossa kuin yritän noilla lukemilla ohitse :)
Mutta alhaalta tuleva vääntö muuttaa paljon perstuntumaa. Kun vetoa tulee kaasua painamalla heti, tuntuu auto pirteähköltä oli 0-100 lukema mitä tahansa. Autossa on silloin riittävästi jerkkua, kun kuskista siltä tuntuu. Speksatut lukemat ovat oikeastaan vain appelsiineja kainaloihin ;)
Comment
-
Vieras
-
Näistä kiihtyvyyksistä on yhtä turhauttavaa keskustella kuin musiikkimausta, eiköhän ne ole ihmisten omia mielipiteitä.
4.2L A8 ja 3.0 turbo supran jälkeen tuo diiseli mondeo on ihan tarpeeksi ripeä minulle mukavan väännön ansiosta + että se kuluttaa ~1200kg asuntovaunun kanssa maantiellä vähemmän polttoainetta mitä A8 ilman vaunua. Tuo kulutus myös lisää sitä "mukavuutta" vaikka A8 sitä vaunua olisin mieluummin vetänytkin.
Comment
-
Mukava on Skodalla ajella!
"Silti sulla tulee oleen sellanen tunne et " ei täs nyt aivan ole samaa kuin edellisessä audissa""
- Ei ole Audia kyllä ollut tippaakaan ikävä enkä ole jäänyt kaipaamaan siitä yhtään mitään.
"Ja tuo 1.2tsi tulee olemaan erittäin iso pettymys 1.8t jälkeen."
- Pettymystä en ole havainnut. Todella pirteä kone ja varsin riittävä joka tilanteeseen. Tuulilasihan oli penkittänyt tästä 90.4kw.
Mitä tehoon tulee niin hyvä jos riittää. Itsellä ei 1.4tsi olisi riittänyt Passatissa, joten varmaan samaa luokkaa on Octavia 1.2tsi:llä.
Vieläkään en itse ole saanut autoa valittua. Uskomattoman hankalaa löytää oikea yksilö.
Comment
-
Ei ne lukemat ohituksessa yleensä merkkaa, vaan se miten se hoidetaan. Vielä pahin on se olettama "mul on v8 täl mennää reiässä ku reiässä ohi". Tullut varmaan ohiteltua enemmän nuoruusvuosien 55kw vennolla kun nykysellä lastutetulla 110kw jumalmoottoril. Molemmat olleet sen n. 3v käytössä.
Comment
-
Ostin perheen nuorisolle kesäkuussa -06 Octavian 2.0fsi koneella. Muutaman tuhannen verran sillä ajaneella olen huomannut istuvani siihen melkein mieluummin kuin omaan perhefarmariini. Rauhallinen ajettavuus hyvällä jousituksella lisättynä on kerrassaan mukavaa. Tyhjäkäynniltä alkava vääntömomentti kannustaa vielä rauhalliseen liikkumiseen jonka myötä muun liikenteen tempossa on helppo pysyä mukana ilman itse aiheutettua ohitustarvetta joka syntyy perhefarkulla liian äkkiä.
Asennettuani uudet kunnolliset ContiSportit alle ohjauksestakin tuli ensiluokkainen.
Todella asiallinen käyttöauto jossa suurimpana murheena on liian hiljainen käyntiääni - unohtaa vaihtaa isommalle kun kone ei ääntele.
Comment
-
Jaahas, täällä on muitakin Ocu 1.2TSI DSG:n valinneita. Pakko kyllä hiukan kehaista tuota pikkukonetta. En olisi itsekään uskonut ostavani normaalikokoista autoa 1.2 litran pannulla, mutta kaupungissa tuo tuntuu pysyvän menossa mukana lähes samalla tavalla kuin Passat 3.2FSI:llä. Onhan tuo Passat melkein 500kg painavampi ja tehot melkein samoissa pienillä kierroksilla. Erot on sitten aika suuret maantie- tai motarivauhdista täyskaasulla kiihdytettäessä, mutta omassa käytössä tällä ei oikein ole merkitystä. Käykää kokeilemassa ja ihmettelemässä - niin se omakin mieli muuttui :)
Comment
-
DSG:n kera varmasti hyvin helposti tuntuu ikään kuin ripeämmältä kuin moni tehokkaampi auto. Ei mene niihin vaihtoihin nimittäin aikaa, vaan on melkein tasaista vetoa. Tuo oma 2.0tdi Golf tuntuu samoin tehokkaammalta ja ripeämmältä kuin esim. 200:nen, vaikka ei sitä mitenkään ole. Ero tulee siitä, että normiajossa ilman polkemista Golfissa on melkein kaikki tehoista käytössä helposti ja 200:lla hyvin vähän :) Todellisuuden muistaa vasta kun Golfilla aikoo lähteä polkemaan. Sitä olikin melkein koko kiihtyvyys käytössä jo normiajossa, ei sieltä enempää tulekaan.
Ehkäpä voisi sanoa, että jos jonkun kahden auton tehokapasiteetit olisivat vaikka 140hp ja 300hp, mutta ensimmäisestä helposti käytettävissä kaikki 140 ja jälkimmäisestä vain 100hp, niin tehokkaammalta se ensimmäinen tuntuu. Vaikkapa motarin rampissa sen sitten huomaa, että kummassa olikaan mitkä lukemat :)Viimeksi muokannut jasso; 26.9.2011, 23:35.
Comment
-
Vieras
Nyt eri 1.2TSI malleja itsekkin ajaneena eri koreissa, voin todeta että täysin riittävä kone normaaliin käyttöön. Numeroita voi pyöritellä miten vaan, tehokasta ei siitä koneesta saa mutta aivan riittävä keskiverto-ihmisen käyttöön.
Pystyn näkemään itseni tuolla koneella varustetun auton omistajana/kuskina.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja LauriJT Näytä viestiSemmoinen huomioitava seikka mikä varmaan tulee esille: käynnistäessä jos kuuluu hetken jakoketjun rohinan kaltainen ääni, se yleensä on vain hukkaportin tanko joka resonoi. Siihen ei valitettavasti ole vielä korjausta. Ja se polttoaine lämmitin ja maskisuojat on aika pakollinen talvella. Ja sitten normikorjaus eli longlifen jättäminen pois, sillä öljytilavuus on aika pieni. Tuo on kyllä todella luotettava kone, minkä takia en 1.4tsi halunnut.
Comment
Comment