Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi Skodaan?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #61
    Kuinkas paljon tätä halvemmaksi tuo 1.2 TSI Elegance tuli? http://new.skoda-auto.com/fin/kampan...avia18tsi.aspx

    Comment


    • #62
      Skodillac tuntuu nykyään pitävän hintansa hyvin.
      Kaveri kyseli tarjouksia. Octavia 1.4 DSG bensa , vajaa pari vuotta vanha eli takuu loppumassa. Ajettu 60tkm. Hyvitys 20-21KEur uuteen Jettaan tai Fabia RS.

      Comment


      • #63
        No eipä noilla varusteilla paljoakaan. Mutta perus 1.8 manuaali ei oikein nappaisi...

        Comment


          #64
          Uusi on aina uusi (ainakin jonkun hetken), eli onnittelut uuden auton johdosta (sitten kun saapuu)! Rouva heitti tilauksen vetämään tässä taannoin ja mitä minä siihen olen sanomaan, omiaan tuhlaa. Ainoa mitä siunasin, ettei ole scodillac (A1:stä ehdottelin, huonolla menestyksellä). Tässä naapurustossa on _muutama_ ocu...

          Comment


            #65
            Eli taas yksi "sumuvaloilla" ajelija liikenteeseen. Aina herää pieni maantiekyylä, kun tulee skoda päivävaloilla vastaan.
            Sitä en vaan ole vielä keksiny, että miten ne säästää virrankulutusta.

            Comment


              #66
              Ei ne päivävalot ole virran säästöä varten. Ne a) näkyy normivaloja paremmin koska valokeilaa ei ole rajattu korkeussuunnassa (tämä tosin syödään sillä että valot sijoitetaan alas sumuvalojen korkeudelle) ja b) säästävät xenon-polttimoita jotta niissä riittää kirkkautta pimeälle taipaleelle.

              Comment


                #67
                Itse olen elänyt siinä uskossa, että niiden yksi suurimmista tarkoituksista on pienentää virrankulutusta ja näin myös kulutusta ja päästöjä. Miksi muuten takapääkin pidettäisiin pimeänä joissakin autoissa?

                Comment


                • #68
                  mutta eikös ne säästäkkin koska esim, takana ei pala mitään valoja?

                  Comment


                    #69
                    Eikös nuo ole ledivaloja?

                    Jos näin, niin eihän ne vie virtaa juuri ollenkaan verrattuna hehkulamppuihin/halogeeneihin, joissa sähköllä tuotetaan huomattavan paljon lämpöä.

                    Comment


                      #70
                      Ei taida olla karvalakkimalleissa ledejä?
                      Ihan näistä tämän vuoden viimesistä malleista en tiedä olisko sinne tullut jotain "faceliftiä".

                      Comment


                      • #71
                        tuskin siellä päivävalossa kuitenkaan 55W:set hehkuu? 10W tai 21W vois olla lähempänä

                        Comment


                        • #72
                          Takapäässä jarruvalojen kontrasti ja siten havaittavuus on suurempi, kun ajovalot eivät ole päällä. Siinä yksi syy olla polttamatta ajovaloja takana päivällä.

                          Comment


                          • #73
                            Auditon.

                            Comment


                            • #74
                              Mukava on Skodalla ajella!

                              "Silti sulla tulee oleen sellanen tunne et " ei täs nyt aivan ole samaa kuin edellisessä audissa""
                              - Ei ole Audia kyllä ollut tippaakaan ikävä enkä ole jäänyt kaipaamaan siitä yhtään mitään.

                              "Ja tuo 1.2tsi tulee olemaan erittäin iso pettymys 1.8t jälkeen."
                              - Pettymystä en ole havainnut. Todella pirteä kone ja varsin riittävä joka tilanteeseen. Tuulilasihan oli penkittänyt tästä 90.4kw.

                              Comment


                              • #75
                                Ajaks enempi kaupungissa vai motarilla (noin lukematta koko lankaa taas läpi)? Tuo 1.2l kone ja automaatti kuulostaa kuitenkin tuommoiselle farkulle melko vähäiseltä noin ohitustilanteessa?

                                Comment


                                • #76
                                  Parastahan noissa on että ylläpitoon ei mene rahaa juuri ollenkaan. Vakuutukset ja etenkin verot on huvittavan pienet. Ainoa korjaus mitä on tarvinnut vähän päälle vuodessa/~30tkm tehdä on kun vaihdoin vanteet isompiin ja kevyempiin. Semmoinen huomioitava seikka mikä varmaan tulee esille: käynnistäessä jos kuuluu hetken jakoketjun rohinan kaltainen ääni, se yleensä on vain hukkaportin tanko joka resonoi. Siihen ei valitettavasti ole vielä korjausta. Ja se polttoaine lämmitin ja maskisuojat on aika pakollinen talvella. Ja sitten normikorjaus eli longlifen jättäminen pois, sillä öljytilavuus on aika pieni. Tuo on kyllä todella luotettava kone, minkä takia en 1.4tsi halunnut.

                                  Vaikka meilläkin tuli ässä tt:n tilalle, tulee moni reissu edelleen vielä hoidettua tuolla golfilla. Ei tuo tosiaan mikään raketti enää maantiellä ole ohituksissa, mutta siinä tuo dsg onkin parempi valinta tuon koneen jatkoksi. Kaikista on ohi päästy kuitenkin, kunhan katsoo paikan vähän tarkemmin. Manuaalina en tuota moottoria välttämättä edes harkitsisi.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Ihan tulee ajeltua kaikilla teillä. Ei missään tilanteissa mitään vaikeuksia esimerkiksi ohitustilanteissa. Todella hyvin kiihtyy kun tallaa polkaisee lattiaan. "Todella hyvin" on tietysti suhteellinen käsite mutta ei missään nimesssä mikään mopokone. Niin ja mitä tulee noihin kuluihin:

                                    -Vero 75€/vuosi
                                    -Vakuutukset(liikenne 45% +kasko+lasivakuutus) yht. 391€
                                    - Kulutus 6.85l/100km

                                    Comment


                                      #78
                                      10.9s 0-100km/h ei kieltämättä ole mikään ripeä. Se on 0,3s nopeampi kuin -85 2.0 vaparilötkön speksattu lukema. Mielipide kysymys toki, mutta omaan makuun mieluummin ajan jonossa kuin yritän noilla lukemilla ohitse :)

                                      Mutta alhaalta tuleva vääntö muuttaa paljon perstuntumaa. Kun vetoa tulee kaasua painamalla heti, tuntuu auto pirteähköltä oli 0-100 lukema mitä tahansa. Autossa on silloin riittävästi jerkkua, kun kuskista siltä tuntuu. Speksatut lukemat ovat oikeastaan vain appelsiineja kainaloihin ;)

                                      Comment


                                        #79
                                        Ja toisaalta 0-100kmh ei merkkaa mitään maantiellä kun ohitetaan.

                                        Comment


                                        • #80
                                          Näistä kiihtyvyyksistä on yhtä turhauttavaa keskustella kuin musiikkimausta, eiköhän ne ole ihmisten omia mielipiteitä.

                                          4.2L A8 ja 3.0 turbo supran jälkeen tuo diiseli mondeo on ihan tarpeeksi ripeä minulle mukavan väännön ansiosta + että se kuluttaa ~1200kg asuntovaunun kanssa maantiellä vähemmän polttoainetta mitä A8 ilman vaunua. Tuo kulutus myös lisää sitä "mukavuutta" vaikka A8 sitä vaunua olisin mieluummin vetänytkin.

                                          Comment


                                            #81
                                            Mukava on Skodalla ajella!

                                            "Silti sulla tulee oleen sellanen tunne et " ei täs nyt aivan ole samaa kuin edellisessä audissa""
                                            - Ei ole Audia kyllä ollut tippaakaan ikävä enkä ole jäänyt kaipaamaan siitä yhtään mitään.

                                            "Ja tuo 1.2tsi tulee olemaan erittäin iso pettymys 1.8t jälkeen."
                                            - Pettymystä en ole havainnut. Todella pirteä kone ja varsin riittävä joka tilanteeseen. Tuulilasihan oli penkittänyt tästä 90.4kw.
                                            No tuohon tunteeseen auttaa varmasti se, että valitsi Elegancen.

                                            Mitä tehoon tulee niin hyvä jos riittää. Itsellä ei 1.4tsi olisi riittänyt Passatissa, joten varmaan samaa luokkaa on Octavia 1.2tsi:llä.

                                            Vieläkään en itse ole saanut autoa valittua. Uskomattoman hankalaa löytää oikea yksilö.

                                            Comment


                                            • #82
                                              Ei ne lukemat ohituksessa yleensä merkkaa, vaan se miten se hoidetaan. Vielä pahin on se olettama "mul on v8 täl mennää reiässä ku reiässä ohi". Tullut varmaan ohiteltua enemmän nuoruusvuosien 55kw vennolla kun nykysellä lastutetulla 110kw jumalmoottoril. Molemmat olleet sen n. 3v käytössä.

                                              Comment


                                                #83
                                                Ja toisaalta 0-100kmh ei merkkaa mitään maantiellä kun ohitetaan.
                                                No kyllä se yleensä "jotain" auton maksimi suorituskyvystä kertoo. Esimerkiksi 4s auto monesti kiihtyy ohitukseenkin paremmin kuin 11s auto.
                                                Viimeksi muokannut porkkis; 3.2.2012, 09:57.

                                                Comment


                                                  #84
                                                  Ostin perheen nuorisolle kesäkuussa -06 Octavian 2.0fsi koneella. Muutaman tuhannen verran sillä ajaneella olen huomannut istuvani siihen melkein mieluummin kuin omaan perhefarmariini. Rauhallinen ajettavuus hyvällä jousituksella lisättynä on kerrassaan mukavaa. Tyhjäkäynniltä alkava vääntömomentti kannustaa vielä rauhalliseen liikkumiseen jonka myötä muun liikenteen tempossa on helppo pysyä mukana ilman itse aiheutettua ohitustarvetta joka syntyy perhefarkulla liian äkkiä.
                                                  Asennettuani uudet kunnolliset ContiSportit alle ohjauksestakin tuli ensiluokkainen.
                                                  Todella asiallinen käyttöauto jossa suurimpana murheena on liian hiljainen käyntiääni - unohtaa vaihtaa isommalle kun kone ei ääntele.

                                                  Comment


                                                  • #85
                                                    Jaahas, täällä on muitakin Ocu 1.2TSI DSG:n valinneita. Pakko kyllä hiukan kehaista tuota pikkukonetta. En olisi itsekään uskonut ostavani normaalikokoista autoa 1.2 litran pannulla, mutta kaupungissa tuo tuntuu pysyvän menossa mukana lähes samalla tavalla kuin Passat 3.2FSI:llä. Onhan tuo Passat melkein 500kg painavampi ja tehot melkein samoissa pienillä kierroksilla. Erot on sitten aika suuret maantie- tai motarivauhdista täyskaasulla kiihdytettäessä, mutta omassa käytössä tällä ei oikein ole merkitystä. Käykää kokeilemassa ja ihmettelemässä - niin se omakin mieli muuttui :)

                                                    Comment


                                                      #86
                                                      DSG:n kera varmasti hyvin helposti tuntuu ikään kuin ripeämmältä kuin moni tehokkaampi auto. Ei mene niihin vaihtoihin nimittäin aikaa, vaan on melkein tasaista vetoa. Tuo oma 2.0tdi Golf tuntuu samoin tehokkaammalta ja ripeämmältä kuin esim. 200:nen, vaikka ei sitä mitenkään ole. Ero tulee siitä, että normiajossa ilman polkemista Golfissa on melkein kaikki tehoista käytössä helposti ja 200:lla hyvin vähän :) Todellisuuden muistaa vasta kun Golfilla aikoo lähteä polkemaan. Sitä olikin melkein koko kiihtyvyys käytössä jo normiajossa, ei sieltä enempää tulekaan.

                                                      Ehkäpä voisi sanoa, että jos jonkun kahden auton tehokapasiteetit olisivat vaikka 140hp ja 300hp, mutta ensimmäisestä helposti käytettävissä kaikki 140 ja jälkimmäisestä vain 100hp, niin tehokkaammalta se ensimmäinen tuntuu. Vaikkapa motarin rampissa sen sitten huomaa, että kummassa olikaan mitkä lukemat :)
                                                      Viimeksi muokannut jasso; 26.9.2011, 23:35.

                                                      Comment


                                                        #87
                                                        Nyt eri 1.2TSI malleja itsekkin ajaneena eri koreissa, voin todeta että täysin riittävä kone normaaliin käyttöön. Numeroita voi pyöritellä miten vaan, tehokasta ei siitä koneesta saa mutta aivan riittävä keskiverto-ihmisen käyttöön.
                                                        Pystyn näkemään itseni tuolla koneella varustetun auton omistajana/kuskina.

                                                        Comment


                                                          #88
                                                          Mites tuo kulutus? Olen miettinyt, että 1.4tsi voisi olla passeli vanhemman pumpparin tilalle kulutuksen puolesta, mutta mikä on totuus maantiekulutuksissa?

                                                          Comment


                                                          • #89
                                                            Maantiellä menee semmosta 5.5 litraa ja sekalaista 6.85.

                                                            Comment


                                                              #90
                                                              Alkuperäinen kirjoittaja LauriJT Näytä viesti
                                                              Semmoinen huomioitava seikka mikä varmaan tulee esille: käynnistäessä jos kuuluu hetken jakoketjun rohinan kaltainen ääni, se yleensä on vain hukkaportin tanko joka resonoi. Siihen ei valitettavasti ole vielä korjausta. Ja se polttoaine lämmitin ja maskisuojat on aika pakollinen talvella. Ja sitten normikorjaus eli longlifen jättäminen pois, sillä öljytilavuus on aika pieni. Tuo on kyllä todella luotettava kone, minkä takia en 1.4tsi halunnut.
                                                              Onkohan tuo hukkaportin tangon resonointi kuinka yleistä? Yhden kaverin Yetiä (1.2TSI DSG) on käytetty monesti korjaamolla käynnisteteäessä välillä kuuluvan melko kovan rahinan takia. Viimeisin tieto on, että Helkama-auto on käskenyt purkamaan jakopään vian paikallistamiseksi.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X