Öljysihti taitaa jaksaa ihan ongelmitta. Tässä on vaihdettu jo 75000 km ajan n. 7000 välein öljyt. Varusteita ei nyt mitään erikoisia ole ja auto on etuveto. Tykkään kyllä autosta ja on hyvä ajaa, hiljaiden etc. mutta kilometrejä on 175tkm ja ikää 8 vuotta. Hyvännäköisenä on pysynyt tuo korimalli, etenkin kun on -30mm ja 18".
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi Skodaan?
Collapse
X
-
Kannattaa tsekata myös Jetta ja Seatin B7 klooni.
Itse juuri pähkäilin vähän saman tyyppisen tilanteen kanssa. Uusi Touran Caddyn tilalle. Olishan siellä ollut kaikkee kivaa tarjolla ja varmasti mukavampi yms uusi auto.
Mun mielestä B6 kyllä on vain Golffi jossa on peräluukku kokoluokkansa puolesta. Ei Octavia nyt niin paljon pienee ole.
Scodan hintakin pompsahtaa kun alkaa raksia varusteita. Elegancessa on lähes kaikki, mutta silti siitä puuttu omaan mieltymykseen audio puolelta melkosesti. Webastot, vetokoukut on myös ihan kiva lisä.
Comment
-
Kulutus ja muut ylläpitokulut on se joka ratkaisee.
Skodan eduksi on sanottava sisätilat, jotka ovat paljon tilavammat kuin missään A4:ssa. Farkku A4:n kontti on säilytyslokeron kokoluokkaa kun vertaa sitä farkku Ocun konttiin :)
Comment
-
Vieras
Eihän toi Ocukaan nyt mikään kauhea mekastaja sisältä ole.
Seatin Exeo on kyllä yksi hyvä vaihtoehto Oculle. Siitä tais olla tulossa nelivetomallikin tulevaisuudessa?
Comment
-
Ääni myös Seat Exeolle. Mulla oli tuollainen 1.8TSI farmari vuokra-autona viimeviikolla, kun tuli Hannoverin messuilla piipahdettua. Kulkupuolikin tuntui olevan kunnossa, kun naviin otti 220 suht helposti. Täällä nopeusrajoitusten periferiassa, on tosin aivan sama millä sitä köröttelee tuon max 120..:D
Comment
-
En tiedä paljonko Seatin tuotannossa on laatua parannettu, mutta paljoon oli varaa. Skoda taas on edustanut jo pitkään VAG-konsernin parasta tuotantolaatua kun vikaisuutta käytetään mittayksikkönä.
Itse en Exeoon koskisi vaan ostaisin käytetyn nelkun tai tilan tarpeeseen hyvinkin tuollaisen Octavian.
Ja itse asiassa yksi Octavia pitää kesällä ostaakin. Perheen nuoriso tulee kortti-ikään ja saa tutustua maantiehen perus Octavian ohjaamosta koska Japanilaisia tojotia ei enää ole saatavana. En nimittäin meinaa hankkia yhtään lisää huoltomurheita omistukseen.
Comment
-
Samaa oli mulla Touranin kohdalla. Oli ainoo jossa täsmäs tilantarve takapaksissa ja fiilis. Skodankin valikoima tuli tarkastettua. Sharan ja Alhambran hinta nous muutaman tonnin liian korkeelle budjettiin nähden.
Pohdiskelin ja pureskelin asiaa pari viikkoa. Olishan se kerran elämässä kokeiltava ostaa uusi auto, kun siihen on nyt mahdollisuus. Ei ole varmaan, että niin on tulevaisuudessa.
Lopuksi laskeskelin, että sillä erotuksella mitä olis pitäny laittaa välissä ostaisi kolme nykystä Caddya ulkomailta tai siinä vois korjata ne itseä vaivaavat ominaisuudet kymmeneen kertaan. Ei lopuksi sille hirveelle välirahalle tule kyllä oikeasti mitään järkisyytä.
Mukavuus, parempi kone, pienempi kulutus, tehokkaampi vs 30te rahaa&Vanhan auto oli mulle aika iso kysymys.
Comment
-
B6 sedanin, B7 avantin ja farkku RS Octavian (mk2) kokemusten perusteella minun mielestä ajomelussa on melko selkeä ero Audin hyväksi, samoin kuin sisätilan materiaaleissa muutenkin. Periaatteessa äkkiä vilkaistuna aikalailla samaa, mutta tarkemmin katsottuna eroja löytyy. Toki tämä ero näkyy myös hinnassa.
Superbia käynyt ajamassa ja nyt täytyy todeta, että ei tiennyt ajaako Passatilla vai A6:lla...oli hiljainen ja laadukkaan oloinen peli. Toki hintakaan ei mikään kovin edullinen ole.
Comment
-
Yks Ocun puolesta vielä: Tajuttomat takahutlarit. Siis konttiin mahtuu vaikka toinen perhe, kun taas B6/B7 farmariinkin menee vaan pari ostoskassia. Jos esim. perhetilanne on muuttumassa lisääntymisen tms johdosta, niin silloin tuolla on jo paljon merkitystä. Lisäksi, takahutlarissa on ostoskoukut. Pieni, mutta yllättävän tärkeä asia. Itse kiroillut noiden puutetta B7:ssa aika monta kertaa.
Comment
-
Yks Ocun puolesta vielä: Tajuttomat takahutlarit. Siis konttiin mahtuu vaikka toinen perhe, kun taas B6/B7 farmariinkin menee vaan pari ostoskassia.
Ocuun taitaa monet vaunut mennä syvyyssuunnassa.
Kyllä tolla B6:lla pärjää yhden lapsen kanssa, mutta kahden kanssa alkaa olla jo melko pieni.
Comment
-
Juu, meidän joukkueeseen kuuluu 2 aikuista + 2 lasta (11v + 1,5v) ja ollaan tuohon B6.seen mahduttu. Ei siinä tilaa ole liikaa, mutta kyllä sillä tekee tarvittavat matkat.
Sopu sijaa antaa, kuten sanotaan. Verrokkina voisi kertoa, että omassa lapsuudessa meidän perhe (2 aikuista + 2 (1,5v ikäerolla) olevaa lasta) kuljettiin Minillä :)
Comment
-
Tosiaan tarkennuksena, että kahden pienen kanssa B6 voi olla joillekin pieni, mutta siinä vaiheessa kun istuimet on käännetty kasvot menosuuntaan ja rattaita ei tarvi, niin tilaa on...Onhan jollain B6:ssa jopa kolme turvaistuinta takana eli sopuli sialle antaa!
Meillä yksi vasta ja pärjätty omiin tarpeisiin...eipä tule otettua reissuun turhaa tavaraa.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Ilkka L Näytä viestiSopu sijaa antaa, kuten sanotaan. Verrokkina voisi kertoa, että omassa lapsuudessa meidän perhe (2 aikuista + 2 (1,5v ikäerolla) olevaa lasta) kuljettiin Minillä :)
Kyllä ennen jotkut asiat olivat vaan niin paljon paremmin....
Comment
-
Vieras
-
Juu eli tilaukseenhan lähti Octavia Combi 1.2 TSI DSG Elegance.
- Väri Black Magic metalliväri
- Sport pack / Dynamic silver sisusta
- 3-puolainen monitoimiohjauspyörä TipTronicilla ja radion säätimillä
- Hopeiset kattokaiteet
- Takasivuistuimien lämmitys
- Saattovalot ja huomioautomatiikka
- Tavaratilan väliverkko
Tomitusaika 4kk, Bolero olisi lisännyt toimitusaikaa n. 2kk joten sitä ei tullut. Oma Audi suoralla kaupaksi ensi viikolla joten hyvä käteisalennus tuli autosta. Veikkaan että kolmen vuoden kuluttua on kysytty vaihtoauto, sillä noita sporttipäkkejä on hyvin vähän jos ollenkaan markkinoilla.
Comment
Comment