Ostin jokin aika sitten liikkeestä 2004 vuosimallia olevan mazda 3 gt:n. Mittarissa oli ostohetkellä 114tkm. Autoa ostaessani huomasin kyllä pientä "säpsätystä" moottoritilasta mutten arvellut sen olevan mitään vakavaa. (omaa typeryyttä)
Seuravaana päivänä ajattelin kuitenkin soittaa myyjäliikkeeseen ja kysyä, että mitä tehdään. Sovittiin, että vien auton paikkakuntani merkkihuoltoon tarkistettavaksi. Tässä kohtaa kysyin vielä myyjältä, kuka maksaa viulut jos ja kun siellä jotain korjattavaa löytyy.
Sitten koitti päivä jolloin auto kävi tarkistuksessa. Mazdan imusarjan säätyvistä läpistä löytyi äänen aiheuttaja ja Deltan mukaan ainoa vaihtoehto on imusarjan vaihto. Vika on kuulemma harvinainen varsinkin kolmosissa. Kutosissa vikaa on silloin tällöin esiintynyt.
Autoliikkeen myyjä soitti ja kertoi, että jotta auto korjattaisiin olisi minun maksettava puolet 900€ kustannuksista. Ottaen huomioon auton iän ja sen että korjauksen jälkeen autosta tulisi parempi kuin ostettaessa.
Mitähän tässä pitäisi tehdä? Onko valituksesta mitään hyötyä. Kerroin oman kantani asiaan, mutta siihen kohauteltiin vain olkapäitä. Mielestäni heidän pitäisi siis maksaa kaikki kustannukset. Myytiinhän auto minulle ehjänä ja huippukuntoisena, kuten ilmoituksessa sanottiin. Saattoi tarina jäädä kiireen vuoksi vajaaksi mutta kyselkää lisää jos tämä ajatuksia herättää.
Seuravaana päivänä ajattelin kuitenkin soittaa myyjäliikkeeseen ja kysyä, että mitä tehdään. Sovittiin, että vien auton paikkakuntani merkkihuoltoon tarkistettavaksi. Tässä kohtaa kysyin vielä myyjältä, kuka maksaa viulut jos ja kun siellä jotain korjattavaa löytyy.
Sitten koitti päivä jolloin auto kävi tarkistuksessa. Mazdan imusarjan säätyvistä läpistä löytyi äänen aiheuttaja ja Deltan mukaan ainoa vaihtoehto on imusarjan vaihto. Vika on kuulemma harvinainen varsinkin kolmosissa. Kutosissa vikaa on silloin tällöin esiintynyt.
Autoliikkeen myyjä soitti ja kertoi, että jotta auto korjattaisiin olisi minun maksettava puolet 900€ kustannuksista. Ottaen huomioon auton iän ja sen että korjauksen jälkeen autosta tulisi parempi kuin ostettaessa.
Mitähän tässä pitäisi tehdä? Onko valituksesta mitään hyötyä. Kerroin oman kantani asiaan, mutta siihen kohauteltiin vain olkapäitä. Mielestäni heidän pitäisi siis maksaa kaikki kustannukset. Myytiinhän auto minulle ehjänä ja huippukuntoisena, kuten ilmoituksessa sanottiin. Saattoi tarina jäädä kiireen vuoksi vajaaksi mutta kyselkää lisää jos tämä ajatuksia herättää.
Comment