Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mitä eroa V8 a6 vs: S6.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Mitä eroa V8 a6 vs: S6.

    Elikkä kiinnostus heräs että mitä kaikkea erillaista -99-2000 alun V8/S6 Audeissa on. Teho nyt ainakin mut mitä muuta.

    #2
    Ainakin paperilla S6:ssa paremmat jarrut, alusta, hinta ja varustelun perustaso (varustelu lievä mutu).

    Comment


      #3
      No entäs mikä ero on B7 S4 ja RS4? Eikös niissä ole sama motti keulilla? Pienimuotoisia korieroja taitaa olla mutta tekniikka vissiin aikasta lailla sama?

      Oon kyllä nyt ihan varmasti väärässä, mutta valistakaa minua :)

      Comment


      • #4
        Muistaakseni jos en nyt ihan väärin muista niin B7 S4:n kone on viisiventtiilinen ja RS on neliventtiilinen sekä fis tekniiikalla...

        Comment


          #5
          No entäs mikä ero on B7 S4 ja RS4? Eikös niissä ole sama motti keulilla? Pienimuotoisia korieroja taitaa olla mutta tekniikka vissiin aikasta lailla sama?

          Oon kyllä nyt ihan varmasti väärässä, mutta valistakaa minua :)
          B7 S4:n ja RS4:n moottoreissa ei ole juuri mitään muuta yhteistä kuin perusrakenne ja iskutilavuus, sisuskaluissa on merkittäviä eroja. RS4:n moottori on enemminkin sukua mm. R8:n vastaavalle ja sen pohjalta jatkokehiteltiin myös myöhempi 5.2 V10, jota yleisesti luultiin (ja myös lehdistössä kutsuttiin) virheellisesti "Lamborghinin moottoriksi".

          RS4:n alustan komponenteissa ja pelkästään jarruissa sekä putkistossa on siinä määrin eroa S4:n verrattuna, että puhutaan mielestäni hyvin erilaisista autoista-samansukuinen ulkomuoto sinänsä hämää. RS4:n sisustaankin sai erikoistavaraa kuten reisiä moottorein puristavat kuppipenkit, näitä ei silloin saanut muihin malleihin edes rahalla.

          Varsinaiseen aiheeseen: A6 4.2:n ja S6:n välillä puhuttaneen samankaltaisista eroista, joita on esimerkiksi A8:n ja S8:n välillä. Moottori, jarrut, alusta ja ilmeisesti osiltaan myös putkisto nyt ainakin + kaikki S-varusteet. Ja A6 on varsinkin vakiona "mummovarusteilla", eli selvästi mukavuuspainotteinen lossi.

          Tuntematon ajattelija on todennut "A:sta ei saa S:ää tekemälläkään". Liittyykö toteamus autoihin, sitä voi jokainen tykönään pohdiskella :-) Näistä aiheista on kirjoitettu aiemminkin foorumille, se kuuluisa haku kannattaa.

          Comment


            #6
            Mitä nyt nopeesti kataloogia selaili, niin nokka-akseleissa on eroa ainakin osanumeron verran. Venttiilit on samat, mutta jouset on eri yms. Damperi oli myös eri numerolla.
            Männistä tai kampurasta ei ole tietoa mun softassa, mahtaako olla edes tarjolla erikseen merkkitiskiltä?

            Comment


              #7
              On tarjolla mäntiä erikseen.
              ARS/ASG sama numero.
              ANK/AQJ samat. Eli ässän männät on eri kamaa kuin V8;n.
              Kampuraa ei näyttäs olevan erikseen saatavana. Se tulee sitten puolimoottorin kanssa.

              Comment


                #8
                Ässän koneessa on jyrkemmät nokat ja kovemmat puristukset millä saadaan kovempi viritysaste.

                Comment

                Working...
                X