Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyyperille S2.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Nyyperille S2.

    Moro vaan Audi kansalle. En ole koskaan vielä Audia omistanut mutta olen kiikaroinut S2 tai ehkä snelostakin mut coupe ja 5syl 20venttiilistä ja ahdettuna tietty. Taudin kuvaan kuuluu että löylyä pitää löytyä ja jos ei löydy ni ahistetaan niin et löytyy. Mitä vuosimallia kannattaa suosia?onko joku tietty versio mikä on paras? mitkä yleisimmät viat?Käykö osat ristiin muista malleista vai onko aina marmori tiskiltä haettava?

    #2
    S2:nen kannattaa valita uudemmalla ABY suorasytkä koneella.

    Comment


    • #3
      Juu.

      Jaahas. ja lompsahti tämäkin oikealle osastolle. Tattist vaan. Mulla on tos näössä todistetusti vikaa eikä vaan ulkonäössä..

      Comment


      • #4
        Juu, itsekkin jälkikäteen sanonut että ABY olis kannattanut valita.

        +Suorasytkä yms. helpottaa tulevassa
        +Vaihdelaatikko on vahvempi
        +Ilmastointi yms. ovat uudemmat (ilmeisesti kestävämpi?)
        +Ei ole procon ten tms. vaijeriturvajuttuja tiellä

        Omaan autoon onkin tullut suorasytkä ja parempi laatikko. Tietty silloin kun ostin tuon oli abyt huomattavasti kalliimpia.
        Omaan käyttöön tietty abyssa olisi miinuksena:
        -Painoa enemmän
        -Airbagit yms
        -Ilmastointi

        Comment


          #5
          jos peruskäyttiksenä pitää, niin ainoastaan ilmastoinnin r12 aineen tarve 3b on huonoa.

          Jos pitää vireistää, niin 6gang ja suorasytkä on tarpeen, mutta ne pystyy kyllä jälkikäteen laittamaan,
          ja todnäk pienemmällä välirahalla kuin mitä aby/3b välistä joutuu maksamaan. Jälleenmyyntiarvo kyllä tollasessa aby/6vaihteisessa on toisaan myös parempi joten, heleppoa ei ole.

          Comment


            #6
            Menee vanha ilmastointi uudella aineella ilman mitään sen kummempia kommervenkkejä.

            Jonkun 400hv vekottimen voi tehdä 3B:stä ihan yhtä hyvin ilman mitään muutoksia sytkään tai vaihteistoon. 6 vaihteisessa ei ole mielestäni mitään muuta tavoiteltavaa kuin se kesto, jos tekee vääntömonsterin. Se on selvästi huonompi keppituntumaltaan ja kankeampi vaihdettava kuin 01A-sarjan askit, joita S2:n 5v on. Lisäksi 6v:tä vielä vaivaa tyyppivika 1-2 kytkentäholkin kanssa, jonka remontointi on kallista.

            Proconit on ABY:ssä ihan kuten 3B:ssäkin, jos varuste on uutena ostettu. Uudempi ilmastointi ei ole kestävämpi, päinvastoin. Sen sijaan paljon tyylikkäämpi se on siihen amerikan oksennukseen verrattuna käyttöpaneeliltaan.

            Kaikki S2:t alkaa olemaan vanhoja romuja. Osa on vaan vähemmän romuja kuin osa. Itse hankkisin puhtaasti kunnon perusteella.

            Comment


              #7
              Ja koska tuossa alussa mainittiin myös tuo s4 niin hintapolitiikaltaan huomattavasti isompi tarjonta ja se tekniikka puoli, erittäin vahva kulkine jos huoltaa ja käyttää asiallisesti pätee molempiin s2 ja s4. Itse tein kone, kytkin ja loota remontin omaani vuoden vaihteessa,ja haluan huomioida että auto oli täysin ajokuntoinen. Remonttiin aloin lähinnä kuluneen kytkimen takia ja kyllä niitä siirtäjä ongelmia on noissa 5v lootissakin. Kone oli huippukuntoinen huomioiden jo 360000 mittari lukeman, osia saa hyviä ja halpoja kuten myös paskoja kalliitakin, eli pieni ennakko tutkinta esim täällä saitilla avittaa valintojen teossa. Kumminkaan mullistavaa eroa ei ABY ja AAN välillä ole, kannessa suurimmat sekä ulkoisissa laitteissa. S4 tarjoaa enemmän matkustus mukavuutta ja taas vähemmän sitten tota sporttisuuden tunnetta


              Edit: ja tosiaan Porkkista lainaten vain kunto ratkaisee näissä kulkineissa ei enää juurikaan vuosimalli eikä edes se hintakaan eli halvalla saattaa löytää hyvän ja kalliilla paskankin toki toisinkin päin, mutta se ei ole typerä joka pyytää vaan se joka maksaa
              Viimeksi muokannut sfk78; 27.3.2011, 14:13.

              Comment

              Working...
              X