Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia ja mielipiteitä eri merkkisten autojen talvikäyttäytymisestä.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Kokemuksia ja mielipiteitä eri merkkisten autojen talvikäyttäytymisestä.

    Oli tuolla virittäjät ketjussa "mollausta" 740 vollen talviliikkumisesta, pistetään oikein oma ketju eri merkkisten autojen talvi-ominaisuuksista:)

    Niin...useamman talven tommoisella 740 farkulla ajaneena, niin ei tosiaankaan tarvi mitään hiekka säkkejä perään kulkua parantamaan, vanhoilla lähes nastattomilla Semperiteilläkään ollut ikinä mitään vaikeuksia päästä liikkumaan...ja juu kyllä ollut lunta ja mäkiä. Tänä vuonna kulku parani entisestään, kun pistin 940 lukkoperän (volvo ilmoittaa liikkeelle lähtö-avustimena) jonka jälkeen vetääkin sit molemmat takapyörät johonkin 40 nopeuteen asti jos nopeuseroa on. Loistava peli, ajotapa vaan tarvii reippaamin kaasua kun alkaa olemaan liukasta... ja menee kyllä lähes uskomattomasti, kun vain uskaltaa työntää.
    Muutenkin pitkällä akselivälillä takavetona rauhallinen ja mukava vietävä.

    B5 S4 Audi tietysti eri maata kaikinpuolin, mutta jos hyvältä haltijalta saisi toivoa, niin samanlainen yliohjaavuus kuin vanhassa 4WD Tercelissä oli, niin olisi paljon enempi mieleen, nyt aivan liian tasapaksu, tietysti käytettävissä oleva voima saa pisteitä ja hymyilyttämään, lisääkin tarvisi...siis voimaa :) Oli oikein virallinen kilvissä oleva turbo peli tuo Terceli, kiva talvipeli, kori vain loppui.

    Turbo Leone, vähän samanlainen kuin Terceli, mutta ei aivan niin yliohjaava ja varmaan yksi parhaiten auraamattomilla metsä-autoteillä (siis lumessa) liikkuva peli, joskus meinasi usko loppua, mutta niin vain liikkui. Sama vika kuin Toyotalla, kori mätäni silmissä.

    Olishan noita, Triump Herald (ei kyllä talvi auto missään mielessä) Saab 96, lämmin, isot pyörät, pulkka pohja, kuskia pitää vain varoa baarissa ettei syö naapurin lautaselta, kun on niin ratti ja polkimet "balanssissa":) ym.ym. mutta eiköhän tässäkin jo enempi kuin tarpeeksi...

    #2
    Unohdit RS2:n joten boikotoin tätä kyselyä :)

    Comment


      #3
      Ford Escort -68 - -74. Aivan loistava talviauto, eihän sillä päässyt mihinkään mutta hauskaa sai pitää ilman että vauhti ikinä kasvoi vaarallisen puolelle. Lämminkin oli vielä, muistaakseni.

      Nykyautot ovat huonoja talviautoja sillä niillä pääsee aivan liian lujaa olosuhteisiin nähden.

      Comment


        #4
        -Toyota Corolla TE71, 1,8 Twincam, kohtuu hyvä menijä talvella Billsteinin alustansa ansioista, hauska leikkikalu
        -VW Golf 4 GTI, ihan mukava talvella etenemään, etuvetoisen kujeet
        -Ford Sierra is, huonompi eteneen talvella kuin tuo Toyota, tehon puutteesta huonompi leikikalukin
        -Mazda 626 -88, etuvetoisen kujeet mutta mun mielestä ei niin hyvä talvella kuin Volski
        -Audi 100 -90, hyvä talviauto, traileria vedettäessä ei enään niin hyvä ollutkaan etenemään
        -Opel Kadett, 1.3 -86, samaa kauraa kuin muutkin etuvetoiset
        -VW Kulpa -69, aivan loistava meneen talvelle, tehon puutteen vuoksi sai mennä tuppi nurin :D
        -Ford Escort RS -99, ihan normaali etuvetoinen etenemään
        -Audi S4 -99, ihan kohtuu kiva kikkailla talvella, ei jäänyt kiinni mihinkään :D liian vähän tehoa :D
        -Audi 100 2.3 -92, mukavasti talvellakin eteni, liian vähän tehoa
        -Mazda 626 2.0 -01, menee ihan kivasti luistoneston avustuksella, muuten suttaakin liian herkkään
        -Audi RS4 -01, liian vähän tehoa :D

        -Toyota Corolla 1.3 -87 tyypillinen etuveto menemään
        -Toyota Corolla 1.3 -92 parempi kuin tuo vanha corolla
        -Audi 80 -88, ihan kiva talvella etenemään, tyypillinen etuveto
        -Audi A4 1.8 -96, normaalia etuveto kauraa
        -Audi A8 -96, liian vähän tehoa, tipin vuoksi leppoisa ajettava
        -Volvo V70 AWD 2.5T -97, mukava talviauto ja perhanan lämmin
        -Opel Kadett 1.3 -86, mukava vietävä talvella, aika looginen menemään jopa lujaa ajettaessa
        -Opel Astra 1.6 -92, saa suttaamaan vaikka tehoa ei ookkaan. Ihan kiva viedä talvella kahva edellä, samaa tyyliä kuin Kadettikin

        -Honda Hornet 600 -06, varmaan ihan paska talviautona, paleltuu ja lyö tyhjää jos vain uskaltais edes kokeilla :D

        Comment


          #5
          Peugeto 106 rallye ja gti olivat ainakin järjettömän nopeita lämpenemään. Muutkin omistamani pösöt ovat kyllä lämmenneet ihan mukavasti. Koneesta ja ohjaamosta :D

          Bemareissa on tuntunut ainakin lämmintä riittävän ja käsien määrää kabiinissa voi säädellä helposti oikealla jalalla ;) Mulla ollut vain 300srj malleja, muista ei kokemusta.

          Mersun (facelift w203)vetoluistonesto tuntuu olevan huomattavasti huonompi kuin bemarin. Tolla voi jäädä risteykseenkin jumiin, ilman sen suurempaa ylämäkeä. Bemarilla pääsi sentään eteenpäin, jos siinä vetoluistonesto oli. Ajonvakautus sen sijaan toimii tosi eleettömästi.

          Hondat olivat pirun kylmiä. (accord ja civic type-r)

          Comment


          • #6
            Honda Hornet 600 -06, varmaan ihan paska talviautona...
            Autona?... :)

            Comment


              #7
              126 korinen Mese saksan kitkoilla ei ollut talviauto. Sillä oli kiva luistella. Siis valua jarrut lukossa mäkiä alas.

              Caddy -04. Jää kiinni heti kun eturenkaat kaivaa lunta. Takapyörät on kuin vetäis rekee perässä. Ei ollenkaan sovi talvisille mettäautoteille.

              Golff -95. Pärjää mettäteillä lapion ja korkean maavaran johdosta.

              C4Q -96. Ei ole ollut ongelmia. Ohittaminen onnistuu vaikka olis keskipengertä, eikä tartte pelätä tehon katoomist, kuten etuvetosilla. Siis kun sitä tehoa ei ole mikä katoaisi. Oikeasti välillä ketuttaa, kun etuvetoset ei uskalla ohitella ja ite kauheen kiireisenä joutuu siten tekeen vähän riskiohituksiakin.

              Comment


                #8
                Sorry Porkkis RS2:han nyt on ihan oma lukunsa:)
                ...mutta kyllä siihenkin olisin enempi yliohjaavuutta kaivannut.

                Comment


                  #9
                  Nissan Sunny -87. Etuveto ja käppärikään ei toiminut kuin n.50% ajasta, joten leikkikaluna hieman hankala. Mutta ihmeen hyvä sillä oli talvella ajaa, normikelillä tuntui ettei pääse mihinkään vaan mettäteillä meni paremmin kun neliveto subaru kuhan muisti lämän pitää tiukasti lattialla ja vaihteilla säädellä nopeutta :)

                  VW Polo classic variat -00. Ajettu yli 400tkm ja renkaatkin todella huonot, joten oli kyllä "mielenkiintoinen" peli. Pahimmillaan mentiin porvoossa punasista läpi renkaat lukossa (mäen alla valot). Paremmat renkaat paransivat tilannetta hieman. Ei sillä onneksi 1.9 sdi koneella mitään vauhtia saanut.

                  VW Passat -97 (kai). Todella madallettu ja jäykkä alustainen, kesällä oli kova vehjas ajella. Riitti tosin vain vesisade siihen että motarilla rupesi jo perä vaeltamaan, joten ei tullut talviajoa mieleenkään kokeilla.

                  Tojota Avensis -08. Tässä on tuo sutimisen esto ihan tarpeen, ensimmäiset pari talvea autossa oli kitkat, joilla ei kyllä ilman apuja meinannut päästä liukkaalla edes liikkeelle. Nastat auttoivat asiassa. Tai sitten tuli tuohon sutimisen estoon totuttua niin paljon ettei vaan osaa. Väkisin päällä oleva ajonvakautus tappaa ne vähäisetkin leikkihalut tämän kanssa.

                  Ford consul -72. Mottia ja näöstä päätellen alustaakin joskus vaihdeltu. Pääsee tuolla ihan etenemään, kuhan muistaa ettei käännä rattia ja paina kaasua samaan aikaan. On se niin herkkä tai sitten kuski ei vain osaa.

                  Comment


                  • #10
                    Skoda ajalta jolloin olivat vielä Skodia. Takatuuppari ja takamoottorinen, aivan järjettömän hauska leikkikalu. Tehon puolesta itseään ei pystynyt tappamaan mutta lekamaisen ajonsa johdosta piiiiitkät sladit helppoja. Takamoottorisuuden etuna myös että aikalaisiaan eskortteja ja kadetteja piti syheröisellä jääradalla pilkkanaan miten tahtoi. Huono kyllä lämpeemään sisätiloista.

                    Comment


                    • #11
                      Alkuperäinen kirjoittaja tpv! Näytä viesti
                      Autona?... :)
                      Sarkasmitutkaasi pitää kalibroida...

                      Omat kokemukset viestiketjun aloittajalle 740:sen Volvon talviajo-ominaisuuksista eivät kovin vakuuttavaa kuvaa autosta antane. Kyseinen peli oli -87 2.3 bensakone ja sedani. Monesti sai kyllä ihan kytkimellä vaan lähteä pientäkin ylämäkeä valloittamaan jos valoihin oli jäänyt. Tuo hiekkasäkkien laittaminen takakonttiin olisi ollut varmaan ihan hyvä ratkaisu. Ihan sama mitä renkaita siihen laittoi, niin kyllä se vaan sutia jaksoi ja perä heilui laidasta laitaan.

                      Tosin noita 2.3 bensoja ei Suomessa paljoa taida edes olla, joten liekkö hieman painavampi etuosa ja sedanin kevyempi perä se oleellisin tekijä. Kova se oli myös puskemaan kurveissa ja eipä siinä talvisin mitään positiivsta ollut, kuin ehkä nopea moottorin lämpeneminen kun menovesi tuntui maistuvan.

                      Comment


                        #12
                        Farmari taunus-80. Ehkä huonoin lumessa etenijä ever. Muutenkin kamala ajettava, hieman jenkkimäisen elastinen. Helvetin kylmä ja 1,6 koneella luokattoman laiska, ehkä kuitenkin ajo-ominaisuuksiin nähden ihan sopiva suorituskyky.
                        Saman ikäinen Ascona. Vähän parempi etenemään, pirun hauska ajaa talvellakin, mutta varsinkin kesällä suht jäykällä ja matalalla alustalla. Minun yksilöni kärsi vaan tehon puutteesta Joskus tekisi mieli hankkia vielä B-Ascona ja laittaa Audin vitoskone. Kylmä tuli tuossakin talvella.
                        Noiden jälkeen on ollut 2 quattroa. Noissa on pärjännyt pakkasellakin ja 80q meni junttilukkoineen älyttömiin paikkoihin ja vielä poiskin.
                        240 volvo on muuten paljon parempi talvella kuin 7 ja 9-sarjalaiset. Tosin lukollisena nuokin on ihan kivoja.

                        Comment


                          #13
                          Farmari taunus-80. Ehkä huonoin lumessa etenijä ever.
                          Jaa-a, tane oli tosiaan tunnettu talviominaisuuksista vai pitäisikö sanoa omituisuuksista, mutta esim. isocorolla -78 oli kyllä vankka kilpailija tanelle. Sillä saattoi jäädä jopa tasaisella jumiin. Joskin asiaa auttoi kulkineen höyhenen kevyt paino (tais olla jotain 750kg) ja apparin paikalla istuvan työntöapu, joka olisi kuulunut olla vakiovaruste jokaisessa kyseisen merkin autossa.

                          Comment


                            #14
                            Korjaan vielä että B-ascona oli oikein kiva auto talvella. Paras oli 1.2S edullisen painonjakaumansa takia. Noita koppia kun aikoinaan tuli omistettua niin viimeisessä oli C24NE, eli motronicilla ohjattu 2,4l CIH jonka perässä 5v Getrag. Paras talviauto oli edelleen se 1.2S.

                            Minulla oli pellingistä ostettu tipunkeltainen 1.2S, nelivaihteinen ja edellinen omistaja oli varustanut sen jälkiasennuspenkeillä jotka olivat todella hyvät. Tällä autolla tuli ajettua saksassakin 19 vuotiaana kun sain laivamatkan sinne eikä satamassa ollut parkkipaikkaa niin ruumaan otettiin autokin. Vähän ihmettelivät siihen aikaan saksan puolella niitä vakuutuksia jne mutta kyllä Bremenissä tuli kurvailtua. Tämä on ehkä ainoa auto joka nyt jälkeenpäin vähän ottaa päähän että päästi käsistään. Vaihdoin sen 1,9 CIH moottoriseen jossa oli lasikuidulla korjattu pohja, huono käynti ja huoraportaan takaikkunassa. Valkoiset mangelsit alla. Ai kun olisi ollut fiksumpi autovalinnoissa silloin joskus.

                            Comment


                            • #15
                              Oldsmobile Custom Cruiser oli mukava auto talviajossa. Todella rauhallinen ajokäytökseltään. Rengasäänien sävystä usein kuuli, jos tie oli jäinen. Mikään muu ajamani auto ei ole niin selkeästi osannut jäisestä tienpinnasta kertoa muuttuvalla rengasäänellä.
                              Liukumiset sivusuunnassa olivat kuin hidastetusta filmistä. Tuntui, että on puoli minuuttia aikaa ottaa luisto haltuun. Tosin joskus saattoi tuntea luistossa olonsa enemmänkin matkustajaksi.

                              Sen auton ratissa ei oikein ikinä tarvinnut pelätä oman turvallisuutensa puolesta. -Jokusen kerran kyllä muiden tiellä liikkujien.
                              Uusilla nastarenkailla meni aika hyvin hangessakin. Pohjan muoto sellainen, että ei jää kovin herkästi mahastaan kiinni ja jos oli isoja valleja pihatiellä, joista ei kerralla päässyt läpi, niin aina pääsi pakilla pois ja sai otettua uudelleen vauhtia. Vauhdin kanssa painava auto meneekin aikamoisesta vallista läpi.

                              Comment


                              • #16
                                Omat autot joilla tullut talviautoilua harrastettua:

                                -Citroen Xsara: lämmin, suht huono etenemään etuperin, takaperin kyllä pääsi pahemmistakin paikoista. Takajarrut tuppasivat jäätymään, mutta huollossa tehdyn modifikaation jälkeen eivät enää. Lukot jäätyi joskus auki, erityisesti pesun jälkeen. Lämpömittari näytti sisä- ja ulkolämpötilan keskiarvoa.

                                - Rover 75: vähän parempi etenijä, lukot tässäkin joskus jäätyili. Käsijarrulla ei paljon käännöksiä tehty: jäi päälle ja irtosi vasta auton pysähdyttyä.

                                - GMC Typhoon: kohtuu hauska mutta äkkinäinen vietävä keskieuroopan kitkoilla ja lyhyellä akselivälillä. Talvikelissä 2/3 tehosta tarpeetonta.

                                - Audi A8: pelasi talvella yhtä hyvin kuin kesälläkin, ei mitään pakkasen aiheuttamia ongelmia. V8, tiptronic ja 4-veto "ihan kiva" yhdistelmä. Renkaat oli kyllä huonot, meinasi pari kertaa talvi yllättää autoilijan (kaikki tapaukset jarrutuksissa risteykseen tullessa).

                                - Chrysler Stratus: Tämäkin pelasi talvella siinä kuin kesälläkin. Etenikin suht hyvin etuvedoksi. Lämminkin taisi olla?

                                - Audi A6: pelaa talvella yhtä huonosti kuin kesälläkin. Ei mitään pakkasen aiheuttamia lisäharmeja, paitsi takaluukun pumput antautuivat. Ihan törkeen kylmä. Nelikkona ei etenemisongelmia, mutta tippi olisi tietysti kiva.

                                Noista jos pitäisi valita auto talvisiin arkiajoihin, niin kyllä se Kasi ehdottomasti olisi, kunnon renkailla. Hauskanpitoon sitten Typhoon.

                                Niin ja onhan sitä tuolla '49 Oldsilla tullut jonkun verran myös ajettua: leveällä valkosivulla varustetut ameriikan M+S:t ei ehkä ihan parhaat talvirenkaat ole, mutta ojien välissä on pysytty ja lopulta aina päästy sinne minne oltiin menossa. Ratissa kierroksia luokkaa 18 ja halkaisija sama kuin paikallisliikenteen bussissa, joten kovin urheilullisiin suorituksiin en edes Saarijärven jääradalla ryhtynyt, mutta en hitainkaan ollut. Pitää vaan penkki jättää sen verran kauas että sopii pyörittämään. Jarruja voi kuvailla tunnottomaksi. Lämmintä riittää, annostelu vaan vähän hankalaa: tulee helposti joko liikaa tai ei ollenkaan. Kylmäkäynnistysominaisuudet ilman lämmitystä ja SAE30 yksiasteöljyillä "haasteelliset".

                                Comment


                                  #17
                                  Laitellaanpa tänne omiakin kokemuksia vaikka ei tällä tälle autoilu-uralla ole kovin monella erillaisella autolla ajanutkaan.

                                  VW Polo Classic: Eteneminen suht ok vajaavetoiseksi, mutta keveä paino ja ei uriin sopiva raideleveys aiheutta jatkuvaa hakemista sekä ampuilua milloin minnekin suuntaan. Ainoa auto tähän mennessä jolla on menty metsähallituksen puolelle vahingossa. Lämpöä kyllä piisasi talvellakin.

                                  UAZ 315126: Itänaapurin joka paikan menijä. No eteneminen on tietenkin kohdillaa lukollisessa nelivedossa mutta talvinen maantiekäytös pelkällä takavedolla ja velivenäläisen joka kelin renkailla oli vähintääkin mielenkiintoinen. Nelikko päällä sitten vakaampi ja siitäkin huolimatta, että tuulilasin ja kattorätin välissä oli toisella laidalla n 3cm rako, lämmin auto.

                                  Toyota carina 2: Kaverin kulkine jossa takana jotkin korottavat jouset ja edessä laikalla madalletut. Tämä laitos oli kesät talvet hirveä auto ajaa. Lämpöä oli liiaksikin asti, eli lämmönsäätöpotikat oli irti poikki ja tietenkin ne olivat jääneet "siperia" asetuksille. Talvella ei siis ongelmia mutta kesällä maan päällinen helvetti lämmönkin puolesta.

                                  Tähän mennessä paras talvella ajamani auto on ollut emännän ex Coupe quattro. Mielestäni helppo leikittelyyn jopa tälläisen kokemattoman q-kuskin ja normi ajossa vakaa kuin mikä.

                                  Comment


                                    #18
                                    Alkuperäinen kirjoittaja Ilkka L Näytä viesti
                                    Jaa-a, tane oli tosiaan tunnettu talviominaisuuksista vai pitäisikö sanoa omituisuuksista, mutta esim. isocorolla -78 oli kyllä vankka kilpailija tanelle. Sillä saattoi jäädä jopa tasaisella jumiin. Joskin asiaa auttoi kulkineen höyhenen kevyt paino (tais olla jotain 750kg) ja apparin paikalla istuvan työntöapu, joka olisi kuulunut olla vakiovaruste jokaisessa kyseisen merkin autossa.
                                    Kolmas vankka ehdokas näille kahdelle on kyllä edesmennyt G10 Chevy Van raskaalla dieselmoottorilla. Se kun ei tarvinnut talvella kuin maahan jäätyneen koiran ulosteen eturenkaan eteen, niin liikkeelle ei päässyt. Kerran vahingossa pysäköin sen talvella perä hyvin loivaan alamäkeen ja siihenpä se jäi kiinni.

                                    Ensimmäinen autoni, KE20 Corolla, oli kyllä kylmin talviauto heti edellä mainitun Chevy Vanin jälkeen. Tuulilasi pysyi jotenkuten sulana, etupenkeillä varpaat paistui omassa hiessään, mutta muuten oli kuskilla ja matkustajilla vilpoista. Vähän tehoa ja takaveto ei juuri yllätyksiä tarjoillut.

                                    Toyota Corona Mark II (useita) oli sekä lämmin että myös tarpeeksi tehokas jotta sitä oli talvikelissä kiva viedä.

                                    Pari uutta etuvetoista Corollaa, AE92 sekä bensa että diesel, aika värittömiä talviautoja. Etenivät kyllä paksussakin lumessa yllättävän hyvin ja lämpimiäkin ne olivat.

                                    Sitten tämä Chevy Van, josta ei muuta hyvää sanottavaa ole kuin loistavat sisätilat. Auto oli viettänyt parhaat miehuusvuotensa Teksasissa, joten lämmityspuoleen ei luonnollisestikaan oltu panostettu. Löysin romikselta Land Cruiserin lisälämmittimen, sitten alkoi Chevyssäkin tarkenemaan, juuri ja juuri.

                                    Volvo 244 GLD6, ensimmäinen kosketus konsernitekniikkaan, Volkswagenin väkivahvalla 2.4 litraisella suoralla 6-dieselillä. Auto oli kyllä ikäisekseen mukavasti käyttäytyvä talviauto. Tehoahan ei tässäkään ollut päätähuimaavasti, mutta sivuluisut olivat nautinnollisen pitkiä ja rauhallisia. Lisäksi auto pyrki itsekseen oikaisemaan luisut. Todella lämmin ja mukava talviauto.

                                    Opel Vectra 1.6 GLS, aika tavallinen etuvetoinen käytökseltään, ei yllättävä millään tavalla. Auto oli vuosimalliltaan samaa luokkaa kuin aiemmin omistamani etuvetoiset Corollat, ajo-ominaisuudet olivat kyllä paljon paremman kaiken kaikkiaan.

                                    C5 A6 etuveto ja multikroonikko. Tämä auto on kyllä niin eri luokassa kuin aiemmat autoni, jo tekniikankin puolesta, että vertailu on mahdotonta. On ABSit, ESPit, ADLlät sun muut avustimet. Meno on vakaata ja rauhallista kelillä kuin kelillä. Autoa tosin vaivaa tietynlainen tunnottomuus siihen, mitä persiin alla tapahtuu. ESP:n valo vilkuttaa vaikka takapuoli ei vielä tunne mitään muutoksia esim. pidon suhteen. Mutta näinhän näiden järjestelmien tuleekin toki toimia. Itse tykkään erityisesti luistonestosta, joka ei ole heti tappamassa etenemistä kun pito häviää vetäviltä pyöriltä. Toisenlaisiakin esityksiä olen tavannut.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Alkuperäinen kirjoittaja jannekk Näytä viesti
                                      Kolmas vankka ehdokas näille kahdelle on kyllä edesmennyt G10 Chevy Van raskaalla dieselmoottorilla. Se kun ei tarvinnut talvella kuin maahan jäätyneen koiran ulosteen eturenkaan eteen, niin liikkeelle ei päässyt.
                                      Oliko sinulla siinä kunnon nastarenkaat?

                                      Comment


                                        #20
                                        Alkuperäinen kirjoittaja audiq Näytä viesti
                                        Oliko sinulla siinä kunnon nastarenkaat?
                                        Kyllä, siinä oli uudet Good Year -nastarenkaat.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Lada 1200 farmari, tiheä loota ja keveä perä. Hauska leikkikalu, mutta etenemiskyky vähän huono.
                                          Lada 1500 Aztec, Kaasarin kanssa jatkuvaa ongelmaa. Automaattiryypyt jne. hauska leikkikalu silloin kun se toimi. Tähän laitettiin vasta loppuveiheilla 1200 ladan kakskurkkunen ja sillon toimi kuin unelma. Senjälkeen sitten hajosi.
                                          Nissan Sunny 1.5 -87, Ihan ok leikkikalu, etuvetoisen kujeet. Etenemiskyky ei paras.
                                          VW Golf III 2.0 GTI, Tehoa ihan ok verran tuon kokoiseen kippoon. Etenemiskyky hyvillä renkailla ihan hyvä ja pystyy leikkimään mukavasti. Ensilumilla kesärenkailla aivan toivotonta yrittää ajaa.
                                          MB E220 Diesel -95, Melkoinen laiva, etenemiskykyä piisaa kun vaan saa auton liikkeelle, tehonpuutteen vuoksi ei paras leikkikalu.
                                          Toyota Dyna -87, Talveksi piti laittaa painot lavalle, jotta liikkui mihinkään. Koppi on eturenkaiden päällä joten edes leikkikaluksi ei tästä ollut.
                                          Seat Toledo 1.9TDi -00, Etuvetoisen kujeet, etenemiskyky.. noh ei jääny mitään muistikuvia, niin kai se ihan ok on.
                                          Audi A4 B5 2,5TDi -99 Q, Etenemiskyky tosi hyvä, sopivalla kelillä mukava leikkiä ja helppo viedä. Voimanpuute vaivaa ja vauhti tuppaa kasvamaan luisuissa helposti.

                                          Noista hauskimmat talvipelit on kyllä ollu ladat. Sai t-paita päällä ajella kun oli niin lämmin koppi ja pysty antamaan kenkää niinkun vieraalle sialle. Eikä haitannu vaikka vähän penkkoja levitteli tai perä tuli joskus ojan puolella.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X