Oli tuolla virittäjät ketjussa "mollausta" 740 vollen talviliikkumisesta, pistetään oikein oma ketju eri merkkisten autojen talvi-ominaisuuksista:)
Niin...useamman talven tommoisella 740 farkulla ajaneena, niin ei tosiaankaan tarvi mitään hiekka säkkejä perään kulkua parantamaan, vanhoilla lähes nastattomilla Semperiteilläkään ollut ikinä mitään vaikeuksia päästä liikkumaan...ja juu kyllä ollut lunta ja mäkiä. Tänä vuonna kulku parani entisestään, kun pistin 940 lukkoperän (volvo ilmoittaa liikkeelle lähtö-avustimena) jonka jälkeen vetääkin sit molemmat takapyörät johonkin 40 nopeuteen asti jos nopeuseroa on. Loistava peli, ajotapa vaan tarvii reippaamin kaasua kun alkaa olemaan liukasta... ja menee kyllä lähes uskomattomasti, kun vain uskaltaa työntää.
Muutenkin pitkällä akselivälillä takavetona rauhallinen ja mukava vietävä.
B5 S4 Audi tietysti eri maata kaikinpuolin, mutta jos hyvältä haltijalta saisi toivoa, niin samanlainen yliohjaavuus kuin vanhassa 4WD Tercelissä oli, niin olisi paljon enempi mieleen, nyt aivan liian tasapaksu, tietysti käytettävissä oleva voima saa pisteitä ja hymyilyttämään, lisääkin tarvisi...siis voimaa :) Oli oikein virallinen kilvissä oleva turbo peli tuo Terceli, kiva talvipeli, kori vain loppui.
Turbo Leone, vähän samanlainen kuin Terceli, mutta ei aivan niin yliohjaava ja varmaan yksi parhaiten auraamattomilla metsä-autoteillä (siis lumessa) liikkuva peli, joskus meinasi usko loppua, mutta niin vain liikkui. Sama vika kuin Toyotalla, kori mätäni silmissä.
Olishan noita, Triump Herald (ei kyllä talvi auto missään mielessä) Saab 96, lämmin, isot pyörät, pulkka pohja, kuskia pitää vain varoa baarissa ettei syö naapurin lautaselta, kun on niin ratti ja polkimet "balanssissa":) ym.ym. mutta eiköhän tässäkin jo enempi kuin tarpeeksi...
Niin...useamman talven tommoisella 740 farkulla ajaneena, niin ei tosiaankaan tarvi mitään hiekka säkkejä perään kulkua parantamaan, vanhoilla lähes nastattomilla Semperiteilläkään ollut ikinä mitään vaikeuksia päästä liikkumaan...ja juu kyllä ollut lunta ja mäkiä. Tänä vuonna kulku parani entisestään, kun pistin 940 lukkoperän (volvo ilmoittaa liikkeelle lähtö-avustimena) jonka jälkeen vetääkin sit molemmat takapyörät johonkin 40 nopeuteen asti jos nopeuseroa on. Loistava peli, ajotapa vaan tarvii reippaamin kaasua kun alkaa olemaan liukasta... ja menee kyllä lähes uskomattomasti, kun vain uskaltaa työntää.
Muutenkin pitkällä akselivälillä takavetona rauhallinen ja mukava vietävä.
B5 S4 Audi tietysti eri maata kaikinpuolin, mutta jos hyvältä haltijalta saisi toivoa, niin samanlainen yliohjaavuus kuin vanhassa 4WD Tercelissä oli, niin olisi paljon enempi mieleen, nyt aivan liian tasapaksu, tietysti käytettävissä oleva voima saa pisteitä ja hymyilyttämään, lisääkin tarvisi...siis voimaa :) Oli oikein virallinen kilvissä oleva turbo peli tuo Terceli, kiva talvipeli, kori vain loppui.
Turbo Leone, vähän samanlainen kuin Terceli, mutta ei aivan niin yliohjaava ja varmaan yksi parhaiten auraamattomilla metsä-autoteillä (siis lumessa) liikkuva peli, joskus meinasi usko loppua, mutta niin vain liikkui. Sama vika kuin Toyotalla, kori mätäni silmissä.
Olishan noita, Triump Herald (ei kyllä talvi auto missään mielessä) Saab 96, lämmin, isot pyörät, pulkka pohja, kuskia pitää vain varoa baarissa ettei syö naapurin lautaselta, kun on niin ratti ja polkimet "balanssissa":) ym.ym. mutta eiköhän tässäkin jo enempi kuin tarpeeksi...
Comment