Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia Autotalo Laakkosesta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Kokemuksia Autotalo Laakkosesta

    Pakko kysyä, että onko muilla varsinkin Kuopion Laakkosella ollut yhtä jäätävät kokemukset kuin minulla ja tuttavilla.

    Voiko tuo huolto oikeasti olla näin käsi:

    Tapaus 1:
    Kaveri käytti Audinsa talvirenkaiden vaihdossa Kuopion Laakkosella. Haki auton pois niin auto alko tärisemään moottoritielle mentäessä -> Auto sivuun ja tutkiminen niin yhdestä vanteesta kaikki paitsi 1 pultti lentänyt mäkeen.

    Tapaus 2:
    Toisella kaverilla alkoi palaa moottorinvikavalo A4 B6sessa ja toi auton mulle vikakoodin lukuun. Vikakoodi oli N80stä ja kaveri päätti viedä auton Laakkoselle huoltoon kun siellä oli se puolakampanjakin menossa. Lupasivat Laakkosella pistää tekstiviestin tai soittaa kun auto valmis ja lupasivat perjantaiksi sen (vei keskiviikkona). Ei kuulunut mitään ja kaveri ajatteli, että eipä se varmaan valmis ole kun eivät mitään ilmoita.

    No tuli maanantai ja eikä kuulunut mitään. Kaveri soitti huoltoneuvojalle ja sanottiin, että auto ollut jo valmis viimeviikolla, että tule hakemaan pois...

    Eikun hakemaan auto pois. Viaksi oli ilmoitettu, että N80lle tulevat letku hieman tukkeutunut ja se oli putsattu ja otettu toki jotain 40e tästäkin ilosta.

    No auto pihalta mukaan ja eikun matkaan. Ainoa vika oli vain, että olivat jättäneet käsijarrun päälle koko viikonlopuksi kun ovat ajaneet eka auton pois lämpimästä tallista edellisellä viikolla. Moottoritielle kiihdyttäessä kiva käry kun jarrut jäätynyt pohjaan. Eikun auto omaan talliin lämpiämään ja soitto Laakkoselle -> Sanoivat, että ei voi mitään. Vahinkoja sattuu.

    No päivä tuosta niin moottorinvikavalo syttyy uudelleen (sama N80 vikakoodi taas). Auto takaisin Laakkoselle ja viaksi olivat sanoneet nytten likaisen aktiivihiilisäiliön. Sanoin kaverille että nyt otetaan itse se irti ja putsataan se, mutta kaveri päätti vaihdattaa sen Laakkosella uuteen ja loppuhinta vajaa 300 euroa töineen.

    Auto pois laakkoselta ja seuraavana päivänä luen vikakoodit autosta varmuuden vuoksi niin sama N80 vikakoodi edelleen siellä ja tulee takaisin vähän ajan ajon jälkeen vaikka sen nollaisi. Eli edelleen sama vika vaikka autoon jo tungettu melkein 400e huoltoihin.

    Eipä ole kaveri vienyt kolmatta kertaa autoaan enää saman vian takia sinne. Voin vaan kuvitella mitä ne seuraavaksi taas arvalla vaihtavat ja toivovat vikakoodin häviävän sekä maksattavat.

    Tapaus 3:
    Tämä on oma keissi.

    Omasta autosta alkoi kuulua resonointiääni tietyillä kierroksilla ja toinen kiva ääni nokkaketjun kiristimestä.

    Vein auton Kuopion Laakkoselle huoltoon noiden asioiden takia. Ja kerroin että kiristin oli vaihdettu 1.5 vuotta sitten viimeksi joten siinä on takuu jäljellä. Soittivat että tehtaalta lupa kiristimen ja ketjun vaihtoon takuseen ja ilmoittavat kun viat on korjattu ja auton voi hakea.

    Hain auton seuraavana päivänä illasta ja samantien toki huomasin, että resonointi ääni kuuluu edelleen. Heti takaisin huoltoneuvojan juttusille ja sanoin, että päätitte sitten luovuttaa auton mulle vaikka kaikkia vikoja ei ole korjattu. Huoltoneuvoja sanoi, että huoltaja kerkesi jo lähteä töistä, mutta tuo auto parin päivän päästä uudelleen niin katsotaan.

    Soitin seuraavana päivänä vielä sinne, että miten voi olla mahdollista että tuon auton teille huoltoon ja saan sen samoilla vioilla huollettuna takaisin.
    Huoltoneuvoja kertoi mulle, että oli jutellut itse huoltajan kanssa ja kuulemma katalysaattori resonoi. Kysyin, että miksi näistä ei ilmoitettu minulle kun auton hain eikä missään papereissa siitä mitään lue. Sain vastauksesti, että unohtunut laittaa ja bonuksena vielä kuulemma vesipumpussa oli havaittu vuotoa samalla kun olivat vaihtaneet nokkaketjun kiristintä. Vesipumpussa vielä takuuaika loppunut 2 viikkoa tuosta huollosta. Eli menisi virhevastuun piikkiin.

    Ihmettelin huoltoneuvojalle, että miksi asiakkaalle ei kerrota huomattuja vikoja kun autoa haetaan tai kirjoiteta niitä huoltopapereihin. Kuluttajasuojassakin jo kerrotaan, että auton huollon aikana löydetyt muut viat, on kerrottava asiakkaalle löydettäessä. Huoltoneuvoja vain voivottelee asiaa ja kertoo, että ei voi mitään. Hienoa toimintaa, että huomaavat takuun/virhevastuunalaisia osia olevan hajalla niin eivät kerro niistä asiakkaalle tahalleenkaa, että ei tarvitse takuuseen niitä vaihdella.

    No toki seuraavaksi tuli mieleen, että eivät sitten voineet ilmoittaa vesipumpusta mulle samantien niin olisi voinut sen vaihtaa samalla kun olivat pistäneet koneen huoltoasentoon kiristimen ja ketjun vaihdon yhteydessä. Huoltoneuvoja sitten katsoi vielä koneelta että olisi siinä pari tuntia säästänyt kun olisivat ilmoittaneet vesipumpusta ja olisi vaihettu se samalla siinä muiden ohessa.

    No huoltoneuvoja vain voivotteli asiaa ja vastattiin että ei voi mitään.

    Tein reklamaation asiasta Laakkoselle ja sieltä tulikin vastauksesi, että moka tehtiin ei voi mitään.

    Tämän jälkeen avauduin Tampereen Laakkoselle, jossa jakopääremontti oli tehty. Tampereella alkoivat selvittämään asiaa Kuopion kanssa. Kohta Tampereelta soitetaan ja Kuopiosta oli väitetty, että koko konetta ei ole pistetty huoltoasentoon missän vaiheessa huoltoa ja puskuria ei oltu irroitettu, joten vesipumpun vaihdossa ei olisi säästetty aikaa/rahaa.

    Tässä vaiheessa alkoi otsasuoni pullistua, koska huomasin jo autoa ekan kerran haettessa puskurissa sumuvalojen olevan vinossa ja puskurin kiinnikkeiden ruuveja puuttuvan josta huomasi heti, että puskuri oli irroitettu ja tämän takia alunperin sanoinkin huoltoneuvojalle, että olisitte säästänyt aikaa tuossa. Kaiken lisäksi melko vaikea tuota vesipumpun vuotoa voi vahingossa huomata edes ilman että puskuria irroittaa. Tuo Caracteren puskuri menee alkuperäisiin kiinnikkeisiin, mutta sitä on hivenen vahvistettu parilla ylimääräisellä kiinnikkeellä, joten selvästikkin eivät ole niitä siellä tajunneet. Sumuvalojen laiton kanssa ollut varmaan vaikeuksia sen takia kun nuo Caracteren sumarikotelot ovat aivan erilaiset alkuperäisten kanssa.

    Eli nyt sitten Kuopion Laakkonen valehtelee suoraan päin naamaa kirkkailla silmillä, että huollon aikana mun puskurista on sumuvalot yksin hyppineet vinoon ja puskurin kiinnikkeet yksin hyppineet väärin ja ruuveja puuttuu.

    Toki tuon kiristimen ja ketjun voi vaihtaa ilman koneen huoltoasentoon laittamista, mutta on selvät jäljet, että puskuri on irroitettu ja huoltoneuvoja aikaisemmin (säästöä laskiessa) periaatteessa sen myönsi. Tunteja oli kumminkin mennyt melkein kokonainen päivä, joten tuo huoltoasentoon laittaminen sopii siihenkin suoraan.

    Homma jäi junnaamaan paikalleen kun kukaan ei ottanut mitään vastuuta ja seuraava vaihe olisi ollut oikeuteen meno.

    Päätin vielä vesipumpusta pistää VV-Autolle viestiä, että 2 viikkoa takuuajan yli mennyt vesipumppu vuotaa. Niin menisikö se virhevastuunpiikkiin niinkuin kuuluukiin. Tämä menikin sitten aivan päin metsiä, koska VV-auton vastaus oli:

    "Koska vesipumppu on vaihdettu edellisen omistajan toimesta ja virhevastuun ollessa kyseessä. Vastaa vesipumpusta täysin auton myyjä".

    Sanoin, että kuluttajasuojan mukaan minulla on 2 kuukautta aikaa reklamoida virheestä sen huomattua (nesteen vajuminen huomattu kuukausi ennen huoltoon vientiä) ja se kumoaa auton myyjän virhevastuun.

    VV-Autolta tuli vain ei voi mitään ja oma mokani kun en huoltoon viedessä sanonut että autosta on vuotanut nestettä... Eli sekin menisi taas oikeuden kautta jos haluaisi asian etenevän.

    Lopetin koko homman puimisen tuohon. En päässyt tuntipalkoilleni kun olin puhelimessa yhteensä varmaan 7 tuntia tuon koko rumpan aikana enkä ikinä saanut kiinni henkilöä, joka voisi ottaa vastuuta mistään koko aikana. Minua hyppyytettiin joka puolelle ympäri Laakkosia ja VV-autoa. Säästö kumminkin olisi vain satasia, joten multa loppuu vuorokaudessa tunnit tuon asian puimiseen.

    Olen käyttänyt tuon jälkeen autoa pelkästään Pörhöllä. Eikä siellä ole ikinä ollut mitään ongelmia huoltojen kanssa. Tiedän jatkossa tasan tarkelleen minne auton huoltoon vien ja minne en.

    Vaatimukseni kokoajan olivat, että maksaisin vesipumpun vaikka sitten itse jos se ei mene virhevastuunpiikkiin ja he antaisivat minulle työt ilmaiseksi mokansa takia. Eli kunhan vain saisin työt ilmaiseksi vesipumpun vaihtoon niin olisin tyytyväinen. Empä saanut.

    Ainoa positiivinen asia koko hommassa on, että nokkaketju ja kiristin sentään menivät takuuseen.

    Tuon oman episodin aikana meinasi supervannoutunut Audisti vaihtaa jo merkkiäkin. Onneksi muut viralliset huollot ovat palauttaneet uskon huoltotoimintaan.
    Viimeksi muokannut sv; 1.3.2011, 13:09.

  • #2
    Joskus yrittivät korjata edellistä autoani kun löytyi öljyä jäähdytysnesteen seasta.
    päättivät että vika oli kannentiivisteessä, jonka sitten vaihtoivat ja aika hinnakas oli remontti.

    Pari päivää remontin jälkeen nesteet vuosi lattialle löysän letkuliitoksen takia. Viikon kuluttu remontista oli taas öljyä jäähdytysnesteen seassa, Auto helsingin VV-autoon ja he löysi oikean vian ja vaihtoi öljynlauhduttimen, muutaman satkun remontti.

    Ennen kuin todellinen syy vikaan selvisi Kuopion Laakkonen vakuutteli että jos he on virheen tehnyt niin kyllä he korvaa kaiken ja saat vuokrautot ja muut. Kun oikea vika sitten selvisi niin Laakkonen ei tietenkään myöntänyt mitään, keskustelukaan ei oikein onnistunut. Huoltopäällikkö ei vastannut sähköposteihin eikä soittoihin.

    Asia ratkesi sitten parin vuoden kuluttua kuin sain kuluttajaviraston päätöksellä hyvityksenä väärästä korjauksesta aiheutuneet kulut. sitäkin maksu viivyttyivät niin pitkään kuin mahdollista.

    Kauheesti ei voi kehua Tampereen Laakkostakaan. Audi olis varmaan paljon suositumpi auto mitä se on jos merkkihuolto toimisi edes kohtuullisesti etelä-suomessa.

    Comment


      #3
      Ainoa vika oli vain, että olivat jättäneet käsijarrun päälle koko viikonlopuksi kun ovat ajaneet eka auton pois lämpimästä tallista edellisellä viikolla.
      Multa osin on kyllä mennyt ihan perseelleen nuo huollot, mutta tuosta ei oikein voi Laakkosta syyttää.
      Nimittäin jos käsijarru on kunnossa, niin se ei jäädy tuolla tavoin. Veikkaan että ko. tapauksessa vaijereiden suojien päissä olevat kumisuojat ovat rikki, joka aiheuttaa sen että kosteus pääsee tekemään kepposiaan.

      Comment


      • #4
        Kuopion Laakkosella pikkuasiat hoituneet asiallisesti (jarruvalokatkaisin, jäähdytinnestevuoto, pyyhkijänvivusto).

        Comment


          #5
          Mikäli ei keskitytä pelkästään Kuopion toimipisteeseen, niin asiasta voi lukea täältä lisää.
          http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=59983

          Comment


          • #6
            Minä kysyisin kuluttaja-asiamiehen kantaa tapahtuneeseen (tapaus 3). Sen voi tehdä kirjallisesti eikä sen tarvitse olla kauhean muodollinen. Laakkosen on vastattava kuluttaja-asiamiehelle ja yleensä jo siinä vaiheessa palvelun tuottaja, kauppias tms. tulee joustavammaksi vastaantulonsa suhteen.

            Comment


              #7
              Alkuperäinen kirjoittaja Late1.8t Näytä viesti
              Minä kysyisin kuluttaja-asiamiehen kantaa tapahtuneeseen (tapaus 3). Sen voi tehdä kirjallisesti eikä sen tarvitse olla kauhean muodollinen. Laakkosen on vastattava kuluttaja-asiamiehelle ja yleensä jo siinä vaiheessa palvelun tuottaja, kauppias tms. tulee joustavammaksi vastaantulonsa suhteen.
              Ois tuota voinut vielä viedä pitemmälle, mutta ei tosiaan enää yksinkertaisesti jaksanut alkaa vääntämään ja kuluttamaan kallista vapaa-aikaa noiden kanssa vehkeilyyn. Ne jotka on tapellut noiden kanssa tietää, että se puhelinrumba on aivan järetön ja saa istua kokoajan langan päässä.

              Kuluttajasuojan kautta se lähti liikenteeseen ja reklamaatiot tehtiin heidän avustuksella. Mutta yksinkertaisesti en jaksanut enää parin sadan euron takia alkaa vääntämään kun en olisi millään päässyt tuntipalkolleni ja olisin ottanut persenettoa maksullisista puhelinnumeroista vain lisää. Niistäkin saa (jos saa) korvaukset vasta vuosien päästä.

              Yksinäisen ihmispaskan on Suomessa melko vaikea tapella ton kokoisten laitosten kanssa kuluttajasuoja-asioissa. Tai sitten siitä tehdään mahdollisimman vaikeaa viimeistään toisen osapuolen alkaessa ämpyillä tahalleen.

              Ei minua tuo rahallinen tappio tuossa nii harmita (kyse ei kumminkaan ole mistään tonnien jakopäähajoamisista), vaan tuo yleinen Laakkosen toiminta kun valehdellaan asiakkaille päin naamaria eikä oteta mitään vastuuta mistään.

              Comment


              • #8
                Joensuussa Laakkosen toiminta on ollut asiallista, tosin B6:n ECU:n vaihdosta yrittivät veloittaa selvästi enemmän kuin mitä oli sovittu.

                Lähinnä olen kyllästynyt Laakkosen hinnoitteluun niin varaosissa kuin työssä ja erityisesti kyrpii se, että esim. renkaan irrotus on erikseen veloitettava toimenpide! Nykyään teenkin kaiken mahdollisen itse ja öljynvaihdossa käytän muualla.

                Comment


                • #9
                  Ei ole myöskään Iisalmen Laakkosesta mitään positiivista sanottavaa.... Onneks täällä Turun suunnalla on ainakin toistaiseksi toiminut tuon VV-auton kanssa..

                  Comment


                  • #10
                    No tuo Aleksin kertomus kelpaisi miltein suoraan kuluttaja-asiamiehelle kun laittaisi vaan menemään. Toivottavasti Laakkonen samalla vähän katsahtaisi asiakaspalveluaan parempaan suuntaan...

                    Comment


                    • #11
                      olen vieraillu tuolla kuopiossa työkamppeen kanssa huollossa ja rempassa (vw) , enkä tosiaankaan voi paikkaa kehua.
                      Tammikuussa caravelle seisoi siellä himpun auki 3 viikkoo ku eivät pumppua löytäny...

                      Comment


                        #12
                        Voiko tommosta oikeasti edes olla?! Ihan käsittämätöntä settiä.

                        Comment


                          #13
                          Itsellä ei kovin isoa, mutta ihmettelin tuossa syksyllä kun hain auton huollosta em. liikkeestä ja katsoin niitä tarkastuspapereita mitä oli tehty, niin rengaspaineiksi oli merkattu kaikille renkaille 2,5 bar. Ihmettelin sitten että minkä takia ovat menneet laittamaan 2,5 bar niihin paineiksi, kun tiesin että 3 bar:ia niissä oli viedessä. Tarkastin sitten töissä paineet niin edelleen niissä oli 3 bar:ia kaikissa renkaissa. Kynällä oli sitten tämäkin tarkastus hoidettu.

                          Samalla reissulla tiedustelin maskiin rekisterikilven aluslevyä, niin varaosatiskiltä todettiin että ei saa irtaallaan vaan pitäisi ostaa koko maski. Totesin että antaapa olla ja poistuin tiskiltä hieman hymyillen pois. Valitettavasti ei ollut varaosanumeroa kyseiselle osalle mukana, kotoa olisi löytynyt (tilasin sitten Tepolta osan).

                          Comment


                          • #14
                            Jostain syystä itsellä ei mainittavaa moitetta Kuopion Laakkoseen. Kerran ei huoltoaikatauluissa pysyneet, sain LT35:n lainaan normihintaa alemmalla ja vein sillä rautakaupasta samoin tein täyden lastin kotia :) Oli yks rakennusprojekti silloin meneillään ja enpä tarvinnut ajaa kampetta kärryn kanssa.

                            Täälläkin kerran rengaspaineita pudotettu 3.0bar -->> 2.5bar.

                            Muuten en keksi valittamista. Hinnoitteluhan on mitä on, mut sehän on maksajan oma valinta.

                            Comment


                              #15
                              Ei liity Kuopion Laakkoseen eikä huoltoon, mutta ainakaan Joensuun Laakkonen ei ole halukas myymään osia vanhempiin autoihin. Kun tuohon t85quattroon ei ihan kaikkea tarvikeliikkeiden kirjat tunne, esim. käsijarru- ja nopeusmittarivaijereita, niin olen Laakkoselta kysellyt. Vastaus on ollut jotakuinkin: "ei noin vanhoihin enää saa osia." Jännä vaan että Tepon kautta niitä saa.

                              Comment


                                #16
                                Ainii unohtu vallan laittaa edellisen A4 B5sen kanssa olevat kokemukset:

                                Alkoi edellisessä autossa hammastangon kautta vuotamaan tiivisteestä ohjaustehostimen nestettä. Vein Laakkoselle, että voisivat vaihtaa tiivisteen. Vähän ajan päästä huoltoneuvoja tulee, että "Ei siihen saa erillistä tiivistettä, pitää vaihtaa koko hammastanko. 700e + 300e töitä. Haluatko jättää auton tänään tänne?".

                                Olin vähän aikaan että ootteko tosissanne ja sanoin että en jätä ainakaan vielä. Vein sitten auton jollekkin nyrkkipajalle Kuopiossa ja vaihtovat tiivisteen 20e tiiviste + 30e töitä. Ei vuotanut enää.

                                Toinen juttu oli kun oli Defan lohkolämmittimestä hajonnut vastusosa. Menin taas Kuopion Laakkoselle, että voisivatko ne vaihtaa tuon vastuksen erikseen. Taas tuli vastaukseksi: "Ei sitä vastusta erikseen saa, se pitää ostaa tämä koko Defa johtosarja 300e + töitä joku 4 tuntia.

                                Nyt sanoin suoraan niille, että tiedän sitä saavan erikseen varaosaliikkeistä, mutta eivät uskoneet.

                                Kävelin sitten ad-varaosaan ja hain sen vastuksen sieltä 40e:llä ja vaihoin ite.

                                Voin vaan kuvitella miten paljon asiakkaat jotka eivät autoista niinkään paljoa tiedä ovat joutuneet turhaan köyhtymään tollasten asioiden takia. Ei kehdata kertoa, että osiin saa erikseen ostettua jotain vaan pitää koko osan kokonaisuus hommata ja isketään vielä iloiset tuntityöt perään.

                                Comment


                                  #17
                                  sv:n suhde laakkoseen alkaa muistuttamaan Mattia ja Merviä. Jotkut näköjään eivät usko ekalla kerralla. Tähän muutama hymiö.

                                  Comment


                                    #18
                                    No B5sen aikaan en vielä tajunnut miten hanurista tuo homma tuolla on kun olin nuori ja viaton. Ja pakkohan tuo B6 oli viedä sinne kiristimen ja ketjunkin vaihtoon kun merkkiliikkeen takuu ja tuo on ainoa Audi huolto järkevän matkan päässä Kuopiosta. Ouluun en uskaltanut enää ajaa tuolla ääntävällä kiristimellä.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Kaveri on töissä jns Laakkosella ja antoi ymmärtää että siellä hommat hoidetaan loppuun asti vaikka ohjeaika ylittyy. Juttu tais lähteä alunperin näistä TM tai vastaavista testeistä joissa tutkitaan onko kaikki huollossa tehtävät työt varmasti tehty.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Itselläni kokemuksia Tampereen ja Lahden Laakkosesta. Olenkin näitä jo erinäisissä yhteyksissä noitunut mutta kerrataan nyt vielä tänne.

                                        Ässän ostin Tampereen Laakkoselta ja alla oli kitkat kun talvea elettiin. Mukaan tuli ATP:n Nido D'apet ja myyjä vielä kehui miten on komeat kesävalssit sulla. Sitten kun tuli kesävalssien vaihdon aika, yhdestä vanteesta paljastuikin tämmönen. Ilmathan sieltä pois tuli.

                                        Ei muuta kuin yhteys Laakkoseen ja sieltä sitten syyteltiin, että itte oon sen kiveen ajanut. Älytön puhelintaistelu eri henkilöiden välillä, valehtelua ja kusetusta. "en ole lukenut mailiasi, koska olen sen vahingossa poistanut yms". Varsinainen automyyjä pesi kätensä ihan täysin tapahtuneesta. Eivät selkeästi ole tarkistaneen kesävanteita autoa vastaanotettaessa.

                                        Sitten vasta alkoi tapahtua kun otin yhteyttä isompaan herraan. Eikä yhtään helpottanut, että Nido D'apen valmistus oli loppunut. Ostin sitten uuden sarjan vanteita, josta Laakkonen maksoi yhden käytetyn ATP-vanteen verran pois. Mutta ei tullut helposti se raha. Tästä jäi loppujen lopuksi hyvä maku suuhun kun joku Tampereen päälliköistä oli pahoillaan kaikkien puolesta ja toivotti vielä hyvät kesät. Heinäkuussa sain siis uudet vanteet alle..

                                        Lahden Laakkosesta on kokemusta vain korikorjaamon osalta, siellä maalattiin etulokasuoja ja etupuskuri uudestaan kun joku hippi ajoi risteyksessä päälle. Sävy oli täysin erilainen mitä loppuauto. Valittamalla maalasivat uudestaan ja sitten löytyikin oikea sävy. Tästäkin jäi loppujen lopuksi hyvä maku suuhun, mutta luotto kyllä meni.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Eipä tuosta Kuopion Laakkosesta lähipiirissä häävejä kokemuksia ole. Tutut ostivat sieltä joitain vuosia sitten nelos-koppaisen 1,6 fakkur Golfin. Ei mitään rakettitiedettä eikä millään tavalla harvinainen auto. Ajettu alle 100tkm. Pari päivää meni ja moottorin merkkivalo syttyi. No auto huoltoon ja tilalle tarjottiin jotain karmeaa katiskaa. Eivät suostuneet sijaisautoon joten saivat sitten kunnollisen käyttöönsä.

                                          Aikansa ihmeteltyään vika saatiin olevinaan korjattua ja auto takaisin käyttöön. Taas pari päivää ja valo syttyy. Kolmen huoltokerran jälkeen ilmoitettiin ettei tiedetä miksi valo palaa.

                                          Kukas sen tässä maassa tietää jos ei hintavan merkkikorjaamon väki? Kuka tuonne voi edes kuvitella vievänsä jonkun B7 RS4 tai jotain muuta harvinaisempaa huoltoon? Huuli pyöreänä koko sakki kun ole moista nähneetkään. Golfin osalta vaihtoivat sitten auton tuoreempaan (uuteen) ja joitain vuosia siitä kokonaan toiseen merkkiin kun leipiintyivät huoltotoimintaan.

                                          Veljekset Laakkosen kanssa yhdessä toimiva peltipuoli on taas kokemusteni perusteella toiminut hyvin. Käytin tuota omaakin siellä maalarilla ja vakuutuksen kautta homma pelasi ihan mallikkaasti asiakkaan kontaktointeja myöten.

                                          Itse autotalosta varovasti kysellyt osien hintoja ns marmorihintoja ja joitain pakollisia käynyt hakemassa. Siinä ne.

                                          Comment


                                          • #22
                                            ^mutsilla kävi VW (Golf 1.6FSI -05) kanssa täysin samalla lailla, ekalla kerralla valohoitoa ja laskukäteen, vika uusiutui "heti" kotiin päästyä.

                                            Toisella kertaa vaihdettiin öljyt ja sanottiin et nyt on kunnossa ja taas lasku käteen ja meni taas pikkasen eteenpäin.

                                            Kolmannella kerralla mietittiin viikko et mitähän sitä vaihdetaan tällä kertaa ja jotain öljypumppua ja sihtiä sinne taas vaihdettiin + tietenkin uudet öljyt ja taas entistä isompi lasku käteen.

                                            Neljäs kerta oli sit niin et "nyt pitää ottaa moottori irti ja alkaa tutkimaan" ja auto oli huollossa 3-4 viikkoa ja lasku oli jotain muutaman tonnin luokkaa. Oli jouduttu ottamaan moottori irti ja pesemään ja puunamaan ja kiillottamaan ja annettu oikein urakalla (kirkas)valohoitoa ym paskaa.. Lasku käteen ja siinä vaiheessa soitto maahantuojalle ja lasku taisi joltain osin jäädä maksamatta. oisko mennyt fifty/fifty?

                                            Seuraava kesä menikin ihan kivasti kunnes pakkaset alkoi tänä talvena ja sama saatanan ralli alkoi uusiks.. ->Laakkosen huoltoon, "seuraava vapaa aika on joskus "viikon" päästä" -> soitto taas maahantuojalle ja auto järjestettiin huoltoon samantien ja huollon taisi kuitata Laakkonen. Auto ei tullut koskaan kuntoon joten meni vaihdossa Jyväskylään johonkin liikkeeseen ja tilalle tuli A3.

                                            Et semmoinen on tuo meidän perheen kokemus Laakkosen huollosta, vituttaa vaan et Diudi pitää ajaa jonnekin Pörhölle saakka? huoltoon jos haluaa öljynvaihtoa isomman huollon siihen tehdä..

                                            btw. Golffilla oli ajettu ~120tkm, eli ei ollut kyse mistään vanhasta taxista(täydellinen merkkiliikkeen huoltokirja). Ja huoltohan tapahtui Iisalmen Laakkosella..

                                            Comment


                                              #23
                                              Ihan uteliaisuudesta, mikäs volkkaria ahdisti?

                                              Comment


                                                #24
                                                Laakkosen pikahuollosta mulla on vain hyviä kokemuksia. Tai no, tarkoitankin Turun VAG centterin pikahuoltomekaanikko Jonne Laakkonen, ei varsinaisesti Autotalo Laakkonen. :-)

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Alkuperäinen kirjoittaja Jartsake Näytä viesti
                                                  Ihan uteliaisuudesta, mikäs volkkaria ahdisti?
                                                  jaa-a.. ei mitään tietoa, ei se koskaan tullut kuntoon.. tai saattoi tulla mut vika palautui heti pakkasten myötä takaisin..

                                                  Comment

                                                  Working...
                                                  X