Ottaako töissä pattiin? Jos, niin mikä? Oletko töissä vai työpaikalla ? Kiinnostaisi muiden näkemykset ja kokemukset työpaikkojen ruusuista ja risuista, epäkohdista ja kiitoksen aiheista. Jos jokin oikein kiehuttaa niin "nyt ottaa päähän työpaikalla" voisi laittaa tähän.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Työpaikalla
Collapse
X
-
Tässä on nyt sellainen juttu, että lain mukainen lojaavelvoite työnantajaa kohtaan, tekee työnantajan julkisesti "mollaamisesta" laillisen irtisanomisperusteen. Suosittelen, että mikäli meinaa kirjoittaa jotakin negatiivista, niin miettii tarkasti mitä sanoo. Se, että mollaaminen perustuisi tosiasioihin ei muuta tilannetta. Aiheesta löytyy tuomiostuimen päätöksiä.
Edit: Otetaanpa takaisin tuo tuomioistuinten päätös, kun en nyt kuitenkaan sellaista löytänyt.Viimeksi muokannut nomoreford; 24.2.2011, 12:09.
-
Itse olen julkisella sektorilla ammatillisen puolen opettajana. Työkaverit ovat loistavia, parhaimpia ystäviä, joiden kanssa ollaan vapaa-ajallakin. Opiskelijat kunnioittavat opettajaa ja käyttäytyvät kohteliaasti ja tekevät mitä pitääkin (eli harkkatyöt sekä muut projektit). Oppilaitos on rakennettu vuonna 2003, joten tilatkin ovat uusia. Enpä pysty moitiskelemaan mitään.
Comment
-
Aika löysä kuri on työnantajalla, omiakin hommia voi tehdä työajalla. Huonona puolena voisi sanoa että tuntipalkka on surkean pieni. Eli yksityisyrittäjänä on oma vapaus ja vastuu.
Palkollisena toimimisestakaan en muista kummempaa valittamisen aihetta, jos työnantaja maksaa korvausta menetetystä vapaa-ajasta, on hänellä myös oikeus vaatia työntekijältä tuloksia. Jotenkin tuntuu etten itse voisi ajatellakaan palkkaavani työvoimaa kun nykyään ollaan totuttu vähän liian hyvälle ja kritiikillekin ollaan kovin herkkänahkaisia.
Comment
-
Välillä hommat ottaa pattiin, välillä ei. Firman kasvamisen takia tuleva "kehitys/yhtenäistäminen" vähän ärsyttää. Kaikille konttoreille tulee samat kulkukorttisysteemit ja aikaisemmin hyvin toiminut pari-kolme päivää saikkua soittamalla vain pomolle muuttuu lääkärintodistusten kyttäämiseksi. Jos hoidat sairasta lasta kotona -> lekurille tai joutuu olee poissa palkatta... Pikkujuttuja mutta kuitenkin.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Härski Näytä viestiPienessä firmassa pienellä paikkakunnalla. Vakioasiakkaat käyvät tutuiksi ja juoksevat yms asiat hoituvat nopeasti ja tosi helposti.
Joustavuutta molempiin suuntiin työnantajan ja työntekijän puolelta. Ollut toimiva systeemi jo oli 3 vuotta.
-''-
Paitsi että 1½ vuotta takana. On hyvä olla kun voi työnantajan kanssa soitella virka-ajan ulkopuolellakin eikä joka aamu vituta lähteä.
Comment
-
Eipä nyt hirveästi ole valittamista omissa hommissa. Haastavuus on kohillaan jne. ja urakehityskin on ollut mieleinen tähän asti. Välillä toki ketuttaa, mutta enpä ole elämäni aikana ollut vielä sellaisissa hommissa, jossa ei välillä ketuttais.
Ainoa on työtilat, jotka on hiukan vanhentuneet. Tämäkään ei muuten haittaa, paitsi kovilla pakkasilla, kun on sisälläkin hiukan vilposta.
Comment
-
Jep, jep. Näin hiihtolomalla ollessa mestarit soittaa kolmen päivän lomailun jälkeen että pitäis tulla siirtää jotain tavaraa pyöräkuormaajalla. :)
Tuntee itsensä tosi tärkeeksi mieheksi työmaalla, kun kukaan ei edes huomaa että ukko ei ole edes ole työmaalla. Kaipa sitä vois sitten laittaa kolme päivää tuntilistaan töitä. :)
No, sen verran täytyy puolustella että on tainnut duuni kaveri paikata mun tuolia sen verran hyvin että ei tarvinnut soitella perään.
Comment
-
Itselläni ei ole juurikaan valittamista, mitä nyt itse paja saisi olla paremmassa rakennuksessa..
Suurin vitutuksen aihe on vittuilevat autot, jokainen joka jaksaa väkertää itse autojansa niin tietää mitä tarkoitan. Toisena tulee asiakkaat, niitä mulkkuja kun löytyy, kuten aasiakas.net todistaa, että niitä löytyy joka alalle.
Comment
-
Palkka on ihan onneton, ylitöistä ei makseta, mutta niitä pitäs tehä.
Vaihtasin heti paikkaa jos johonkin muualle pääsis. Tosin hommat on melko mielekkäitä ni vähän helpottaa.
Comment
-
3-vuorotyö, työvuorot suunnitellaan itse. Noin kerran kuussa 6 yövuoroa putkeen joka tietää parin viikon taukoa päivätöistä vapaineen. Lunkki duuni, aika vähän hommia ja omia asioita voi hoidella vaikka kuinka paljon. "Hyvällä" työvuorosuunnittelulla voi helpottaa omia hommia aika paljonkin.
Comment
-
Kuskina keskisuuressa kuljetusliikkeessä jo yli 10 vuotta. Tuona aikana rakennettu luottamus ja hyvät välit johdon, muiden työntekijöiden ja asiakkaiden sekä oman tekemisen välillä on aika voittamaton asia jos joskus on miettinyt työpaikan vaihtoa. Hienointa kummiskin on ollut huomata se että ton 10 vuoden aikana on kaluston määrä lähes tuplaantunut, on rakennettu uudet työtilat ja yleiseen työntekijän hyvinvointiin on jatkuvasti satsattu lisää. Kehittyvässä firmassa on hyvä olla. Ja palkka on aina ajallaan tessin mukaan. Eihän työ herkkua aina ole mutta oikeella asenteella pärjää aina! Ja ainahan jotain valitettavaa löytyy. Eipä mua hirveesti haittais vaikka painaisin hommia tässä virmassa eläkeikään asti.
Comment
-
Työnantajan jatkuvat yritykset saada systeemi toimimaan niin, että vahvistettuun listaan tehdään työvuoromuutoksia ylitöiden välttämiseksi. Vedotaan työkavereihin, että hei, meiltä loppuu hommat jos ei tuu tulosta ja kun rahaa ei oo niin vaihdeltais nyt vaan niitä vuoroja. Ensin otetaan rahat pois ja sitten vaaditaan tulosta joka pitäisi saada aikaiseksi vielä ilman mitään kuluja. Valtionhallinnon spedeilyä... Mun mielestä ylityöt on pienin mahdollinen korvaus siitä, että järjestelee pennut hoitoon ties minne ja sumplii asiat rouvan kanssa niin, että pääsee edes sinne töihin. Luottamusmiehetkin on valittu moneen paikkaa niin, että on kyselty pomoilta, kuka siihen olis mukava ja kiva. Sitten mikään homma ei etene koskaan mihinkään ja kaikki painellaan villasella. Jos ottaa taas suoraan liiton lakimieheenyhteyttä, tulee hirvee parku, että asiat täytyy hoitaa hierarkisessa järjestyksessä...
Comment
-
Ensin otetaan rahat pois ja sitten vaaditaan tulosta joka pitäisi saada aikaiseksi vielä ilman mitään kuluja. Valtionhallinnon spedeilyä...
Ei mennyt kauaan kun kellokortit lähti hyllylle joska johtajisto tajusi että niille tulee oikeasti ylityötunteja. :)
Että näin hienosti homma hoidettiin eräässä firmassa
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja MörssäriEihän työ herkkua aina ole mutta oikeella asenteella pärjää aina! Ja ainahan jotain valitettavaa löytyy. Eipä mua hirveesti haittais vaikka painaisin hommia tässä virmassa eläkeikään asti.
Itse olen ollut tekemisissä nuoremman, sekä vanhemman ikäpolven kanssa tuon ainaisen valittamisen suhteen.
Itse samalla linjalla sanomistesi ja työn puolesta.
Comment
-
Työssäni ei ole mitään moitittavaa, jaa no ehkä fyysisesti raskaita työvaiheita mut eipä sekään vituta tai ota kupoliin kun ne ei kestä ku korkeintaan päivän..
(ylitasoitus/kattojen hionta).. niin no paskastahan tuo on hionnan puolesta mutta suihku on keksitty.
Positiivisuutta on paljon enempi, vapaat työajat kunhan vain työt hoitaa, ylitöitä saa tehdä vaikka kuinka, työmaat/työ ympäristö ja porukka vaihtuu, huippu työnantaja ja työkaverit.. kaikenkaikkiaan työni on mukavaa, maalaaminen on huippua. Onse sitten kannu,korkeapaineruisku tai seinän,katon,huonekalun,listan tai omaksi iloksi auton osien ruikkimista.
Työni on rak. maalari/tasoittaja/tapetoija/ikkunoiden/ovien ym.. maalailua.
Ammatiltani Puuseppä mutta 15v lasin/maalailun/lakkauksen parissa työskennellyt.
Comment
-
Töistä kirjoittelen jopa lauantaina! Hitsi tekisin tätä vaikka ilmatteeksi mutta kun tästä saa vielä palkkaakin. Mikään ei kuitenkaan ole täydellistä. Nyt jo 2kk (kovimmat pakkaset) Suomessa vaikka projektit ja asiakkaat karibialla. Polttelee eikä edes lentolippua tilattuna kun "päämies" sai sydärin ja toipumassa. Autoiluun liittyen, siellä lämpöisessä useiden autojen sisäilman säätö on jo tehtaalla viritetty: Raitisilma-Kylmä-Hemmetin kylmä.
Comment
-
lihanleikkajana suuressa firmassa Suomen mittakaavassa.
ei kovin kuulosta mediaseksikkäältä alalta, mutta päivääkään en vaihtaisi pois!
Työ Täysin käsityötä ja saat mielekkyyden tunteen ainoastaan siitä että osaat tämän homman... Voin kertoa että lihanleikkaajan työ on Isolla sanalla fyysistä, sekä rasittavaa käsille,olkapäille ja kylmyys vielä jomottaa ruppiin...
Valintakysymyksiä nämäkin jutut. En ehkä tiedä paremmasta, koska olen erittäin tyytyväinen siihen mitä teen... Työnantajan mielestä minut voisi sommitella luokkaan erinomaiset firman puolesta toimijat...
Comment
Comment