Mä sit taas nimenomaan tykkään tost uudesta sisustasta! Muutenkin hyvän näkönen peli.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A3 (8V)
Collapse
X
-
tää uus A3 näyttää kans hyvin mielenkiintoiselta. Onko varma, että saa 1.8T koneen vai onko samoja myllyjä kun VW puolella golfissa?
google...
The engine line-up will comprise 1.2, 1.4, 1.8 and 2.0-litre turbo petrol units delivering between 105bhp and 210bhp
Read more: http://www.autoexpress.co.uk/news/au...#ixzz1o2J5kOUz
no jos toi pitää paikkansa, että tulee 1.8 ja 2.0 niin todella hyvä.
Comment
-
-
Saksassa ja briteissä uusi A3 on jo hinnoiteltu. Saksassa hinnat alkavat tasolta 22.500 jolla saa 1.4 TFSI Attractionin manuaalivaihteistolla. Audi.de -sivuilla pääsee jo leikkimään konfiguraattorillakin.
Sedan on myös tuloillaan samoin kuin Sportback.
Comment
-
Kaksi viikkoa sitten perjantaina oli Köpiksessä A3 launch tilaisuus. Pari fotoa (kuvat taattua iPhone laatua) ->
http://tinypic.com/r/259lcpl/6
http://tinypic.com/r/ngaxiw/6
http://tinypic.com/r/35mqrrd/6
http://tinypic.com/r/25qtdhu/6
http://tinypic.com/r/i4eff4/6
+ eTron ->
http://tinypic.com/r/2ce6byt/6
http://tinypic.com/r/33f80o7/6
http://tinypic.com/r/v5zko9/6
Comment
-
Vähän sain vihjettä että sitä 26-28 olisi karvis, tosin onhan siinäkin jo kunnolla rojua. Muutakin infoa, mm reisituen pituussäätö taitas olla perusjakkaroissakin nyt ja ensi viikon loppupuolella voisi olla mahikset päästä ajamaankin sellasta. Ilmeisesti 1.4tsi stronic yhdistelmäkin olisi tarjolla kuitenkin.
Taitaa nyt käytännön syistä joutua sportbackia odottamaan, toivottavasti siitä ei tehdä tylsän näköistä.Viimeksi muokannut LauriJT; 16.8.2012, 18:27.
Comment
-
Vieras
Suomihinnat on nyt julkaistu, juuri tuli automyyjältä sähköpostia.
Compact Coupe Business-mallit autoveroineen n. 27keur (1.4 TFSI 90kW), n. 28keur (1.6TDI 77kW) ja n. 31keur (2.0TDI 110kW). Verot aika pienet alhaisista normipäästöistä johtuen (99-120g). "Malliston pitäisi laajentua huomattavasti syyskuun aikana".
Business-malleissa normaaliin tapaan vakiona xenonit, nahkaratti, MMI-radio + BT ja cruise. Pari varustepakettia tarjolla: Esim. navigointipaketti 1500eur (kyllä, kallis, mutta huomattavan halpa aiempaan nähden...). Muuten lisävarustelistalla on outouksia: Esim. sporttipenkit saa vain nahka- tai nahka-alcantara-verhoiltuina, jolloin hinta 2300-3600. Sporttijakkarat eivät kuulu ainakaan nyt mihinkään pakettiin.
Vajaavetoisen pikkubensan saisi siis kohtuuvarusteltuna noin 30keur. Saa nähdä mitä tulee quattrojen hinnoiksi tulee (ilmeisesti CC:nä tulossa tänä vuonna).
EDIT: Jos halutaan spekuloida quattro-mallin hinnoilla: Nykymallista arvioituna 1.8TFSIq autoveroton hinta voisi olla noin 27keur (tosin lienee enemmän kun ainakin alkuun vain s-tronicilla, eli n. 30keur voisin arvata). Päästöt 152g/km eli veroja ~25%. Näin ollen manuaalivaihteisen 1.8TFSIq:n (jos sellainen joskus tulee) voisi saada ~36keur ja S-tronicilla siinä 40keur. Uskoisin että S-tronic-q yritetään pitää juuri ja juuri tyypillisen reilu 40keur työsuhdeauton maksimihinnan alla.
EDIT2: Nyt ne hinnastot on ihan Audin sivuillakin: http://www.audi.fi/fi/brand/fi/models/a3/A3_.htmlViimeksi muokannut dumo; 17.8.2012, 13:52.
Comment
-
Hinnastot päivittyvät ensi kuussa, normimallin rinnalle tulee sport-versio, kuten nykyään attraction vs ambition. Siinä sitten normaalit sport-kamat, kuten sporttipenkit kankaalla. Ja uuden kolmosen urheilujakkarassa on sähköinen ristiseläntuen säätö ja reisituen säädöt niinkuin isommissa malleissa.
Comment
-
Vieras
Tuo "sportpaketti" on ihan järkevän kuuloinen: Sporttijakkarat, alusta, 17", jne. lisähintaan ~1ke. 5-ovisten hinnastotkin pitäisi tulla lähiaikoina, vaikka toimitukset alkavatkin vasta keväällä.
Yksi merkittävä ongelma uudessa kolmosessa on: Ilmeisesti quattro-malleja ei tule manuaalivaihteisina, vaan ainoastaan S-tronicilla. Jos tosiaan noin on eikä edes keväällä sportbackin myötä tule manuaali-quattroja, ei tarvinne kovin vakavissaan hankintaa harkita (omat mieltymykset ja ~3keur lisähinta).
Comment
-
Kiristyvät päästönormit torpeedoi alas noita manuaalilaatikoita pois tulevaisuudessa robo-laatikoiden alta
Comment
-
Vieras
Tai sitten ei. Eiköhän tässä ole kyse teknisistä ratkaisuista ja/tai oletetuista myyntimääristä.
Kuiva 7-lovinen S-tronic näyttäisi kyseisessä autossa etuvetoisissa bensakoneissa laskevan päästöjä ~6g/km ja dieselissä nostavan ~3g/km. Eli voidaan sanoa että normipäästöt ovat ihan samat. 1.8TFSI quattron S-tronic on 6-lovinen, joka etuvetoisessa 2.0TDI:ssä nostaa päästöjä yli 10g/km.
Näistä sekä vanhan A3:n spekseistä uskallan heittää, että 1.8TFSI quattrossa S-tronic ei vaikuta päästöihin käytännössä mitenkään (tai saattaa hieman jopa nostaa). Tulevassa 2.0TDI quattrossa automaatti luultavasti hieman nostaa normipäästöjä. Tämä vertailu toki teoreettinen, jos manuaaleja ei tarjolle tule.
Comment
-
Tänään tuli iltapäivä tällaisella päästeltyä.
Ajossa oli 1.4 tfsi (90kw) sport paketilla ja kädellisten vaihteistolla.
Ulkoa auto on vilkaisulla tunnistettavissa nykyaudiksi ja ero edellisen a3 viimeisiin facelifteihin on yllättävänkin pieni. Tarkempi tutkiskelu ja suora vertailu paljastaa, että akseliväli on venynyt joka antaa autolle edellismallia agressiivisemman ilmeen. Sisätilat on todella hyvän näköiset ja yleisilme on laadukas. Hypättiin edellisen sukupolven about tappiin varustellusta SB:stä tähän ja laatuvaikutelmassa on ISO ero uudemman hyväksi. Täysin uuden mallinen kojelauta on tässä pääosassa ja se on moderni ja laadukkaan oloinen. Sportjakkarat näyttää tosi isoilta tuossa kolmiovisessa, mutta toisaalta säätövarat riittää ja reisitukikin on hyvällä mallilla - laihempi kaipaisi enemmän tukea istuinosaan mutta toisaalta tällainen "täyskasvuinenkin" sopi istumaan. Takapenkille ei välttämättä isomman kaverin taakse kömmitä - istumaan mahtuu kyllä. Keskikyynärnojan kannestakin on viisas insinööri poistanut sen "aina särkyvän muovilipareen" tosin on noja aika kaukana jos edelliseen vertaa. Ilmastoinnin suuttimet ovat noi hienot pyöreät, joilla tosin ei ilman suuntauksia tehdä kätevästi oikein mihinkään. Iso keskinäyttö on mainio - tosin kyllähän se sitten navia huutelee kaverikseen. Tuntuu radion tuijottelu ainakin meikäläisestä tyhmältä touhulta.
Ainakin tuo sporttialustainen ja penkillinen laite on pirun maukas vietävä mutkateillä. Saa oikeasti hölmöillä todella kovaa että sen saa edes puskemaan. Autossa ollut "Audi Drive Select"-kytkin vaikutti tuntumaan ihan oikeasti - ihmettelen vaan että miksi siinä on muita asentoja kuin dynamic. Yksinkertaisesti auto saattoi olla joko dynamicilla tai sitten huonompi - näin nopeasti testailtuna. Odotukset oli aika korkealla koska oli lupailtu aika paljon, mutta oli kyllä mainio auto viedä noita Sipoon pikkuteitä ja vaikka toi 1.4 tfsi ihan terhakas ja vääntävä onkin niin toi auto pystyisi käsittelemään niin paljon enemmän tehoa. Ohjaustuntuma varsin hyvä sähköiseksi - hyvin välittyi tietuntuma. Pito aivan sairaan hyvä ainakin vakio Pirellein. Alusta on säädetty siten että edes isommat kesken mutkaa olevat routavauriotkaan aiheuta turhaa elämistä. Menee sinne minne käsket jopa pelottavan ripeästi. Kyydissä ollessa tulee olo että " ei stana pakosti alkaa puskea ja kuollaan" mutta ei. Suoraansanottuna on parempi kuin edeltäjänsä. Reilusti parempi. Sisämelu, tuo pikkuisten helmasynti, oli tässäkin motarivauhdeissa läsnä. Tosin melun taso ja sävy olivat aiempaa siedettävämmät. Testilenkillä tuntuin kakkukin maistuvan, mutta oikean jalan asennolla on suora vaikutus siihen ainakin sen verran pienempiä numeroita näkyi tasaisessa maantieajossa. Vakaa ja "ison tuntuinen" motari- ja maantieajossa ja aika eleetön kaupungissakin. Ulos näkee todella hyvin ja kompaktin kokoinen auto on helppo hahmottaa.
Kliffa pelihän tuo oli kaikin puolin ja jos tilin saldo näyttää että noin 30k olisi rahaa autoon niin sillä saisi 1.4tfsi 90kw:n, sport varusteltuna, keppivaihteisena, sportbackinä. Mun mielestä melko paljon autoa tohon rahaan. Toimitusta SB:lle tosin lupailtiin vasta ensi huhtikuulle. quattrojen hinnat varmistuvat tosiaan vasta noin kolmenviikon päästä jolloin myös SB:jä voi alkaa tilata.Viimeksi muokannut ee-2; 27.8.2012, 10:28.
Comment
-
Vieras
Vielä kun joku osaisi kertoa tuleeko (ja jos koskaan niin milloin) manuaalivaihteisia quattroja :).
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja dumo Näytä viestiVielä kun joku osaisi kertoa tuleeko (ja jos koskaan niin milloin) manuaalivaihteisia quattroja :).
audi.de konfiguraattorillakaan ei voi manuaali q:ta rakentaa ainakaan vielä.
Suomestahan tuo 1.8 koneinen etuveto jää ainakin aluksi puuttumaan "että saavat quattron hinnan houkuttelevaksi".
Comment
Comment